Jaunākais izdevums

Cilvēkiem patīk saņemt atalgojumu par to, ka viņi iepērkas pie kāda konkrēta tirgotāja; viņi vērtē, kur par savu pirkumu gūs lielāku labumu

Par šo virtuālo biznesu, kas daudziem joprojām šķiet neizprotams, plašāk intervijā DB stāsta holandietis Gabi Kols (Gabi Kool), kurš jau 15 gadus strādājis ar lojalitātes programmām, bet šobrīd ir nobāzējies Latvijā, kur attīsta daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmas Pins.

Lojalitātes bizness sācies kā aviokompāniju biežo lidotāju apbalvošanas programma, bet šobrīd pasaulē ir jau divi miljardi daudzpartneru lojalitātes karšu un vēl neskaitāmas individuālās veikalu, kafejnīcu, skaistumkopšanas u.c. kompāniju klientu kartes. Viena no daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmām – Pins, kas iepriekš bija zināma kā BalticMiles, – radīta Latvijā uzņēmumā Coalition Rewards. Šobrīd šīs programmas karti lieto 1,9 miljoni cilvēku, no kuriem 1,2 miljoni to dara nevis tepat Latvijā, bet gan vairāk uz ziemeļiem – Somijā.

Mans maks ir pilns ar dažādām lojalitātes un klientu kartēm, un es sapņoju par vienu plastmasas gabaliņu vai telefonu, kas pildītu šo funkciju. Vai kas tāds vispār ir iespējams?

Daļēji – jā. Cilvēki nevēlas savā makā 20 dažādas atlaižu kartes, jo tās aizņem daudz vietas, turklāt katra no tām sniedz nelielu apbalvojumu, bet cilvēki vēlas lielu un jēgpilnu atlīdzinājumu sešu līdz deviņu mēnešu laikā. Tas ir zelta likums lojalitātes biznesā. Ja kompānija nevar to nodrošināt, ir grūti iesaistīt cilvēkus programmā. Mēs vēlamies, lai maki nebūtu pārbāzti ar lojalitātes kartēm, bet vēlamies būt starp tām kartēm, kas makā paliek. Daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmām tas ir ticamāk izdarāms, nekā individuālai klienta kartei. Visām kompānijām patīk viņu pašu klientu kartes, bet uzņēmumu vadītāji ir racionāli – viņi grib zināt, kāds labums no katras darbības biznesā, tostarp – lojalitātes programmas. Lielākā daļa individuālo lojalitātes karšu var piedāvāt 1% uzkrājumu, bet kuru gan interesē 5 eiro dāvanu karte pēc gada? Koalīcijas lojalitātes programmā katrā jomā ir viens ekskluzīvais nozares partneris, bet tas prasa arī vērtīgāku piedāvājumu lietotājiem. Vienlaikus nav vajadzīgs uzturēt savu lojalitātes programmu, ir mazākas izmaksas.

Lojalitātes bizness pasaulē ir visai jauns. Kā tas attīstījies?

Pēdējā statistika, ko esmu redzējis, liecina, ka pasaulē ir divi miljardi koalīcijas lojalitātes karšu. Protams, ir vēl daudz individuālo. Tas ir kļuvis par lielu biznesu, bet tikai 1981. gadā radās pirmā regulāro lidotāju programma (FFP – frequent-flyer program), ko dibināja American Airlines. Pēdējos desmit gados šī industrija ir ļoti mainījusies. Sākotnēji lojalitātes programmas bija uzņēmuma iekšējā mārketinga departamenta pārziņā, bet pēdējā laikā rodas koalīcijas lojalitātes programmas, bizness kļūst lielāks, attīstās daudzos tirgos. Piemēram, nesen aviosabiedrība Avianca Latīņamerikā pārdeva 30% savu lojalitātes biznesa akciju par 300 miljoniem dolāru privātai investīciju firmai. Šajā nozarē ienāk cilvēki no finanšu un banku jomas ar analītikas spējām. Tagad kampaņas tiek analizētas daudz rūpīgāk, tehnoloģijas palīdz pierādīt investīciju lietderīgumu.

Kopumā industrija ir attīstījusies ļoti strauji, nevar salīdzināt, kāda tā bija pirms 15 gadiem un tagad.

Viena no aktualitātēm pašlaik ir mobilās tehnoloģijas, jo īpaši – to sasaiste ar īpašiem sensoriem (beacon). Piemēram, pircējs ienāk veikalā un sensori mazumtirgotājam nodod informāciju, kādas ir šī cilvēka intereses, ko viņš ir pircis iepriekš, ko šim cilvēkam vēl varētu piedāvāt, kas šim apmeklētājam varētu likties vērtīgi. Lai mudinātu izmantot mobilās lietotnes, kas saistītas ar šiem sensoriem, daudzi piedāvājumi būs ekskluzīvi tikai mobilajā tālrunī. Arī mums oktobrī būs pirmais beacon projekts – tas paredz, ka tikai par ienākšanu veikalā, lai izpētītu jaunākos piedāvājumus, cilvēkam piešķirs, piemēram, 50 punktus.

Vēl viena tendence ir individualizētā cenu noteikšanas politika. Piemēram, tagad mazumtirgotāji dod 20% atlaidi visiem, bet daži cilvēki ir īpaši cenas jūtīgi, bet citi cenai nepievērš tik lielu uzmanību un preci pirks tāpat. Varbūt kādam lojālam pircējam tirgotājs vēlas iedot 40% atlaidi, bet kādam citam – tikai 10%. Domāju, ka nākamajos trīs gados attīstīsies individuālo cenu noteikšanas politika.

