Pasaulē

Tallinā gaidāma Stadler un CAF plēšanās par tramvaju ieprikumu

Gunta Kursiša,09.11.2012

Jaunākais izdevums

Tallinas pilsētas transporta aģentūra (Tallinna Linnatranspordi) par jauno tramvaju piegādātāju izvēlējusies Spānijas kompāniju Construcciones y Axiliar de Ferrocariles S.A (CAF). Paredzēts, ka uzņēmums Tallinai piegādās 15 tramvajus, tikmēr vienīgie konkurenti iepirkumā - Stadler pieprasījuši Tallinas uzņēmumam skaidrojumu un pamatojumu, kādēļ viņu piedāvājums noraidīts, vēsta ERR.

Kompānija CAF ieguva tiesības piegādāt Tallinai tramvajus, pārspējot konkursā kompāniju Stadler Bussnang AG/Stadler Pankow GmbH. Abas kompānijas arī bija vienīgās, kas piedalījās konkursā par jaunu tramvaju piegādi Igaunijas galvaspilsētai.

Saskaņā ar iepirkumā noteikto Spānijas kompānija apmācīs trolejbusu vadītājus un mehāniķus jauno tramvaju lietošanā.

Tikmēr Stadler Bussnang norādīja, ka vēlas no Linnatranspordi saņemt skaidrojumuun pamatojumu, kādēļ viņu piedāvājums ir noraidīts.

«Mēs zinām, ka mūsu piedāvājums bija lētāks nekā CAF, tādēļ mēs gribētu zināt, uz kāda pamata tas tika noraidīts,» norādīja Stadler pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 2014. gada vidū Rīgā būs pieejami pirmie jaunie vilcieni, kā to paredz izstrādātais vilcienu piegādes grafiks, savā paziņojumā norāda Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

CAF norāda, ka, kopš Pasažieru vilciens (PV) atzina CAF par konkursa uzvarētāju, ir bijuši dažādi mēģinājumi mainīt iepirkuma procedūras rezultātus, lai atceltu lēmumu par tiesībām noslēgt līgumu, mēģinājumi pārtraukt iepirkuma procedūru un sākt jaunu iepirkumu, kā arī aizkavēt līguma noslēgšanu, lai nebūtu iespējams izpildīt piegādes grafiku, kā arī vispār nepieļaut līguma noslēgšanu. Gan Iepirkumu uzraudzības birojs, gan tiesa noraidīja līdz šim izskatītos pieteikumus kā nepamatotus. Līdz ar tiesas saņemto atļauju slēgt līgumu un līguma noslēgšanu, iepirkuma procedūra ir pabeigta, un ir uzsākts darbs pie līguma izpildes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Kaitīgo izmešu falsificēšanas lietā aizturēts Audi vadītājs

LETA/DPA,18.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» struktūrvienības «Audi» vadītājs Ruperts Štadlers aizturēts krimināllietā par dīzeļautomašīnu dzinēju kaitīgo izmešu rādītāju falsificēšanu, pirmdien paziņoja prokuratūra.

Tās paziņojumā norādīts, ka Štadlera aizturēšana ir saistīta ar pierādījumu viltošanu. Tāpat prokuratūra vēsta, ka «Audi» vadītāja arests tiek pamatots ar iespējamu pierādījumu slēpšanu.

Arī uzņēmums apstiprinājis informāciju par Štadlera aizturēšanu, taču sīkākus komentārus šobrīd nesniedz.

11.jūnijā Štadlera un vēl viena šajā lietā aizdomās turamā mājās tika veikta kratīšana. Pagājušajā nedēļā Minhenes prokuratūra paziņoja, ka kopš 30.maija Štadlers un vēl viens pašreizējās valdes loceklis tiek uzskatīti par aizdomās turamajiem.

«Volkswagen» 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu rādītāju falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Spriedums lietā par PV un CAF līguma grozījumiem būs pieejams decembra beigās

BNS,11.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriedums Šveices kompānijas Stadler Bussnang (Stadler) prasībā pret pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) un Spānijas kompānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) 2012.gada 2.aprīļa noslēgtā iepirkuma līguma grozījumu atzīšanu par būtiskiem Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu namā būs pieejams 30.decembrī, aģentūra BNS uzzināja tiesā.

Tiesas sēdē ceturtdien tika pabeigta lietas izskatīšana pēc būtības un sāktas tiesas debates.

Stadler pārstāvis zvērināts advokāts Māris Brizgo sēdē ceturtdien tiesai norādīja, ka uztur spēkā prasības pieteikumu par PV un CAF noslēgtā līguma par vilcienu piegādi grozījumu atzīšanu par būtiskiem.

