Šobrīd gandrīz ikvienam iedzīvotājam ir kāda no lojalitātes kartēm, kas sniedz atlaides un priekšrocības dažādās jomās – pārtikas, degvielas, uztura bagātinātāju, apģērba, kosmētikas un citu preču iegādei.
Latvijā populārākās lojalitātes kartes, visticamāk, ir pārtikas iegādes jomā, DB pieļauj TNS Latvia mārketinga vadītāja Laura Vendele. Daļa tirgotāju vai pakalpojumu sniedzēju, pamatojoties uz klientu datiem no lojalitātes kartēm, piedāvā tiem speciāli izstrādātus piedāvājumus, ņemot vērā cilvēku pirkšanas paradumus. Tādējādi paralēli klientu lojalitātes karšu popularitātes pieaugumam aktuālāki kļūst datu drošības un ētikas dabas jautājumi.
Viens no pēdējā laika skaļākajiem gadījumiem ārvalstīs, kas balansē uz lojalitātes programmas ētikas robežas, bijis ASV, kurā izcēlās lielveikalus ķēde Target. Analizējot klientu datus, Target precīzi un detalizēti bija noteicis klienta vēlmes un vajadzības pat tik tālu, lai nosūtītu atbilstošu piedāvājumu grūtniecēm. Tādējādi īpašo atlaižu piedāvājumi reizēm izsūtīti pirms laika, kad sieviete par grūtniecību informējusi pārējo ģimeni.
Jebkuram tirgotājam vai pakalpojumu sniedzējam Latvijā, kurš vēlas uzkrāt informāciju par saviem klientiem, tostarp lojalitātes karšu īpašniekiem, dati ir jāuzkrāj un jāaizsargā atbilstoši Fizisko personu datu aizsardzības likuma prasībām, DB atzīmē DPA drošības auditors Didzis Balodis.
Ņemot vērā klientu lojalitātes karšu izplatību, protams, pastāv klientu datu noplūdes risks, secina D. Balodis. Turklāt, jo cilvēks vairākām lojalitātes kartēm ir pieteicies, jo lielāka ir varbūtība, ka viņa dati tiks noplūdināti vai izmantoti neatļautā veidā.