Patlaban, runājot par lojalitātes programmām, cilvēki domā par punktiem. Taču tas ir tikai mehānisms, lai sāktu diferencēt piedāvājumus ieinteresētiem pircējiem. Mazumtirgotāji nākotnē skatās ne tikai uz to, ka apmeklētājs nopirka tik un viņam par to pienākas konkrēta atlīdzība virtuālos punktos, bet arī uz to, vai pircējs ir gatavs publiski stāstīt par kādu zīmolu, sekot tam Facebook, aizpildīt anketu, spēlēt spēles. Un par katru no šīm darbībām pircējs tiek atalgots. Piemēram, ASV tagad eksplodē tāda mobilā lietotne kā Shopkick – cilvēki saņem papildu punktus savās lojalitātes programmās par to, ka «iečekojas» veikalā.

Un ir liela iespēja, ka cilvēks kaut ko nopirks...

Jā, varbūt, taču pircējs iegūst punktus tikai par ienākšanu veikalā. Manā skatījumā veiksmīgi nākotnē būs tie mazumtirgotāji, kas sapratīs un izmantos datus, lai radītu cilvēkiem lielisku iepirkšanās pieredzi. Un tas ir kaut kas cits, nevis tikai piešķirt atlaidi.

Pircējiem lojalitātes kartes dod atlaides, viņi krāj punktus, ko vēlāk iztērēt kādās precēs vai pakalpojumos. Kāds labums no tā biznesam, veikalu vai citu kompāniju īpašniekiem?

Ja nerunājam par finansiālo pusi – ir lētāk būt koalīcijas lojalitātes programmā, nevis pašam uzturēt savu lojalitātes programmu –, tad ir divi lieli biznesa ieguvumi – jauni klienti un esošo dalībnieku pirkumu apjoma palielināšanās. Tas ir tas, ko vēlas jebkurš uzņēmējs, un labas lojalitātes programmas palīdz sasniegt šo mērķi.

Harvard Business Review pētījums par lielāko Lielbritānijas lojalitātes programmu Nectar liecina, ka pircēji, kuri iepērkas pie vairākiem partneriem, kopumā pie visiem tērē vairāk, un arī mēs redzam līdzīgus rezultātus. Nectar piemērs rāda, ka tad, ja pircējs iepērkas tikai Sainsbury’s, pārdošanas indekss ir 100. Ja cilvēks krāj un tērē savus punktus arī pāris citos veikalos, indekss palielinās līdz 110. Taču, ja cilvēks iepērkas vismaz pie pieciem tirgotājiem, indekss sasniedz 180 punktus. Tas nozīmē, – ja cilvēks saprot, ka, tērējot savu naudu konkrētos veikalos, viņš var nopelnīt vairāk, viņš tajos tērē vairāk. Cilvēki to sāk uztvert kā spēli – kur iepirkties, lai iegūtu pēc iespējas vairāk Nectar punktus, nevis pliku neko. Biznesam no tā ir ieguvums.

Tas ir līdzīgi kā ar Rimi uzlīmēm – ja par iztērētiem desmit eiro dod uzlīmi, kuras sakrājot, vari nopirkt lētākus traukus, un pirkuma summa ir 9,60 eiro, daudzi cilvēki paņems vēl košļeņu paciņu, lai iegūtu vēl vienu uzlīmi.

Tieši tā. Pircēja ienākumi ir ierobežoti, viņš nevar pārtikas veikalā iztērēt vairāk, nekā ļauj viņa budžets, taču var iet uz tiem veikaliem, kuri ir šajā programmā, un tādējādi sakrāt vairāk bonusa punktus. Baltijā un Somijā ir raksturīgi Pins ģimenes un draugu konti, kur punktus var krāt kopīgi. Tas nozīmē, ka individuāli cilvēks var nopelnīt noteiktu punktu skaitu, bet kopā – daudz vairāk. Ja vari krāt kopā, tas ir vēl viens piesaistes elements konkrētai programmai. 32% Somijas Pins karšu īpašniekiem ir ģimenes un draugu konti – daudz vairāk, nekā bijām domājuši. Vairāk punktu ļauj arī tos aktīvāk tērēt. Ir svarīgi, lai cilvēki ne tikai krāj punktus, bet arī tērē, jo tad, ja netērē, cilvēku iesaistes līmenis samazinās un pēc diviem gadiem tie ir neaktīvi.

Visu interviju Kad virtuāls kļūst reāls lasiet 9. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

NextCity mērķē mainīt lietu internetu, padarot to sociālu

Anda Asere,25.01.2018

Pins un Urbana Smart Solutions investīciju vienošanās parakstīšanā piedalījās Pins īpašnieki Šigeki Tanaka (Shigeki Tanaka) un Rjudži Nakamura (Ryuji Nakamura), Urbana Smart Solutions dibinātājs un īpašnieks Ivans Ostans (Ivan Ostan) un Pins dibinātājs un vadītājs Gabi Kols (Gabi Kool).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pins un Urbana Smart Solutions ir parakstījuši investīciju vienošanos, lai radītu jaunu kompāniju NextCity

Urbana Smart Solutions un Pins vēlas izmantot savu pieredzi, kopējo komandu un kolektīvās investīcijas, lai padarītu NextCity par starptautisku līderi pilnībā integrētu viedo pilsētu risinājumu iniciatīvām. Lai lietu interneta pieredzi padarītu sociālu, tiks apvienota Urbana Smart Solutions pieredze lietu interneta gala risinājumu izstrādē un Pins pilnībā integrētās mobilo tehnoloģiju aplikācijas, ieskaitot kompānijas pārrobežu valūtu un viedo spēļošanas mehāniku.