Viņš uzsvēra, ka CAF un PV noslēgtais līgums būtu jāatzīst par spēkā neesošu, jo iepirkuma procedūra ir pārtraukta.

Arī atbildētāja PV pārstāvis Aivis Ronis norādīja, ka noslēgto iepirkuma līgumu tādā redakcijā, kādā tas ir parakstīts, nevar atzīt par spēkā esošu, jo bija jārīko jauna iepirkuma procedūra.

Savukārt attiecībā uz ārvalstu investoru aizsardzību, viņš atzīmēja, ka CAF ar iepirkuma līguma parakstīšanu, kas ir pretlikumīgs, nav ieguvis tiesisko paļāvību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Pasažieru vilciens (PV) un Spānijas kompānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) mediācijas sarunas par jaunu vilcienu iepirkumu noslēgušās, bet CAF vērsies tiesā ar līguma izpildes prasības pieteikumu pret PV.

Pagājušajā nedēļā, kas bija pēdējā nedēļa meditācijas procesā, kam bija jānoslēdzas 29. martā, PV esot pārstājis komunicēt ar CAF pārstāvjiem, kā arī nav pagarinājis mediācijas sarunas, DB norādīja CAF pārstāvis, advokāts Ivo Klotiņš. Tādēļ CAF pārstāvji secinājuši, ka mediācijas process ir noslēdzies. I. Klotiņš gan piebilda, ka spāņu CAF joprojām paliek atvērts sarunām un izlīguma iespējām.

Savukārt PV Jana Priedniece DB norādīja, ka mediācijas sarunas beigušās bez rezultāta, lai gan puses bijušas visai tuvu gala iznākumam. Diemžēl atsevišķos punktos nav izdevies panākt vienošanos, lai līgums atbilstu sākotnējam konkursa nolikumam. Tas savukārt neļautu saņemt ES finansējumu. Līdz ar to diemžēl sarunas ar spāņiem beigušās, taču PV gatavos citas iespējamās versijas, kā tikt pie jauniem vilcieniem. PV piekrīt Satiksmes ministrijai, ka līdz 2015. gadam jauniem vilcieniem Latvijā jābūt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgais jaunu vilcienu iepirkums draud nonākt uz tiesas galda, ja vien Latvijas valstij piederošais Pasažieru vilciens(PV) un Spānijas mašīnbūves uzņēmums Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) tuvākajās sešās nedēļās nevienosies par abām pusēm pieņemamu sadarbības formu.

Parakstot aptuveni 600 miljonus eiro vērto līgumu par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu būvi un jauno vilcienu apkalpošanu ar konkursā uzvarējušo CAF, bijušais PV vadītājs Nils Freivalds, visticamāk, apzinājās, ka ar līgumu viss nav īsti lāgā, raksta laikraksts Diena.

To, ka Latvija līgumā iekļauto grozījumu dēļ varētu zaudēt 100 miljonus latu lielu ES līdzfinansējumu, vairākkārt bija norādījusi Finanšu ministrija. Īsi pēc līguma parakstīšanas N. Freivalds amatu atstāja, tagad PV saimnieko jauna valde, kurai vienlaikus jāvienojas ar CAF par pusēm pieņemamu līguma redakciju un jāsaglabā ES līdzfinansējums, kam nepieciešams grozīt 2. aprīļa līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš masu medijos tiek atspoguļotas diskusijas par iespējamiem līguma grozījumiem jauno vilcienu piegādes līgumā, nedz a/s Pasažieru vilciens (PV), nedz citas iesaistītās Latvijas iestādes vai amatpersonas nav sazinājušās ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF).

Kā norādīja CAF pārstāve Liene Krīvena, sekojot notikumiem saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu un līgumu, kas noslēgts starp CAF un PV, kopš jaunās PV valdes iecelšanas Spānijas uzņēmuma rīcībā ir bijusi pieejama tikai informācija, kas publicēta plašsaziņas līdzekļos.

«CAF nav saņēmis atbildes uz vēstulēm, kas vairākkārtīgi sūtītas PV, izņemot par jauno PV pārstāvi. Līdz pat šim brīdim pie CAF neviens nav vērsies nedz, lai informētu par notiekošo, nedz ar priekšlikumiem tikties,» sacīja L. Krīvena.

