Kārtējo reizi sastrīdējušies mobilo sakaru operatori Bite Latvija un Latvijas Mobilā telefona (LMT) meitas uzņēmums ZetCom, kura zīmols ir Amigo, izriet no abu pušu paziņojumiem medijiem.
Bite Latvija ziņo, ka savu klientu sūdzības par it kā maldinošiem zvaniem no personām, kas uzdevušās par Bites pārstāvjiem, bet faktiski klientiem piedāvājušas līgumus par Amigo pakalpojumiem, nodevusi tālāk Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC). Cik noprotams, klientiem zvanīts it kā par jauniem Bites tarifu plāniem, bet pēc tam piedāvātas līgumattiecības ar Amigo.
«Esam iesnieguši klientu sūdzības PTAC šo situāciju izskatīšanai. Esam par godīgu konkurenci un ceram, ka PTAC objektīvi izvērtēs klientu iesniegumus, lai šāda maldinoša rīcība pret klientu interesēm tiktu izbeigta un konkurence telekomunikācija nozarē tiktu veikta atbilstoši ētikas un likumu normām,» pārliecināta ir Bites klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča.
Savukārt Amigo zīmola turētāja ZetCom valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis jau pirms pāris dienām, pamanot informāciju sociālajos tīklos par Bites klientu sūdzībām it kā par "Amigo" negodīgo rīcību, paziņojumā medijiem raksta, ka notiekot konkurenta nomelnošanas kampaņa.
«Pēdējās dienās no dažādu mediju pārstāvjiem ZetCOM, kas darbojas tirgū ar zīmolu Amigo, saņem ziņas par Bite Latvija izplatīto maldinošo informāciju medijiem, par to, kā Amigo uzrunā Bites klientus. Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, tiek apgalvots, ka Amigo pārstāvji zvanot Bites klientiem, uzdodoties kā Bites pārstāvji, bet rezultātā tiek piedāvāts Amigo līgums. ZetCOM uzsver, ka šādi zvani no mūsu biroja nav veikti,» skaidro Freimanis.
«Tas rada aizdomas, ka norisinās mērķtiecīga konkurenta nomelnošanas kampaņa, ko telekomunikāciju operators "Bite" realizē, lai celtu neslavu un apturētu savu klientu aizplūšanu. Liela daļa "Bites" klientu, kuri ir saskārušies ar nesaprotami lieliem rēķiniem un sliktu sakaru kvalitāti, mainot mobilo sakaru nodrošinātāju, izvēlas tieši "Amigo",» apgalvo Freimanis.
ZetCOM informē, ka pēdējo divu mēnešu laikā Amigo pievienojušies vairāk nekā 15 000 klientu. Straujākais klientu skaita pieaugums ir tieši pastāvīgā pieslēguma segmentā, «kas parasti prasa līguma noslēgšanu».
Bite un ZetCOM jau pirms diviem gadiem apmainījās ar draudiem tiesāties saistībā ar reklāmas kampaņu, ar kuru ZetCOM centās pārliecināt citu operatoru klientus mainīt operatoru.
Tobrīd ZetCOM informēja, ka plāno sūdzēt tiesā Biti par tās publiski paustajiem iebildumiem pret Amigo salīdzinošo reklāmu. Balstoties uz 2009.gada skaitļiem, Amigo reklāmā bija rakstīts, ka vidējie ieņēmumi no viena lietotāja mēnesī bijuši 8,86 lati Bite Latvija, bet 3,36 lati - Amigo lietotājiem, liekot saprast, ka Amigo ir lētāks.
Savukārt arī tad Bite paziņoja, ka dosies pie PTAC ar sūdzību, ka ZetCOM salīdzinošie skaitļi «ir nekorekti izrēķināti, ir novecojuši, neatbilst šī brīža tirgus situācijai un tiek nekorekti prezentēti».