Partneru mērķis ir padarīt NextCity par unikālu viedo pilsētu risinājumu, pārklājot trīs galvenās jomas – datu ieguvi, datu savienošanu un sasniegt masveida sabiedrības iesaisti. «Mūsu tīkla komunikācijas infrastruktūra, datu vadība un pielietošana, izmantojot sensoru datus, nodrošinās tehniskās iespējas iegūt un savienot datus pasaules vadošajās viedpilsētās. Mūsu savienības ilgtermiņa vīzija par pilnīgu integrāciju starp ierīcēm, programmatūru un lietotāja uztveri, radot pilnībā jaunu un iesaistošu pieredzi, ir iepriekš neredzēta,» norāda Ivans Ostans (Ivan Ostan), Urbana Smart Solutions dibinātājs un īpašnieks. Pins dibinātājs un vadītājs Gabi Kols (Gabi Kool) uzskata, ka abas kompānijas kopā spēs piedāvāt pilsētām nākamā līmeņa viedumu. «Mēs esam lepni par šo sadarbību, kas mums ļaus spēlēt nozīmīgu lomu, lai pārvērstu viedās pilsētas par realitāti,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meitaskompānija pārdevusi visu biznesu ārpus Baltijas un Somijas

Anda Asere,22.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Darījuma apjoms netiek atklāts. «Taču šis ir labs darījums visām pusēm.»

Aviokompānijas airBaltic meitaskompānija SIA Pins.co ir pārdevusi visu biznesu ārpus Baltijas un Somijas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jauno kompāniju Pins dibinājuši japāņu investoru konsorcijs, tostarp uzņēmēji Rjudži Nakamura (Ryuji Nakamura), Šigeki Tanaka (Shigeki Tanaka) un Pins dibinātājs un izpilddirektors Gabi Kols (Gabi Kool). Šim uzņēmumam piederēs globālas īpašumtiesības Pins zīmolam ārpus Baltijas un Somijas un tehnoloģijām. «Iepriekšējā kompānija Pins.co koncentrēsies uz Baltiju un Somiju un esošo klientu apkalpošanu. Aviokompānija saglabā lojalitātes biznesa pārstāvniecību tirgos, kas airBaltic ir svarīgi, tāpat mums saglabājas draudzīgas attiecības un visas jaunās tehnoloģijas, kas tiek izstrādātas jaunajos tirgos, airBaltic un Pins.co varēs izmantot bez maksas. Arī visi Pins punkti, kas tiek nopelnīti Baltijā vai Somijā, var tikt tērēti visā pasaulē,» stāsta Gabi Kols, Pins dibinātājs un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: Lojalitātes programma PINS strauji attīstās

Elīna Pankovska,28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lojalitātes programmu PINS plāno iedzīvināt arī tādos eksporta tirgos kā Indonēzija un Malaizija

Daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programma PINS, kas iepriekš bija zināma kā BalticMiles un bija lidsabiedrības Airbalic lidojumu lojalitātes programma, šobrīd apvieno vairāk nekā 700 vietējo, starptautisko un interneta vides zīmolu. PINS lojalitātes programma sniedz iespēju tās dalībniekiem uzkrāt un tērēt punktus pie dažādiem sadarbības partneriem, kuru starpā ir arī restorāni, iepirkšanās, izklaides vietas un atpūtas vietas, kā arī degvielas uzpildes stacijas, var iegādāties arī aviobiļetes.

Programma savu darbību sāka 2014. gadā, un, kā norāda uzņēmuma Pins.co Baltijas reģiona vadītājs Zigmunds Vīķis, PINS ir strauji attīstījies par globālu tehnoloģiju uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PINS lojalitātes programmai pievienojušies divi miljoni dalībnieku.

Divmiljonais dalībnieks Penti Oinonens (Pentti Oinonen) ir Helsinku iedzīvotājs un PINS programmai pievienojās, apmeklējot PINS sadarbības partneri – viesnīcu un restorānu ķēdi Restel Ltd.

Somijā PINS programmā ir iesaistījusies vairāk nekā piektā daļa valsts iedzīvotāju. 2016. un 2017. gadā ir paredzēts paplašināt programmas darbību vēl vairākos jaunos tirgos Eiropā un Āzijā.

Programmas dalībnieki var pelnīt PINS, veicot dažādus ikdienas pirkumus un aktivitātes, kā arī programmā ir pārstāvēti vairāk nekā 700 vietējie, starptautiskie un interneta zīmoli. 2014. gadā Somijā PINS zīmols bija visvairāk meklētais zīmols vietnē Google.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurp dodas klientu lojalitātes programmas?

Anda Batraga, ekonomikas zinātņu doktore, Latvijas Universitātes profesore un senatore,19.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgotājiem un pakalpojumu sniedzējiem allaž ir bijis izaicinājums ne tikai piesaistīt jaunus klientus, bet arī noturēt esošos, veidojot piederības sajūtu konkrētam zīmolam jeb lojalitāti.

Daudzo lojalitātes programmu pamata ideja ir sniegt savam pastāvīgajam klientam papildu labumus un iespējas. Viena monētas puse ir šo programmu saturs – labumi, ko uzņēmums piedāvā saviem klientiem, bet otra puse ir tehnoloģiskie risinājumi. Tiem jānodrošina klientam maksimālas ērtības un komforts, savukārt uzņēmumam – iespēja labāk iepazīt savus klientus un veidot mūsdienīgus, individualizētus piedāvājumus. Kā veidojas un ko sniedz digitālā lojalitāte? Vai digitāla lojalitātes karte strādā labāk nekā plastikāta?

