Transports un loģistika

Zasulaukam iesaka atbrīvoties no RVR


Ieva Mārtiņa, Egons Mudulis, Māris Ķirsons
,31.05.2013

Jaunākais izdevums

Uzvirmojusi ideja Pasažieru vilcienam atpirkt no Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) tai piederošos 49% a/s VRC Zasulauks, kas remontē pasažieru vilcienus .

Premjera Valda Dombrovska pārraudzītā Pārresoru koordinācijas centra (PKC) darba grupa rekomendē valstij piederošās a/s Pasažieru vilciens (PV) līdzdalības palielināšanu VRC Zasulauks (VRC) līdz 100%, paredzot nākotnē abus uzņēmumus apvienot, DB uzzināja no sagatavotā ziņojuma, ko 28. maijā Ministru kabinets bija plānojis izskatīt, taču jautājumu no darba kārtības svītroja.

PKC rekomendāciju pamato ar netaisnīgo situāciju, kad PV pats nodrošina pasūtījumu, bet labumu no tā gūst privātais akcionārs – RVR. Nozares atbildīgā Satiksmes ministrija (SM) neatbalsta šādu PKC priekšlikumu, PV šobrīd esot svarīgāki darbi darāmi, bet RVR norāda: jāredz piedāvājums, ko vērtēt. RVR bija iesaistījusies vērienīgajā, bet fiasko cietušajā PV sludinātajā jauno vilcienu iegādes konkursā. Tajā uzvarēja Spānijas kompānija CAF, kura par savu apakšuzņēmēju izvēlējās RVR. Tiek pieļauts, ka tieši šī iemesla dēļ arī tiek meklēta iespēja, kā RVR pilnībā atbīdīt no pasažieru vilcienu jomas, arī no to remontiem.

Uzņēmumā ar 25 tūkstošu latu pamatkapitālu privātais akcionārs ir saņēmis ievērojamas dividenes 2009.–2011.gadā uz valsts rēķina, un tas nav pareizi, norāda PKC Attīstības uzraudzības un novērtēšanas nodaļas vadītājs Vladislavs Ves peris. Šajā laika posmā VRC ir bijis tikai viens pasūtītājs – Pasažieru vilciens, kas nodrošinājis 95–98% vilcienu rekonstrukcijas un uzturēšanas pakalpojumu. Plāns, ka tiks apkalpoti NVS valstu klienti, šobrīd nedarbojas, tādēļ jādomā, vai valstij ir izdevīga šāda sadarbība ar privāto partneri, uzskata V.Vesperis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kamēr VRC Zasulauks pelna miljonus, darbinieki uzņēmumu atstāj zemā atalgojuma dēļ

Ieva Mārtiņa,01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienam un Rīgas vagonbūves rūpnīcai piederošo a/s VRC Zasulauks, kas pērn audzēja peļņu līdz 1,16 miljoniem latu, darbinieki pamet zemā atalgojuma dēļ. No peļņas 70% izmaksāti dividendēs.

VRC Zasulauks 2012.gada pārskatā minēts, ka pērn uzņēmums izbeidzis darba attiecības ar 56 darbiniekiem, bet darbā pieņemti 42 darbinieki. «Darbinieku īpatsvars, kuri darba attiecības izbeidza zemā atalgojuma dēļ 2012.gadā, salīdzinot ar 2011.gadu, pieauga par 50%,» atzīmēts pārskatā. Kopumā pērn VRC Zasulauka darbinieku skaits samazinājās par 14 cilvēkiem un gada nogalē bija 319 cilvēki. No visiem darbiniekiem lielāko daļu jeb 37% veido darbinieki ar arodizglītību, pa 18% ir darbinieki ar vidējo un augstāko izglītību, bet 17% - ar vidējo speciālo izglītību. VRC Zasulauks nodarbojas ar dzelzeļa ritošā sastāva remontu un tehnisko apkopi, lielākais pasūtītājs ir Pasažieru vilciens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa vagonu ritošā sastāva remonta un tehniskās apkalpošanas uzņēmums AS "VRC Zasulauks" plāno apturēt saimniecisko darbību, teikts pirmdien oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētajā paziņojumā.