Viņa norādīja, ka CAF turpina jau parakstītā līguma ar PV izpildi un pauž neizpratni par komunikācijas stilu, kādu savā darbībā šī projekta ietvaros īsteno jaunā PV valde un Latvijas atbildīgās iestādes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par jauniem vilcieniem lems pēc nedēļas; PV turpina mediācijas sarunas

Nozare.lv,12.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iepazīšanās ar AS Pasažieru vilciens (PV) ziņojumu par mediācijas procesu Stokholmā valdība šodien nolēma uz nedēļu atlikt lemšanu par vilcienu iepirkuma projekta turpināšanu vai finansējuma pārdali citiem projektiem. Savukārt PV turpina mediācijas sarunas ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) par abu pušu noslēgtā līguma izmaiņām, kas atbilstu iepirkuma nolikumam.

Par to šodien žurnālistus informēja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Viņš teica, ka patlaban turpinās darbs pie mierizlīguma noformēšanas, taču neatbildēja, vai nedēļas laikā tās varēs pabeigt. Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss žurnālistiem pēc valdības sēdes atzina, ka viņam nav pārliecības, ka nedēļas laikā procesu var pabeigt.

Birkmanis stāstīja, ka piektdien notikušas produktīvas sarunas ar CAF, un šo sarunu rezultāts patlaban tiek formēts kā 2.aprīļa līguma pielikums. Grozījumi, pēc viņa vārdiem, ir tik būtiski, ka atgriež 2.aprīļa līgumu nolikuma redakcijā, kas savulaik ļauj saņemt Eiropas Savienības (ES) finansējumu vilcienu iegādei. Arī pēc sarunām iepirkuma apjoms nav mainījies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Štokenbergs: PV gaida no CAF lielāku izpratni ES noteikto iepirkuma procedūru nosacījumu ievērošanā

Nozare.lv,12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" vadība sagaidītu lielāku izpratni no Spānijas mašīnbūves uzņēmuma Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) puses, «kā ievērot Eiropas Savienībā noteiktās iepirkuma procedūras», norādīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

«Viņi nemēģina piekrist ES viedoklim,» uzsvēra amatpersona.

Turklāt Spānijas uzņēmuma pārstāvji izvairoties no tikšanās ar PV valdi. «Esam CAF izteikuši divus piedāvājumus tikties, viņi uz tiem nav atbildējuši. Pēdējā tikšanās bija 24.jūlijā,» skaidro Štokenbergs.

Vienlaikus viņš norāda, ka PV valde turpinās sarunas ar CAF un laiks rādīšot, vai izdosies līgumu parakstīt līdz 2.oktobrim.

Uz jautājumu, vai sarunās tika runāts par kopuzņēmuma izveidi, Štokenbergs norādīja, ka nevar komentēt spekulācijas, baumas un izdomājumus.

Tāpat Štokenbergs noraidīja informāciju, ka CAF varētu izvirzīt kādu ultimātus Latvijas pusei un to neizpildes gadījumā vērsties tiesā pat ātrāk par 2.oktobri, kad Spānijas uzņēmumam jāsniedz atbilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CAF piecās darba dienās sola izvērtēt 520 labojumus

Līva Melbārzde, Māris Ķirsons,28.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas CAF pārsteigta par priekšlikumiem noslēgtā līguma grozījumiem, jo piecu punktu vietā ir vairāk nekā 520 punktu, atbildes sola piecu darba dienu laikā.

Savu pārsteigumu ekskluzīvā sarunā ar DB neslēpj Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) starptautisko darījumu ģenerāldirektors un arī SIA CAF Latvia valdes loceklis Hesuss Esnaola Altuna.

DB jau vairākkāt rakstījis par 610 milj. eiro vērtajā pasažieru vilcienu iepirkumā (ar 30 gadu uzturēšanas termiņu) peripetijām un tuvojošo termiņu - 2. oktobri, kad notiks izšķiršanās par esošā līguma ar CAF grozījumu parakstīšanu vai par jaunu pasažieru vilcienu iepirkumu konkursu. Vai CAF atbildēs līdz 2. oktobra dienas beigām, to rādīs tuvākās dienas.

Jāatgādina, ka a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes loceklis Aigars Štokenbergs norādīja, ka CAF jau ir vērsies Stokholmas starptautiskās arbitrāžas tiesā, lai domstarpības ar PV risinātu mediācijā. Katrai pusei ir savi argumenti un pārliecība par savu taisnību, un arī līguma summa ir iespaidīga ne tikai Latvijai, bet arī CAF. Laika 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu saražošanai un piegādei paliek arvien mazāk. «Neatkarīgi no jau patērētā laika šim konkursam varam tikai uzsvērt, ka CAF ir kompānija, kas vienmēr izpilda savus līgumus,» tā uz jautājumu, vai vilcienus var paspēt saražot noteiktajā termiņā, atbild CAF pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Bērnišķīga attieksme pret daudzu miljonu vērtiem darījumiem

Dienas Bizness,04.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno pasažieru vilcienu konkurss nu jau pilnīgi oficiāli ir atzīts par izgāzušos, un, visticamāk, turpmāk mūs sagaida viens no diviem iespējamiem scenārijiem.

