Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne,02.12.2013

Jaunākais izdevums

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Uz balkona nav vietas

«Pagājušajā ziemā gāju uz darbu un neviļus pievērsu uzmanību daudzdzīvokļu namu balkoniem. Uz daudziem no tiem bija novietoti velosipēdi. Redzēju arī, kā kāda sieviete centās izkārt veļu, bet uz nelielā balkona vietu vēl aizņēma divritenis, kas šo nodarbi apgrūtināja. Nodomāju, ka pilsētas iedzīvotājiem tā nudien ir aktuāla problēma,» stāsta Velo mājas līdzīpašnieks Kārlis Vanags, kurš tikai šajā sezonā kopā ar draugu uzsācis jaunu biznesu – piedāvā velosipēdu garāžu ziemas sezonā. Viņš atzīst, ka abi esot vēl tikai iesācēji un samērā zaļi uzņēmēji, taču tic, ka šis piedāvājums iegūs popularitāti, jo automašīnas esot vakardiena, bet velosipēdi – nākotne. Līdz ar to visi pakalpojumi, kas būs saistīti ar velosipēdu remontu, tirdzniecību un uzglabāšanu gada aukstākajos mēnešos, ies tikai uzvaras gājienā. Pagaidām Velo mājās novietoti 20 braucamie, bet zvanot ļoti daudz interesentu, kuri noskaidro nianses par jauno piedāvājumu un norāda, ka līdz ar pirmo sniegu atvedīs arī savu divriteni, lai to novietotu ziemas guļā.

Biznesa ideja bija radusies, bet svarīgs faktors bija piemērotu telpu atrašana. «Interesējos par iespējām Rīgā, bet galvaspilsētā telpu īre bija pārāk augsta. Atradām piemērotas telpas Ogrē, kas ir apmēram 250 kvadrātmetru lielas. Tā ir veca padomju laiku noliktava, kurā satilps ap 100 velosipēdu,» stāsta K. Vanags. Klientiem fakts, ka velo garāža neatrodas galvaspilsētā, raizes nesagādājot, jo uzņēmēji paši atbraucot pakaļ divriteņiem un pavasarī atkal tos nogādāšot īpašniekiem. Sākot šādu Latvijā neierastu biznesu daudz līdzekļu esot jāiegulda reklāmā un klientu izglītošanā, kuriem pavisam pamatoti rodoties jautājums – kas notiks, ja velosipēdu tomēr nozags? Latvieša mentalitāte paģērē, ka drošāk mantu turēt tuvāk sev, un cilvēki gatavi velosipēdu kaut pie gultas novietot. «Klientiem skaidrojam, ka teritoriju apsargājam. Garāžai ir arī videonovērošana un brīdī, kad viņiem parādu līgumu, kurā noteikts, ka zagšanas gadījumā segsim velosipēda vērtību, jautājumi izzūd,» atklāj Velo mājas īpašnieks. Viņš apzinoties, ka, sākot biznesu, jārēķinās, ka pirmais gads var nest zaudējumus. Ja apstiprināšoties optimistiskākās prognozes un garāžā uz ziemas mājām tikšot atvests vismaz 70 velosipēdu, tad uzņēmēji no zaudējumiem varēšot arī izkulties. «Ja mūsu bizness izdzīvos šo gadu, tad nākamgad jau varam cerēt uz vairāk klientiem,» optimistiski nosaka K. Vanags.

Pagarina velosezonu

Velosipēdu tirdzniecība un remonts ir sezonāls bizness, un šīs nozares pārstāvjiem iztika jāpelna arī ziemā. Tieši šā iemesla dēļ pirms diviem gadiem ziemas garāžas servisu sācis piedāvāt arī veikals Veloprofs. «Mums ziemā bija pustukšas noliktavas un bija jādomā, kā tās aizpildīt. Pagājušajā gadā pie mums glabājās ap 20 velosipēdu un domāju, ka šogad sagaidāms tāds pats skaits,» stāsta Veloprofs tirdzniecības konsultants Kārlis Smilktens, kurš šajā servisā nesaredz ienesīgu biznesa nišu un tā tāda nekad nebūšot, jo ne visiem šķiet, ka velosipēds ir lieks krāms un dzīvoklī aizņem pārlieku daudz vietas. Viņš ievērojis, ka šogad šādu pakalpojumu piedāvā vairākas velodarbnīcas, bet konkurence nebūšot šķērslis. Katrs klients izvēlēšoties to vietu, kas ir ģeogrāfiski tuvāk.

Par sava veida celmlaužiem var dēvēt veikalu Havaii Express, kas bez skaļas reklamēšanās ziemas velomājas piedāvā visilgāk – jau tīs gadus. No klientu puses tā esot loģiska lieta, jo vairāk vai mazāk Rīgā iedzīvotāji dzīvo dzīvokļos, kuros nav daudz vietas. Šajos trīs gados pieprasījums pēc pakalpojuma esot pieaudzis, lai gan informācija tiekot izvietota vien uzņēmuma mājaslapā. Havaii Express ziemas garāžas kapacitāte esot ierobežota – ap 100 velosipēdu. «Tā nav mūsu pamatnodarbošanās. Tas ir papildus pakalpojums un klientu piesaistīšanas veids. Piedāvājam arī velosipēdu remontu par labām cenām. Viss strādā roku rokā, un tas vainagojas ar to, ka mūsu velosezona kļūst garāka. Vēl aizvien mums ir pilna darbnīca ar velosipēdiem, kurus remontējam,» stāsta veikala vadītājs Roberts Draugs, kurš atzīst, ka, piedāvājot šādu pakalpojumu, svarīga esot arī uzņēmuma labā slava un fakts, ka ar klientiem tiek slēgts līgums. Tas rada uzticēšanos.

