Jaunākais izdevums

Nupat aizvadītā Vienības velobrauciena laikā plašākam veloekspertu lokam bija iespēja tuvāk iepazīt daļu no Latvijā topošās Materia Bikes koka rāmju divriteņu kolekcijas. Pirmās uzslavas jau saņemtas, uzņēmuma pārstāvji neslēpj, ka ir ļoti priecīgi par to, taču vienlaikus redzams, ka šajā gadījumā esam liecinieki nevis vienreizējam mākslas projektam, bet gan ekskluzīva eksportprodukta tapšanai Rīgā, trešdien raksta laikraksts Diena.

Ir redzēti daudzi mēģinājumi izgatavot koka rāmjus, arī citas detaļas divriteņiem. Parasti tie beidzas ar naudas trūkumu rūpnieciskas ražošanas uzsākšanai un arī neprasmi piesaistīt investorus. Šajā gadījumā iniciatīva nāca no investoru puses, tie, sadarbojoties ar Tehniskās universitātes studentiem un mācībspēkiem, biznesa potenciālu saskatīja tieši no koka izgatavotajos velosipēdu rāmjos. Lai saprastu, vai studentu mēģinājums ir dzīvotspējīgs, tika radīts vīriešu pilsētas velosipēda modelis, ko nosūtīja uz akreditētu laboratoriju Vācijā, kur tam veica testu saskaņā ar augstākās kategorijas izturības prasībām. «Patiesībā likumdošana nenosaka, ka velosipēdu ražotājiem šie testi būtu obligāti jāiziet, taču mūsu gadījumā apzinājāmies, ka būs jāiekaro uzticība,» stāsta viens no Materia Bikes vadītājiem Mārtiņš Pakulis. Velosipēdi testēti arī sacensībās – ar vienu no tiem nobraukti četri SEB kalnu divriteņu sacensību posmi, braukts arī Rīgas velomaratonā.

Domājot par to, kā ar šo produktu ielauzties turīgāko valstu tirgos, uzņēmēji nonākuši pie secinājuma, ka ar vienu modeli nevienam nebūs interesanti, tāpēc tiek veidota pilna kolekcija – jau ir izgatavoti vīriešu un sieviešu pilsētas velosipēdi, fiksītis, kas tapis sadarbībā ar izcilāko latviešu minitreka braucēju Tomu Alsbergu un nosaukts viņa vārdā, kā arī kalnu un šosejas divriteņi. Šomēnes pabeigs pludmales velosipēdu, un visā drīzumā kolekcijas veidošanu noslēgs ar elektrodivriteni.

No koka izgatavotais rāmis sver 2,5–2,9 kg atkarībā no izmantotās koksnes. Mārtiņš Pakulis stāsta, ka šobrīd tiek izstrādāts jauns rāmja modelis, kurš svērs 1,8 kg. Pilnībā nokomplektētais Toma Alsberga fiksītis sverot 7,4 kg, bet šosejas ritenis ar jauno rāmi un labāko aprīkojumu – līdz 7,5 kg, kas ir ļoti konkurētspējīgi rādītāji. Rāmju izgatavošanai uzņēmums izmanto Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā augušu cēlkoku dēļus, ko līmē lielākai stiprībai. No Amerikas ievestās koksnes priekšrocības ir augstā izturība apvienojumā ar zemu svaru un skaistāku tekstūru. Tiesa, drīzumā iecerēts izmēģināt arī bērzu.

Plašāk lasiet rakstā Top Latvijas eksportprece – koka rāmja velosipēdi trešdienas, 9.septembra laikrakstā Diena (11.lpp)!

Materiāls tapis ar Latvijas Vides aizsardzības fonda finansiālu atbalstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas koka velosipēdu ražotājs Materia Bikes sadarbībā ar pasaulslavenu luksus pludmales apģērbu zīmolu Vilebrequin radījis pludmales velosipēda modeli Beach Cruiser Amber Limited, informē Materia Bikes pārstāvis Toms Mankus.

Katra Beach Cruiser Amber Limited velorāmja radīšana prasīja 72 stundu darbu. Lai izturētu jūras sāļumu un augusta saules svelmi, rāmim tika klātas 5 jahtas lakas kārtas. «Materia Bikes komandai tas bija izaicinājums. Šī velosipēda tapšanas process bija laikietilpīgs un prasīja no mums ne tikai jaunu tehnisko risinājumu rašanu, bet arī 110% lielu atdevi pie katras mazākās darbības. Apzinājāmies, ka šīs sadarbības kontekstā, pasaules līmeņa kompānija skatās uz mums arī kā uz mazas, daudziem nezināmas valsts pārstāvi,» teic Materia Bikes īpašnieks Martins Zemītis.

Vilebrequin izpilddirektors Roland Herlory, kurš luksus modes jomā darbojas jau vairāk kā 30 gadus un atzinību guvis vadot zīmolu Hermès, uzmanību Materia Bikes lepnumam pievērsa ILHA Inspire konferencē ASV 2018. gada nogalē, palūdzot iespēju izmēģināt velosipēdu pašam un turpat konferences telpās. «Tā ir viena no īpašībām, ko es šajā kungā augstu novērtēju – cilvēciskais faktors un iedziļināšanās ik visā, kas skar viņa vadīto kompāniju, par spīti savam statusam un tiem plašajiem ūdeņiem, kuros viņš peld,» atzīst M. Zemītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Lauzīsies ekskluzīvo velosipēdu tirgū

Kārlis Vasulis, speciāli DB,19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējs riteņbraukšanas entuziasts ar uzņēmējdarbības pieredzi Martins Zemītis, meklējot jaunas biznesa idejas un izaicinājumus, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studentu diplomdarbu izstādē nolūkoja no koka taisītu velosipēdu un nolēma attīstīt šo produktu, pārvēršot to biznesā.