Pirmais no tiem - spāņu kompānija CAF, pildot ar a/s Pasažieru vilciens (PV) noslēgto līgumu, sāk piegādāt Latvijai jaunos vilcienus, bet maksāts par tiem tiek nevis ar ES līdzekļiem, bet gan ar vietējo nodokļu maksātāju naudu. Otrs - pašreiz noslēgtais līgums tiek lauzts, maksājot CAF kompensāciju, kuras apmērus gan nav iespējams pateikt, jo šeit runa ir par kārtējo slepeno līgumu. Turklāt, jo vēlāk šī laušana notiks, jo lielāka summa valstij jeb nodokļu maksātājiem būs jāatskaita CAF. Faktiski ir skaidrs, ka šī kompānija jau ir ķērusies pie noslēgtā līguma izpildes. Citiem vārdiem sakot, ir izdarīts principā viss iespējamais, lai vilcienu iepirkums izgāztos. Jāatzīst, ka sākotnējā iecere un iestrādnes bija pat teicamas. Plāns bija ļoti labs - panākt, lai Latvijas iedzīvotāji varētu pārvietoties jaunos vilcienos, kuri daļēji tiktu saražoti Rīgā, tādējādi radot daudzas darbavietas, bet lielāko izdevumu daļu segtu Eiropas Komisija (EK). Tā vietā Ministru kabinets pēc ilgām un smagām pārdomām deva savu mandātu toreizējam PV šefam Nilam Freivaldam parakstīt līgumu ar CAF, jau mirkli vēlāk atzīstot, ka parakstītā dokumenta redakcija var būt šķērslis finansējuma saņemšanai no EK. Kad CAF tika piedāvāts akceptēt līguma labojumus, jau bija skaidrs, ka tas nenotiks, jo nebija iespējams atrast nevienu iemeslu, kas ļautu saprast, kāpēc gan CAF vajadzētu kaut ko mainīt. Turklāt tas ir puiciski - likt kaut ko mainīt jau parakstītā dokumentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Jaunu vilcienu konkurss – pasažieriem vai politiķiem?!

Māris Ķirsons, DB žurnālists,28.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni pasažieru vilcieni Latvijā ir sen gaidīts un lolots sapnis, kura īstenotājiem tā arī nav izdevies to materializēt, bet politiķiem nav bijis iespējas pagozēties uz jauno vilcienu fona un ar to nopelnīt reitinga punktus un, vēl jo vairāk, vēlētāju balsis.

Vakar starts tika dots nosacīti otrajam lielajam cēlienam jauno pasažieru vilcienu lugā, kuru pēc pirmā garā cēliena varēja dēvēt par traģikomisku farsu. Iepriekšējais vilcienu konkurss rezultējās pat ar noslēgtu līgumu ar Spānijas CAF, kas bija gatava šos vilcienus montēt Latvijā, dodot iespēju RVR zīmolam atdzimt, savukārt valstij – dodot darba vietas, nodokļus gan tiešā, gan netiešā veidā. Nekas no tā nepiepildījās. Vēl pirmā cēliena izskaņā jauno pasažieru vilcienu iepircēja valde zaudēja savus amatus. Vai pašreizējā valde savu priekšteču pieredzi ir izstudējusi un atšifrējusi visus ar to saistītos liktenīgos knifiņus? To parādīs laiks. Taču cerēt, ka šoreiz viss būs «mierīgi», laikam nevajadzētu. Kāpēc?!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Saeimas deputāts: PV vēlas «absurdus» vilciena iepirkuma līguma grozījumus

Nozare.lv,01.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) ir vienojusies ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A. (CAF) par jauno vilcienu iepirkuma nepieciešamajiem grozījumiem, taču pagaidām tiem iebilst AS Pasažieru vilciens (PV) valde, apliecināja Saeimas deputāts Ivars Zariņš (SC). Viņš arī norādījis, ka PV nosūtījis absurdus līguma grozījumus.

Satiksmes ministrijā (SM) savukārt norādīja, ka ministrijas valsts sekretāram Anrijam Matīsam nav bijusi vienošanās ar CAF pārstāvjiem par jauno vilcienu iepirkuma konkursa grozījumiem. «Vēršam uzmanību, ka sarunas ar CAF par līguma nosacījumiem nodrošina AS Pasažieru vilciens valde, ministrija nenodrošina sarunu vešanu,» uzsvēra SM.