Jārada uzticamība

Arī Rīgas veloserviss, kas darbu sācis tikai šogad, ziemas sezonā klientiem piedāvā ziemas mājas velosipēdam. «Nu sācies aktīvākais laiks. Velobraucēji saprot, ka sezona ir beigusies un jādomā, kur savu braucamo glabāt, jo mājās lieku mēbeli nevēlas turēt,» stāsta uzņēmuma īpašnieks Juris Bīnerts. Patlaban noliktavā uz ziemošanu atvesti 20 velosipēdi un vietas esot vēl 50. Visbiežāk, ja cilvēks iesācis izmantot kāda servisa pakalpojumus, tad to dara regulāri, bet tik un tā, piedāvājot šādu pakalpojumu, jārada uzticība, jo cilvēki baidās, ka velosipēdu var nozagt. «Uzticība uzņēmuma un klienta starpā rodas jau aktīvās velosezonas laikā. Ja atnāk jauns klients, tad divu minūšu laikā jārada pārliecība, ka viss būs labi,» stāsta J. Bīnerts. Servisam šis esot izdzīvošanas jautājums, jo ziemā šajā biznesa nišā ir klusā sezona. Uz ielām redzami vien pārgalvīgākie velosipēdisti, kurus nebaida slidenās ielas. «Tik zemu cenu – 25 latus par velo uzglabāšanu un salabošanu – šajā sezonā varam noteikt, jo ziemā mehāniķiem ir mazāk darba. Papildus iekasētā nauda noder regulāro maksājumu segšanai,» atzīst uzņēmuma īpašnieks.

Pagājušajā ziemas sezonā iemēģinājusi roku, šajā gadā iesākto turpinās arī velodarbnīca MiiT WORKS, kas vēl nav sākusi aktīvi popularizēt pakalpojumu, jo cilvēki vēl nav beiguši aktīvo velosezonu. «Pagājušajā ziemā pie mums savus velosipēdus ziemā uzglabāja vien savējie – pastāvīgie klienti, kādu bija pietiekami daudz. Sapratām, ka tas ir vajadzīgs serviss, īpaši rīdziniekiem, kuri pārsvarā dzīvo dzīvokļos. Jaunie klienti vēl šo pakalpojumu nav izpratuši un mūsu uzdevums ir par to pastāstīt,» skaidro MiiT WORKS īpašnieks Gundars Vaitekūns. Darbnīcā esot vietas vien 50 velosipēdiem, kur visi braucamie novietoti drošā vietā, acu priekšā. Savukārt, ja pieprasījums pārsniegšot telpas kapacitāti, tad vietu atradīšot. «Arī mēs piedāvājam papildu pakalpojumu – uzreiz sagatavojam velosipēdu jaunajai sezonai. Mūsu mērķis, protams, ir atslogot darbīgo pavasari, bet tāpat jau zināms, ka cilvēki, kā ierasts, visu darīs pēdējā brīdī,» pārliecināts G. Vaitekūns, kurš uzsver, ka ziemas garāžā jānodrošina vienmērīga gaisa temperatūra un sauss gaiss, gluži kā istabā, jo pretējā gadījumā velosipēdu var turēt arī uz balkona vai pagrabā, kas nav īsti labi. «Šī ir sava veida klientu apstrādāšana. Viņiem jāstāsta, ka velosipēds stāv drošībā un sausumā, turklāt klienti braucamo var dabūt jebkurā laikā. Ja ziemā ir kāda saulaina diena, kad rodas vēlme izbraukt ar divriteni, tad to var izdarīt,» teic uzņēmuma pārstāvis, kurš novērojis, ka katru gadu velosipēdistu skaits Rīgas ielās dabīgi palielinās vidēji par 15%, un tas skaidrojams ar velokultūras popularitātes pieaugumu. Protams, savu artavu sniedz arī fakts, ka lēnām tiekot sakārtota velosipēdistiem labvēlīga infrastruktūra.

Tikmēr velodarbnīca Vellapēda, kas velosipēdiem ziemas mājas piedāvāja iepriekšējās divas sezonas, šādu pakalpojumu šogad vairs nenodrošinās. Tas gan neesot saistīts ar faktu, ka šāds serviss nebūtu pieprasīts, bet gan ar to, ka darbnīca pārcēlusies uz jaunām telpām, kur rūmes vairs nepietiek. «Lai par šādu pakalpojumu prasītu adekvātu samaksu, jānodrošina, ka velosipēdi ziemas laikā stāv apsildāmās telpās, nevis šķūnī vai kādā angārā,» stāsta Vellapēda valdes loceklis Jorens Gredzens. Iepriekšējos divus gadus visas vietas esot bijušas aizņemtas un ziemas mājās stāvējuši ap 50 divriteņu. Vairāk vietas neesot bijis. Uzņēmējs uzsver, ka šāda servisa izdevīgums nav pati velosipēdu uzglabāšana, bet gan remonta pakalpojumi.

«Pelnījām ar to, ka veicām remontu un nodrošinājām darbu mehāniķiem. Uzglabāšanas izmaksas nesedz visas telpas izmaksas. Ja jāīrē telpas un jāmaksā par apkuri, tad to nevar nosegt,» atzīst J. Gredzens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien biežāk, lasot ziņas, mēs uzduramies tēmām, kas saistītas ar velosipēdiem vai to pieaugošo lomu mūsu vai vismaz galvaspilsētas iedzīvotāju dzīvē. Pat, ja ikdienā nepārvietojamies ar velosipēdu, tad noteikti pazīstam kādu, kurš velosipēdu izvēlējies par diendienas transporta līdzekli. Pārvietojoties pa Rīgas ielām, ja arī neievērojam uz ielām un trotuāriem gadu no gada pieaugošo velosipēdistu skaitu, tad velojoslas un attiecīgi ar to saistītās neērtības autovadītājiem esam pamanījuši. Par šiem apgrūtinājumiem noteikti esam lasījuši, jo par tiem vismaz augustā ir rakstījis katrs no lielākajiem Latvijas medijiem.

Apdrošinātājs kā finanšu pakalpojumu sniedzējs parasti seko tirgus konjunktūrai. Apskatot to, kā velosipēda ienākšana rīdzinieku ikdienas dzīvē maina mūsu paradumus un dažādus praktiskus jautājumus, mēs varam iedalīt vairākas apspriežamās tēmas.

Vispirms, kādi ir velosipēdu veidi un kurš ar tiem brauc: 1. Pilsētas velosipēdi; 2. Kalnu MTB velosipēdi; 3. Jauniešu un bērnu velosipēdi (fiksīši un BMX); 4. Citi velosipēdi (velorikšas utml.). Gandrīz jebkuru no augstāk norādītajiem var izmantot atpūtai, biznesam, sportam un ikdienas pārvietošanās vajadzībām. Kā no apdrošinātāja viedokļa varētu grupēt šos klientus? Pēc izmantošanas mērķa, pārvietošanās biežuma vai vecuma? Jau ilgu laiku ar velosipēdiem nepārvietojas tikai tie, kas nevar iegādāties auto, tāpēc jādomā, kuri velobraucēji būtu gatavi pirkt apdrošināšanas produktus. Arī savās ikdienas gaitās dārgu biroju priekštelpās var pamanīt slavenos jaunos Erenpreiss velosipēdus, kuru cena ir lielāka nekā vidējā mēneša alga Latvijā . Lielākai daļai Pierīgas privātmāju īpašniekiem, jaunajām ģimenēm pieder kāds brīvdienu velosipēds. Jautājums ir, vai šie velosipēdi ir apdrošināti, piemēram, kā īpašums. Izrādās, ka ir, bieži vien īpašniekiem nemaz nezinot, jo parasti mājas vai dzīvokļa īpašuma apdrošināšanas polisē tiek ietverta arī iedzīve (sadzīves tehnika, mēbeles, zāles pļāvēji utml.), tajā skaitā velosipēdi. Ir arī tādi apdrošināšanas teritorijas paplašinājumi, kas sedz risku, ja kāds iedzīves priekšmets ir nozagts arī ārpus pašas apdrošinātās ēkas. Saskaņā ar jaunākajiem datiem , 2014. gada jūnijā Rīgā nozagti 146 velosipēdi, Latvijā kopumā - 270 velosipēdi. Iespējams, ka daļai šo nozagto velosipēdu ir apdrošināšanas segums, pašiem īpašniekiem to nemaz nezinot. Privātie uzņēmēji un valsts piedāvā reģistrēt velosipēdus, lai zagļiem tie būtu mazāk iekārojami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Ērenpreiss velosipēdi

Gunta Kursiša,09.05.2014

Šonedēļ rubrikā Kā top? lasiet un fotogrāfijās skatiet Latvijas velosipēdu zīmola Ērenpreiss montāžas procesu!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais un pagaidām vienīgais atjaunotās Latvijas velosipēdu zīmols Ērenpreiss, kurš sākotnēji pārsteidzis ne vien ar eleganci, bet arī latviešu maciņam augsto cenu, jaunus eksporta tirgus nemeklēs, bet paplašināsies jau esošajos. Tālākā nākotnē cerēts sākt velosipēdu detaļu ražošanu Rīgā.

Starpkaru perioda Latvijas laikā populārā velosipēdu zīmola Ērenpreiss atjaunošana sākās 2006. gadā, kad Toms Ērenpreiss, pirmās Ērenpreisa divriteņu ražotnes izveidotāja Gustava Ērenpreisa mazmazdēls, vēra vaļā velosipēdu restaurācijas darbnīcu. Līdz šim brīdim tajā restaurēti vairāk nekā simts seni pilsētas velosipēdi. Savukārt pirms aptuveni trīs gadiem sācies darbs pie jaunu velosipēdu ražošanas, un pirmie jaunie Ērenpreiss velosipēdi ielās izbrauca 2012. gadā.

Pagājušā gada jūlijā Ērenpreiss prezentēja otro divriteņu kolekciju, un kopumā trīs gadu laikā ir pārdoti vairāk nekā 800 velosipēdi. Pērno gadu uzņēmums noslēdza ar nelielu peļņu, ko paredzēts ieguldīt attīstībā. «Nulles periodu» plānots noslēgt trīs četru gadu laikā, cer T. Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Rada divus jaunus velo modeļus

Linda Zalāne,20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ērenpreiss Original Latvijā un ārvalstu tirgos sevi pozicionē kā augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu ražotāju.

