Laikā, kad viesnīcu darbība ir ierobežota, "Grand Poet Hotel by Semarah" konferenču un pasākumu nodaļas vadītājs Dainis Jermaks kopā ar draugiem radījis zīmolu "Ulmo wood", kas radījis savu pirmo pilotproduktu - balansa dēli.
Paralēli algotam darbam D.Jermaks jau pāris gadus nodarbojas ar mazo uzņēmējdarbību – konferenču un pasākumu tehnisko nodrošināšanu. Pagājušajā gadā, pateicoties "Altum" atbalstam, tika iegādāts nepieciešamais inventārs, bet, sākoties pandēmijai, pieprasījums pēc tā ir ievērojami samazinājies. Šovasar vēl sanācis to nedaudz izmantot privātos pasākumos ar lielu piepūšamo āra ekrānu, gan kāzās bilžu rādīšanai, gan pagalma kino vakariem. Tomēr arī citu D.Jermaka draugu nodarbes ietekmēja pandēmija - tādēļ viņi kopā saprata, ka šis ir iespēju laiks.
Tā radīts zīmols "Ulmo wood", kas ir dizaina un attīstošu priekšmetu ražotājs, pamatā no liektām finiera detaļām vai arī finieri kombinējot ar dažādiem hi-tec materiāliem. Šobrīd tehnoloģiju, partneru un tirdzniecības kanālu pārbaudei zīmols ražo un tirgo balansa dēļus, bet pavisam drīz plāno paplašināt sortimentu.
"Galdniecība mani ir saistījusi jau ilgu laiku, bet nekad nav sanācis laika to nopietni mācīties un tajā darboties. Tāpēc tiklīdz sākās pandēmija un dīkstāve, uzreiz zināju, ka vēlos pievērsties galdniecības nozarei. Komandā piesaistīju arī dizaina, mārketinga un finanšu speciālistus. Tāpat, lai papildinātu savu zināšanu bāzi, izmantojot VIAA programmas "Mācības pieaugušajiem" sniegtās iespējas un esmu iestājies galdniecības kursos," stāsta uzņēmuma dibinātājs un īpašnieks D.Jermaks.
Viņš stāsta, ka zīmols savu darbību sāka ar balansa dēļu ražošanu, jo tas ir pats tehnoloģijas pamats, labs produkts, ar ko komandai sastrādāties kā pulksteņa mehānismam turpmākajiem lielākiem projektiem. Balansa dēlis saskan arī ar zīmola filozofiju - "produkts ar pievienoto vērtību", jo bērna rokās tā ir unikāla attīstoša rotaļlieta.
D.Jarmaks stāsta, ka balansa dēlis ir klasiska un starptautiski augstu novērtēta Valdorfa skolu un Montessori bērnu izglītības programmu rotaļlieta. Balansa dēļi palīdz bērniem attīstīt svarīgas fiziskās prasmes, piemēram, izpratni par telpu, līdzsvaru un koordināciju. Pētījumi ir pat parādījuši, ka regulāra līdzsvara dēļa izmantošana var palielināt uzmanības līmeni un koncentrēšanās spējas. Zīmola komanda novērojuši kā dēlis bērnos pamodina radošumu - tas kļūs par slidkalniņu, šūpuli, vilcienu tuneli, auto tramplīnu u.tml.
Tāpat D.Jarmaks norāda, ka balansa dēlis ir ļoti izturīgs un to var lietot arī pieaugušie, lai trenētu līdzsvaru un nodarbinātu konkrētas muskuļu grupas. Ārvalstīs ar vien vairāk biroja darbinieki sāk izmantot balansa dēli strādājot pie stāvgalda. Tas palīdzot uzturēt sevi labā fiziska formā un koncentrēties darbam, kad prāts sācis nogurt.
Šobrīd lielākā investīcija, kas ir ieguldīta zīmola attīstībā, ir laiks. "Protams, ir arī finansiālas investīcijas, bet tās pagaidām nav tik lielas - daži simti eiro, jo daudzi rokas instrumenti bija jau mājas garāžā. Finanses tiek izmantotas pārsvarā izejmateriālu un ārpakalpojumu iegādei. Ļoti noder komandas darbs, kad katrs pārzin savu sfēru - tas palīdz izvairīties no liekiem tēriņiem," stāsta D.Jermaks.
Viņš norāda, ka visu laiku tiek rēķinātas izmaksas, kur kāds process un izejmateriāls būtu izdevīgāks, bet neciestu produkta kvalitāte. Zīmols vēlas, lai cena ir draudzīga un katrs spētu atļauties palutināt savu ģimeni ar šo produktu.
Šobrīd viss "melnais" produkta sagatavošanas darbs tiek darīts mājas garāžā, tur tiek veikta materiāla sagarināšana, līmēšana un liekšana, testētas jaunus modeļus un materiālu kombinācijas. Saistībā ar to, ka pašlaik zīmolam pašiem nav attiecīga aprīkojuma, lai veiktu kvalitatīvu gala apstrādi, tad šis darbs tiek uzticēts partneriem.
Pašlaik zīmolam ir pieejami mazā izmēra dēļi un tie paredzēti aptuveni līdz 5 gadu vecumam, taču svara izturību zīmols notestējis līdz 150kg - vecāki var droši rotaļāties kopā ar bērniem. Tāpat ir arī pasūtījumi no pirmsskolas izglītības iestādēm, kuras īpaši piedomā pie bērnu attīstības.
"Mēs tikai nesen esam publiski startējuši, tāpēc par kopējo produkta pieprasījumu vairāk varam spriest no starptautisko tirdzniecības platformu pārdošanas datiem. Pēc datiem varam redzēt, ka interese ir un tā turpina palielināties. Īpaši pandēmijas laikā varam redzēt straujāku pieprasījumu pēc balansa dēļiem. Ir reģioni, kuri no pandēmijas ir cietuši īpaši smagi un tur spēkā ir striktāki noteikumi kā Latvijā. Līdzsvara dēlis ir viegli dezinficējams, lai to izmantotu nav nepieciešama saskarsme ar citiem bērniem, tas nodrošina fiziskās aktivitātes laikā, kad daudzās valstīs sporta nodarbības nenotiek. Tās ir tikai dažas no priekšrocībām, ar kurām izskaidrojams šī produkta pieprasījuma pieaugums," komentē D.Jermaks.
Viņš stāsta, ka "Ulmo wood" balansa dēlis ir arī eksportspējīgs un plānots, ka, lielākoties, zīmola pircējs ir no Ziemeļamerikas un Rietumeiropas. Šobrīd visa saziņa "Ulmo wood" tirdzniecības kanālos tiek orientēta uz ārvalstu tirgiem un zīmols saņēmis jau pirmos pasūtījumus no Kanādas. Tāpat padomā ir arī daži produkti, kuru mērķa valstis būs ar stipru ūdens izklaides kultūru - Skandināvija, Nīderlande.
Uzņēmuma dibinātājs un īpašnieks atklāj, ka balansa dēļu ražošanā konkurence ir diezgan liela pat vietējā līmenī. Ir vairāki vietējie uzņēmumi, kuri ir vērā ņemami spēlētāji e-komercijas platformās globālā līmenī. Un papētot vietējo konkurentu attīstības stāstus iezīmējas, ka bieži vien tie arī ir auguši no "garāžām" un "hobija līmeņa". Taču "Ulmo wood" mērķis ir izstrādāt arī citus specifiskus, nišas produktus, kur konkurence jau ir ievērojami mazāka.
Lai piesaistītu papildus finanšu resursus dažāda aprīkojuma iegādei, līdz šim uzņēmums piedalījies SEB bankas grantu projektu konkursā "Iedvesma", taču neizdevās iegūt atbalstu, bet tas vēl vairāk lika zīmolam sasparoties. Pašlaik uzņēmums gaida Lauku Atbalsta Dienesta "Leader" projekta rezultātus un jau gatavo dokumentāciju, lai piedalītos nākamajā atbalsta pasākumā. Tāpat "Ulmo wood" iestājies arī LIAA Jūrmalas biznesa inkubatora pirmsinkubācijas programmā un plāno pēc tam startēt arī inkubācijas periodā.
"Idejas, kā dažādot savu produktu klāstu ar citiem liekti līmētiem izstrādājumiem mums ir daudz – sākot no produktiem, kas ir paredzēti mājdzīvniekiem, līdz pat TV statīviem un ūdenī izmantojamiem priekšmetiem. Balansa dēļi mums ir pilotprodukts, gan lai saprastu tehnoloģiju, gan lai spētu piesaistīt finansējumu, gan lai iegūtu atpazīstamību tirgū. Mums vēl pavisam neapgūta un neizpētīta iespēja ir sadarbība ar Latvijas augstskolu pētniecības institūtiem - tā kā iespēju ir ļoti daudz - esam apņēmības pilni šo laiku neizniekot," pauž D.Jermaks.