Klientu uzticību starptautiskie milži veicina ar atmaksātiem procentiem no pirkuma summas
Ierasto atlaižu un speciālo piedāvājumu vietā maksājumu karšu tirgū modē nāk naudas atmaksa klientiem no iztērētās summas. Starptautiskās kompānijas kopā ar bankām aizvien biežāk veido īpašas lojalitātes kartes ar maksājumu funkciju. Latvijā šādu karšu popularitāti pagaidām neprognozē, ņemot vērā pārāk mazo tirgus izmēru.
Darbojas kopā
Lielās starptautiskās kompānijas pasaulē šobrīd meklē iespējas, kā vairot patērētāju uzticību saviem produktiem un veicināt pārdošanas apjomus, savukārt kredītiestādes domā, kā saviem klientiem piedāvāt jaunas norēķinu kartes. Līdz ar to pēdējo gadu laikā aizvien izteiktāka kļuvusi dažādu nozaru kompāniju sadarbība ar bankām, izstrādājot kredītkartes, kas kalpo ne tikai kā maksājumu līdzeklis, bet arī kā lojalitātes kartes, piedāvājot uzņēmuma klientiem naudas atmaksu vai speciālus bonusus par iepirkšanos konkrētās kompānijas veikalos. Kā liecina Nilson Report pētījums, tieši pēdējā laikā karšu izdevēji lielāku uzmanību vērš nevis uz atlaižu piedāvājumiem, piemēram, viesnīcām vai restorānu apmeklējumiem, bet gan tieši naudas atmaksai no konkrētas iztērētās summas attiecīgās kompānijas tirdzniecības vietās, un vēl vairāk – daļa to piedāvā iztērēt tieši šī uzņēmuma veikalos, līdz ar to klients aizvien ciešāk tiek piesaistīts konkrētajai kompānijai.
Nesen par šādas kartes laišanu klajā paziņoja IKEA, un tiek ziņots, ka tādu izstrādā arī Apple kopā ar Goldman Sachs. Savas kartes esošajiem un potenciālajiem klientiem piedāvā arī tādi starptautiski milži kā Uber, Amazon un citi, turklāt tiek prognozēts, ka šī tendence kļūs aizvien izteiktāka.
Eksperti gan uzsver, ka šādām kredītkartēm ir arī savi mīnusi, piemēram, nereti tiek piemēroti augstāki procenti nekā ierastajām banku kartēm, tāpat nereti tiek piedāvāts nopelnīto naudu iztērēt tikai konkrētās kompānijas veikalos, kas ierobežo patērētāja izvēli, tajā pašā laikā nāk par labu tieši kompānijai, kas šo karti ir izveidojusi.
Pasaulē aug
Pasaulē pastāv cīņa starp norēķinu karšu izdevējiem, kuri vēlas piesaistīt patērētājus, lai tie izmantotu to izdotās kartes, tādēļ patlaban mainās uzsvars no tā, ko izdevēji piedāvā, uz to, ko klients vēlas un kādas ir viņa priekšrocības, norāda starptautiskie eksperti, kuri prognozē, ka šajā gadā viena no lielākajām tirgus tendencēm ir tieši kartes ar dažādiem labumiem un naudas atmaksu, savukārt otra tendence ir uzsvars uz patērētāju, kā arī stratēģija veidot individuālas kartes, kas atšķirtos no ierastajām norēķinu kartēm. Kā liecina dažādi starptautiskie pētījumi, pēdējā laikā ierasts ir piedāvāt naudas atmaksu no klientu veiktajiem pirkumiem, un parasti tā ir 1-1,5% no darījuma. Skatoties uz esošo karšu izdevēju cīņu, nav prognozējams, ka šīs summas nākotnē tiks samazinātas, un paredzams, ka karšu izdevēji aizvien aktīvāk orientēsies uz piedāvājumiem mājsaimniecībām.
Visu rakstu Apvieno norēķinu un lojalitātes kartes lasiet 5. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.