I. Zariņš portālam Nozare.lv sacīja, ka PV nosūtītie priekšlikumi grozījumiem jauno vilcienu iepirkuma līgumā esot absurdi, jo, piemēram, tajos ietverta arī prasība, lai vilcieni tiktu sertificēti visās Eiropas Savienības valstīs, lai gan Eiropā, kā zināms, ir divu platuma veidu sliedes.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Visu «dēlī salaida» daži, bet miljonus, visticamāk, atkal maksāsim visi

Dienas Bizness,28.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnīgi nekādu pārsteigumu neizraisoša un vienlaikus visnotaļ nopietnu satraukumu rosoša ziņa – Spānijas vilcienu ražotājs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) piedāvājis vienoties, lai nezaudētu veiktās investīcijas; zaudējums Latvijai starptautiskās arbitrāžas tiesā var izmaksāt 60 līdz 200 miljonus eiro.

Skaidrs, ka jēdziens «vienoties» šajā gadījumā nozīmē nevis publisku atvainošanos un svinīgus rokasspiedienus fotogrāfu klātbūtnē, stāvot uz Ministru kabineta kāpnēm, bet gan salīdzinoši mazākas summas izmaksu CAF.

Īss atskats (ne)notikušajā darījumā star CAF un Latvijas valstij piederošo uzņēmumu Pasažieru vilciens (PV)... Savulaik tika rīkots konkurss par jaunu vilcienu piegādi PV, kurā uzvarēja CAF. Latvijas valdība deva savu mandātu toreizējam PV šefam Nilam Freivaldam parakstīt līgumu ar CAF, bet faktiski tūlīt pēc tam, kad uz svarīgajiem dokumentiem bija salikti PV un CAF vadītāju autogrāfi, mūsu politiķi paziņoja, ka kaut kas nav riktīgi un šādu līgumu pildīt nevarēs. Šobrīd līdz galam nav skaidrs, kurš visu «salaida dēlī». Proti, vai N. Freivalds ir parakstījis to, ko nemaz nevarēja parakstīt, vai valdības ministri neizlasīja, kāda līguma slēgšanai dod mandātu, vai arī ir vēl kāds trešais superfaktors. Jebkurā gadījumā Latvijas valstij, visticamāk, nāksies maksāt vai nu vienošanās naudu, vai arī doties uz starptautisko arbitrāžas tiesu un paļauties uz tās spriedumu. Šajā kontekstā gan jāatgādina visai skumja patiesība – līdz šim starptautisko arbitrāžas tiesu spriedumos Latvijas vārds galvenokārt ir parādījies lūzerailītēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens velk uz sarunu procedūru ar ražotājiem jaunu vilcienu iegādei; nav izslēgta pašreizējo modernizācija

Līdz ar elektrovilcienu ilgtermiņa nomas iepirkuma procedūras pārtraukšanu jaunā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) valde šobrīd cenšas tikt skaidrībā par tālāko rīcību: rīkot jaunu konkursu vai sarunu procedūru, liekot uzsvaru uz jauna ritošā sastāva iegādi. Taču pastāv iespēja vēl ilgu laiku braukt arī ar vecajiem vilcieniem, tos modernizējot, kā jau tiek darīts dīzeļvilcienu gadījumā, pieļauj eksperti.

Vēl braucami

«Tas ir izdarāms,» par iespēju modernizēt esošos elektrovilcienus saka motorvagonu ritošā sastāva remonta un tehniskās apkalpošanas uzņēmuma VRC Zasulauks (51% akciju pieder PV un 49% – a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR)) tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs. Pēc viņa teiktā, šobrīd PV izmanto 1983./84. g. un 1988./89. g. RVR ražotos vilcienus, kuriem var veikt vai nu t.s. vidējo vai galveno kapitālo remontu. Pirmajā gadījumā ekspluatācijas laiks tiek pagarināts par sešiem, otrajā – par 15 gadiem. Viņš pieļauj, ka esošo vilcienu tālāka ekspluatācija varētu arī nebūt dārgāka par jaunu izmantošanu, ņemot vērā apkalpošanas izmaksas. Tā kā ražotāji cenšoties ar to pelnīt, tad īpaši dārgi izmaksā dažādu bojājumu novēršana. Piemēram, šobrīd kabīnes bojājuma gadījumā pēc sadursmes ar kādu dzīvnieku metāla daļas tiek noņemtas, taisnotas utt., bet ir ārvalstu ražotāji, kas paredz, ka šāda bojājuma gadījumā jāmaina visa kabīne, kam ir pavisam citas izmaksas. Ņemot vērā vilcienu tagadējo aizpildījumu, A. Vasiļjevs pieļauj, ka varētu iztikt arī ar esošā ritošā sastāva modernizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunis: sadarbībā ar CAF vilcienu ražošana notiks ārpus Latvijas, Rīgā paliks tukša RVR čaula

Nozare.lv,03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) turpinās sadarbību ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A. (CAF), ražojot vilcienus Austrumu tirgiem. Ražošana, visticamāk, tiks izvērsta citā valstī, bet Rīgā paliks tikai tukša RVR čaula, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis.

