Jaunākais izdevums

Satraukumu radījuši pērn 1. decembrī Saeimā apstiprinātie nodokļu likuma grozījumi, kas ar 26% lielu iedzīvotāju ienākuma nodokli paredz aplikt dāvanas, kuru vērtība pārsniedz 1 000 latus un kuras saņemtas no cilvēkiem, ar kuriem to saņēmēju nesaista ne laulība, ne radniecība, vēsta Latvijas Avīze.

Finanšu ministrija atzīst, ka dāvanu saņemšanai konkrēts uzraudzīšanas mehānisms nav izdomāts, taču Finanšu ministrija aprēķinājusi, ka par dāvanām saņemtais nodoklis šogad valsts budžetā ienesīšot vairāk kā 3 miljonus latu.

Neskaidrības rada arī radniecība līdz trešajai pakāpei Civillikuma izpratnē, kas pēc juristu domām varētu radīt gan lielus pārpratumus, gan strīdus starp Valsts ieņēmuma dienesta darbiniekiem un nodokļa maksātājiem. Finanšu ministrijas Juridiskais departaments skaidro, ka par to, kam būs jāmaksā nodoklis, būšot atsevišķi paskaidrots Ministru kabineta noteiktajos grozījumos, kuri pašlaik tiek gatavoti.

Finanšu ministrs Einars Repše skaidro, ka likuma grozījumi, kas paredz šo nodokli, domāti, lai novērstu ļaunprātīgas darījuma attiecības starp uzņēmējiem, kad par sniegto pakalpojumu darījuma partnerim tiek pasniegta dāvana, šādā veidā, izvairoties no nodokļu maksāšanas valstij.

Finanšu ministrija paredz, ka šis nodoklis pamatā varētu tikt piemērots naudas pārskaitījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kādēļ uzņēmumi Ziemassvētku biznesa dāvanu vietā izvēlas šos līdzekļus ziedot?

Dace Vesterdāla - If Apdrošināšanas komunikācijas vadītāja,23.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nokrauti galdi ar biznesa dāvanu kastēm, uz kurām ir uzņēmuma logo, - tipisks skats decembra otrajā pusē daudzos uzņēmumos.

Uzņēmumi vēlas apsveikt svētkos savus klientus, partnerus un kolēģus. Tomēr pēdējā laikā tendences mainās, un gan pasaulē, gan Latvijā uzņēmumi arvien biežāk svētku dāvanām paredzētos līdzekļus ziedo un novirza projektiem, kas sniedz atbalstu visai sabiedrībai.

Lauzt stereotipus par korporatīvajām svētku dāvanām

Pasaulē korporatīvās dāvanas ir miljardiem eiro liels bizness (vairāki avoti min, ka globāli šī niša sasniedz pat vairāk nekā 100 miljardus eiro). Tomēr dāvanu tendences pasaulē mainās, tās kļūst videi draudzīgākas, vairāk tiek domāts par dāvanas kvalitāti, nevis kvantitāti. Latvijā ziedošanas kultūra katru gadu aug gan uzņēmumu, gan iedzīvotāju vidū. Jau tradicionāla ir labdarības akcija "Eņģeļi pār Latviju", ik gadu tiek gaidīts Ziemassvētku labdarības maratons "Dod pieci!", ar dāvanām svētkos tiek iepriecināti vientuļie seniori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izvēloties korporatīvās dāvanas, "tā dara visi" nav pareizākā stratēģija

Anda Asere,19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāvanas ir viens no efektīvākajiem korporatīvās attiecības veicinošajiem instrumentiem, taču mūsdienās šī kultūra nereti tiek uzturēta mākslīgi.

Tā uzskata Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta korporatīvo attiecību vadītāja un ilgtspējas eksperte Karīna Javtušenko.

To, ka dāvanas ir viens no efektīvākajiem korporatīvās attiecības veicinošajiem instrumentiem, apliecina dažādu starptautisku pētījumu rezultāti. Piemēram, pēc "Forbes" datiem 57% uzņēmēju atzīst, ka korporatīvās dāvanas var ietekmēt viņu viedokli par esošo vai potenciālo biznesa partneri, turklāt - kā pozitīvā, tā arī negatīvā nozīmē.

"Tomēr korporatīvo dāvanu kultūra, kas savulaik izveidojās ļoti organiski (dāvanas tika izmantotas, lai nostiprinātu sadarbību un attīstītu to ilgtermiņā), mūsdienās tiek uzturēta mākslīgi. Un to ir veicinājis ne tikai fakts, ka korporatīvo dāvanu industrija gadu gaitā ir ievērojami attīstījusies, nodrošinot neierobežotas iespējas, kas dāvanu izvēli būtiski apgrūtina. Mainījusies ir arī izpratne par korporatīvo dāvanu mērķiem biznesa vidē," viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku vecīt, atstāj zeķes un apakšveļu Ziemeļpolā, šogad viņa vēlas gredzenu un kaut ko nelielu sev, raksta cnbc.com.

Ekonomikai turpinot palēnām atveseļoties, svētku dāvanu dāvinātāji šajā brīvdienu sezonā Amerikā plāno būt nedaudz dāsnāki, un tās ir labas ziņas, jo pēc divus gadus ilgām praktiskām dāvanām arī saņēmēji šogad, atverot iepakojumu, vēlas atrast ko vairāk.

ASV patērētāji ar brīvdienām saistītas iepirkšanās laikā plānojot tērēt vidēji 688,87 ASV dolārus, kas ir nedaudz vairāk nekā pagājušajā gadā, kad viņi bija gatavi tērēt 681,83 ASV dolārus, bet joprojām zem pirmsrecesijas izdevumu līmeņa, liecina Nacionālās Mazumtirdzniecības federācijas aptauja.

Kopējie izdevumi par dāvanām varētu pieaugt par 2,1%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, līdz 518,08 ASV dolāriem. Nav pārsteidzoši, ka lielākā daļa šo izdevumu tiks novirzīta dāvanām, kas domātas ģimenei un draugiem - aptuveni 393,55 ASV dolāri ģimenei un 71,45 ASV dolāri draugiem. Atlikusī summa tiks izlietota nelielām dāvanām kolēģiem (18,26 ASV dolāri) un pārējiem (34,82 ASV dolāri).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētki ir naudas izšķiešana, jo cilvēki, kas dod dāvanas, pārvērtē to, cik lielu prieku no tām gūs saņēmēji, uzskata ekonomists Džoels Valdfogels (Joel Waldfogel), vēsta Bloomberg.

Viņš konstatējis, ka cilvēki lietas, ko saņem kā dāvanas, novērtē zemāk nekā lietas, ko iegādājas paši, jo bieži dāvanas neatbilst saņēmēju gaumei. Taču dāvanām ASV vien katru gadu tiek tērēti miljardiem dolāru.

Viens acīmredzams veids, kā novērst naudas izšķiešanu dāvanām, būtu naudas dāvināšana, jo tas dotu saņēmējiem iespēju iegādāties tieši to, ko viņi vēlas, uzskata ekonomists. Taču viņš atzīst, ka tas reāli nemaz nav iespējams, jo Ziemassvētkos dāvināt naudu sabiedrībā nav pieņemts. Viņš arī atzīst, ka cilvēki nevar izvēlēties pilnīgi ignorēt svētkus, jo apmainīšanās ar dāvanām ir iesakņojusies sociālā prakse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ziemassvētkos ar Latvijas vārdu

Lāsma Vaivare,02.12.2014

Latvijā radītu apģērbu, dizaina un interjera lietu veikala M50 līdzīpašniece Elīna Berklava.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties Ziemassvētkiem, pēc dāvanām lūkojas gan uzņēmumi, gan privātpersonas, Latvijā tapušas lietas dāvanu maisos nonāk arvien biežāk, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Dāvanām izvēlēties vietējos ražojumus iesaka ekonomikas eksperti – tā nauda paliks Latvijas ekonomikā.

«Mēs sadarbojamies ar reklāmas aģentūrām. Prasu, ko šogad dāvināsiet, tendence ir vietējās tējas, saldumi,» DB stāsta tradīcijām bagātā suvenīru ražotāja Daiļrade RC valdes locekle un īpašniece Gaļina Driviniece. Viņu priecētu, ja dažādus vietējos ražojumus dāvanām un suvenīriem izvēlētos vairāk, turklāt ne tikai uzņēmējdarbības, bet arī valsts līmenī. Lai gan uzņēmuma izstrādājumu klāsts ir ļoti plašs un to gadiem ilgi izmantojušas valsts iestādes, šobrīd lielākie klienti ir privātas kompānijas. «Valsts iestādes arī ņem. Skatāmies konkursus, ko valsts iestādes grib pasūtīt: krūzes, pildspalvas, lietussargus. Vai tad pie mums ražo lietussargus? Viss ir Ķīnas produkts, kas pēc katalogiem pasūtāms. Mēs varbūt varam kādā segmentā iekļauties, bet visu nodrošināt – ne,» tā G. Driviniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumos

Reklāmraksts,17.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumosLatvijā lielākā daļa uzņēmumu izvēlas pasniegt dāvanas darbiniekiem svētkos un īpašos notikumos. Tā ir samērā populāra personāla motivēšanas metode organizācijās ar apstiprinātu darbinieku labbūtības programmu un augstu darbinieku apmierinātības līmeni kā vienu no uzņēmuma prioritātēm. Vienlaikus vērts sev pajautāt, vai saldumu paciņas un karstvīna komplekti Ziemassvētkos, siera cepumu un limonādes sainīši Jāņos, kārtējā termokrūze, kas personalizēta ar uzņēmuma logo, vislabāk spēj nodot darbiniekiem iecerēto vēstījumu?

Kā liecina korporatīvo dāvanu vides ekspertu pieredze – īsti nē. Enija Kibelko, uzņēmuma “Lieliska dāvana” B2B segmenta pārdošanas vadītāja, pārstāv vienu no Latvijā vadošajiem piedzīvojumu dāvanu zīmoliem ar 13 gadu pieredzi vietējā biznesa vidē. Viņa atzīst, ka tendences par to, kas patīk un nepatīk darbiniekiem, visskaidrāk iezīmējas sadarbības pieredzē ar privātā un sabiedriskā sektora organizācijām, kurās ir liels kolektīvs virs 100 darbiniekiem.

“Darbinieku dāvanām, īpaši uz Ziemassvētkiem, uzņēmumos nereti ir ļoti ierobežots budžets. Piemēram, ko gan kvalitatīvu un taustāmu mēs varam uzdāvināt kolēģim par 5, 10 vai 15 eiro, kas turklāt vēl iepriecinātu dažādu paaudžu cilvēkus ar atšķirīgu gaumi? Par dāvanu sagādāšanu atbildīgie vadītāji tad nereti izmisumā ķer galvu, jo sarūpēt kaut ko paliekošu, kas turklāt darbiniekam raisītu pozitīvas sajūtas par piederību uzņēmumam, ar tik maziem līdzekļiem šķiet teju neiespējami. Lai gan mēs uzņēmumā “Lieliska dāvana” jau uzreiz varam palīdzēt ar ātrām un foršām idejām. Cita lieta un arī lielāks budžets pieejams, kad dāvana jāmeklē mazākam darbinieku skaitam – apaļās dzīves un darba jubilejās, labākajiem darbiniekiem, veiksmīgi noslēdzot projektus,” skaidro biznesa dāvanu eksperte E. Kibelko. Šajā rakstā viņa dalās ar korporatīvajā vidē iecienītākajām darbinieku dāvanām, kas visbiežāk iepriecina “Lieliska dāvana” biznesa klientu kolektīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gandrīz katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs izmantojis kredītu Ziemassvētku dāvanu iegādei

Dienas Bizness,21.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju katrs desmitais aptaujātais Latvijas iedzīvotājs vismaz reizi Ziemassvētku dāvanu iegādei ir izmantojis kredītu, liecina pēc DNB bankas pasūtījuma veiktās aptaujas rezultāti.

Kā atzinusi lielākā daļa vai 78% respondentu, iegādājoties Ziemassvētku dāvanas saviem tuviniekiem, visbiežāk viņiem ir noteikts aptuvenais budžets dāvanu iegādei, un šīs summas ietvaros viņi arī izvēlas un iegādājas preces vai pakalpojums. 9,1% aptaujāto budžetu dāvanām plāno, jau ļoti savlaicīgi atliekot naudu - pat, ja gadās iegādāties kādu dārgāku dāvanu, decembra ģimenes budžets no tā necieš. Taču gandrīz katrs desmitais vai 9,3% no Latvijas iedzīvotājiem atzīst, ka ne vienmēr izdodas iekļauties pieejamajā budžetā un vismaz reizi ir nācies izmantot aizdevumu, lai iegādātos kārotās svētku dāvanas saviem tuviniekiem.

«42,4% aptaujas dalībnieku atklāja, ka ļausies Ziemassvētku iepirkšanās drudzim un dāvanas iegādāsies pēdējā brīdī. Nereti šis ir stresa pilns process - dāvanas nepieciešamas, neskatoties ne uz ko, tostarp uz cenu, jo nākamajā dienā jau ir Ziemassvētki, taču vairs nav palicis laika meklēt dažādas dāvanu alternatīvas. Tādēļ esam novērojuši, ka decembrī cilvēki biežāk izmanto arī karšu overdraftu sniegtās iespējas,» stāsta DNB bankas Privātpersonu un MVU kreditēšanas vadītājs Kaspars Anckalniņš. Viņš gan piebilst, ka nav svarīgi - tiek aizņemta maza vai lielāka summa, tas jādara atbildīgi, katram pašam kritiski izvērtējot, kādas būs iespējas aizdevumu atdot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

84% Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētku cienastam plāno tērēt līdz 50 Ls

Gunta Kursiša,21.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

84% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju plānot Ziemassvētku mielastam tērēt līdz 50 latiem, liecina Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra (SDTIC) veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja.

Tostarp puse jeb 50% iedzīvotāju plāno Ziemassvētku cienastam tērēt 21 – 50 Ls, 34% - līdz 20 Ls.

Savukārt 11% aptaujāto norādījuši, ka prognozē Ziemassvētku cienasta izmaksas 51 – 80 Ls apmērā, bet 3% - 81 – 100 Ls apmērā. 2% Latvijas iedzīvotāju tam plāno tērēt simts un vairāk Ls.

Aptaujā noskaidrots, ka vairāk nekā puse jeb 60% Latvijas iedzīvotāju šogad Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt līdz 50 latiem, tostarp 24% aptaujāto dāvanas paredzējuši iegādāties vērtībā līdz 20 latiem, bet 36% norādījuši, ka tam domā tērēt 21 līdz 50 latiem. Viena piektdaļa jeb 20% minējuši ka Ziemassvētku dāvanām paredzētā summa ir no 51 līdz 80 latiem, 9% aptaujāto norādījuši, ka gatavojas tērēt no 81 līdz 100 latiem, bet viena desmitā da'ja respondentu jeb 10% šogad Ziemassvētku dāvanām plāno izdot vairāk nekā 100 latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Noskaidrots, cik šogad Ziemassvētku dāvanām tērēs Šveices iedzīvotāji

Lelde Petrāne,21.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices iedzīvotāji šogad Ziemassvētku dāvanu iegādei tērēs lielākas summas, liecina aptauja.

Ernst & Young ikgadējā aptaujā noskaidrots, ka vidējais Ziemassvētku dāvanu budžets šajā valstī pieaudzis līdz 294 frankiem (nedaudz vairāk par 280 eiro), iezīmējot kāpumu par septiņiem procentiem.

55 procenti no aptaujātajiem dāvanām plāno tērēt vairāk nekā 200 frankus.

Pagājušā gada aptauja liecināja, ka Šveices iedzīvotāji samazina tēriņus dāvanām, kas tika saistīts ar neskaidro ekonomisko situāciju.

Cilvēki ar bērniem Šveicē Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt 331 franku (317 eiro), pieaugums par desmit procentiem, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecība forekss valūtas tirgū ir interesants un aizraujošs process. Nekas nevar sagādāt tādu prieku un lepnumu par sevi kā nauda, kas nopelnīta finanšu tirgos. Tirgotājs, kas mēnesi pēc mēneša stabili pelna, pelnīti tiek uzskatīts par veiksminieka simbolu. Tātad, kā nopelnīt? Izlasiet zemāk minētos piemērus un pamēģiniet nopelnīt, atverot bezmaksas demo kontu Forex24.lv. Jūs varat izmēģināt sevi tirgotāja lomā, neriskējot ar savu naudu.

Apskatīsim konkrētu piemēru, kā nopelnīt uz valūtas pāra EURUSD (eiro/dolārs) kursa izmaiņām ar viena lata darījumu.

Pieņemsim, pašreizējais kotējums ir 1.2379. Jūs uz tehniskās un/vai fundamentālās analīzes pamata esat prognozējis tālāku eiro sadārdzinājumu un esat nopircis eiro par dolāriem, lai tālāk pārdotu par paaugstinātu cenu. Pāra EURUSD dienas svārstības parasti sastāda no 80 līdz 120 punktiem. Ja Jūsu prognoze ir pareiza, tad pēc pāris dienām varat aizvērt pozīciju uz kotējuma 1.2545.

Uzskatāmi darījums izskatās šādi:

atverot pozīciju, Jūs nopērkat 100,000 EUR un pārdodat 1.2379 *100,000 =123 790 USD,

aizverot pozīciju, Jūs pārdodat 100,000 EUR un pērkat 1.2545*100,000 =125 450 USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IK Smuk’ dāvan’ īpašniece Sanija Ciekale par savu galveno darbu uzskata mammas lomu saviem diviem bērniem, taču pārējā laikā īsteno sevi kā uzņēmēja

IK Smuk’ dāvan’ sortimentā ir dažādas ēdamlietas: ogu mērces jeb čatniji, augu sīrupi, garšaugu maisījumi. «Kopsaucējs visam, ko ražoju, ir vietējās izejvielas – ogas un augi. Lielāko daļu mēģinu audzēt pati vai iepirkt no zināmām saimniecībām. Protams, kanēlis, ko izmantoju čatnijā, nav vietējais, bet čili piparus audzēju pati,» stāsta Sanija.

Runājot par nākotnes plāniem, viņa atklāj, ka vēlas biznesu attīstīt, bet meklē līdzsvaru starp to, ka spēj piedāvāt ko unikālu mazā apjomā, un lielāka mēroga ražošanu. «Man patīk, ka varu radīt produktus ar pievienoto vērtību, bet vienlaikus ar to nevar ļoti daudz nopelnīt. Jāsaprot, cik lielus apjomus vēlos un no kā esmu gatava atteikties, runājot par produkta unikalitāti. Tuvākajā laikā plānoju izveidot internetveikalu, attīstīt dāvanu komplektus un radīt jaunus produktus. Man ir vismaz trīs lieliskas idejas, ko gribu saražot. Dažreiz man ir pat nedaudz bail, vai sortiments nav pārāk raibs. Taču vienlaikus tā ir mana priekšrocība, veidojot dāvanu komplektus,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Neraugoties uz ES spiedienu, Malta neatsakās no pasu tirgošanas ieceres

LETA--DW,17.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Malta neatteiksies no ieceres tirgot savas pases ārzemniekiem, neraugoties uz Eiropas Savienības (ES) iebildumiem. Maltas premjerministrs Džozefs Muskats paudis pārliecību, ka ieceres īstenošanas rezultātā valsts varētu nopelnīt miljardu eiro.