Lēmumu par kompānijas saimnieciskās darbības apturēšanu "VRC Zasulauks" īpašnieki pieņēmuši šogad 20.novembrī. Kompānijas lielākā akcionāra AS "Pasažieru vilciens" pārstāve Agnese Līcīte norādīja, ka lēmums par "VRC Zasulauks" darbības apturēšanu pieņemts, ņemot vērā, ka uzņēmuma galvenais darbības virziens ir tehnisko sastāvu uzturēšana un remonts, taču pēdējā laikā tas vairs nesaņem pietiekami daudz jaunu pasūtījumu, lai saimnieciskā darbība būtu rentabla.

Šāda lēmuma pieņemšana novērsīs papildu zaudējumu rašanos. Uzņēmuma kreditori aicināti iesniegt pieprasījumus mēneša laikā no paziņojuma publicēšanas. Kompānijas akcionāri ir "Pasažieru vilciens" (51%) un AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (49%), kuru Rīgas apgabaltiesa 2017.gada 14.novembrī atzina par maksātnespējīgu. "VRC Zasulauks" tika izveidots 2003.gada martā uz lokomotīvju depo "Zasulauks" bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VRC Zasulauks peļņa pērn augusi 18 reizes

Gunta Kursiša,18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s VRC Zasulauks apgrozījums pērn sasniedzis 7,062 milj.Ls, kas ir par 2,74% vairāk nekā 2011. gadā. Savukārt uzņēmuma peļņa palielinājusies 18 reizes, pieaugot līdz 1,157 milj. Ls, liecina Lursoft dati.

2012. gadā a/s VRC Zasulauks turpināja veikt dzelzceļa ritošā sastāva remontu un tehnisko apkopi saskaņā ar noslēgto līgumu ar a/s Pasažieru vilciens. Kā norādīts iesniegtajā vadības ziņojumā, pērn uzņēmumam bijuši noslēgti nozīmīgi līgumi par ritošā sastāva remontu, rekonstrukciju un kapitālajiem remontiem.

Pērn uzņēmumā strādāja vidēji 324 darbinieki. A/s VRC Zasulauks valdē darbojas Valters Grīnvalds, Vladimirs Krutjko, Aleksandrs Vasiļjevs un valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Greste. Uzņēmums reģistrēts 2003. gadā.

A/s VRC Zasulauks savulaik izveidota, vienojoties valsts a/s Latvijas Dzelzceļš un a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca par kopēju sadarbību. Tās mērķis ir attīstīt remonta sabiedrību un palielināt tās apgrozījumu, galvenkārt ar ārējo pasūtījumu palīdzību, izmantojot a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca partnerattiecības. A/s VRC Zasulauks akcionāri ir a/s Pasažieru vilciens un a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca. A/s Pasažieru vilciens pasūtījumi vidēji veido 98,03% no uzņēmuma kopējā apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Rīgas Vagonbūves rūpnīcas akcijas iegādājies East-West Industrial Group

Žanete Hāka,15.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien veiksmīgi notikusi likvidējamajā AS Latvijas Krājbanka ieķīlāto 100% AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) akciju un prasījumu tiesību izsole, informē bankas maksātnespējas administratora KPMG pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Krājbankai piederošās prasījuma tiesības pret AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca un 100% AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca akcijas iegādājusies SIA East-West Industrial Group, informē uzņēmums.

Akcijas iegādātas ar mērķi uz AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca bāzes izveidot mašīnbūves klasteru transporta mašīnbūves un smagās mašīnbūves augstas pievienotās vērtības produktu ražošanai.

SIA East-West Industrial Group ir izveidota (reģistrēta 2014.gada 8.maijā) kopīgi sadarbojoties trim dalībniekiem ar mērķi iegādāties AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca.

