Pašreizējos pārdošanas darījumus cauruļu ražotājs Evopipes ir kaldinājis vismaz pirms gada vai pat senāk.
«Mēs ražojam produktus, kas lielākoties paredzēti ārējās infrastruktūras būvniecībā, un tos jūs nekad neredzat - tie vienmēr atrodas zem zemes,» stāsta Edgars Viļķins, plastmasas cauruļu ražotāja SIA Evopipes valdes priekšsēdētājs. Šis uzņēmums konkursā Eksporta un inovācijas balva 2012 pieteicies divās kategorijās - Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā un Importa aizstājējprodukts.
Kopumā 58% no SIA Evopipes 2011. gada apgrozījuma nodrošināja Latvijas tirgus, šogad tie būšot aptuveni 53%. E. Viļķins norāda, ka katram ražotājam ir svarīgs vietējais tirgus, kur izmēģināt jaunus produktus. Taču šobrīd nav skaidrības par tendenču noturību Latvijas tirgū, tā lielumu. Pagaidām tirgus ir diezgan liels, jo tiek apgūti ES Kohēzijas fonda līdzekļi, bet nav zināms, kas gaidāms nākamajā ES plānošanas periodā. Tāpēc uzņēmums attīsta eksportu.
Pērn uzņēmuma lielākie eksporta tirgi bija Igaunija, Lietuva, Zviedrija, kas veido 30% no kopējā pārdošanas apjoma. Šī gada plāns paredz 47% saražotās produkcijas eksportēt, tostarp ne vien uz jau pieminētajām valstīm, bet arī uz Beļģiju, Poliju un Austriju.