Ziemassvētku vecīt, atstāj zeķes un apakšveļu Ziemeļpolā, šogad viņa vēlas gredzenu un kaut ko nelielu sev, raksta cnbc.com.
Ekonomikai turpinot palēnām atveseļoties, svētku dāvanu dāvinātāji šajā brīvdienu sezonā Amerikā plāno būt nedaudz dāsnāki, un tās ir labas ziņas, jo pēc divus gadus ilgām praktiskām dāvanām arī saņēmēji šogad, atverot iepakojumu, vēlas atrast ko vairāk.
ASV patērētāji ar brīvdienām saistītas iepirkšanās laikā plānojot tērēt vidēji 688,87 ASV dolārus, kas ir nedaudz vairāk nekā pagājušajā gadā, kad viņi bija gatavi tērēt 681,83 ASV dolārus, bet joprojām zem pirmsrecesijas izdevumu līmeņa, liecina Nacionālās Mazumtirdzniecības federācijas aptauja.
Kopējie izdevumi par dāvanām varētu pieaugt par 2,1%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, līdz 518,08 ASV dolāriem. Nav pārsteidzoši, ka lielākā daļa šo izdevumu tiks novirzīta dāvanām, kas domātas ģimenei un draugiem - aptuveni 393,55 ASV dolāri ģimenei un 71,45 ASV dolāri draugiem. Atlikusī summa tiks izlietota nelielām dāvanām kolēģiem (18,26 ASV dolāri) un pārējiem (34,82 ASV dolāri).
Kaut arī cenu atlaides un zemas cenas joprojām ir svarīgākie faktori, izvēloties brīvdienu pirkumus, esot pazīmes, kas liecina, ka patērētāji tērējot sāk justies nedaudz brīvāk.
Viena no pazīmēm esot tā, ka vairāk aptaujāto akcentējuši klientu apkalpošanu kā svarīgāko faktoru, pieņemot ar iepirkšanos saistītus lēmumus, bet lielāks skaits nekā pagājušajā gadā minējis kvalitāti kā galveno faktoru.
«Cena ir svarīga jebkurā lejupslīdē, bet, kad ekonomika sāk atlabt, citi faktori iegūst lielāku nozīmi,» stāstījis viens no pētījuma veicējiem Fils Rists. Viņš skaidrojis, ka tad, kad pircējiem, pieņemot ar iepirkšanos saistītus lēmumus, būtiski kļūst citi faktori, piemēram, klientu apkalpošana un kvalitāte, mazumtirgotājiem ir iespēja izcelt dažādas citas lietas, kas palīdz viņu kompānijai konkurēt.
Dāvanu kartes joprojām ir vispieprasītākā lieta, ja runā par to, kam vajadzētu atrasties zem eglītes. Tās gribētu saņemt 57,0% aptaujāto. Taču populāras ir arī tādas lietas kā apģērbs un grāmatas. Cilvēku skaits, kas zem eglītes gribētu ieraudzīt rotaslietas, pieaudzis par 10%.
Pētījums arī pierādījis, ka šogad vairāk cilvēku plāno izmantot brīvdienu izpārdošanas, lai iepriecinātu paši sevi. To plānojot darīt 57,1% aptaujāto, vienam pircējam vidēji tērējot 107,50 ASV dolārus pašam sev.