Lojalitātes maigā vara

Līdzšinējie pētījumi par lojalitātes karšu izmantošanu ikdienas produktu mazumtirdzniecības sektorā pierāda, ka lojalitātes programmas ir ļoti būtisks darbības elements. Tās saglabā klientus, nodrošina klientu lojalitāti, veicina atkārtotu pirkumu veikšanu, uzlabo klientu apmierinātību, kā arī sniedz klientiem piederības sajūtu un vilina potenciālos klientus kļūt par klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar augustu, Zviedrijas mēbeļu un interjera preču mazumtirgotājs IKEA jaunajiem lojalitātes programmas dalībniekiem vairs neizsniegs plastmasas kartes. To vietā turpmāk tiks izmantoti digitāli risinājumi, kā arī tiks vienkāršota reģistrēšanās lojalitātes programmai.

IKEA Latvija veikala vadītāja Inga Filipova saka, ka līdz ar karšu digitalizāciju mainās lojalitātes programmas būtība: «Mūsdienās tā vairs nav noslēgta un priviliģēta klientu grupa. Lietotnes, fiziskie un digitālie risinājumi paver plašākas iespējas ikvienam. »

Galvenie iemesli, kāpēc plastmasas kartes tiek nomainītas pret digitālajām, ir ērtāka lietošana un mērķis samazināt plastmasas izmantošanu.

«Mēs IKEA šķirojam atkritumus, izmantojam atjaunojamo resursu enerģiju, savā sortimentā atsakāmies no vienreizlietojamajiem plastmasas izstrādājumiem. Nu ir pienācis laiks arī lojalitātes programmai kļūt dabai un lietotājiem draudzīgākai – atsakoties no plastmasas, speram soli tuvāk klientiem ērtākiem digitālajiem risinājumiem. Daudzi IKEA klienti veikalā ierodas vairākas reizes gadā, taču daļa no tiem lojalitātes karti nenēsā līdzi. Tā kā aptuveni 70 procenti Latvijas iedzīvotāju lieto viedierīces, lielākajai daļai IKEA klientu karte vienmēr būs līdzi – telefonā,» stāsta I. Filipova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir izveidojusi unikālu vienotu veselības aprūpes lojalitātes programmu Baltijas valstīs, kuras realizācijā apvienojušies veselības aprūpes eksperti Latvijā „Veselības centru apvienība” (VCA), „Mēness aptieka" un „Centrālajā laboratorija”.

Ar plašu veselības aprūpes pakalpojumu klāstu veselības lojalitātes programma jau ir pieejama vairāk nekā 330 vietās visā Latvijā.

Kļūstot par vienotās „VESELĪBAS” lojalitātes programmas dalībnieku, ikvienam ir ērta iespēja saņemt punktus un tos izmantot jebkurā no trīs uzņēmumu 330 filiālēm – piemēram, sakrāt punktus, iegādājoties uztura bagātinātāju ar D vitamīnu „Mēness aptiekā”, un tērēt tos, lai segtu līdz pat līdz 50% no cenas par D vitamīna līmeņa analīzēm „Centrālajā laboratorijā” vai arī līdz 50% ārsta konsultācijai „Veselības centru apvienībā”.

Programma „VESELĪBA” ietver visus ambulatorās veselības aprūpes cikla pakalpojumus, ko piedāvā šie veselības uzņēmumi – pakalpojumus un aptieku produktus veselībai un profilaksei, diagnostikai un ambulatorajai ārstēšanai, kā arī dažādus rehabilitācijas un citus pakalpojumus, lai atbalstītu veselīgu dzīvesveidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Karšu maksājumu skaits Latvijā pieaudzis par 12,7%

Žanete Hāka,03.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugošā maksājumu karšu popularitāte sniedz iespēju uzņēmējiem izmantot tās kā mārketinga rīku, - apvienojot lojalitātes un maksājumu funkciju vienā un izdot kopzīmola kartes. 2015. gadā Latvijā visvairāk lietotais bezskaidrās naudas maksāšanas līdzeklis bijis maksājumu kartes, kā liecina Latvijas Bankas maksājumu statistikas dati.

Karšu maksājumu skaits 2015. gadā bija 215,2 miljoni, bet to apjoms – 4,2 miljardi eiro. Salīdzinājumā ar 2014. gadu, karšu maksājumu skaits pieaudzis par 12,7%, bet apjoms – par 11,1%.

«Kopzīmola kartes sāk aktīvi savā ikdienā izmantot arvien jaunāki lietotāji. Piemēram, tā saucamā Millenium paaudze ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem risinājumiem, kas ir risks konservatīvajai banku nozarei. Kāpēc? Šī paaudze ne tikai izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu, bet ir arī daudz atvērtāki dažādiem lojalitātes piedāvājumiem. Kopzīmola kartes ir viens no veidiem,» atzīst Maksims Jaroševskis, Transact Pro valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas mazumtirgotāji apgalvo, ka lojalitātes karšu īpašnieku personas dati ir drošībā

Tāpat slepenībā tiek turēta informācija par pircēja iepirkšanās paradumiem, DB uzsver aptaujātie pārtikas mazumtirgotāji. «Veikala interesēs diez vai būtu šo informāciju kādam pārdot reklāmas nolūkos, jo viņi paši vēlas kontrolēt šos datus un reklāmu/informāciju, ko nogādāt klientiem. Ja nu vienīgi atsevišķi katram ražotājam par viņa preču noietu, bet, cik man zināms, tad lielveikali nav īpaši dāsni arī ar šo informāciju. Datu izpaušana nav veikala interesēs, līdz ar to pircēji var justies droši,» stāsta digitālo risinājumu ieviesējas SIA Walmoo līdzīpašnieks un vadītājs Guntis Čoders.