Pieprasījuma dinamika dod pārliecību nenovirzīties no iesāktā kursa, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Velosipēdu dizaina izstrāde un prototipu veidošana notiek SIA Ērenpreiss Original darbnīcā, savukārt detaļas tiek meklētas ārpus Latvijas robežām. «80% no tām tiek veidotas pēc mūsu individuālā pasūtījuma un lielākoties tas notiek Taivānā. Šajā valstī esošās ražotnes velosipēdu industrijā atzītas par kvalitatīvākajām. Mūsu velosipēdu kvalitātes garants – komplektācija notiek šeit, Rīgā. Vērtējot velosipēda ražošanas izmaksas, puse ir mūsu ieguldītais darbs,» stāsta SIA Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss. Baltijas valstīs šo faktu, ka Ērenpreisa velosipēdu detaļas ražotas ārvalstīs, mēdzot uztvert saasināti, bet rietumos tas tiek pieņemts kā ierasta prakse. «Mūsu ambīcijas nākotnē ir ražot velosipēdu rāmjus tepat Latvijā. Tajā saskatu biznesa potenciālu, bet, lai būtu rentabli to darīt, ražošanas apjoms jāpalielina līdz četriem, pieciem tūkstošiem velosipēdu gadā. Līdz šādam ražošanas apjomam vēl jāattīstās,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Velosipēdu zādzību skaits audzis par trešdaļu

Žanete Hāka,19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmajā ceturksnī parasti visstraujāk aug velosipēdu zādzību skaits, liecina Ergo dati.

To apstiprina arī Valsts policijas statistika, kas liecina, ka šā gada pirmajos trīs mēnešos kopā nozagti jau 167 velosipēdi, un tas ir par 33% vairāk nekā šajā pašā laika periodā gadu iepriekš. Daļēji tas skaidrojams ar to, ka šogad ziema bijusi neierasti silta un īsa, tāpēc velosipēdi lietoti aktīvāk un pieprasījums pēc tiem bijis lielāks. Taču arī apdrošināšanas sabiedrībā Ergo novērots, ka, kopš īpašumu apdrošināšanas polisē iekļauta velosipēdu apdrošināšana, ik gadu tieši pavasarī sāk pieteikt to zādzības.

Velosipēdu zādzības visaktīvāk tiek pastrādātas tieši sezonas sākumā — aprīlī un maijā, jo pēc tiem ir vislielākais pieprasījums un nozagto pārvietošanās līdzekli iespējams ātri realizēt. Valsts policijā atgādina, ka visbiežāk tiek zagti nepieslēgti velosipēdi vai tie, kas ir saslēgti ar nepietiekami kvalitatīvu saslēgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs Virši-A divkāršojis nomas velosipēdu skaitu uzņēmuma degvielas uzpildes stacijās (DUS), kā arī palielinājis velo nomas punktu skaitu.

Šogad velosipēdu nomas punkti kopumā uzstādīti trijās Virši-A DUS – Smiltenē, Aizkrauklē un Aglonā. Uzņēmums norāda, ka lēmums par velo nomas piedāvājuma palielināšanu pieņemts lielā pieprasījuma dēļ.

Lielākais pieprasījums pēc Virši-A velosipēdu nomas esot brīvdienās, taču līdz ar jūlija sākumu, pieprasījumus pieaugot arī darba dienās. Velosipēdu nomas popularitāte skaidrojama ar to, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāji priekšroku dod aktīvajam tūrismam, dodoties ceļā ar alternatīvu un ekonomiskāku pārvietošanās līdzekli – divriteni. Uzņēmuma DUS velosipēdi pērnās sezonas laikā kopumā iznomāti vairāk nekā 300 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hermès Horizons komanda (kas parasti attīsta luksusa interjerus automašīnām un privātajām lidmašīnām) Francijas modes un aksesuāru zīmolam Hermès radījusi divus jaunus luksusa velosipēdus: Le Flâneur d'Hermès (braucienam pa pilsētu) un Le Flâneur sportif d'Hermès (sportiskāku sacensību velosipēda modeli), vēsta Relaxnews.

Abi modeļi pieejami trīs krāsās: ogļu, sarkanā un baltā. Sēdekļi darināti no vēršu ādas. Velosipēdi aprīkoti ar hidrauliskajām bremzēm un superviegliem rāmjiem, kurus radījis Francijas velo uzņēmums Time.

«Mūsu mērķis bija radīt reālu velosipēdu, nevis dekoratīvu objektu. Tam bija jābūt vienkāršam, efektīvam, viegli lietojamam, patīkamam un elegantam,» teicis projekta vadītājs Fransuā Dorē.

Luksusa velosipēdi gan vairs nav nekāds jaunums. Lai gan, iespējams, visekskluzīvākie līdz šim bijuši Chanel radītie. Tie tika laisti klajā 2008. gadā un maksāja 17 tūkstošus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes policisti aizdomās par velosipēdu uzpirkšanu, apzinoties, ka tie ir zagti, aizturējuši kāda Rīgas lombarda darbinieku. Likumsargi izņēmuši 26 divriteņus.

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes rīcībā bija nonākusi informācija par kādu lombardu Rīgā, Brīvības gatvē, kur, iespējams, tiek uzpirkti zagti velosipēdi.

5.septembrī Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldes policisti sadarbībā ar velosipēdu zādzību atklāšanas grupu aizturēja 1989. gadā dzimušu lombarda darbinieku. Policijas rīcībā esošā informācija liecina, ka vīrietis uzpircis velosipēdus no vairākiem klientiem, zinot, ka tie ir zagti.

Aizturētais vīrietis iepriekš sodīts par narkotiku lietošanu un sveša finanšu instrumenta izmantošanu.

