#Darījuma apjoms netiek atklāts. «Taču šis ir labs darījums visām pusēm.»
Aviokompānijas airBaltic meitaskompānija SIA Pins.co ir pārdevusi visu biznesu ārpus Baltijas un Somijas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Jauno kompāniju Pins dibinājuši japāņu investoru konsorcijs, tostarp uzņēmēji Rjudži Nakamura (Ryuji Nakamura), Šigeki Tanaka (Shigeki Tanaka) un Pins dibinātājs un izpilddirektors Gabi Kols (Gabi Kool). Šim uzņēmumam piederēs globālas īpašumtiesības Pins zīmolam ārpus Baltijas un Somijas un tehnoloģijām. «Iepriekšējā kompānija Pins.co koncentrēsies uz Baltiju un Somiju un esošo klientu apkalpošanu. Aviokompānija saglabā lojalitātes biznesa pārstāvniecību tirgos, kas airBaltic ir svarīgi, tāpat mums saglabājas draudzīgas attiecības un visas jaunās tehnoloģijas, kas tiek izstrādātas jaunajos tirgos, airBaltic un Pins.co varēs izmantot bez maksas. Arī visi Pins punkti, kas tiek nopelnīti Baltijā vai Somijā, var tikt tērēti visā pasaulē,» stāsta Gabi Kols, Pins dibinātājs un izpilddirektors.
Darījuma apjoms netiek atklāts. «Taču šis ir labs darījums visām pusēm,» viņš apgalvo. Paziņojums par starptautiskā biznesa atdalīšanu jaunā, neatkarīgā kompānijā raisījis interesi no potenciālajiem partneriem daudzās valstīs. G. Kols skaidro, ka vienmēr ir bijis grūti veikt pārrunas kā Latvijas nacionālās aviokompānijas meitasuzņēmumam, piemēram, ar uzņēmumiem no Āfrikas, kuri vēlas pirkt licences tiesības. Lojalitātes programma atbilda aviokompānijas pamatbiznesam, bet tālākie paplašinājumi vairs nebija saistoši, un ne vienmēr bija viegli izskaidrot valdei, ka uzņēmums vēlas attīstīties Turcijā vai Āzijā. Šī brīža statuss situāciju atvieglo un tas jau ir nesis augļus.
airBaltic vecākais viceprezidents e-komercijas, tirdzniecības un mārketinga lietās Jouni Juhani Oksanens norāda, ka uzņēmumu reorganizācijas rezultātā airBaltic joprojām ir Pins.co īpašnieks un turpinās darbu, lai attīstītu to kā vadošo lojalitātes programmu tās 2,4 miljoniem lietotāju Baltijas valstīs un Somijā. Pašlaik plānots paplašināt Pins piedāvāto produktu un pakalpojumu klāstu, lai piedāvātu vēl konkurētspējīgākus risinājumus vietējā tirgū. «Pins, līdzīgi kā airBaltic, tiek uzskatīts par inovatīvu uzņēmumu, kas veicina Latvijas kā biznesam draudzīgas valsts globālo redzamību un reputāciju. Mēs arī nākotnē turpināsim veidot ciešu sadarbību ar jaunizveidoto uzņēmumu,» viņš norāda.
Visu rakstu Sadalot biznesu, atsperas globālam lēcienam lasiet 22. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.