Pēc pirmo modeļu vairākkārtējas izturības testēšanas laboratorijā Vācijā gūta pārliecība par produkta dzīvotspēju. Par lielāko izaicinājumu Materia bikes vadītājs dēvē cilvēku nezināšanu, proti, viņu skepsi, jo nekad dzīvē potenciālie klienti nav redzējuši un braukuši ar divriteni, kas ražots no koka.

Pašlaik koka velosipēda idejas autore Kitija Gaile ir velosipēdu ražošanas uzņēmuma SIA Wooden bikes dalībniece.

Kopējās investīcijas koka divriteņu idejas attīstīšanai mērāmas vairāk nekā 200 tūkst. eiro apjomā.

Šobrīd uzņēmums pamatā strādā uz Francijas, Vācijas, Itālijas un Lielbritānijas tirgiem. Tomēr arī Latvijas tirgu nevajag novērtēt par zemu, pauž uzņēmējs, jo šis ir mājas tirgus, kurā ir iespēja būt vistuvāk klientiem un mācīties no tiem. Tāpat Latvijā luksus klases segments nemaz nav mazs, par ko liecina lielais ekskluzīvo automašīnu skaits ielās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa ideju atved no Amerikas

Dienas Bizness,10.04.2015

Kaspars Karlsons: Krūzīšu turētāji ir apstrādāti tā, ka nebaidās no mitruma un temperatūras svārstībām.

Foto: Dainis Ģelzis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projekts Ripo pirts sācis labi ripot, tas vairoja uzņēmību, un gribējās īstenot vēl kādu ideju, atklāj Kaspars Karlsons. Kopš atgriešanās no ASV, kur viņš vadīja riteņu veikalu, Latvijā pamanīja veloindustrijas attīstību – izbūvētos veloceliņus un dažādas riteņbraucēju aktivitātes gan pilsētā, gan ārpus apdzīvotām vietām, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Velosipēdi te atšķirīgi un smuki, bet kaut kā tiem pietrūkst. Ieskatījos vērīgāk – nevienam nav krūzīšu statīva. Floridas štatā visi braukā tikai ar bīčkruizeriem un katram pludmales varianta ritenim krūzīšu statīvs uz ragiem ir ierasta lieta. Tur tie bija no plastmasas vai alumīnija, vienkrāsaini.» Atskārstot, ka niša ir brīva, pirmā doma bijusi tirgot no citurienes atsūtītos. Izmeklējušies Rīgas un Lietuvas veikalos, bet nav atraduši pat no plastmasas. Interneta veikalā eBay piedāvāti Amerikā ražotie, bet, pierēķinot piegādes izmaksas, plastmasas gabala cena sanākusi neadekvāta. «Iešāvās galvā izmēģināt no koka, un dzīvesbiedre Kristīne strikti pateica: viens ir jāuztaisa un jānovērtē. Pagājušā gada rudenī palūdzām galdniekam, lai novirpo, un galarezultāts bija tieši iecerētais. Atlika vien atrast pareizo stiprinājumu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms diviem gadiem dibinātais velosipēdu pārsegu ražotājs SIA Velo Sock strauji kāpina eksporta apjomu, šobrīd tie ceļo uz 53 valstīm, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

2015. gadā SIA Velo Sock plāno divkāršot apgrozījumu, sasniedzot 50 tūkst. eiro. Tāpat šogad ir iecerēts dubultot velosipēdu pārsegu eksporta apjomu. Uzņēmums sācis arī ceļojumu koferu pārsegu ražošanu, ir radīti prototipi sniega dēļu un bērnu ratiņu pārsegiem.

Interjera priekšmets

Velo Sock ir funkcionāls dizaina izstrādājums, kas tika radīts tiem velosipēdistiem, kuri uzglabā savus braucamos dzīvojamajā telpā, pārvadā automašīnā vai sabiedriskajā transportā. Tas palīdz izvairīties no netīrumu ienešanas telpās, kalpo kā dekoratīvs elements. «Lietojot pārsegu, kas aizsedz vairāk nekā pusi no velosipēda, braucamais tiek integrēts kopējā telpas interjerā,» stāsta SIA Velo Sock vadītājs Gvido Bajārs. Tā kā izstrādājums tiek ražots no izturīgiem un elastīgajiem materiāliem (poliesters, spandeks), pieaugušo velosipēdiem tas ir vienā izmērā, savukārt bērnu velosipēdu pārsegi tiek ražoti četros dažādos izmēros. Velozeķēm ir desmit dažādi apdrukas veidi, kurus iedvesmojusi daba, tendences arhitektūrā, interjera dizainā un velosipēdu kultūrā. Pārsegs ir ērti lietojams un mazgājams veļas mašīnā. Juridiskām personām Velo Sock piedāvā īpašus tām radītus dizaina risinājumus, kas tiek izmantoti, piemēram, reklāmas nolūkos. Velozeķes tiek ražotas arī kā korporatīvās dāvanas. SIA Velo Sock vēlas sākt sadarbību gan ar vietējiem, gan ārvalstu velosipēdu ražotājiem, kā arī Latvijas triatlona komandu. «Tuvākajā laikā plānojam sadarbību ar Latvijas ražotāju Materia Bikes un Beļģu kompāniju Brokebike, viens no sadarbības veidiem varētu būt, ka mēs ražojam velozeķi ar attiecīgās kompānijas logo, personalizētus pārvalkus, otrs – ražot privāto preču zīmju produktus, » informē G. Bajārs. Šobrīd Velo Sock ražošanas jauda ir 100 velozeķes dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru