No malas raugoties uz mobilo sakaru operatoru konkurenci Latvijā – ir trīs puikas smilšu kastē un vienam ir mazais brālītis. Kā jau smilšu kastē, reizēm gadās, ka kāds pieļauj kļūdu, kāds kādam ir atņēmis lāpstiņu vai lampiņu, vērtējot mobilo sakaru radošumu reklāmās, 8. Latvijas Reklāmas asociācijas Gada konferencē salīdzinājumu minēja Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.
Trīs puikas uzrauga tante –Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas padome, turpināja J. Spoģis. Tomēr viņš ir novērojis, ka šo abu institūciju pieņemtie lēmumi ir atšķirīgi, ja viena strostē vienu puisīti, tikmēr otra – pilnīgi citu. Tāpēc Tele2 lielāku uzticību pauž Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas padomei.
Bite Latvija mārketinga vadītāja Kristīne Britāne iebilda, ka viņai smiekli par mobilo sakaru reklāmu radošumu nenāk un Latvijā vairāk būtu jārunā par ētiku un robežām. Viņa atgādināja, ka pirms laiciņa teju 75 tūkst. Bites klienti ir saņēmuši konkurenta reklāmas īsziņas, tāpat ir gadījumi, kad klienti tiek maldināti, jo domājot, ka runā ar Bites pārstāvji, beigās līgumu tiek piedāvāts slēgt ar Amigo.
Latvijā ir likumdošana, un operators strādā pie tā, lai tā netiktu pārkāpta, akcentēja Latvijas Mobilā telefona ( LMT) viceprezidents Ingmārs Pūķis, piebilstot, ka Eiropas mērogā konkurence Latvijā mobilo sakaru jomā sniedz labāko piedāvājumu klientiem.
Uz K. Britānes izteikumu par sms sūtīšanu, viņš atbildēja, ka operatora uzdevums ir klientu informēšana, un, ja kādam tas nepatīk: «tā nav mūsu problēma,» teica I. Pūķis.
ZetCOM (Amigo) valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis uzskata, ka reklāmai ir robeža tad, ja klients preci vai pakalpojumu nepērk. Tāpat patērētājus nevajadzētu uzskatīt par aunu baru, kuram rekomendē pa kuru pļavu labāk skriet. Viņaprāt, Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas padome vispār nav nepieciešama.
I. Pūķis atzīmēja, ka ZetCOM ir atsevišķs uzņēmums un tā operatīvajā darbā viņš neiejaucas, jo LMT ir devis skaidru uzdevumu un iespējas, lai Amigo varētu to izpildīt. Viņš sagaida, ka arī turpmāk mobilo sakaru jomā metodes būs dažādas, kas garlaicību nesola.