«Valdība izdarīja visu, lai šī vienošanās netiktu panākta. Ja būtu bijusi griba to panākt, tad tas ir pāris minūšu jautājums, lai parakstītu vienošanos, ka līgums tiek pagarināts uz dienu vai vairākām, kamēr tiek panākta vienošanās par grozījumiem. Šādas gribas nebija, jo jau pusnaktī bija sagatavots paziņojums medijiem, ka vienošanās nav panākta,» sacīja Igaunis.

Viņš piebilda, ka RVR vienošanās par sadarbību ar CAF netiek pārtraukta, Spānijas uzņēmums nodos RVR vilcienu ražošanas tehnoloģijas, investēs iekārtās, lai ražotu vilcienus Austrumu tirgum, tomēr ražošana, visticamāk, tikšot izvietota ārpus Latvijas. Pagaidām vēl esot pāragri teikt, kurā valstī šī ražotne varētu tikt izveidota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

(Papildināta ar 1. 2. un 3. rindkopu)

Pasažieru vilciena vadībai ziņojums par sarunu iznākumu jāprezentē 12. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņi iesnieguši prasību pret Pasažieru vilcienu un Satiksmes ministriju, bet tiesu joprojām nenosauc. To intervijā DB norāda spāņu vilcienu ražotāja Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) starptautiskās uzņēmējdarbības izpilddirektors Hesuss Esnaola un CAF investīciju aizsardzības strīdā pārstāvošais advokāts Ivo Klotiņš.

Kāda ir bijusi galvenā problēma, ka ar Latvijas pusi nav izdevies vienoties?

H. E. CAF, parakstot 2012. gada 2. aprīlī līgumu, jau bija pilnībā vienojusies par līguma teksta redakciju ar PV. Acīmredzot jaunajai PV valdei bija kādi subjektīvi apsvērumi vai uzdevumi mainīt noslēgtā līguma noteikumus. CAF neuzskata, ka tas apstāklis, kāpēc PV nevienojās, būtu saistāms ar normatīvo aktu trūkumu vai to dažādu interpretāciju. CAF bija nepatīkami pārsteigts par PV jaunās valdes rīcību nepildīt ar līgumu pielīgtās saistības, piedāvājot un izdomājot katru reizi jaunus nosacījumus un tikšanās reizēs imitējot vēlmi panākt pusēm risinājumu. Ar šādu starptautiska līguma izpildi no darījuma partnera puses, kāds ir PV un Latvijas valsts, CAF saskaras pirmo reizi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CAF nav šaubu par vienošanās panākšanu

Guna Gleizde, Māris Ķirsons,06.09.2012

CAF valdes loceklis un starptautisko darījumu ģenerāldirektors Hesuss Esnaola Altuna

Foto: Kristaps Kalns, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno pasažieru vilcienu piegādātāji - Spānijas CAF - ir pārliecināti, ka izdosies rast kopsaucēju par izmaiņām jau noslēgtajā līgumā ar a/s Pasažieru vilciens.

Šķietami nebeidzamajā 610 milj. eiro vērtajā pasažieru vilcienu iepirkumā (ar 30 gadu uzturēšanas termiņu) tuvojas kārtējais termiņš, kas mudinājis runīgākiem kļūt arī šo vilcienu piegādātājiem. CAF valdes loceklis un starptautisko darījumu ģenerāldirektors Hesuss Esnaola Altuna ekskluzīvā sarunā ar DB nepieļauj iespēju, ka līdz oktobrim vienošanās ar Latvijas partneriem par izmaiņām jau noslēgtajā līgumā netiks panākta.

«Mēs esam atvērti diskusijām, mēs vienmēr esam atvērti risinājumu meklējumiem. Mūsu darbs ir vilcienu ražošana, esam gatavi uzklausīt piedāvājumus no Latvijas puses un ceram, ka viss izdosies labi. [..] Mums nav tiesību izpaust vai komentēt Latvijas puses nostāju, savukārt mūsu nostāja ir tāda, ka mēs esam vilcienu ražotāji, mums ir produkts, kas ir nepieciešams Latvijai, tās iedzīvotājiem, produkts, kas Latvijas iedzīvotājiem patiks. Mums ir tehnoloģija, mēs piedāvājam pārnest to uz šejieni, radīt jaunas darba vietas. Mēs rēķināmies ar scenāriju, ka viss tiks atrisināts.» H. Esnaola Altuna atturas komentēt līguma saturu vai domstarpības radījušos līguma punktus, tādējādi signalizējot otram darījumu partnerim gatavību aktīvai sarunu fāzei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tiesa varot Latvijai likt pirkt CAF ražotos vilcienus

Egons Mudulis, Māris Ķirsons,06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības lēmums pārdalīt ES līdzfinansējumu - 100 milj. Ls -, kas bija paredzēti pasažieru vilcienu iegādei, tuvinātu Latvijas valsti zaudējumam mediācijas procesā Stokholmas arbitrāžā.