«Rimi ļoti strikti pieturas pie personisko datu aizsardzības politikas. Mūsu lojalitātes datiem ir pieeja tikai ļoti ierobežotam darbinieku lokam, kuriem tas ietilpst tiešajos darba pienākumos un kuriem tas ir nepieciešams konkrēto klientu apkalpošanā. Pārējiem darbiniekiem nav pieejas Mans Rimi lojalitātes karšu lietotāju personiskajiem datiem,» stāsta Rimi Baltic biznesa attīstības direktore Gundega Martinsone. Šis gads ir arī zīmīgs, jo Rimi ļoti strikti strādā pie jaunās personas datu aizsardzības regulas atbilstības aktivitātēm, kas nozīmē, ka līdz brīdim, kad regula stāsies spēkā, Rimi darbinieki būs gatavi un procedūras būs atbilstošas regulas prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 10.maija par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Ventspils biznesa inkubatora vadītāju kļuvis Guntis Čoders.

G. Čoderam ir bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā, 10 gadu pieredze pārdošanā un 7 gadu pieredze IT nozarē darbā ar jaunuzņēmumiem. Piedalījies daudzu IT projektu izveidē gan kā komandas biedrs, gan vadītājs un idejas autors. Viens no pirmajiem Latvijā, kurš uzņēmumā «Farcore» darbojies ar papildinošās realitātes aplikācijām, vadījis viedo ielu apgaismojuma risinājuma jaunuzņēmumu «Citintelly», ASV bāzētam uzņēmumam «Infotelis» izstrādājis VoIP zvanu mobilo aplikāciju, bijis pūļa finansējuma kampaņas komandas dalībnieks, kā arī pasniedzis lekcijas par IT tehnoloģijām Latvijas uzņēmumiem.

Par savu pieredzes bagātāko projektu Ventspils biznesa inkubatora vadītājs uzskata «Walmoo», kas ir digitāls risinājums ērtai klientu lojalitātes programmu un mārketinga kampaņu realizācijai. Ar šo izstrādāto risinājumu viņš ieguvis 2.vietu LIAA rīkotajā biznesa ideju TV konkursā «Firmas Noslēpums», saņēmis grantu programmas «Atspēriens» atbalstu, apmeklējis Silīcija ieleju, izgājis biznesa akcelerācijas 3 mēnešu programmu «ABC Accelerator» Slovēnijā un piesaistījis finansējumu 200 000 eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu uzticību starptautiskie milži veicina ar atmaksātiem procentiem no pirkuma summas

Ierasto atlaižu un speciālo piedāvājumu vietā maksājumu karšu tirgū modē nāk naudas atmaksa klientiem no iztērētās summas. Starptautiskās kompānijas kopā ar bankām aizvien biežāk veido īpašas lojalitātes kartes ar maksājumu funkciju. Latvijā šādu karšu popularitāti pagaidām neprognozē, ņemot vērā pārāk mazo tirgus izmēru.

Darbojas kopā

Lielās starptautiskās kompānijas pasaulē šobrīd meklē iespējas, kā vairot patērētāju uzticību saviem produktiem un veicināt pārdošanas apjomus, savukārt kredītiestādes domā, kā saviem klientiem piedāvāt jaunas norēķinu kartes. Līdz ar to pēdējo gadu laikā aizvien izteiktāka kļuvusi dažādu nozaru kompāniju sadarbība ar bankām, izstrādājot kredītkartes, kas kalpo ne tikai kā maksājumu līdzeklis, bet arī kā lojalitātes kartes, piedāvājot uzņēmuma klientiem naudas atmaksu vai speciālus bonusus par iepirkšanos konkrētās kompānijas veikalos. Kā liecina Nilson Report pētījums, tieši pēdējā laikā karšu izdevēji lielāku uzmanību vērš nevis uz atlaižu piedāvājumiem, piemēram, viesnīcām vai restorānu apmeklējumiem, bet gan tieši naudas atmaksai no konkrētas iztērētās summas attiecīgās kompānijas tirdzniecības vietās, un vēl vairāk – daļa to piedāvā iztērēt tieši šī uzņēmuma veikalos, līdz ar to klients aizvien ciešāk tiek piesaistīts konkrētajai kompānijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā veidot ciešas attiecības ar klientiem

Andrius Guzaitis, Bluelark Biznesa attīstības vadītājs,27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas jomā mēs piesardzīgi svinam uzvaras, kad ierodas jauni klienti.

Tomēr katrā uzņēmējdarbības mācību grāmatā teikts, ka pārdošana jaunam klientam izmaksā trīsdesmit reizes dārgāk nekā pašreizējam. Un mēs joprojām pieliekam vairāk pūļu, lai atrastu jaunus klientus, nevis veidotu ilgtermiņa attiecības ar viņiem.

Varbūt, piesaistot jaunus klientus, mēs jūtam lielāku lepnumu? Vai šampanietis ir garšīgāks, svinot jaunu pārdošanas darījumu? Veiksmīga klientu aiziešanas novēršanas kampaņa reti beidzas ar biroja ballīti.

Kāpēc uzvara ir tikai sākums?

Mūsdienu uzņēmējdarbība ir balstīts uz ilgtermiņa attiecībām ar klientiem. Lielākā daļa veiksmīgu uzņēmumu pielāgojas mainīgajām klientu vajadzībām, nodrošina izcilu klientu apkalpošanu un maksimāli palielina klientu vērtību ilgtermiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar jauno Eiropas Savienības Vispārīgo datu aizsardzības regulu veikalu tīkls Rimi veicis izmaiņas Mans Rimi lojalitātes programmā un uzsācis vērienīgu kampaņu savu pircēju personas datu atjaunošanai, informē uzņēmumā.

