Lielā pretestība vilcienu konkursam ir saistīta ar konkurences cīņu un rietumu kompāniju nevēlēšanos pieļaut, lai tuvumā neapgūtajiem austrumu tirgiem attīstās nopietni spēlētāji, intervijā Latvijas Radio sacīja AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) līdzīpašnieks Aivars Ločmelis.
A. Ločmelis skaidroja, ka RVR gatavo produkciju būtu iespējams piedāvāt gan Krievijai, gan Baltkrievijai, gan Kazahstānai un citām valstīm, kas atrodas uz austrumiem no Latvijas.
Tādā veidā Latvijas vārds tiktu nests pasaulē, kas ir viens no aspektiem, kuru valdībai vajadzētu ņemt vērā, norādīja Rīgas Vagonbūves līdzīpašnieks. «Tā ir eksportprece – mēs pārdodam uz āru un naudiņa nāk iekšā Latvijā un paliek mūsu ekonomikā. Līdz ar to tas arī ir viens no risinājumiem un varētu teikt, ka galvenais risinājums, kādā veidā mēs varam norēķināties ar starptautiskajiem aizdevējiem,» sacīja A. Ločmelis.
Db.lv jau vēstīja, ka decembra sākumā valdība Valsts a/s Pasažieru Vilciens izvirzīja konkrētus nosacījumus, pēc kuru izpildes tā neiebildīs pret vērienīgā vagonu satiksmes iepirkuma konkursa turpināšanu, informēja Satiksmes ministrs Aivis Ronis.
Pēc A. Roņa teiktā, tie ir septiņi astoņi nosacījumi, starp kuriem ir risku novēršana saistībā ar dažādām iesniegtajām sūdzībām Eiropas Komisijā, atsevišķu tehnisko sertifikācijas problēmu novēršana un līguma teksta saskaņošana un jākonkretizē, cik daudz no pasūtījuma apjoma tiks ražots Latvijā.
Vēlāk ministrs atzina, ka gadījumā, ja sākotnēji plānoto vilcienu iepirkumu neizdosies īstenot, pastāv iespēja, ka vilcienu iepirkumam paredzēto naudu var pārdalīt arī citiem projektiem.
Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs oktobra nogalē atļāva PV slēgt līgumu ar Spānijas uzņēmumu Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.