Kriminālprocesa ietvaros kratīšanas laikā lombardā izņemti 26 velosipēdi. Valsts policija jau ir noskaidrojusi septiņu velosipēdu īpašniekus un cenšas noskaidrot, kam pieder pārējie 19 velosipēdi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts iegādājies 200 jaunus un modernus velosipēdus, kuru uzbūve un funkcijas īpaši pielāgotas pasta sūtījumu transportēšanai dažādos laikapstākļos, atsaucoties uz uzņēmuma pārstāves Agijas Tēraudas sniegto informāciju, ziņo reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Ar velosipēdiem ikdienā pārvietosies pastnieki, kas apkalpo privātmāju rajonus pilsētās un lauku reģionos.

Rūpējoties par darbinieku un transportlīdzekļu drošību, Latvijas Pasts velosipēdus reģistrējis Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), pēc kuras datiem, šis ir lielākais vienas juridiskas personas vienlaikus reģistrēto velosipēdu skaits.

Jauni velosipēdi pirkti, jo iepriekš – 2004. un 2006.gadā – iegādātie velosipēdi intensīvās slodzes rezultātā jau nolietoti, nespējot pilnībā nodrošināt ne pastnieka komfortu, ne arī nepieciešamās piegādes funkcijas, raksta Zemgales Ziņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākajā velosipēdu izstādē Berliner Fahrradschau apmeklētāju uzmanību piesaistīja Ērenpreisa velosipēdi, īpaši Sparrow modeļi, kuri atzīti par «ļoti piemērotiem» ikdienas braukšanai Berlīnes ielās, informē uzņēmumā.

Uzņēmums Ērenpreiss Original izstādē piedalījās jau otro gadu, šoreiz kopā ar latviešu dizaineru jaunajiem, balansējošajiem bērnu velosipēdiem Brum Brum. «Ērenpreiss velosipēdi, īpaši jaunie zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi piesaistīja publikas uzmanību, tie tika atzīti par ļoti piemērotiem ikdienas braukšanai Berlīnes ielās. Publika atzinīgi novērtēja velosipēdu izkopto dizainu, izpildījuma kvalitāti un Ērenpreiss velosipēdu stāstu,» pastāstīja uzņēmuma Ērenpreiss Original vadītājs Toms Ērenpreiss.

Izstādē, kas no 20. līdz 22. martam notika Berlīnē vēsturisku stacijas ēku kompleksā STATION-BERLIN piedalījās vairāki simti velo nozares pārstāvju, zīmoli, ražotāji no visas pasaules.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat ieguvis finansējumu Rīgas domes grantu programmā «Atspēriens».

SIA «Transporent», kas uz franšīzes līguma pamata pārstāv zīmolu «Sixt» un līdz šim piedāvāja arī koplietošanas velosipēdu nomas pakalpojumus, turpinās piedāvāt dažāda veida auto transporta nomu, attīstot un pilnveidojot tieši šo pakalpojumu.

Līdzšinējais «Sixt» velosipēdu nomas struktūras vadītājs un jaunā zīmola «Nextbike Latvia», ko pārstāv uzņēmums SIA «Evlab», vadītājs Mārcis Blumbergs skaidro, ka, atdaloties no līdzšinējā uzņēmuma un veidojot jaunu pakalpojuma sniedzēju, uzsvars tiks likts uz koplietošanas velosipēdu infrastruktūras attīstību.

«Nextbike Latvia» pakalpojumi būs pieejami līdz ar jauno sezonu, paredzams, sākot ar 2020.gada aprīli. Uzņēmuma īpašumā šobrīd ir 150 velosipēdi, un par konkursā «Atspēriens» iegūtajiem līdzekļiem 23 960 eiro apmērā, tiks iegādāti apmēram 45-50 jauni velosipēdi. Jaunie velosipēdi «Smartbike v2.0» atbildīs visjaunākajiem standartiem, savukārt, esošie tiks restaurēti un to slēdzenes tiks nomainītas pret modernākām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ līdz ar pavasara iestāšanos Rīgas ielās sezonu sāk koplietošanas velosipēdi “nextbike LV”, kas ir vienīgais nomas velosipēdu tīkls galvaspilsētā, informē uzņēmums.

Kopumā lietošanai rīdziniekiem un galvaspilsētas viesiem šogad ir pieejami vairāk nekā 400 velosipēdi, tai skaitā tandēmi. 2023. gada sezonas laikā “nextbike LV” velosipēdi tika nomāti vairāk nekā 11,3 tūkstošus reižu un pa pilsētas ielām nobrauca 142 tūkstošus kilometru.

Koplietošanas velosipēdus iespējams izmantot jebkurā diennakts laikā, par braucieniem norēķinoties ar “nextbike LV” mobilo lietotni. Nomas velosipēdu var paņemt jebkurā vietā, kur tas ir novietots, un pēc lietošanas atstāt “zaļajā zonā“, kas norādīta lietotnes un mājaslapas kartē. Lai motivētu lietotājus velosipēdus atstāt tādās vietās, kur tas netraucē citiem satiksmes dalībniekiem, par velosipēdu atstāšanu ārpus bāzes stacijām tiek piemērota papildu maksa 1 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat aizvadītā Vienības velobrauciena laikā plašākam veloekspertu lokam bija iespēja tuvāk iepazīt daļu no Latvijā topošās Materia Bikes koka rāmju divriteņu kolekcijas. Pirmās uzslavas jau saņemtas, uzņēmuma pārstāvji neslēpj, ka ir ļoti priecīgi par to, taču vienlaikus redzams, ka šajā gadījumā esam liecinieki nevis vienreizējam mākslas projektam, bet gan ekskluzīva eksportprodukta tapšanai Rīgā, trešdien raksta laikraksts Diena.