Uzņēmumā apvienojusies Krievijas privātā kapitāla uzņēmumu grupas, kuras sastāvā ietilpst viens no vadošajiem smagās mašīnbūves holdingiem PTPA, kura pamata darbība ir saistīta ar cauruļvadu infrastruktūras elementu ražošanu, saldēšanas iekārtu ražošanu u.c. ar ražošanas uzņēmumiem Krievijā un ES valstīs, kuru pārstāv Krievijas pilsonis Igors Sušencovs, Latvijā reģistrēts investīciju uzņēmums SIA CBLM un Latvijas pilsonis Aleksandrs Brandavs, kura uzņēmējdarbība ir saistīta ar pasažieru pārvadājumiem. A. Brandavs ir SIA Rīgas Karte vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nodos kapitālajam remontam un modernizācijai pirmos dīzeļvilcienus

NOZARE.LV,06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā tiks sākta pirmā modernizācijai nodotā dīzeļvilcienu sastāva izjaukšana un apsekošana, kam sekos tā kapitālais remonts un atjaunināšanas darbi, informēja AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Viņš skaidro, ka pie visiem vilcienu sastāviem strādās visi trīs pilnsabiedrības uzņēmumi - AS VRC Zasulauks, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca un AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca, kuri vienotā piedāvājumā uzvarēja dīzeļvilcienu modernizācijas iepirkumā. Pa kārtai vagoni būšot visu trīs pārstāvju pārziņā. Sāksies darbi Zasulaukā un arī tiks pabeigti Zasulauka depo. Pa vidu tie būs gan Rīgas Vagonbūves rūpnīcā, gan Daugavpilī.

Vispirms esot noritējuši projektēšanas darbi, tad tikšot veikts vagonu un sastāvu kapitālais remonts ar kalpošanas termiņa pagarināšanu, un tai seko modernizācija. Kalpošanas termiņš tiks pagarināts par 20 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VRC Zasulauks valdi pametis Vasiļjevs

Gunta Kursiša,11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vagonu remonta centra Zasulauks valdes locekļa amatu pametis Aleksandrs Vasiļjevs, kurš šī amata pienākumus pildīja kopš 2008. gada, liecina informācija Lursoft.

Līdz ar A. Vasiļjeva aiziešanu, a/s VRC Zasulauks valde savu darbu turpina trīs amatpersonu sastāvā – valdes priekšsēdētāja Mārtiņa Grestes un valdes locekļu Valtera Grīnvalda un Vladimira Krutjko.

Uzņēmums dibināts 2003.gada 5.martā uz lokomotīvju depo Zasulauks bāzes.

2012. gadā kompānija apgrozīja 7,06 milj. Ls (10,04 milj. eiro), pēc nodokļu nomaksas gūstot 1,15 milj. Ls (1,6 milj. eiro) peļņu.

Jau vēstīts, ka tiek plānota Zasulauks akciju izsole. Satiksmes ministrs Andrijs Matīss paudis – būtu loģiski, ja VRC Zasulauka akcijas iegādātos Pasažieru vilciens (PV), taču tad šīm akcijām ir jābūt reālai vērtībai. Vairāk nekā 99% klients šim uzņēmumam esot Pasažieru vilciens, līdz ar to ministrs netic, ka vērtība šim uzņēmumam varētu būt tāda, kādu administrators ir piedāvājis. Jautājums esot par cenu, un ministrs neatbalstītu piedāvāto paaugstināto cenu. Pasažieru vilciens vēl izvērtēs iespēju piedalīties atkārtotā a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca piederējušo 49% vagonu remonta centra a/s VRC Zasulauks akciju izsolē. Vienlaikus tiek uzsvērts, ka šāda iespēja tiks izvērtēta pēc izsoles izsludināšanas, kad būs zināma noteiktā akciju cena un izsoles noteikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šoziem modernizētos vilcienus nesagaidīsim