Tādu viedokli pauž vairāki DB aptaujātie juristi. Šāda vērtējuma pamatā ir arguments, ka valsts, vēlēdamās pārdalīt šo ES līdzfinansējumu - 100 milj. Ls - citiem projektiem, cenšas radīt nosacījumu, ka 2. aprīlī noslēgtā līguma starp pasažieru pārvadātāju, 100 % Latvijas valstij piederošo a/s Pasažieru vilciens (PV) un konkursā uzvarējušo Spānijas kompāniju CAF nevar būt spēkā, jo ES līdzfinansējums ir būtisks šī noslēgtā līguma stūrakmens. Proti, šādu rīcību Stokholmas arbitrāžā varot iztulkot kā apzinātu, lai izvairītos no noslēgtā līguma (ir dažādi spriedumi par to, vai tas ir vai nav spēkā) izpildes. Lai arī šobrīd nav skaidrs, kādas varētu būt Stokholmas arbitrāžas - mediācijas - lēmums, tomēr ir tikai trīs pamata iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zaudējot 100 miljonu latu līdzfinansējumu, Pasažieru vilciens cer uz 10 miljoniem no Kohēzijas fonda

Egons Mudulis,02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediācijas procesā nepanākot mierizlīgumu, VAS Pasažieru vilciens (PV) būtībā ir zaudējis paredzēto Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 100 milj. Ls apmērā, taču nu pēc Satiksmes ministrijas ierosinājuma cer piesaistīt vismaz 10 milj. Ls dīzeļvilcienu modernizēšanai.

Savukārt 15 milj. Ls plānots piešķirt peronu un citas infrastruktūras sakārtošanai stacijās, kurās ir liela pasažieru plūsma, norāda PV sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece, piebilsot, ka šo projektu realizēs VAS Latvijas dzelzceļš. Jautājums par mediācijas procesa virzību iekļauts šodienas valdības sēdes slēgtajā daļā.

PV arī izstrādās finanšu piesaistes plānu un meklēs citus risinājumus jaunu vilcienu iegādei. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzdevis PV nekavējoties sagatavot priekšlikumus par jaunu vilcienu iegādes iespējām un veidiem, lai nodrošinātu ritošā sastāva nomaiņu un ērtus pārvietošanās apstākļus pasažieriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens plāno piedalīties mediācijas procesā Stokholmā

Nozare.lv,08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens (PV), visticamāk, piedalīsies mediācijas procesā Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, kurā vērsies jauno pasažieru vilcienu iepirkuma uzvarētājs - Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A. (CAF), žurnālistiem norādīja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Kā ziņots, PV un CAF tā arī nevienojās par vilcienu iepirkumu.

CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav, tādēļ, pēc Birkmaņa teiktā, ir loģisks solis piedalīties mediācijas procesā. Vienlaikus viņš nekomentēja, kādi soļi varētu sekot, ja abām pusēm mediācijas procesā neizdodas nonākt pie vienota viedokļa.

Birkmanis informēja, ka jauno pasažieru vilciens jautājumu tiek plānots skatīt valdībā nākamajā nedēļā, 16.oktobrī. Galvenais, ko valdības sēdē ziņošot PV, ka jaunu vilcienu konkurss ir vitāli nepieciešams, lai Latvija līdz 2015.gada augustam saņemtu jaunus vilcienus, jo esošie varot kalpot tikai sešus, septiņus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Jaunu vilcienu vietā nodokļu maksātāji, visticamāk, dabūs jaunus parādus

Dienas Bizness,03.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Postpadomju telpā savulaik bija slavens joks par padomju stila biznesu – nozagt kasti degvīna, saturu izliet zemē, tukšo taru nodot, bet iegūto naudu – nodzert... Tieši šis pastāsts nāk prātā, lasot virsrakstus – zaudējot 100 miljonus latu līdzfinansējumu, a/s Pasažieru vilciens (PV) cer uz 10 miljoniem no Kohēzijas fonda.

