CRM ieviešanu ieskauj liels skaits mītu.
Vai mums tiešām ir vajadzīga CRM platforma? Vai ieguldījums atmaksāsies? Bet mums viss ir kārtībā!
Izmantojot Salesforce, mēs atbalstījām daudzu uzņēmumu transformāciju, palīdzot uzlabot veiktspēju un optimizēt uzņēmējdarbības operācijas.
Aplūkosim biežāk uzdotos jautājumus par labāku uzņēmējdarbības pārvaldības praksi.
Mīts: mums nav vajadzīga CRM platforma!
Vai jūs sniedzat saviem klientiem komerciālus piedāvājumus? Vai nedēļas uzdevumu organizēšanai izmantojat kalendāru? Vai kopīgi lietojat sapulces protokolus un citu svarīgu informāciju? Vai jūs sekojat līdzi jums un jūsu kolēģiem uzticēto uzdevumu izpildei?
Apsveicam! Jūs jau izmantojat DIY CRM platformu.
Tomēr jūsu uzņēmuma informācija ir izvietota dažādos organizācijas rīkos – kalendārs, e-pasts, Excel un pat vecā labā piezīmju grāmatiņa.
Pagaidām viss ir kārtībā.
Uzņēmumi sāk izmantot centralizētu CRM rīku, kad pārauga šo “dari pats” pieeju, vēlas padarīt darbu efektīvāku, uzlabot informācijas apmaiņu starp dažādām nodaļām, nodrošināt labāku klientu apkalpošanu vai palielināt pārdošanas apjomu.
CRM ieviešana ir daļa no “uzņēmējdarbības paplašināšanas” – solis uz augšu vadības kvalitātes uzlabošanas ziņā, līdz ar skaitļos izsakāmiem mērķiem, kurus uzņēmums cenšas sasniegt, izmantojot CRM platformu.
Mīts: CRM ir nepieciešama tikai lieliem uzņēmumiem
Pēc Capterra programmatūras platformas datiem 65 % uzņēmumu sāk izmantot CRM platformu pirmajos piecos darbības gados. Pat jaunizveidotiem uzņēmumiem ieteicams izmantot CRM agrāk nekā vēlāk.
Vienota pieeja klientu attiecību pārvaldībai ievērojami vienkāršo uzņēmuma ikdienas darbu. Pārdošana, mārketings, servisa centrs – katra klientu nodaļa var izmantot izcilu klientu attiecību pārvaldību kā konkurences priekšrocību.
Katrs pārdošanas darījums vai atkārtota saziņa ar klientu veido jaunu datu kopu uzņēmuma “informācijas bankai”. Centralizēta procesa vadība palīdz pareizi uzglabāt un izmantot šo informāciju, lai sāktu uzņēmuma darbību.
CRM palīdz identificēt un precizēt uzņēmējdarbības procesus. Jo ātrāk šie procesi tiks “iemūžināti” (vai šajā gadījumā pārnesti uz CRM), jo vieglāk uzņēmumam būs augt un izvairīties no saistītajām izaugsmes problēmām.
Visbeidzot, lielākā daļa CRM platformu piedāvā elastīgus cenu līmeņus, kas ļauj pat maziem jaunuzņēmumiem ieviest vismodernāko CRM par pieņemamu cenu.
Mīts: Vai mani ieguldījumi CRM atmaksāsies?
1. Pēc klientu aptaujas datiem, pēc Salesforce ieviešanas uzņēmumiem pārdošanas apjoms pieauga vidēji par 29 %. CRM arī trīs reizes palielināja iespēju piesaistīt jaunus klientus.
2. Salesforce pētījumi liecina, ka ieguldījums CRM ieviešanā 1 eiro apmērā dod 7,24 eiro pievienotās vērtības veidā.
Tomēr investīciju ienesīgumu CRM ieviešanā var aprēķināt, izmantojot arī citus rādītājus, kas nav saistīti ar pārdošanu.
Piemēram, 30 % pārdošanas vadītāju vairāk nekā stundu dienā velta manuālai datu ievadīšanai un dažādu pārskatu apkopošanai. Salesforce automātiski saista pārdevēja e-pastus, zvanus, tikšanās, piedāvājumus vai piezīmes ar konkrētu klienta kontu.
Platforma nodrošina arī dažādus pārskatus, tostarp pat jaudīgus pārdošanas prognozēšanas rīkus. Visas šīs funkcijas ir vērstas uz pārdevēju rokas darba samazināšanu, lai viņi varētu koncentrēties uz svarīgākiem uzdevumiem.
