Pārtikas mazumtirgotāji apgalvo, ka lojalitātes karšu īpašnieku personas dati ir drošībā
Tāpat slepenībā tiek turēta informācija par pircēja iepirkšanās paradumiem, DB uzsver aptaujātie pārtikas mazumtirgotāji. «Veikala interesēs diez vai būtu šo informāciju kādam pārdot reklāmas nolūkos, jo viņi paši vēlas kontrolēt šos datus un reklāmu/informāciju, ko nogādāt klientiem. Ja nu vienīgi atsevišķi katram ražotājam par viņa preču noietu, bet, cik man zināms, tad lielveikali nav īpaši dāsni arī ar šo informāciju. Datu izpaušana nav veikala interesēs, līdz ar to pircēji var justies droši,» stāsta digitālo risinājumu ieviesējas SIA Walmoo līdzīpašnieks un vadītājs Guntis Čoders.
«Rimi ļoti strikti pieturas pie personisko datu aizsardzības politikas. Mūsu lojalitātes datiem ir pieeja tikai ļoti ierobežotam darbinieku lokam, kuriem tas ietilpst tiešajos darba pienākumos un kuriem tas ir nepieciešams konkrēto klientu apkalpošanā. Pārējiem darbiniekiem nav pieejas Mans Rimi lojalitātes karšu lietotāju personiskajiem datiem,» stāsta Rimi Baltic biznesa attīstības direktore Gundega Martinsone. Šis gads ir arī zīmīgs, jo Rimi ļoti strikti strādā pie jaunās personas datu aizsardzības regulas atbilstības aktivitātēm, kas nozīmē, ka līdz brīdim, kad regula stāsies spēkā, Rimi darbinieki būs gatavi un procedūras būs atbilstošas regulas prasībām.
Maxima Latvija klientu lojalitātes programmas vadības daļas vadītāja Dace Paegle skaidro, ka «Paldies» karšu īpašnieku personas dati, balstoties uz normatīvajiem aktiem, netiek izpausti, tie tiek izmantoti, piemēram, lai sazinātos ar klientu neskaidrību gadījumos vai gadījumos, kad klients laimējis loterijā.
«Attīstoties tehnoloģijām, ļoti daudz ir darīts tieši datu aizsardzības jomā un sistēmas drošības nolūkos. Tiek sekots līdzi notikumiem pasaulē un regulāri tiek veikti nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātos pret potenciālajiem draudiem datu drošībai. Mūsu pastāvīgie klienti var justies droši, jo Stockmann apstrādā personas datus saskaņā ar Latvijā pašlaik spēkā esošajiem tiesību aktiem un reģistrētie dati netiek izpausti vai izmantoti ārpus lojalitātes programmas,» apgalvo Stockmann mārketinga vadītāja Dace Kokina.
Arī SIA Elvi Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine akcentē, ka klientu iepirkumu datu apstrādes mērķis ir sniegt atlaides, priekšrocības un ērtības, tāpēc šī personalizētā informācija nav nododama izmantošanai citiem pakalpojumu sniedzējiem un trešajām personām.
«Mūsdienās praktiski par neko nevar būt pilnībā drošs, tomēr jāsaprot, ka, ja attiecīgais veikals izpauž šos datus neatļauti trešajai personai, tad, ja kāds par to uzzina, tad ne tikai viņiem draud stāties likumu priekšā, kas attiecībā pret privātpersonu datu aizsardzību Eiropas Savienības reģionā paliek arvien striktāki, bet arī draud pilnībā pazaudēt klientu uzticību, kas būtiski ietekmētu, ja ne veikala apmeklējumu, tad karšu lietošanu noteikti. Tāpēc uzņēmumiem varu ieteikt vienkārši nemaz nemēģināt to darīt paslepus, jo tas agrāk vai vēlāk taps zināms,» uzver G. Čoders. Taujāts par to, vai kādreiz pircējiem būs iespēja nenēsāt naudas makā līdzi plastikāta karšu gūzmu, eksperts prognozē, ka mēģinājumi apvienot visas kartes vienā nekad nevainagosies panākumiem. Līdz šim ir bijuši mēģinājumi lojalitātes kartes apvienot gan mobilajās aplikācijās, gan radītas jaunas viedās kartes, kurās var ievietot citas magnētiskās kartes. «Arī šis nešķiet tālredzīgs risinājums, tomēr šodienai uz kādu laiku der un cilvēku atsaucība atsevišķās valstīs ir liela. Tomēr, man šķiet, vienīgā iespēja ir, izmantojot neatkarīgu trešās personas platformu, savienot, nevis apvienot esošos un topošos risinājumus, kas nozīmē, ka vienu dienu ar jebkuru no aplikācijām un ar jebkuru no kartēm būs iespējams sevi identificēt jebkurā veikalā vai pasākumā,» viņš prognozē.