Citiem vārdiem sakot, Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) ir nolēmusi iesūdzēt tiesā gan PV, gan Latvijas valsti par savulaik noslēgtā pasažieru vilcienu ražošanas un apkopes līguma nepildīšanu. Turklāt, visticamāk, Latvija jeb, pareizāk sakot, pilnīgi visi nodokļu maksātāji jebkurā gadījumā paliks zaudētāja lomā. Pirmkārt, jāņem vērā, ka starptautiskajā tiesvedībā, it īpaši gadījumos, kad runa ir par miljonu pietiesāšanu, Latvija ir parādījusi stabilu tendenci zaudēt. Ja tas notiks arī šoreiz, mēs visi «sametīsim» daudzus desmitus miljonus eiro soda naudas veidā CAF un turpināsim pārvietoties ar PSRS gados būvētajām «eļektričkām». Bet par vilcienu ražošanas attīstību Latvijā varētu aizmirst pilnīgi un galīgi. Otrkārt, ir, protams, iespējams, panākt mierizlīgumu ar CAF, taču, visticamāk, tas nozīmētu, ka Latvija piekrīt pildīt jau noslēgto līgumu, taču nu jau šā projekta finansēšanā netiktu izmantota Eiropas nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

19 dīzeļvilcienu vagonus modernizēs trīs uzņēmumi

Žanete Hāka,19.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādātāju apvienība AS Rīgas Vagonbūves Rūpnīca, AS VRC Zasulauks un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ir uzvarējusi AS Pasažieru vilciens atklātajā konkursā Par DR1A dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, liecina Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca informē, ka pirmais provizoriskais maksājums par DR1A dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju (19 vilcieniem) tiks saņemts 2014.gada 2. pusgadā. Kopējā līguma summa ir 21,9 miljoni eiro, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca daļa ir ap 12,2 miljoniem eiro.

Laikraksts Dienas Bizness jau rakstīja, ka par pārsteigumu atklātā konkursa «Par DR1A sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju» dalībniekiem, veicot grozījumus nolikumā, VAS Pasažieru vilciens (PV) valde pamanījusies «izlabot» vērtēšanas kritērijus tā, ka no tiem nav palicis vairs ne smakas. Saskaņā ar pēdējiem grozījumiem konkursa komisija izvēlēsies saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu pēc šādiem kritērijiem (5.1.10. punkts): «Visu dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas kopējā cena».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevienojoties ar 610 milj. eiro vērtā jauno pasažieru vilcienu konkursa uzvarētāju CAF, gaidāma tiesvedība, kur uz spēles varētu tikt likti ne tikai desmiti, bet pat simti (līdz pat 200) milj. eiro.

Tādu iespējamo scenāriju iezīmē vairāki DB aptaujātie juristi attiecībā uz iespējamo notikumu attīstības scenāriju pēc šā gada 2. oktobra, kurš ir nosprausts kā robežšķirtne, līdz kurai turpinās sarunas par 2. aprīlī noslēgtā a/s Pasažieru vilciens (PV) un Spānijas CAF līguma izmaiņām.

Ja CAF nepiekritīšot PV piedāvātajiem noslēgtā līguma grozījumiem, kas ļaušot nezaudēt 100 milj. Ls lielo ES līdzfinansējumu jaunu pasažieru vilcienu iegādei, tad, kā DB apaļā galda diskusijā iezīmēja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis, tiks izsludināts jauns pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss. CAF pārstāvji joprojām publiski runā par iespējām vienoties un nekomentē savu iespējamo rīcību gadījumā, ja vienošanās tomēr līdz 3. oktobrim netiks panākta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji

No 790 maksimāli iespējamiem punktiem Korejas ražotājam Hyundai Rotem Company (Hyundai) ir apmēram 750, bet Šveices uzņēmumam Stadler Bussnang AG (Stadler) – 568, liecina Dienas Biznesa aplēses pēc valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) nosauktajiem pretendentu piedāvājumos minētajiem skaitļiem jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas konkursā. Publiski tika minēti astoņi dažādi rādītāji, tostarp vienas elektrovilciena vienības vidējā nomas maksa mēnesī un pirmās vienības piegādes termiņš. Maksimālais iepirkumā iegūstamais punktu skaits ir 1000, kas nozīmē, ka PV iepirkuma komisijai šobrīd jāizvērtē, cik no atlikušajiem dažādu tehnisko rādītāju 210 punktiem vērts katra pretendenta piedāvājums. Visvairāk – 110 punktus – var iegūt par labāko elektrovilcienu vienības elektroenerģijas vidējo patēriņu vienā stundā, savukārt pasažieru sēdvietu skaits var dot līdz 35 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru