Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku mārketinga akcijām, kas paredz tūlītējus ietaupījumus - pastāvīgo klientu lojalitātes programmas (64%) vai cenu atlaides (63%), liecina Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra (UKC) veiktā aptauja.
«Prasmīgi izvēlēta mārketinga stratēģija un taktika veicina uzņēmuma attīstību. Aptauja atspoguļo tendenci, ka iedzīvotāji visvairāk novērtē pastāvīgo klientu lojalitātes kartes. To iespējams izskaidrot ar faktu, ka, saņemot lojalitātes karti, klients ne tikai iegūst atlaides, bet arī piederības sajūtu konkrētajam zīmolam. Lojalitātes kartes ir lielisks palīginstruments arī pārdevējiem, kas palīdz veidot lojālo klientu loku un sniedz informāciju par klientu, kura dod iespēju pārdevējam izvērtēt , cik lielā mērā viņa pieņēmumi par klienta vēlmēm atbilst realitātei un kā to uzlabot, par labu klientam un sava uzņēmuma ilgtspējai,» komentēja Kristīne Krauze-Slucka, Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja.
Augstu novērtējumu patērētāju vidū ieņem arī sakrāto akcijas uzlīmju maiņa pret precēm ar lielām atlaidēm (42%), kā arī iespējai piedalīties loterijā un laimēt balvas (37%), iegādājoties produktu vai pakalpojumu.
Savukārt nedaudz vairāk nekā trešdaļa respondentu (33%) dod priekšroku atlaižu kuponiem. Vismazāk iedzīvotāji novērtē iespēju, pērkot noteiktu skaitu produktu, vēl vienu saņemt dāvanā (27%) un ziedot santīmu no nopirktā produkta dažādām labdarības akcijām (20%).
Sievietes atsaucīgāk iesaistās mārketinga akcijās nekā vīrieši. Šī tendence īpaši novērojama dažādās atlaižu programmās, akcijas uzlīmju krāšanā un atlaižu kuponu izmantošanā, retāk – dalībai loterijās.
Pastāvīgo klientu lojalitātes programmas un cenu atlaides gandrīz vienādi atzinīgi vērtē dažāda vecuma grupu iedzīvotāji (sākot no 15 līdz 74 gadiem). Uzlīmju krāšanas kampaņas vairāk iecienījuši iedzīvotāji vecuma grupā no 20 līdz 50 gadiem, kamēr jaunieši vecumā līdz 19 gadiem izteikti biežāk izvēlas izmantot akcijas kuponus (51%) un/vai saņemt vairāk preču par to pašu samaksu (45%). Iedzīvotāji ar augstākiem ikmēneša ienākumiem (virs 600 Ls) vairāk nekā citi atzinīgi vērtē atlaides produktu vai pakalpojumu cenām (72%), kamēr iedzīvotāji ar ienākumiem līdz 150 latiem mēnesī visaugstāk novērtē atlaižu programmas pastāvīgajiem klientiem (56%).
«Lai kuru no mārketinga taktikām pārdevējs izvēlētos, tai jābalstās uz piecām lietām. Pirmkārt, ir svarīgi ietaupīt klientu laiku, otrkārt, cenai jābūt atbilstošai (kā no uzņēmuma, tā pircēja viedokļa). Treškārt, ir jāveido emocionāli pozitīva saikne ar šo iepirkšanās pieredzi, bet, ceturtkārt, klientam ir jājūt, ka viņa lojalitāte tiek augstu novērtēta. Un, piektkārt, ja arī ir radusies problēmsituācija vai saņemta pretenzija, ir jācenšas tā pozitīvi atrisināt,» sacīja K. Krauze-Slucka.
Swedbank UKC izveidots 2011.gadā ar mērķi veicināt uzņēmējdarbības vides ilgtspēju, mazo un augošo uzņēmumu īpatsvara pieaugumu, kā arī pieredzes apmaiņu un konkurētspēju.