Pēdējos gados notikusi valodu tehnoloģiju integrācija ar saistītajām disciplīnām, piemēram, robotiku, lietu internetu, mākoņdatošanu, nodrošinot strauju attīstību un iespēju pielāgoties biznesa vajadzībām un interesēm.
Šobrīd valodu tehnoloģijas ir kļuvušas daudz pieejamākas ne tikai lielajiem, bet arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU), un tās ir ļoti rentabls ieguldījums biznesa mērķu sasniegšanai.
Mājaslapu tulkošana
Šobrīd uzvaras gājienu turpina digitālais mārketings, jo daudzviet pasaulē cilvēki ir spiesti mainīt paradumus un došanos uz veikaliem aizstāt ar iepirkšanos internetā. Tā ir iespēja arī mazākiem uzņēmējiem iekarot jaunus tirgus ārpus mītnes valsts. Tomēr “CSA Research” ir izpētījis, ka aptuveni 75% patērētāju labprātāk iepērkas mājaslapās, kas pieejamas dzimtajā valodā, savukārt gandrīz puse nekad neiepērkas vietnēs, kurās nav pieejami pakalpojumu vai produktu aprakstu tulkojumi. Tas nozīmē, ka pakalpojuma nodrošināšana attiecīgās valsts valodā ir būtisks faktors biznesa veiksmei, jo nepietiek ar tīmekļa lapu angļu valodā — lielākā daļa eiropiešu nepārvalda angļu valodu tik labi, lai iepirktos internetā.
Mājaslapas informācijas nodrošināšana vietējā valodā veicina biznesa attīstību, un ieņēmumi var pārsniegt tulkošanā ieguldītās izmaksas pat 20 reizes. Neskatoties uz to, MVU bieži to nevar atļauties, jo tradicionālā mājaslapu tulkošana ir ļoti dārgs un laikietilpīgs process, īpaši, ja informācija regulāri tiek atjaunota. Šobrīd jaunākās valodu tehnoloģijas nodrošina risinājumu arī mazākiem uzņēmumiem. Jaunākie mašīntulkošanas rīki mājaslapu tulkošanai ir vienkāršs, ātrs un finansiāli izdevīgs risinājums. Nav nepieciešama programmēšana, manuāla tulkošana vai lapu dublēšana — tīmekļa vietnes tulkotājs izveido spraudni tīmekļa lapai, kuru var integrēt visu veidu vietnēs vai e-komercijas platformās. Turklāt jaunais saturs jāievieto tikai pamatlapā — mašīntulkošanas tehnoloģija automātiski pārtulko lapas saturu, bet, ja nepieciešams, ir iespēja rediģēt arī valodas lietojumu. Ar mūsdienīgiem mašīntulkošanas spraudņiem tiek uzlabota arī meklētājprogrammu optimizācija (SEO), proti, mājaslapas redzamība meklētāju rezultātos, lai sasniegtu lielāku auditoriju. Šobrīd pastāv sīva konkurence arī digitālajā vidē, tāpēc uzņēmumi, kas spēs pielāgoties saviem mērķa tirgiem, piedāvājot daudzvalodu tīmekļa vietnes, viennozīmīgi būs ieguvēji.
Virtuālie asistenti jeb čatboti
Valsts iestādes, lielās korporācijas un uzņēmumi jau vairākus gadus klientu apkalpošanas uzlabošanai izmanto virtuālos asistentus jeb čatbotus, kas spēj ātri orientēties milzīgā informācijas apjomā un strādā 24/7. Tā kā čatbotu tehnoloģijas kļūst arvien vienkāršāk pielāgojamas dažādu uzņēmumu vajadzībām, tuvāko gadu laikā tiek prognozēts straujš pieaugums to izmantošanā, un jau šobrīd čatbotu algošana vairs nav tikai lielo un bagāto uzņēmumu priekšrocība.
Virtuālo asistentu popularitāte pasaulē palielinājusies arī Covid-19 apstākļos, kad daudzviet klientu apkalpošana klātienē nav iespējama un komunikācijai jānotiek digitālajā vidē. Šajā situācijā, lai atslogotu klientu atbalsta speciālistus, virtuālie asistenti ir bijuši ļoti piemērots risinājums. MVU čatbota ieviešana un līdz ar to klientu apkalpošanas uzlabošana noteikti var kļūt par trumpi citu konkurentu priekšā, ļaujot darbiniekiem koncentrēties uz daudz svarīgāku uzdevumu veikšanu. Turklāt inteliģentie čatboti spēj nodrošināt dabisku un daudzvalodīgu komunikāciju klienta dzimtajā valodā, kas varētu būt lietderīgi uzņēmumiem, kuri darbojas vairākos tirgos.
Runas atpazīšanas un balss sintēzes tehnoloģijas
Strauju attīstību piedzīvo arī runas un balss tehnoloģijas, un tiek prognozēts, ka no 2019. līdz 2025. gadam to tirgus augs par 17,2%. Uzņēmējiem, kuru darba specifika ir saistīta ar runāta, balsī diktēta vai skaņas ieraksta pārvēršanu rakstiskā formā, noteikti ir vērts apsvērt runas atpazīšanas rīka ieviešanu. Tas nodrošina sapulču vai pasākumu daudz ātrāku transkribēšanu vai protokolēšanu, audiovizuālo materiālu vai zvanu un sarunu pārvēšanu rakstītā tekstā. Investīcijas šajā risinājumā ātri atmaksājas uz ietaupīto darba stundu rēķina, kā arī veido vērtīgu datu bāzi.
Savukārt uzņēmumiem, kuru darbs saistīts ar daudzu klientu apkalpošanu, var būt noderīgas arī balss sintēzes tehnoloģijas, kad ierīce sarunājas ar cilvēku, pārvēršot rakstītu tekstu cilvēka balsī. Tās ļauj veidot automatizētus zvanus un atskaņot paziņojumus bez cilvēka klātbūtnes.
Ieguldījumi jaunākajās tehnoloģijās ir uzņēmuma, valsts un visas Eiropas konkurētspējas atslēga. Šobrīd plašais tehnoloģiju klāsts un pieejamība ļauj arī MVU atrast sev piemērotākās iespējas, lai uzlabotu klientu apkalpošanu, optimizētu procesus un izietu ārpus ierastā tirgus robežām. Svarīgi apzināties savas vajadzības, biznesa mērķus un nebaidīties eksperimentēt!