Ir redzēti daudzi mēģinājumi izgatavot koka rāmjus, arī citas detaļas divriteņiem. Parasti tie beidzas ar naudas trūkumu rūpnieciskas ražošanas uzsākšanai un arī neprasmi piesaistīt investorus. Šajā gadījumā iniciatīva nāca no investoru puses, tie, sadarbojoties ar Tehniskās universitātes studentiem un mācībspēkiem, biznesa potenciālu saskatīja tieši no koka izgatavotajos velosipēdu rāmjos. Lai saprastu, vai studentu mēģinājums ir dzīvotspējīgs, tika radīts vīriešu pilsētas velosipēda modelis, ko nosūtīja uz akreditētu laboratoriju Vācijā, kur tam veica testu saskaņā ar augstākās kategorijas izturības prasībām. «Patiesībā likumdošana nenosaka, ka velosipēdu ražotājiem šie testi būtu obligāti jāiziet, taču mūsu gadījumā apzinājāmies, ka būs jāiekaro uzticība,» stāsta viens no Materia Bikes vadītājiem Mārtiņš Pakulis. Velosipēdi testēti arī sacensībās – ar vienu no tiem nobraukti četri SEB kalnu divriteņu sacensību posmi, braukts arī Rīgas velomaratonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rada salokāmu elektrisku kravas velosipēdu

Db.lv,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmos Latvijā radītos salokāmos elektriskos kravas velosipēdus “Vezums” plānots piedāvāt tirgū jau 2025. gadā.

“Vezums” mērķis ir eksportēt gan salokāmos mehāniskos, gan salokāmos elektriskos kravas velosipēdus, kā pirmās izvēloties riteņbraucējiem un velotransportam draudzīgākās valstis – Nīderlandi, Dāniju, Vāciju, Lielbritāniju u.c.

Ar ideju par salokāmiem kravas velosipēdiem, kas būtiski atvieglotu ikdienu kopienās, kam īpaši rūp pilsētvide, “Vezums” komanda – Jēkabs Ozols, Oskars Kotello un Emīls Krišjānis – startēja konkursā “Ideju kauss 2023”. Konkursā iegūtais atbalsts deva papildu stimulu ķerties pie darba, lai šādi velosipēdi nonāktu Latvijas un pasaules tirgū.

“Pašreiz daudzviet Eiropā kravas velosipēdi kļuvuši ļoti populāri, piemēram, Londonā, to iekļaušana pilsētvidē, tādējādi, atslogojot satiksmi, tiek pat īpaši atbalstīta. Kravas velosipēdi ir dažādu meistaru, kā santehniķu, elektriķu u.tml. braucamais, jo viņi kravas kastē var ievietot instrumentus un doties pie klienta. Tāpat vecāki bieži vien šādi pārvietojas pilsētā kopā ar saviem mazajiem bērniem. Mums bija skaidrs, ka kravas velosipēdu loma pilsētvidē pieaugs ne tikai siltajā gadalaikā, bet arī ziemā, turklāt tie spēj paveikt gandrīz tikpat daudz kā vieglā automašīna, vienlaikus esot videi un veselībai draudzīgāki,” stāsta J. Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu

Lelde Petrāne,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aktīvajā velosezonā strauji augusi nomas velosipēdu popularitāte un kopējais ar tiem reģistrēto braucienu skaits ir trīskāršojies, sasniedzot nepilnus desmit tūkstošus. Visaktīvāk velo nomas pakalpojumus izmantojuši vietējie iedzīvotāji, kuri veikuši 70% no visiem braucieniem, liecina Sixt velo nomas apkopotie dati. Populārākajos nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu.

Vidējais nomas velosipēda lietošanas ilgums ir 3,2 stundas - vietējie iedzīvotāji parasti nomājuši velosipēdu īsākam laika posmam, kamēr ārvalstu viesi bieži vien mēdz iznomāt velosipēdu līdz pat nedēļu ilgam periodam, aktīvi iepazīstot Rīgu, Jūrmalu un pilsētu tuvāko apkārtni. Vairāk nekā 200 velobraucēji šovasar izmantojuši arī iespēju iegādāties velo nomas abonementus, lai visu sezonu regulāri pārvietotos ar velosipēdu.

«Velobraukšanas kultūra Rīgā ir sākusi attīstīties. To veicina gan infrastruktūras pakāpeniska izveide, gan arī pēdējos gados labvēlīgie laika apstākļi, kas ļauj ar velosipēdu brīvi pārvietoties arī gada aukstākajos mēnešos. Šogad pagarināsim velo sezonu, piedāvājot nomas velosipēdus arī ziemas sezonā. Skandināvijas valstu pieredze rāda, ka velobraukšanai vēsāks laiks nav šķērslis,» stāsta Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas parlaments atbalstījis likumprojektu par velosipēdu, tostarp e-velosipēdu, pārdošanas nodokļa samazināšanu no 21% līdz 6%.

Ja Eiropas Komisija to apstiprinās, jaunā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likme tiks piemērota no 1.aprīļa, vēsta Forbes.

Šāda lēmuma mērķis ir uzlabot sabiedrības veselību un mazināt sastrēgumus, kas ietekmē gan klimatu un veselību, gan arī ekonomiku. Parlamenta ieskatā šāda lēmuma aietekme uz budžetu jāuzskata par būtisku ieguldījumu, lai risinātu mobilitātes, vides un veselības problēmas.

2017. gadā Beļģijā tika pārdoti 445 000 velosipēdi, no kuriem 218 000 bija e-velosipēdi.

