Spāņi iesnieguši prasību pret Pasažieru vilcienu un Satiksmes ministriju, bet tiesu joprojām nenosauc. To intervijā DB norāda spāņu vilcienu ražotāja Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) starptautiskās uzņēmējdarbības izpilddirektors Hesuss Esnaola un CAF investīciju aizsardzības strīdā pārstāvošais advokāts Ivo Klotiņš.
Kāda ir bijusi galvenā problēma, ka ar Latvijas pusi nav izdevies vienoties?
H. E. CAF, parakstot 2012. gada 2. aprīlī līgumu, jau bija pilnībā vienojusies par līguma teksta redakciju ar PV. Acīmredzot jaunajai PV valdei bija kādi subjektīvi apsvērumi vai uzdevumi mainīt noslēgtā līguma noteikumus. CAF neuzskata, ka tas apstāklis, kāpēc PV nevienojās, būtu saistāms ar normatīvo aktu trūkumu vai to dažādu interpretāciju. CAF bija nepatīkami pārsteigts par PV jaunās valdes rīcību nepildīt ar līgumu pielīgtās saistības, piedāvājot un izdomājot katru reizi jaunus nosacījumus un tikšanās reizēs imitējot vēlmi panākt pusēm risinājumu. Ar šādu starptautiska līguma izpildi no darījuma partnera puses, kāds ir PV un Latvijas valsts, CAF saskaras pirmo reizi.