Regulāri lietojot lojalitātes karti, proti, ik reizi maksāšanas brīdī to noskenējot, cilvēks izdara pakalpojumu veikalam - atstāj pēdas jeb datus par savu pirkuma grozu
Teju visiem pārtikas mazumtirgotājiem ir izveidota sava lojalitātes kartes sistēma. Iespējams, daļa cilvēku plastikāta kartes nēsāšanu naudas makā uzskata par apgrūtinājumu, bet tādu nav daudz - pārtikas lielveikalu ķēžu sniegtie dati liecina, ka tās lieto vairāki simti tūkstoši pastāvīgo apmeklētāju. Lielākais ieguvums uzņēmumiem ir iegūtie dati par klientiem un viņu iepirkšanās paradumiem. «Lojalitātes sistēma ir savienota ar kases sistēmu un pirkumu grozu informāciju, ko pēc tam var izmantot, analizējot auditoriju, pētot pirkumu paradumus un, iespējams, spējot arī paredzēt nākotnes pieprasījuma izmaiņas, kas ļauj plānot gan preču apjomus noliktavā, gan cenu un akciju politiku,» stāsta SIA Walmoo līdzīpašnieks un vadītājs Guntis Čoders.
Izmantojot iegūtos datus, tirgotājiem ir iespējams arī veikt mērķētu komunikāciju, piedāvājot konkrētajam klientam atbilstošas lietas, ja pirms tam tas ir izrādījis interesi par kādu konkrētu preci vai kategoriju. Nākamais solis tirgotājam ir saprast, kas jāmaina preču piedāvājumā, lai tas veikala apmeklētājiem šķistu saistošs. «To, protams, var uzzināt, arī veicot aptaujas. Ja programmas dati tiek izmantoti efektīvai komunikācijai un atbilstošam piedāvājumam, tad, protams, tas palīdz gan vairot klientu apmierinātību un lojalitāti, gan palielināt klientu iepirkumu grozu apmēru un kopējo apgrozījumu,» teic G. Čoders. Tāpat ir iespējams ieviest citus motivējošus mehānismus, kā, piemēram, naudas uzkrāšanu, ko pēc tam klients var izmantot kā atlaidi nākamajam pirkumam. Šāda iespēja dažkārt var ietekmēt klienta izvēli, kurp viņš dosies iegādāties nepieciešamās preces, ja viņam ir pieejama atlaide, ko var izmantot.
Visu rakstu Zem veikalnieku lupas lasiet 1. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.