Kopš 2009. gada vairākas Eiropas Savienības valstis ir samazinājušas PVN velosipēdu remonta pakalpojumiem. Beļģija bija viena no tām, līdzīgi rīkojusies arī Somija, Grieķija, Īrija, Luksemburga, Malta, Polija, Slovākija un Nīderlande.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sixt nākamgad cer sagaidīt lielāku interesi par pašapkalpošanās velonomu

Gunta Kursiša,18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velonomas pakalpojums Rīgā ir vajadzīgs, un nākamgad tam tiek paredzēts straujš pieprasījuma kāpums. Rīgā un Jūrmalā paredzēts izveidot jaunas divriteņu nomas stacijas, Db.lv pauda SIA Transporent pārstāvji.

Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneris Baltijas valstīs Transporent, izmantojot Sixt zīmolu, Latvijā pārņēmis velonomas pakalpojumu pēc tam, kad no tā atteicās airBaltic. Sixt zīmola velosipēdi, izmantojot velosipēdu novietnes uz zemesgabaliem, kur pērn atradās BalticBike nomas velosipēdi, Rīgā nomai pieejami kopš šā gada augusta vidus.

Divu mēnešu laikā velonomas pakalpojumu izmantojuši 500 klienti, kopumā veicot 1500 braucienus. Vidējais brauciena ilgums bija 4,14 stundas, Db.lv stāstīja SIA Transporent pārstāve Anta Lapa. Šādus rādītājus uzņēmums vērtē kā pozitīvus, taču nākamgad cer sagaidīt lielāku interesi, tostarp saistībā ar Rīgā gaidāmajiem kultūras pasākumiem, Rīgai kļūstot par Eiropas kultūras galvaspilsētu. «2014. gadā plānojam strauju pakalpojuma popularitātes pieaugumu, ko veicinās gan Rīgā notiekošie kultūras pasākumi, gan plānotā velo tīkla paplašināšana - šogad divriteņus ir iespējams iznomāt 12 stacijās Rīgas centrā un ārpus tā, bet 2014. gadā piedāvāsim nomāt vairāk nekā 20 stacijās Rīgā un Jūrmalā,» Db.lv pauda A. Lapa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu koplietošanas tīkls “nextbike LV”, sadarbojoties ar Latvijas Neredzīgo biedrību un mazumtirdzniecības veikalu tīklu LIDL, piedāvās visiem Rīgas iedzīvotājiem un tās viesiem jaunus, speciālus tandēma velosipēdus.

Tie būs pieejami jebkuram “nextbike LV” klientam, kā arī ļaus cilvēkiem ar redzes traucējumiem piedzīvot unikālu pieredzi – braukt ar velosipēdu. Šie tandēmi ir arī labs aprites ekonomikas paraugs, jo radīti no bojātiem “nextbike LV” velosipēdiem, kas savu mūžu bija nokalpojuši.

“Šis ir labs piemērs sociāli atbildīgai uzņēmējdarbībai. “nextbike LV” tandēmi, proti, velosipēdi, kas ir paredzēti braukšanai diviem cilvēkiem, Latvijā pirmo reizi tiks piedāvāti nomai, tādējādi radot iespēju cilvēkiem ar redzes traucējumiem izbaudīt braukšanu ar velosipēdu,” stāsta Svetlana Sproģe, Latvijas Neredzīgo biedrības Centrālās valdes priekšsēdētāja. “Tandēmi, protams, nav jauns izgudrojums, taču “nextbike LV” šos un citus velosipēdus veido paši un tagad tie būs arī daudz pieejamāki cilvēkiem ar redzes traucējumiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Toms Ērenpreiss komentē koka velosipēdu biznesa ideju

Kārlis Vasulis, speciāli DB,19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā šodien vēsta laikraksts Dienas Bizness, Martins Zemītis biznesā pārvērtis koka velosipēdu ideju.

Šobrīd uzņēmumam jau izdevies pārdot 35 divriteņus, neraugoties uz iespaidīgo cenu – ap trim tūkst. eiro.

Koka velosipēdu ideju komentē Toms Ērenpreiss, velosipēdu darbnīcas Ērenpreiss dibinātājs un vadītājs:

«Biznesa ideju uztveru diezgan pozitīvi. Viņiem ir sava niša pietiekami ekskluzīvā līmenī. Pētot pasaules tirgu, redzams diezgan liels potenciāls. Zinu arī to, ka šim uzņēmumam ir ļoti profesionāla pieeja pārdošanā, līdz ar to uzskatu, ka tas dos rezultātu. Runājot par velosipēda cenu, atbilde ir tieši luksus, premium produktu segmentā. Ja cilvēki ir gatavi maksāt astronomiskas summas par lidojošiem, peldošiem un braucošiem spēkratiem, tad kādēļ gan ne par velosipēdiem? Pašam arī, izbraucot ar koka velosipēdu, bija līdzīgas sajūtas, kā braucot ar karbona divriteni. Karbona velosipēdi nereti maksā desmitiem tūkstošus eiro. Viņu darbībā ir liels fokuss uz individuālo pircēju. Reakcija uz produktu bieži vien ir līdzīga tai, kādu raisa Ērenpreiss velosipēdi – ir cilvēki, kuri apgalvo, ka ir ļoti dārgi, tomēr pārdošanas rādītāji liecina par pretējo.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pastniekiem izsniedz jaunos velosipēdus

Dienas Bizness,09.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskas pasta centra pastniecei Ingai Vagalei un Birutai Ručkanovai, kuras apkalpo Bērzkalnus un Codi, piešķirti lietošanā jaunie velosipēdi, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

«Darba 20 gados šis ir tikai kāds trešais velosipēds. Jauno spēkratu nevar salīdzināt ar iepriekšējo. Tas viegli minas. Daudz no svara, ka ir dažādi ātrumi,» stāstījusi B. Ručkanova. Viņa vienā dienā veic apmēram 18 kilometrus garu attālumu, ceļā pavadot vairākas stundas.

