Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair melo par savu lidaparātu svaru, lai tādējādi samazinātu lidostu izmantošanas maksas, kas sniedz negodīgas priekšrocības pār citām Eiropas kompānijām, pavēstījusi Skandināvijas lidsabiedrība SAS.
Aizvadītā gada novembrī SAS iesniedza sūdzību Skandināvijas aviācijas uzraugiem, norādot, ka Ryanair Eiropas aviācijas aģentūrai Eurocontrol sniegtās ziņas par lidaparātu svaru neatbilst patiesībai.
Lidsabiedrībām par nolaišanos lidostā jāmaksā noteikta nodeva, kura tiek aprēķināta ņemot vērā attiecīgās lidmašīnas svaru pacelšanās brīdī. Tādējādi aviokompānijām, kuras ievēro noteikumus, jāmaksā lielāki rēķini, Dānijas laikrakstam Berlingske Business norādīja SAS pārstāvis Lars Andersens.
Līdzīgas apsūdzības, saistībā ar šādām Ryanair darbībām, izteikusi arī Francijas lidsabiedrība Air France. Savukārt Vācijā pret Ryanair uzsākta izmeklēšana. Vācijas varasiestādēm ir aizdomas, ka Īrijas zemo cenu lidsabiedrība, falsificējot lidaparātu svaru, gadā spējusi izvairīties no 370 tūkstošu eiro maksāšanas.
Pati Ryanair atteikusies komentēt SAS apsūdzības un norādījusi, ka atturēsies no diskutēšanas par spekulācijām. Īrijas aviokompānija uzsver, ka tās lidmašīnas strādā ar Boeing svara regulēšanas programmu un tās ir sertificējis Īrijas aviācijas regulators.
Db.lv jau vēstīja, ka SAS iecerējusi veikt apjomīgus taupības pasākumus, lai izglābtos no bankrota. Aviokompānija plāno atteikties no Norvēģijas meitasuzņēmuma, par vairākiem tūkstošiem samazināt darbavietu skaitu, kā arī «griezt» algas. Lidsabiedrība cer pārdot arī aktīvus aptuveni 445 miljonu ASV dolāru vērtībā.
Lidsabiedrības taupības plāni saskārušies ar kritiku. Zviedrijas aviācijas analītiķis Anderss Lidmans iepriekš pauda uzskatu, ka apjomīgie reorganizācijas plāni, visticamāk, SAS nespēs izglābt un tuvāko 12 mēnešu laikā tā beigs savu eksistenci.