Eiropas Parlaments (EP) pieņēmis nesaistošu rezolūciju, par kuru nobalsojuši teju 90% deputātu, mudinot Maltu atteikties no šīs ieceres, tomēr, kā šķiet, uz Muskatu tā nav atstājusi lielu iespaidu.

«Mana valdība ir ievēlēta, lai valdītu nacionālajās interesēs. Tā ir ievēlēta, lai panāktu pārmaiņas un celtu dzīves līmeni,» žurnālistiem ceturtdien sacīja Muskats, kurš pats ir bijušais EP deputāts. «Mēs esam pieņēmuši zināšanai, kas ir ticis pateikts. Tagad dosimies uz priekšu.»

Attiecībā uz to, kādus cilvēkus apstiprināt plānam, valdība būs «ļoti selektīva», piebilda premjers. Viņš arī atzina, ka pēc tam, kad pagājušajā nedēļā sāka darboties šī programma, jau ir saņemti pirmie pieteikumi. Viņš gan nevēlējās atklāt, tieši cik pieteikumus valdība ir saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Sākam! No projekta gaida atdevi ilgtermiņā

Anda Asere,06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai Latvijas iedzīvotāju galda spēles nav ierasts laika pavadīšanas veids, tomēr tirdzniecības centrs ir laba vieta, kur auditoriju pie tām mēģināt pieradināt

Tā uzskata Baiba Altena, viena no galda spēļu zīmola Kokmaizītes (IK Kurland Woodcake) idejas autorēm. «Šeit Alfā esam sapratuši, ka cilvēkiem patīk spēlēt galda spēles, vajag tikai dot iespēju. Arī šādiem dizaina produktiem ir vieta tirdzniecības centrā, bet vajag pieradināt cilvēku, ka kaut kas tāds te ir. Šobrīd tā ir savā ziņā arī misijas apziņa,» atzīst Baiba. Viņa novērojusi, ka jāpaiet laikam, lai cilvēks kaut ko iegādātos – vienā reizē viņš paskrien garām, citā pamana, trešajā atnāk aprunāties un tikai ceturtajā varbūt izdara pirkumu. Daudzi cilvēki paņēma uzņēmuma kontaktinformāciju, domājot par Ziemassvētku dāvanām. «Tā ir mūsu niša, galda spēles šādā izpildījumā pērk dāvanām. Jebkuram šādam tirdzniecības pasākumam atdeve būs ilgtermiņā,» saka Baiba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Korporatīvās dāvanas izvēlas pasūtīt Ķīnā

Kristīne Stepiņa,11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražoto preču īpatsvars korporatīvo dāvanu un suvenīru grozā palielinās, taču tas joprojām ir niecīgs, īpaši – valsts sektorā.

Valsts iestādes reprezentācijas mērķiem vietējos darinājumus izvēlas īpašos gadījumos, pārsvarā tiek apdrukāti salīdzinoši daudz lētākie darinājumi, kuri galvenokārt ir ražoti Ķīnā. Publisko iepirkumu jomu regulē Publisko iepirkumu likums, kas nepieļauj iespēju tajos pieprasīt konkrētu ražotāju, zīmolu vai noteiktas valsts preces. Pasūtītājs var iekļaut iepirkuma dokumentācijā nosacījumus attiecībā uz preču kvalitāti, izvēlētajiem materiāliem, kā arī citas prasības, un, ja ārpus mūsu valsts ražotās preces tām atbilst, pasūtītājs nav tiesīgs noraidīt pretendentu, ja tā izstrādājumi nav izgatavoti Latvijā.

«Pēdējos gados vērojama tendence, ka gan privātie, gan valsts un pašvaldības uzņēmumi cenšas dāvināt Latvijā ražotas preces – linu vai keramikas izstrādājumus, kā arī dažādus kārumus, piemēram, medu, konfektes un sukādes. Tāpat uz dažādiem importētiem priekšmetiem, piemēram, stikla šķīvjiem, tiek uzdrukāti latvju raksti,» stāsta SIA Parnass presentreklam valdes priekšsēdētājs Jānis Bankovičs, norādot, ka kopumā citviet ražoto suvenīru un dāvanu īpatsvars joprojām ir ievērojami lielāks. To nosaka gan zemāka cena, gan piedāvājuma daudzveidība, jo Latvijā vairums no priekšmetiem, kurus parasti izmanto klientu, sadarbības partneru un īpaši nozīmīgu personu apdāvināšanai, netiek izgatavoti. Tās valsts iestādes, kurām ir tas gods nest Latvijas vārdu pasaulē, rūpīgāk piedomā, kādas dāvanas sarūpēt. Tiek dāvinātas gan latviešu mākslinieku gleznas, gan dzintara aproču pogas, gan koka tauriņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kataras emīrs Latvijas amatpersonas apdāvina ar dārgiem Šveices pulksteņiem

Dienas Bizness,04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Premjers Valdis Dombrovskis un viņu pavadošās personas, pēc šogad martā notikušās valsts vizītes Apvienotajos Arābu Emirātos un Katarā, dāvanās no Kataras emīra saņēmušas Šveices pulksteņus. To kopējā vērtība tiek lēsta ap 30 000 latu,

Kā vēsta raidījums Nekā Personīga, valstī nav vienotas kārtības, kā amatpersonām jārīkojas, saņemot dārgas diplomātiskās dāvanas. Tādēļ vairums pulksteņus glabā seifos.