Kā vēstīts, «Latvijas Pasts» iegādājies 200 jaunus velosipēdus, kuru uzbūve un funkcijas īpaši pielāgotas pasta sūtījumu transportēšanai dažādos laikapstākļos. Ar riteņiem ikdienā pārvietosies pastnieki, kas apkalpo privātmāju rajonus pilsētās un lauku reģionos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Latvijas pasts" iegādājies 105 jaunus elektrovelosipēdus sūtījumu piegāžu ātrākai un ērtākai nodrošināšanai, informē "Latvijas pasta" pārstāvji.

"Latvijas pasta" darbinieki iepriekš testēja sūtījumu piegādes iespējas ar elektrovelosipēdiem, un šāds risinājums tika atzīts par ieviešamu ikdienas piegādes procesos.

Jauno elektrovelosipēdu ražotājs ir Zviedrijas uzņēmums "Monark", kas ar velosipēdiem nodrošina arī Norvēģijas pasta darbiniekus. Jaunie velosipēdi ir ražoti specifiski tieši "Latvijas pastam", ņemot vērā uzņēmuma izstrādātās prasības, lai velosipēdi būtu maksimāli izturīgi, kvalitatīvi un ar tiem varētu katru dienu piegādāt sūtījumus.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns norāda, ka 2023.gads uzņēmumam būs iezīmīgs ar pastnieku izmantoto piegādes līdzekļu modernizāciju un atjaunošanu, tādējādi uzlabojot ne tikai darbinieku ērtības, bet veicinot visa kopējā piegādes procesa ātrumu un efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas parlaments pieņēmis grozījumus Ceļu satiksmes drošības likumā, kas paredz no nākamā gada ieviest ierobežojumus un aizliegumus elektriskajiem skrejriteņiem un citiem elektriskajiem mikromobilitātes transportlīdzekļiem, informēja Seima preses dienests.

Par grozījumiem balsoja 74 Seima deputāti, trīs bija pret un 30 atturējās. Lietuvas Seimā ir 141 deputāts.

Grozījumi paredz, ka elektroniskie mikromobilitātes transportlīdzekļi tiek definēti kā vienai personai paredzēti elektrodzinēja transportlīdzekļi, kuru maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu (kW), maksimālais rūpnieciski paredzētais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā (km/h) un, ja ir paredzēta sēdvieta, tās augstums nepārsniedz 540 milimetrus. Grozījumi attiecas uz elektriskajiem skrejriteņiem, elektriskajiem skrituļdēļiem, pašbalansējošajiem vienriteņiem, "Segway" un citiem transportlīdzekļiem. Šajā kategorijā netiek iekļauti ratiņkrēsli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Japāna velonovietņu problēmu atrisina, ieviešot pazemes «stāvvietas»

Gunta Kursiša,26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānā velosipēds ir kļuvis par izplatītu transportlīdzekli, tādēļ aktuāls kļuvis jautājums par pilsētas telpas, ko pašlaik aizņem velosipēdi, atbrīvošanu citām vajadzībām. Kā risinājumu Japāna atradusi pazemes velonovietnes, vēsta culturejapan.jp.

Eco Cycle ir kompānijas Giken Seisakusho Co., Ltd. izveidota automatizēta 11,64 metrus dziļa pazemes stāvvieta, kurā var novietot 204 velosipēdus. Viena divriteņa novietošana Eco Cycle aizņem aptuveni 13 sekundes. Velonovietnē novietoto velosipēdu svars gan nedrīkst pārsniegt 30 kg.

Arī pazemē novietne neaizņem daudz vietas, jo velosipēdi tiek sakārtoti aplī cits virs cita. Šī apļa diametrs ir 8,55 metri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šonedēļ no 26.līdz 29.augustam piedalās lielākajā veloizstādē Eiropā Eurobike 2015 Vācijā, izrādot jaunos velosipēdus, informē uzņēmumā.

Eurobike 2015 velo izstāde – lielākais velosipēdu nozares notikums pasaulē, kur ik gadu satiekas visi nozīmīgākie nozares profesionāļi, lai izrādītu jaunumus un paveikto, kā arī lai uzlabotu un attīstītu savas biznesa iespējas.

Izstāde notiek Frīdrihshafenē, Vācijas dienvidos, kur izstāžu zāles nolūkiem ir pielāgots milzīgs izbijis aviokomplekss ar 12 hallēm un 100 000 m2 lielu teritoriju. Izstādē piedalās vairāk nekā 1500 dalībnieki un četru dienu garumā to apmeklē vairāk nekā 50 000 interesenti.

«Esam cītīgi strādājuši un radījuši jaunus velosipēdu modeļus, kurus esam priecīgi atrādīt arī Eiropā saviem esošajiem un topošajiem sadarbības partneriem. Piedalāmies izstādē ceturto gadu, un galvenajās lomās šeit ir mūsu jaunie Ērenpreiss pilsētas zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi un žubītes jeb Finch krāsainie dāmu velosipēdi, kuru dizainu augstu novērtējuši interesenti,» atzīst Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru