Kopš uzņēmums piedāvā savu ēdienu piegādes biznesa programmatūru citiem uzņēmumiem, tas ir pārstāvēts jau 16 valstīs.
Pērn novembrī SIA "Zeew" mainīja biznesa virzienu un tā vietā, lai piedāvātu ēdienu piegādi un konkurētu ar "Wolt" un "Bolt Food", piedāvā risinājumu, lai citi uzņēmumi varētu atvērt savu ēdienu piegādes uzņēmumu. "Praktiski tas nozīmē, ka jebkurš, kurš vēlas piedāvāt ēdienu piegādi, var uz "Zeew" programmatūras bāzes izveidot aplikāciju, dot tam savu nosaukumu un pavisam drīz būt tirgū," stāsta Muhameds Gaits (Mohamed Ghaith), SIA "Zeew" dibinātājs.
Liela daļa klientu ir jau eksistējoši ēdienu piegādes uzņēmumi, kam ir savas platformas un tirgus daļa, bet tie izmanto "Zeew", lai uzlabotu savu piedāvājumu, tāpat klientu vidū ir restorāni, kas veido savas mobilās lietotnes.
Vaicāts, kā nonāca pie lēmuma par fokusa maiņu, M. Gaits atzīst, ka uzņēmumam Latvijas tirgū bija spēcīga konkurence no "Wolt" un "Bolt Food" puses. "Mums beidzās nauda un es izlēmu paņemt pauzi. Vairākus mēnešus uzņēmumā nekas nenotika līdz radās doma izmantot mūsu esošo tehnoloģiju un piedāvāt to uzņēmumiem citos tirgos," viņš stāsta.
Runājot par konkurenci šādu risinājumu vidū, M. Gaits norāda, ka šobrīd vērojams milzīgs pieaugums to uzņēmēju vidū, kas vēlas atgūt tirgu savās rokās. "Lielās ēdienu piegādes platformas no restorāniem ņem līdz pat 30% komisijas maksu. Tas ļoti ietekmē restorānu iespējas nopelnīt. Ir daudzi restorāni, kas izveido savu aplikāciju, lai klientiem nebūtu jāizmanto starpnieku pakalpojumi. Piemēram, pat "McDonald’s" ir sava aplikācija, kur uzņēmums piedāvā labākas cenas un īpašos piedāvājumus, nekā "Wolt" un citur. Arī mūsu klienti, izmantojot "Zeew" risinājumu, var piedāvāt saviem klientiem labākas cenas vai nopelnīt vairāk, nekā sadarbojoties ar lielajām ēdienu piegādes platformām," viņš apgalvo.
Šobrīd uzņēmumam jau ir klienti 16 valstīs. Uzņēmums ir aktīvs Latīņamerikā, tāpat tam ir klienti Eiropā – Luksemburgā, Dānijā, Lielbritānijā. M. Gaits teic, ka ēdienu piegādes aplikācijas šodien visā pasaulē vēl nav tik plaši izplatītas kā attīstītajās valstīs. Piemēram, Eiropā savas piegādes aplikācijas veido daudzi restorāni, jo tirgus ir nobriedis, turpretī Latīņamerikā liela daļa klientu ir vietējie uzņēmumi, kas vēlas izskaust "Uber Eats", jo tirgus ir augošs un vēl nav lielas konkurences.
Uzņēmums ir ieviesis arī savu maksājumu risinājumu "Zeew Pay". M. Gaits apgalvo, ka šis risinājums ir īpašs ar to, ka palīdz automātiski nodalīt komisijas maksu un veikli pārsūtīt naudu restorānam. "Pasūtot ēdiena piegādi lielajās platformās, visa nauda nonāk to kontā un tikai pēc nedēļas vai pat vēlāk to saņem kurjers un restorāns. "Zeew Pay" ir risinājums starp "Zeew" un restorānu – restorāns naudu saņem teju uzreiz," viņš saka.
Biznesu SIA "Zeew" sāka ar ideju palīdzēt ar piegādēm ziedu veikaliem un citiem mazajiem uzņēmumiem, kļūstot par šo kompāniju kurjerpartneri.
Pērn gada sākumā "Zeew" pievērsās ēdiena piegādei, jo šis bizness strauji aug. "Šis biznesa sektors aug katru dienu, jo cilvēkiem patīk ēst. Ar laiku cilvēki pieradīs pasūtīt ēdienu uz mājām un domāju, ka nākotnē ēst gatavošana kļūs par hobiju, nevis ikdienas nodarbi. Šajā jomā jau ir daudzi giganti, tie darbojas lielajās pilsētās, bet vienlaikus vēl ir daudz pilsētas Eiropā un citos reģionos, kur ēdienu piegādes pakalpojumi vēl nav izplatīti," viņš norādījis iepriekš.
Ēgiptieša M. Gaita jaunuzņēmums "Zeew" 2017. gada rudenī Latvijā uzsāka piegādes biznesu, piedāvājot iespēju piegādāt paciņu vienas stundas laikā. Tas darbojās līdzīgi kā taksometru izsaukšanas mobilās lietotnes, vienīgi taksometra vietā atbrauc kurjers. Biznesa ideju uzņēmējs attīstīja jaunuzņēmumu akseleratorā "Startup Wise Guys".
M. Gaits no Ēģiptes uz Rīgu pārcēlās 2010. gadā, lai studētu Rīgas Tehniskajā Universitātē aviācijas inženieriju. Vēlāk viņš strādāja par fondu vadītāju Krievijas kompānijā, ar savām arābu valodas zināšanām piesaistot investorus no Tuvajiem Austrumiem. Viņš nolēma palikt Latvijā un veidot te biznesu, jo viņa skatījumā mazais tirgus ļauj izcelties – lielākos tirgos ir arī lielāka konkurence. Uzņēmējs uzskata, ka Baltija kā mazs tirgus ir lieliska smilškaste, lai pārbaudītu produkta koncepciju, pieļautu tik daudz kļūdu, cik vien iespējams, un tad, kad viss ir skaidrs, dotos uz lielākiem tirgiem.
M. Gaita iepriekšējais jaunuzņēmums bija "Drofie" – neliela lidojoša pašbilžu kamera.. Ierīču biznesā vajadzīgi lieli līdzekļi, tāpēc viņš nolēma pievērsties programmatūras biznesam.