3. Salesforce rīki arī palīdz samazināt zvanu centru darba slodzi, veidojot pašapkalpošanās platformas vai tiešsaistes zināšanu bankas. Vienkārša informācijas apmaiņa starp dažādām nodaļām palīdz darbiniekiem risināt vairāk klientu apkalpošanas pieprasījumu pirmajā saskares punktā.
Salesforce mārketinga instrumenti ļauj palīdz optimizēt jauno klientu piltuvi un novērtēt dažādu kanālu efektivitāti.
Rezumējot, CRM ieguldījumu atdeve tiek mērīta ne tikai ar pārdošanas apjoma pieaugumu. CRM arī palielina darbinieku darba efektivitāti, labāk izmanto uzņēmuma resursus un uzlabo kopējo klientu pieredzi.
Mīts: Kā novērtēt klientu pieredzi?
Pēc Salesforce datiem, lojālam klientam ir desmit reizes lielāka vērtība nekā pirmajam pirkumam. Uzņēmumiem ir 60–70 % iespēju veikt otro pārdošanas darījumu ar saviem pašreizējiem klientiem, kamēr pārdošanas varbūtība jauniem klientiem ir tikai 5–20 %.
Klientu pieredzes vērtību var vienkārši noteikt pēc uzņēmuma spējas noturēt klientus un to vēlmes veikt atkārtotus pirkumus. Salesforce risinājumi pārdošanai un klientu apkalpošanai palīdz uzņēmumiem sasniegt šos mērķus.
Daudzi uzņēmumi izmanto NPS (Net Promoter Score) metriku, lai novērtētu klientu pieredzi. Šis rādītājs parāda, kāda daļa klientu ieteiks uzņēmuma pakalpojumus vai produktus.
Klientam nepieciešami vismaz 12 pozitīvi saskares punkti, lai kompensētu vienu negatīvu punktu. Vairāk nekā 90 % aizies no uzņēmuma, nevis rakstīs sūdzību. Visbeidzot, 62 % vīlušos klientu biežāk dalās ar saviem viedokļiem draugu lokā. Šie skaitļi vēlreiz parāda klientu apkalpošanas nozīmi.
Tomēr ir arī pozitīvā puse. 72 % klientu biežāk dalās arī ar savām pozitīvajām emocijām.
Lieliskas attiecības ar klientiem ne tikai samazina klientu aiziešanu, bet arī palielina lojālo klientu daļu, rada atkārtotās pārdošanas apjomus un izmanto pozitīvas klientu atsauksmes.
Mīts: Vai CRM ir panaceja, lai risinātu visas manas biznesa problēmas?
CRM ir lielisks daudzfunkcionāls instruments uzņēmējdarbības procesu vadībai. CRM ieviešana sākas ar uzņēmējdarbības procesu auditu. Sākotnēji pašreizējie uzņēmējdarbības procesi ir jāstrukturizē un jādefinē, pirms pielāgot CRM rīku to digitalizācijai.
Kā telekomunikāciju uzņēmums vēlaties ātrāk piesaistīt klientus un efektīvi plānot resursus un materiālus pakalpojumu ieviešanai? Vai vēlaties atrisināt vairāk pakalpojuma pieprasījumu pirmajā saskares punktā? Vai arī noteikt atkārtotās pārdošanas iespējas pašreizējai klientu bāzei?
Skaidri uzņēmējdarbības mērķi palīdzēs jūsu uzņēmumam definēt reālistiskos paredzamos CRM īstenošanas rezultātus un ieguldījumu atdevi.
Vai CRM platforma automātiski atrisinās visas ar uzņēmējdarbību saistītās problēmas?
Ir vēl daudz citu iespēju. CRM automātiski nesniegs labāko no tām.
Tomēr CRM platforma nodrošinās darbiniekus ar rīkiem, lai atrastu labākos risinājumus, palīdzētu noteikt, kur un ko meklēt, un palīdzēs pārveidot savus darbiniekus par labākajiem.
Par Bluelark
Bluelark ir specializēts Salesforce konsultāciju uzņēmums, kas palīdz uzņēmumiem atrast, piesaistīt un noturēt klientus. Bluelark ir Salesforce sertificēts partneris. Uzņēmums specializējas klientu apkalpošanā Baltijas valstu un Skandināvijas reģionos. Bluelark piedāvā tirgum specifisku Salesforce pieredzi, lai maksimāli izmantotu Salesforce Latvijas uzņēmumiem.
Vai vēlaties uzzināt vairāk? Pierakstieties uz konsultāciju [email protected]