Bez pulksteņiem vēl citas dāvanas Latvijas amatpersonas saņēma jau uz vietas vizītes laikā. Arābi latviešus apdāvināja ar kuģu atlējumiem, arābu rikšotāja krūšutēlu un izliektu arābu zobenu. Savukārt latvieši mājastēviem aizveduši mūsu mākslinieku apgleznotus traukus.

Jau pēc atgriešanās Rīgā, Valdi Dombrovski un viņa pavadoņus sagaidīja arī personiskas dāvanas - katram pa pastu nosūtīti dārgi Šveices rokas pulksteņi. Kataras emīrs kopumā latviešiem uzdāvināja 10 Šveices pulksteņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i.,08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Visiem internetā iegādāto preču sūtījumiem no valstīm ārpus ES tiks piemērots PVN

LETA,01.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas par visām precēm, ko iedzīvotāji būs iegādājušies tiešsaistes pārdošanas vidē un saņems sūtījumos no valstīm, kas nav Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis, būs jānoformē importa muitas deklarācija un jāsamaksā pievienotās vērtības nodoklis (PVN), aģentūrai LETA pavēstīja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Pašreizējais atbrīvojums no PVN zemas vērtības preču sūtījumiem no 1.jūlija tiks atcelts visās ES dalībvalstīs.

Iepērkoties interneta veikalos vai preču tiešsaistes pārdošanas platformās un saņemot sūtījumus no valstīm ārpus ES, pašlaik iedzīvotājiem ir pienākums atmuitot preces un samaksāt nodokļus, ja preču vērtība sūtījumā pārsniedz 22 eiro. Par precēm, kuru vērtība ir zemāka par 22 eiro, šobrīd nodokļi nav jāmaksā. Savukārt 2021.gada 1.jūlijā visā ES stāsies spēkā izmaiņas regulējumā, kas nosaka, ka atbrīvojums no PVN šādiem sūtījumiem vairs netiks piemērots.

Līdz ar to par visām precēm, ko iedzīvotāji būs iegādājušies ārpus ES un saņems kā e-komercijas sūtījumu, būs jāsamaksā PVN neatkarīgi no preču vērtības. Stājoties spēkā jaunajiem noteikumiem, PVN tiks piemērots visiem sūtījumiem, kuri ES tiks piegādāti 1.jūlijā un vēlāk, neatkarīgi no tā, ka pirkums būs ticis izdarīts iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bezvienošanās Brexit gadījumā VID Muitas pārvaldei darbā būs jāpieņem 48 darbinieki

Db.lv,21.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests gatavojas sāpīgākajam Brexit scenārijam – izstāšanās no Eiropas Savienības marta beigās bez vienošanās. Tā kā Lielbritānija tad pēkšņi kļūst par tā dēvēto trešo valsti ar attiecīgām muitas procedūrām, VID aplēsis, ka tam turpmāk būs nepieciešami papildus 48 jauni darbinieki, tā svētdien ziņoja LNT TOP10.

Sevišķi muitas kontroļu pieaugums tiek sagaidīts lidostā, arī ostās un pastā, kur sūtījumu apjoms no Apvienotās Karalistes ir ļoti liels. «Preču muitošana notiek pēc pilnas programmas abās robežas pusēs,» uzsver Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes E-muitas daļas vadītājas vietniece Irēna Knoka. Uzņēmumiem jārēķinās, ka stāsies spēkā augstāki Pasaules tirdzniecības organizācijas noteiktie muitas tarifi, ar lielāku nodokļu un administratīvo slogu jārēķinās gan importētājiem, gan eksportētājiem. «Swedbank» aplēsusi, ka uzņēmumiem kopējie šāda veida tēriņi varētu sasniegt pusprocentu no valsts iekšzemes kopprodukta, tātad pēc pašreizējiem datiem - aptuveni 160 miljonus eiro. Šīs izmaksas veicinās cenu celšanos britu importa precēm – šobrīd no tām lielāko daļu veido stiprais alkohols. Un pēc muitas pārstāves teiktā, alkohola gadījumā, jāmaksā ne vien muitas, bet arī akcīzes un pievienotās vērtības nodoklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada desmit mēnešos gandrīz trīskāršojies privātpersonu sūtījumos atklāto viltoto preču skaits, kas ļauj secināt, ka daļa iedzīvotāju joprojām priekšroku dod nezināmas izcelsmes un potenciāli bīstamām precēm.

Tāpēc Patentu valde sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldi kampaņas “Esi oriģināls – izvēlies oriģinālu!” ietvaros aicina ikvienu iedzīvotāju svētku dāvanu meklēšanas laikā noskaidrot tiešsaistē iegādāto preču izcelsmi un kvalitāti, lai nenāktos ciest zaudējumus gadījumā, ja pasūtītās preces tiek konfiscētas un nodotas iznīcināšanai. Iegādājoties viltojumus, pastāv risks ne tikai pazaudēt savu naudu, bet arī palikt bez Ziemassvētku dāvanām.

Muitas amatpersonas kontrolē no trešajām valstīm saņemtos pasta sūtījumus. “Sūtījumi kontrolei tiek novirzīti, pamatojoties uz riska analīzes rezultātiem, kā arī pēc nejaušās atlases principa. Ja pavaddokumentu kontroles vai ar muitas tehniskajiem līdzekļiem veiktās kontroles rezultātā muitas amatpersonām rodas aizdomas par neatbilstošu preci sūtījumā, tas tiek atvērts, lai veiktu padziļinātu pārbaudi,” skaidro VID Muitas pārvaldes Riska vadības daļas vadītājs Arturs Kovaļenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VK vēlas, lai pārkāpumu gadījumā tiktu vērtēta amatpersonu atbildība

Dienas Bizness,23.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole (VK) sagatavojusi Saeimai piedāvājumu izmaiņām likumdošanā, kurā piedāvā iestrādāt prasību, ka institūcijās, kurās konstatēti pārkāpumi, jāveic obligāta atbildīgo amatpersonu rīcības izvērtēšana, sacīja VK vadītāja Elita Krūmiņa.

Runājot telekompānijas LNT raidījumā 900 sekundes E. Krūmiņa arī pastāstīja, ka kontrole par sava darba prioritātēm izvirzījusi operatīvās reaģēšanas ieviešanu un lietderības revīzijas. Operatīvā reaģēšana VK ļautu sūdzības pārbaudīt tieši tajā brīdī, kad tās ir iesniegtas.

Minēto darbības veidu attīstīšana būs atkarīga no tā, vai šiem mērķiem tiks piešķirts papildus finansējums.

Runājot par VK revīziju Rīgas brīvostā, E. Krūmiņa norādīja, ka lielāko daļu no 23 izteiktajiem ieteikumiem osta apņēmusies ieviest. Tomēr secināts arī, ka brīvosta nespēj izvērtēt amatpersonu darbību. Lai gan amatpersonu iespējamo kriminālatbildību vērtē policija, E. Krūmiņa uzsvēra, ka kontrole norādījusi arī uz lēmumiem, par kuriem nedraud kriminālatbildība, bet kas liecina par neatbildīgu saimniekošanu. Saistībā ar tiem tiekot gaidīta aktīvāka brīvostas rīcība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu, kuras mērķis ir palīdzēt medijiem nopelnīt vairāk no reklāmām

«Palīdzam portāliem nopelnīt vairāk naudas no reklāmām. Mums ir dažādas tehnoloģijas, lai varētu pārdot par augstāku cenu un efektīvāk ne tikai cenas ziņā, bet, ātrāk piegādājot reklāmu, mudīgāk veicot izsoli u.tml. Ir daudz nianšu, kas maķenīt uzlabo ātrumu, efektivitāti un cenu, tādējādi tiem palīdzam nopelnīt par 70% vairāk, nekā portāli spēj paši saviem spēkiem,» stāsta Toms Panders, SIA Setupad īpašnieks.

Vaicāts, uz kā rēķina Setupad var palīdzēt nopelnīt vairāk, viņš skaidro, ka uzņēmuma izstrādātā tehnoloģija ļauj izsolei notikt ātrāk, tā objektīvāk pieņem solītāju cenas. «Pirmkārt, mūsu tehnoloģija stādā ātrāk, precīzāk, pareizāk. Otrkārt, mums ir daudz partneru. Lai cik liels būtu portāls Latvijā vai kaut vai Polijā, tam vienam pašam būs grūti iegūt tik daudz partneru. Liela daļa no mūsu klientu portālu papildu peļņas nāk no jauniem reklāmdevējiem, ko tie paši citādā veidā nevarētu sasniegt,» teic Toms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Idejas ģimenes locekļu un radu Ziemassvētku dāvanām, ko varat iegādāties arī pēdējā brīdī

Dāvanas

Līdz Ziemassvētku vakaram palikušas vairs tikai dažas dienas, un ne visiem izdevies īstenot apņemšanos šogad sagādāt dāvanas laikus. Visu vēl var vērst par labu, pat nešturmējot veikalus un nenīkstot rindās. Internetveikalu ekspansija mainījusi iepirkšanās ieradumus, un tagad dāvanas pašas ierodas pie jums. Piemēram, Lattelecomveikals.lv pirmssvētku laikā daudzas no tām par velti piegādā līdz pašām namdurvīm.

Piedāvājam dažas idejas, kā iepriecināt tuviniekus svētkos ar atbilstošām dāvanām. Pat ja ģimenē esat vienojušies izvairīties no apdāvināšanās, decembra nogale ir ļoti piemērots laiks dažādu preču iegādei, jo šajā laikā daudzas preces nopērkamas ar tādām atlaidēm, kādas citos mēnešos neredzēsiet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dāvanā vēlētos saņemt praktiskas lietas, bet sapņo par auto

,22.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedzīvotāju par sapņu dāvanu Ziemassvētkos nosaukuši auto, liecina ELKOR veiktā aptauja. Labprāt aptaujātie saņemtu arī televizoru un klēpjdatoru.

61 % no visiem 1000 respondentiem, kas tika aptaujāti ELKOR tīkla veikalos, atzina, ka Ziemassvētku dāvanu iegādei tērēs līdz 100 latu un vairāk, bet trešdaļa tērēs līdz 50 latiem. Vairāk par 100 latiem plāno tērēt 20 % aptaujāto. Sievietes plāno pirkt ekonomiskākas dāvanas. 23 % vīriešu dāvanām tērēs vairāk nekā 100 Ls, savukārt 33 % sieviešu tērēs līdz 50 latiem.

Dāvanas tiek iegādātas, galvenokārt, pašiem tuvākajiem ģimenes locekļiem – tēvam, mātei, vecvecākiem, kā arī brāļiem un māsām. Visvairāk dāvanas tiek pirktas bērniem vecumā līdz 18 gadiem, savukārt, pilngadīgiem bērniem — turpat par trešdaļu mazāk.

Kopējos Ziemassvētku tēriņus, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, par 20 % samazināt plāno 40 % no visiem aptaujātajiem, bet apmēram 1/5 daļa respondentu dāvanām tērēs uz pusi mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zviedru sūtītā humānā palīdzība Zilupei pazudusi

,19.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs arī gaidām tos maisus!» laikrakstam Neatkarīgā cerīgi sacīts Zilupes novada domē, kad tas interesējies, kam izdalīti tūkstošiem maisu ar zviedru sarūpēto Ziemassvētku humāno palīdzību. Nav ne maisu, ne arī kādas ziņas, kad tie gaidāmi.

Nesen tika izplatīta informācija, ka Rīgas sadraudzības pilsētas Norčēpingas ziedojums sasniedzis nevis savu draudzeni – Latvijas galvaspilsētu, bet nonācis Zilupē, tālajā Krievijas pierobežā. Tur nogādāti tūkstošiem maisu ar apģērbiem un Ziemassvētku dāvanām, kā arī vismaz 30 lielu paku ar pārtiku. Sūtījumos vajadzēja atrasties banāniem, tualetes papīram, rotaļlietām, segām, apģērbiem, spilveniem, apaviem, saldumiem un dāvanām bērniem. Savukārt pārtikas maisos bijuši konservi, kafija, sausais piens, rīsi, makaroni, rozīnes, cukurs, milti un šokolāde.

«Zilupes pašvaldībā joprojām nebeidz brīnīties – pie viņiem nekas nav nonācis,» vēsta laikraksts. «Neesam pat informēti, ka kāds mums kaut ko sūtījis. Vismaz vēstule taču būtu jāsaņem,» tam sacījusi sekretāre Aina. Cilvēki nākot uz pašvaldību, taujājot pēc palīdzības un izbrīnītām acīm dodoties prom, jo nedabū ne tik, cik melns aiz naga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānu kalšana par īpašām Ziemassvētku dāvanām sākas jau vasaras pilnbriedā

Savlaicīgi par dāvanu izveidi domā tie, kuri iecerējuši pie kāda ražotāja pasūtīt individuāla risinājuma produktu un tā iesaiņojumu. DB aptaujātie ražotāji gan neslēpj, ka parasti māksliniecisko domu lidojumu apslāpē ierobežotie finanšu līdzekļi.

Prezentreklāmas uzņēmuma SIA Attach līdzīpašniece Maija Bērtiņa DB stāsta, ka gadā ir divi lieli svētki – Līgo un Ziemassvētki –, pirms kuriem uzņēmumi domā par dāvanu pasūtīšanu saviem klientiem, sadarbības partneriem un darbiniekiem.

«Kādreiz uz ārvalstīm veda tikai Melno balzāmu un Laimas šokolādi, bet tagad izvēle ir plašāka un priekšroka tiek dota dažādiem amatnieku darinājumiem – svecēm, bloknotiem, koka virtuves dēlīšiem un citām lietām. Pēdējo gadu modes tendence ir dāvanas ar latvju zīmēm. Ceru, ka gan dāvanas dāvinātājs, gan saņēmējs tās izprot, jo tās simbolizē daudz dažādu lietu,» teic M. Bērtiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru