Pircēji par atlaidēm visbiežāk uzzina, ieraugot tās veikalā (31%) un pētot lielveikalu atlaižu avīzes (30%). Tikai 18% aptaujāto atzīst, ka par atlaidēm lielveikalos neinteresējas, secināts portāla Gudriem.lv sadarbībā ar Draugiem.lv veiktajā aptaujā, kurā 53 909 cilvēki.
Trešais populārākais informācijas avots par atlaidēm veikalos ir TV reklāma, šo atbildi izvēlējušies 15% respondentu. Tikai neliela daļa iedzīvotāju veikalu atlaides apskata internetā: 4% regulāri pēta lielveikalu tīklu mājas lapas, bet 2% aptaujāto izmanto portāla Gudriem.lv lielveikalu atlaižu sadaļu.
Pēc aptaujas datiem, visvairāk par lielveikalu atlaidēm interesējas sievietes – tikai 13% dāmu norādījušas, ka lielveikalu atlaides viņām neinteresē. Vīriešu vidū šāda atbilde bija 27% respondentu. Sievietes dod priekšroku atlaižu novērtēšanai jau pirms veikala apmeklējuma – 50% no viņām šķirsta atlaižu avīzes vai skatās TV reklāmu, bet veikalos atlaidēm uzmanību pievērš vairāk vīriešu nekā sieviešu (attiecīgi 32 un 31%).
Latvijas pārtikas tirgotāju asociācijas direktors Noris Krūzītis, komentējot aptauju, atzīst, ka atlaižu skaita pieaugums visvairāk vērojams krīzes laikā, kad atlaižu akcijas iniciē ne tikai ražotāji, bet arī tirgotāji. «Pēdējā laikā veikalu tīkli sākuši arī pilnveidot akciju piedāvājumus, piedāvājot tematiskās atlaides, piemēram, atlaides kādām produktu grupām konkrētās nedēļas dienās vai atlaides produktu grupai, ko apvieno kāda nacionālā virtuve,» piebilst N. Krūzītis.
Visas šīs mārketinga aktivitātes, pēc eksperta domām, liecina par to, ka atlaižu un plašu akciju piedāvājumu ēra turpināsies vēl ilgi. «Pat ja ekonomika atveseļosies no krīzes, veikalu tīkliem jārēķinās ar to, ka Latvijas iedzīvotāju skaits samazinās, tātad mazinās arī potenciālo pircēju skaits. Tāpēc tirgotāji dara visu iespējamo, lai palielinātu atlikušo iedzīvotāju pirktspēju, izmantojot arī atlaides,» uzsver N. Krūzītis.