Lai mūsdienās gūtu panākumus, uzņēmējiem ir jābūt gataviem nemitīgi augt, attīstīties un pielāgoties ārējiem apstākļiem, uzskata Kaspars Kaleba, SIA Omarketing līdzīpašnieks un valdes loceklis.
Stabilitāte nozīmē lejupslīdi, jo, manuprāt, uzņēmējam ir visu laiku jācenšās būt ārpus savas komforta zonas un arvien jāmeklē jaunas attīstības iespējas, spriež K.Kaleba, uzsverot, ka komforta zonā nekāda izaugsme nenotiek. Ir daudzi apstākļi, kurus mēs nevaram ietekmēt un paredzēt, tāpēc nepārtraukta attīstība un pielāgošanās tirgus pieprasījumam noteikti ir viena no svarīgākajām biznesa veiksmes atslēgām, domā SIA Omarketing līdzīpašnieks.
Sāk no nulles
Es nāku no ļoti nabadzīgas ģimenes, tāpēc bērnībā man nebija sapņu, kas saistītos ar profesionālās karjeras veidošanu, atklāj K.Kaleba. “Atceros, ka vienīgais, ko kā bērns vēlējos, lai tad, kad izaugšu liels, man vienmēr būtu ēdiens, drēbes un savs televizors. Šobrīd, atskatoties uz to laiku, jāsecina, ka bērnībā mani mērķi bija ļoti pieticīgi, un par profesijām es tiešām nedomāju, jo es pat īsti nezināju, kas ko dara un cik pelna. Savu pirmo nopietno darba pieredzi es savukārt guvu skolas laikos, kad kā palīgstrādnieks darbojos kādā nelielā Siguldas skaistumkopšanas salonā. Principā darīju visu, kas bija nepieciešams - pļāvu zāli, lasīju ābolus, kā arī rūpējos par salona iekštelpu apsaimniekošanu. Šajā darbā es iemācījos strādāt un radīt vērtību pirms prasīt par to naudu, un par to lielu paldies jāsaka manam tā laika priekšniekam,” teic K.Kaleba, norādot, ka lielāka skaidrība par iespējamo karjeras veidošanu viņam radās ap 20 gadu vecumu.
“Līdz tam galvenokārt strādāju fizisku darbu, taču tad kādā brīdī diezgan nopietni salauzu roku, kā rezultātā biju spiests pamest arī savu toreizējo darbavietu - pārvākšanās pakalpojumu kompāniju. Tolaik jau nedaudz biju sācis interesēties par pārdošanu un psiholoģiju, tāpēc nolēmu, ka tagad ir īstais laiks izmēģināt kaut ko pilnīgi citādu. Pieteicos darbam zvanu centrā. Lai gan konkrētajā uzņēmumā bija iespējama arī izaugsme, mani neapmierinānaja mazais atalgojums. Tajā pašā laikā - tieši šajā vietā gūtā pieredze ļāva man saprast, ka mani interesē pārdošana un man tas arī tiešām padodas,” stāsta K.Kaleba, kurš savu profesionālo karjeru praktiski uzbūvējis vienā uzņēmumā - SIA OMarketing.
Visu rakstu lasiet žurnāla Dienas Bizness 9.janvāra numurā!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!