Šā brīža Amigo reklāmas, kurās ar Bite Latviju ir salīdzināti operatora ieņēmumi no viena lietotāja mēnesī, un līdzīgie gadījumi nozarē var kaitēt sabiedrības interesēm, ir pārliecināts Tele2 mārketinga un tirdzniecības direktors Jānis Spoģis.
«Tie var pazemināt Latvijas Mobilā telefona (LMT) reputāciju, kas savukārt negatīvi ietekmētu uzņēmuma pārdošanas cenu gadījumā, ja valsts izlemtu nodot savas kapitāldaļas privatizācijai. Mēs paši strādājam dinamiski un neesam ideāli, taču uzskatām, ka šādas, laba biznesa praksei neatbilstošas reklāmas stāv pāri konkurences cīņām un samazina sabiedrības uzticēšanos telekomunikācijas nozarei kopumā,» DB stāsta J. Spoģis.
Pēc Tele2 novērojumiem, LMT pilnībā piederošais un darbībā cieši integrētais virtuālais operators ZetCom turpina LMT pērn iesākto reklāmas praksi izcelties uz citu tirgus dalībnieku noniecināšanas rēķina, izmantojot patērētāja nezināšanu.
LMT plašus komentārus nesniedz, operatora preses sekretāre Elīna Lidere DB vien atzīmē, ka ZetCom ir patstāvīgs uzņēmums ar savu stratēģiju un vadību.
«Amigo sāktās kampaņas mērķis bija patērētājam parādīt, kādas ir patiesās izmaksas katra operatora klientiem, neietekmējoties no «nulles» tarifu solījumiem. Nepamatots ir arguments, ka pēc vienādiem principiem aprēķinātus sakaru komersantu finanšu rādītājus nedrīkst salīdzināt,» DB pamato ZetCom sabiedrisko attiecību konsultante Madara Laicāne.
Standartizēti finanšu rādītāji (ARPU) tādēļ arī tiek izveidoti un izstrādāti, lai pēc standartizētiem, vienotiem principiem salīdzinātu komersantus. Proti, abi komersanti piedāvāja gan pēcapmaksas, gan priekšampakas pakalpojumus, atzīmē M. Laicāne.
Gan Bite Latvija, gan arī ZetCom galalietotāji ir fiziskas un juridiskas personas un tāpēc rādītāji ir salīdzināmi. Pie tam finanšu pārskatā, no kura ir ņemti reklāmās atspoguļotie dati, ir pašas Bites dota atruna: «vidējie ieņēmumi uz vienu lietotāju sevī ietver pēcmaksas un priekšapmaksas balss un mobilo datu pārraides ieņēmumus, ieņēmumus no savienojuma maksas un viesabonēšanas ieņēmumus, neskaitot pieslēgšanas maksu,» klāsta M. Laicāne.
«Kā redzams – tālruņu ikmēneša maksa Bites ARPU definīcijā nav uzrādītas, kā uzņēmums to publiski apgalvo. Tāpēc mēs aicinām Bite Latvija gan paskaidrot, kāpēc publiskajā telpā sniegtie komentāri nesaskan ar viņu pašu ARPU definīciju, kā arī atklāt patērētājiem jaunākus ARPU datus, ja mūsu reklāmās redzamie uzņēmumam šķiet pārāk novecojuši,» rezumē M. Laicāne.
Jau ziņots, ka ZetCom ir uzdevis juristiem sākt darbu pie prasības celšanas tiesā pret Bite Latvija, pieprasot atsaukt apmelojošo informāciju. Bite Latvija savos paziņojumos medijos pēc ZetCom ieskatiem ir nepamatoti un melīgi norādījusi, ka Amigo reklāmās izmantotie dati it kā esot «nekorekti izrēķināti».
«Mēs negrasāmies ieslīgt strīdos ar LMT piederošo uzņēmumu vai uzvesties viņiem līdzīgā manierē,» vērtējot ZetCom plānus doties uz tiesu, DB uzsvēra Bite Latvija mārketinga vadītāja Kristīne Britāne.