Satiksmes ministrija (SM), pirms pieņems lēmumu par Latvijas nacionālās lidsabiedrības a/s Air Baltic Corporation (airBaltic) preču zīmju atgriešanu, vēlas sagaidīt darījuma izvērtējumu no lidsabiedrības jaunās padomes, informē ministrijā.
Pirmā airBaltic jaunās padomes sēde paredzēta februāra pirmajā pusē.
SM skaidro, ka «pirms jebkāda lēmuma pieņemšanas par tālākajām darbībām ar airBaltic preču zīmēm ministrija gaida preču zīmju darījuma izvērtēšanu no jaunās, šā gada 10.janvārī ieceltās airBaltic padomes, kurai ir uzdots nodrošināt pilna sabiedrības audita veikšanu, tostarp attiecībā uz preču zīmēm».
Kā ziņots, SM patlaban tiekot vērtēta tālākā valsts rīcība ar airBaltic preču zīmēm, ko 2009.gadā valstij daļēji piederošā aviokompānija pārdeva otram lielākajam akcionāram - privātkompānijai «Baltijas aviācijas sistēmas» (BAS). Kā raksta laikraksts Diena, cita starpā tiekot vērtēta iespēja preču zīmes atpirkt.
Kāds anonīms avots stāstījis, ka SM ar priekšlikumu atpirkt preču zīmes no BAS nākšot vistuvākajā laikā. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), jautāts, vai SM piedāvās atpirkt airBaltic preču zīmes un par kādu cenu, bijis izvairīgs, mobilā tālruņa īsziņā norādot: «Notiek izvērtējums turpmākai rīcībai!» Uz otru jautājumu, kādas alternatīvas vēl tiek vērtētas, ministrs īsziņā atrakstījis: «Kad būs izvērtēta pareizākā rīcība, tad informēsim.»
airBaltic prezidenta Bertolta Flika runasvīrs Juris Pētersons atzinis, ka attiecībā uz airBaltic preču zīmēm nekas nav mainījies - tās joprojām ir atpērkamas jebkurā brīdī. Uz jautājumu, vai šķēršļus neradīs tas, ka BAS ir airBaltic preču zīmes ieķīlājis, Pētersons atzinis, ka to nevar komentēt: «Ja tiks līdz šī jautājuma skatīšanai, tad arī varēs runāt par konkrētām lietām.»
Kopumā Flikam daļēji piederošajam BAS tika pārdotas vairākas preču zīmes - airBaltic un ar to saistītās airBaltic.com, airBaltic Travel.com, airBalticHotels, BalticMiles un Baltic Taxi. Saskaņā ar airBaltic 2009.gada auditētā gada pārskatu preču zīmju vērtība bijusi 13 miljoni eiro (9,136 miljoni latu). Tie BAS atbilstoši preču zīmju pārdošanas līgumam aviokompānijai jāsamaksā līdz 2010.gada 31.decembrim.
Līdz šim paredzēts, ka valsts par airBaltic preču zīmi maksā nomas maksu un tā preču zīmes varot izpirkt piecu gadu laikā, tātad līdz 2014.gada beigām. Iepriekš airBaltic preču zīmju pārdošanu skaidroja ar nepieciešamību piesaistīt papildu finansējumu laikā, kad aviosabiedrībai bija nepietiekams kapitāls, kas radīja grūtības piesaistīt kredītiestāžu finansējumu. Finanšu eksperti gan šaubījās par šādiem nolūkiem un sacīja, ka šāds darījums drīzāk izskatās pēc «mākslīgas finanšu uzlabošanas». Valstij pieder airBaltic kontrolpakete.