Turpmāk, reģistrējoties programmā, pircējiem vairs nebūs jānorāda savs uzvārds, kā arī vajadzība pēc citiem datiem variēs atkarībā no pircēju vēlmes saņemt dažādas Rimi lojalitātes kartes priekšrocības.

«Līdz ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas tiešas piemērošanas uzsākšanu šā gada 25.maijā Latvijā tiks īstenots tās galvenais mērķis – mazināt ģeogrāfisko robežu radīto birokrātiju fizisko personu datu apstrādes un uzglabāšanas jomā un harmonizēt pielāgojamās tiesību normas un prakses. Turpmāk visiem Eiropas Savienības uzņēmumiem neatkarīgi no to reģistrācijas valsts tiks nodrošināti vienoti datu aizsardzības noteikumi un piemērots vienas pieturas aģentūras princips, izvairoties no nacionālajām atšķirībām likumdošanā un veicinot uzņēmumu vienkāršāku un lētāku darbību Eiropas Savienībā. Savukārt patērētāju ikdienā būtiskas izmaiņas nebūs jūtamas – datu aizsardzības vispārējie principi regulā paliek nemainīgi; tie jau šobrīd ir spēkā un tiek pielietoti praksē,» pauž Datu valsts inspekcijas direktora vietniece Lāsma Dilba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Citadele ievieš jauna dizaina maksājumu kartes no pārstrādātas plastmasas

Db.lv,03.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot ilgtspējīgus finanšu pakalpojumus, banka Citadele Baltijas valstīs sāks izsniegt jauna dizaina maksājumu kartes, kas izgatavotas no 95 % pārstrādātas plastmasas. Turklāt jaunajām kartēm pievienota papildu funkcionalitāte, lai tās būtu ērti lietojamas arī cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Līdzšinējo X smart, X supreme un X prime karšu vietā klienti, kuri vēlēsies noformēt jaunu maksājumu karti, turpmāk varēs izvēlēties kādu no C (Citadeles) kartēm – C smart, C supreme vai C prime. C kartes veidotas jaunā dizainā, taču pakalpojumu ziņā tās saglabā pilnīgi visas X karšu priekšrocības. Tāpat kā līdz šim C kartēm būs trīs līmeņi: smart, supreme un prime.

Kartēm būs pieejami dažādi krāsu varianti. "Citadeles maksājumu kartes ir iecienītas visā reģionā, tāpēc esam radījuši produktu, kas apvieno esošās priekšrocības ar pilnveidotiem jauniem, lietotājiem svarīgiem risinājumiem. Piemēram, pārstrādāto materiālu kartes ir videi draudzīgākas. Savukārt, veidojot dizainu, karšu sānā iestrādāts izgriezums, kas cilvēkiem ar redzes traucējumiem palīdzēs saprast, kā pareizi karti ievietot bankomātā vai terminālī. Tāpat uz kartēm Braila rakstā iestrādāti nosaukumi, lai varētu atšķirt maksājumu kartes, ja tās ir vairākas. Lai arī daļai klientu kartes dizains ir būtisks, vispirms aicinām iepazīties ar karšu līmeņu priekšrocībām un izvērtēt sev nepieciešamos pakalpojumus,” norāda Vladislavs Mironovs, bankas Citadele valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

DelfinGroup sadarbībā ar Wallester piedāvā virtuālo maksājuma karti ar kredītlīniju

Db.lv,03.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums DelfinGroup sadarbībā ar Igaunijas fintech uzņēmumu Wallester AS, attīstot jaunu un tehnoloģiski inovatīvu pakalpojumu, sāk piedāvāt VISA virtuālo karti.

Virtuālā karte sniegs iespēju klientiem piekļūt Banknote kredītlīnijai un veikt pirkumus vai maksājumus. Galvenais kartes izmantošanas veids būs būtiski atjauninātā Banknote mobilā lietotne, kurā klienti varēs skatīt pieejamo kredītlīnijas summu, transakcijas, mainīt kartes iestatījumus, pārvaldīt kredītlīnijas līgumu un veikt mēneša maksājumus, padarot finanšu pārvaldību vienkāršāku un pārredzamāku.

Virtuālā karte ir viegli integrējama ar mobilajiem maksājumu risinājumiem, piemēram, Apple Pay un Google Wallet digitālajiem maciņiem, atbrīvojot no nepieciešamības pārvaldīt un uzturēt fiziskas kartes un PIN kodus.

"Viens no DelfinGroup darbības pīlāriem ir sekmēt jaunāko tehnoloģiju ienākšanu finanšu sektorā, un esam pārmaiņu virzītāji finanšu tehnoloģiju jomā. Mēs redzam, ka virtuālās kartes kļūst arvien pieprasītākas finanšu tirgū, sniedzot klientiem papildu priekšrocības un ērtības, savukārt uzņēmumiem - jaunas iespējas attīstīt pakalpojumus. Integrējot mūsu piedāvājumā modernu Wallester virtuālo karšu tehnoloģiju, mēs ieviešam jaunus standartus patēriņa aizdevumu jomā, kas pozitīvi ietekmēs un vienkāršos finanšu darījumus mūsu klientiem," uzsver Nauris Bloks, DelfinGroup valdes loceklis un inovāciju vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums KOOL Latvija saņēmis Konkurences padomes (KP) atļauju iegādāties Gotika Auto piederošo 27 degvielas uzpildes staciju tīklu.

Pabeidzot apvienošanos, KOOL Latvija pārvaldīs vismaz 37 DUS plašu tīklu visā valsts teritorijā.

Pēc darījuma noslēgšanas Gotika Auto stacijas pakāpeniski tiks pārveidotas par KOOL Latvija zīmolam atbilstošām DUS. Tas ietver arī iecienīto ēdienu sortimenta – burgeru, karstmaižu, hotdogu, tortilju un dažādu uzkodu – ieviešanu.

Darījums sniegs jaunas iespējas abu uzņēmumu klientiem, jo apvienotais staciju tīkls būs viens no plašākajiem Latvijā. Gotika degvielas un lojalitātes kartes jau tagad tiek pieņemtas visās KOOL stacijās.

«Šis darījums paver jaunas perspektīvas Gotika Auto biznesa klientiem, jo viņi iegūs plašu piekļuvi Olerex starptautiskajam tīklam un tā priekšrocībām – pirkumu apmaksai ar degvielas kartēm un ātrai PVN atgūšanai. Tādēļ aicinām Gotika Auto biznesa klientus nomainīt līdzšinējās lojalitātes kartes pret KOOL Latvija biznesa lojalitātes kartēm. Drīzumā KOOL Latvija piedāvās arī Olerex starptautiskās lojalitātes kartes, kas tiek apkalpotas 5000 degvielas uzpildes stacijās 10 valstīs. Savukārt KOOL klienti varēs izmantot savu karšu priekšrocības 15 Latvijas novados.» ieguvumus uzskaita KOOL Latvija valdes loceklis Sandis Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Huawei peļņa augusi par trešdaļu

Žanete Hāka,01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi trīs tehnoloģiju kompānijas Huawei grupas segmentipērn uzrādījuši spēcīgu izaugsmi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā visi trīs grupas uzņēmumi radījuši 60,8 miljardu ASV dolāru peļņu, kas, salīdzinot ar 2014.gadu ir 37% pieaugums.

Uzņēmums ziņo, ka 2015.gada tīrā peļņa ir 5,7 miljardi ASV dolāru jeb par 33% vairāk nekā gadu iepriekš.

Guo Pins (Guo Ping), Huawei valdes priekšsēdētāja vietnieks un izpilddirektors, komentē: «Daļēji Huawei par savu izaugsmi var pateikties informācijas komunikāciju tehnoloģiju tirgus apmēriem. Šis tirgus ir pasaules digitālās ekonomikas dzinējspēks. Tomēr mūsu izaugsme ir tiešs stratēģiska fokusa un spēcīgu ieguldījumu rezultāts mūsu pamatbiznesos. Turpmāko trīs līdz piecu gadu laikā kompānija uzlabos savienojamību, dodot iespēju attīstīties vertikāla tipa nozarēm. Plānojam arī pārdefinēt tīkla iespējas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijā saskata unikālas iespējas veidot karjeru

Anda Asere,27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad no Latvijas daudzi ir aizbraukuši labākas dzīves un karjeras meklējumos, ir arī gana daudz ārzemnieku, kuri mūsu valsti izvēlējušies kā labu vietu savas profesionālās dzīves attīstībai

Latvijā daudziem profesionāļiem paveras unikālas iespējas veidot savu karjeru, kas daudzējādā ziņā ir pat labākas nekā citās, tostarp ekonomiski attīstītākās valstīs, uzskata KPMG Baltics partneris Ondrejs Fikrle (Ondrej Fikrle).

Piemēram, viņš ir strādājis Toronto, kur viss ir daudz lielāks, nepieciešams ilgāks laiks, lai iedziļinātos jautājumos un izprastu kopējo ainu. «Kanādā lielāko daļu sava laika es veltīju, strādājot ar divām finanšu institūcijām. Savukārt Latvijā man ir iespēja strādāt ar divdesmit reižu vairāk klientiem. Tas ir izaicinājums, ko es patiešām izbaudu,» viņš atzīst.

Arī daudzpartneru lojalitātes programmas Pins vadītājs Gabi Kols (Gabi Kool) uzskata, ka Latvijā ir daudz lielisku iespēju. Viņa pašlaik vadītā komanda nelīdzinās nevienai citai, ar kuru iepriekš strādājis, un G. Kols uzskata, ka šī ir pārāka par tām, kas bijušas iepriekšējās darba vietās, tostarp Barselonā, Londonā, Šanhajā, Singapūrā un Amsterdamā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumi Creative Business Cup finālā gūst starptautisku atzinību

Rūta Lapiņa,01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī, «Global Entrepreneurship Week» laikā, Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā jau tradicionāli norisinājās starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa «Creative Business Cup» fināls, kurā par galveno balvu un uzvarētāja titulu sacentās dalībnieki no 59 pasaules valstīm. Viņu vidū bija arī Latviju pārstāvošais medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums «Anatomy Next», kas vasaras izskaņā nacionālajā atlasē bija izcīnījis pirmo vietu, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora pārstāve Agnese Kuzmina.

Latvijas pārstāvis, «Anatomy Next» izpilddirektors Sandis Kondrāts, konkursā prezentēja interaktīvu medicīnas izglītības lietotni, kas palīdz topošajiem ārstiem pilnvērtīgi apgūt cilvēka anatomiju 3D formātā ar papildinātas realitātes iespējām. Komplicētā aplikācija ir vairāku gadu darba rezultāts, kas tapis sadarbībā ar medicīnas profesionāļiem no Latvijas un ASV vadošajām universitātēm. «Anatomy Next» komandai «Creative Business Cup» konkurss izrādījās īpaši veiksmīgs, jo, lai arī godpilno pirmo vietu šoreiz ieguva Ķīnas pārstāvji, tieši Latvijas dalībnieki spēja ieinteresēt un piesaistīt jaunus investorus savas biznesa idejas tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā un Daugavpilī notiks neaizmirstami “Smokie” leģendārās oriģinālbalss Krisa Normena koncerti viņa grupas pavadībā.

Dziedātājs izpildīs ne tikai “zelta” hitus, bet arī prezentēs Latvijas iedzīvotājiem dziesmas no sava jaunā albuma “Junction 55”, kas iznāks 2024. gada pavasarī.

Svētku noskaņu vairos pozitīvs lādiņš, ar kuru pirms leģendas uzstāšanās dalīsies 80. gadu diskotēku zvaigzne grupa “Ottawan”. Poproka leģenda Kriss Normens vienu koncertu sniegs 2024. gada 5. martā Rīgā (Arēnā “Rīga”) un Daugavpilī 2024. gada 9. martā (Daugavpils Olimpiskajā centrā). Biļešu izplatītājs - www.bilesuparadize.lv

Mūzikas fanus visā pasaulē nav īpaši nepieciešams daudz iepazīstināt ar Krisu Normenu. Viņa īpašās aizsmakušās balss dēļ grupa "Kidness", pēc grupas menedžeru ieteikuma, savulaik tika pārdēvēta par "Smokey" un vēlāk par "Smokie".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas telekomunikāciju uzņēmums «Huawei» ceturtdien paziņoja, ka tas iesūdzējis ASV tiesā par aizliegumu federālās valdības aģentūrām iegādāties šī uzņēmuma ražojumus.

«Huawei» paziņoja, ka lieta tika ierosināta ASV apgabaltiesā Teksasas štata Plano pilsētā, apstrīdot 2019.gada ASV aizsardzības likuma projektu, kas liedz ASV valdības aģentūrām pirkt «Huawei» aprīkojumu un pakalpojumus, kā arī sadarboties ar trešajām pusēm, kas ir «Huawei» klienti.

«ASV Kongresam atkārtoti nav izdevies sagādāt nekādus pierādījumus, lai pamatotu tā noteiktos »Huawei« produktu aizliegumus. Mēs esam spiesti sākt šo tiesvedību kā pienācīgu un pēdējo soli,» paziņoja «Huawei» direktoru padomes priekšsēdētājs Guo Pins.

«Ja šis likums tiks nolikts malā, kā tam vajadzētu būt, tad Huawei varēs atnest progresīvākas tehnoloģijas uz ASV un palīdzēt tai izveidot vislabākos 5G tīklus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Plastikāta kartes uzņēmumā ADI kartes

Žanete Hāka,24.04.2015

«Kā jau parasti tas notiek, arī mēs darbu sākam ar baltu lapu,» stāsta kompānijas ražošanas meistars Haralds Smuškovs. Tā gan nav papīra, bet plastikāta lapa. Apdrukāšanai uzņēmums izmanto poligrāfijas uzņēmuma ārpakalpojumu.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā tiek izgatavotas plastikāta kartes un identifikācijas dokumenti uzņēmumā ADI kartes.

Lielākā daļa iedzīvotāju mūsdienās izmanto kādu no plastikāta kartēm - norēķinoties veikalā par preci, apskatot internetbankā savu konta stāvokli, vadot automašīnu ikvienam autovadītājam ir autovadītāja apliecība, tāpat veikalos tiek piedāvātas dažādas lojalitātes vai dāvanu kartes. Liela daļa minēto karšu tiek izgatavota Latvijas uzņēmumā ADI kartes. Uzņēmuma klientu vidū ir bankas, apdrošināšanas sabiedrības, lielveikalu tīkli, mazumtirdzniecības uzņēmumi, pakalpojumu sniedzēji, valsts un pašvaldību iestādes, kā arī citi uzņēmumi.

SIA ADI kartes ir dibināta 1999. gadā. Pērn uzņēmums apgrozījumu audzējis par 30%, sasniedzot 795 tūkstošus eiro, savukārt peļņa sasniegusi 10,2 tūkstošus eiro. Šogad uzņēmums plāno palielināt apgrozījumu par 5-7%, stāsta kompānijas izpilddirektore Sandra Hāna-Valtasa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāri lietojot lojalitātes karti, proti, ik reizi maksāšanas brīdī to noskenējot, cilvēks izdara pakalpojumu veikalam - atstāj pēdas jeb datus par savu pirkuma grozu

Teju visiem pārtikas mazumtirgotājiem ir izveidota sava lojalitātes kartes sistēma. Iespējams, daļa cilvēku plastikāta kartes nēsāšanu naudas makā uzskata par apgrūtinājumu, bet tādu nav daudz - pārtikas lielveikalu ķēžu sniegtie dati liecina, ka tās lieto vairāki simti tūkstoši pastāvīgo apmeklētāju. Lielākais ieguvums uzņēmumiem ir iegūtie dati par klientiem un viņu iepirkšanās paradumiem. «Lojalitātes sistēma ir savienota ar kases sistēmu un pirkumu grozu informāciju, ko pēc tam var izmantot, analizējot auditoriju, pētot pirkumu paradumus un, iespējams, spējot arī paredzēt nākotnes pieprasījuma izmaiņas, kas ļauj plānot gan preču apjomus noliktavā, gan cenu un akciju politiku,» stāsta SIA Walmoo līdzīpašnieks un vadītājs Guntis Čoders.

Komentāri

Pievienot komentāru