Egons Mudulis,08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22 miljonu vērtajā dīzeļvilcienu modernizācijas projektā ne viss norit pēc grafika; darbus cer pabeigt līdz 2015. gada beigām, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šā gada februārī uzsāktā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) ritošā sastāva modernizācija nenorit tik raiti, kā sākotnēji cerēts, liecina iesaistīto pušu teiktais. Pēc 21,98 milj. eiro līguma parakstīšanas (31. janvārī) ar uzņēmumu apvienību DMU vilcieni (Latvijas kapitālsabiedrība a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR), a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) un a/s VRC Zasulauks (VRC, kurā PV pieder 51% akciju, bet RVR 49%)) toreizējais PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis paziņoja, ka jau šā gada beigās tiks saņemts un nodots ekspluatācijā pirmais modernizētais sastāvs, savukārt visu 19 (DR1A sērijas) dīzeļvilcienu modernizāciju plānots pabeigt 2015. gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens (PV) aktuālajā projekta atskaites posmā informējusi Satiksmes ministriju (SM) par dīzeļvilcienu modernizācijas procesa būtisku aizkavēšanos. Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība DMU vilcieni, kurā ietilpst AS Rīgas vagonbūves rūpnīca, AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un AS VRC Zasulauks, nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

«Atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam seši dīzeļvilcienu sastāvi ir nodoti modernizācijas procesa uzsākšanai. Pirmā modernizētā sastāva nodošana ekspluatācijā tika gaidīta jau šā gada februārī. Ar šo termiņu rēķinājāmies, gan plānojot PV darbu, gan ES līdzfinansējuma izmantojumu. Pašlaik esam ieviesuši vairākus ārkārtas pasākumus, lai situāciju stabilizētu un ar pārējiem vilcieniem spētu nodrošināt nemainīgu esošo vilcienu kursēšanas grafiku. Pilnsabiedrības DMU vilcieni kavēšanās uzņēmumam jau ir sagādājusi papildu izmaksas,» uzsver PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tiesā tiek prasīta Rīgas Vagonbūves rūpnīca maksātnespēja

Lelde Petrāne, Žanete Hāka,22.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā iesniegts AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca maksātnespējas pieteikums, liecina ieraksts Maksātnespējas administrācijas mājaslapā.

Ar maksātnespējas pieteikumu tiesā vērsās SIA Inženieru tīkli bāze.

Maksātnespējas procesa lieta ierosināta 17. martā.

AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca juridiskā adrese ir Brīvības gatve 201, Rīga.

Uzņēmums Komercreģistrā ierakstīts 2004.gadā. Tā darbības veidi ir dzelzceļa lokomotīvju un ritošā sastāva ražošana. Uzņēmuma apmaksātais pamatkapitāls ir 5,92 miljoni eiro.

2015.gadā Rīgas Vagonbūves rūpnīca apgrozījums sasniedza 12,7 miljonus eiro, bet peļņa – 182,8 tūkstošus eiro. Uzņēmumā strādāja 249 darbinieki. Kopējie uzņēmuma maksājumi valsts budžetā 2015.gadā bija 849,55 tūkstoši eiro.

Rīgas Vagonbūves rūpnīcas valdes locekļi ir Krievijas pilsoņi Aleksejs Lisovskis un Deniss Rasadņikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļš (LDz) atjaunojis 1925. gadā Latvijas rūpnīcā Fenikss būvētu pasažieru vagonu.

Vienīgā starpkaru Latvijas vagonbūves nozares saglabātā vagona atjaunošana Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā aizsākās ar izpēti jau 1994. gadā, bet tikai 2010. gada nogalē sākās atjaunošanas darbi, informē LDz.

Uzņēmums norāda, ka vagona atjaunošana prasījusi izcilu meistaru profesionalitāti, erudīciju un pieredzi, kā arī muzeja darbinieku pētniecības darbu, jo vagona atjaunošanas pamatā bija tikai apraksts un dažas fotogrāfijas.

Līdz Pirmā pasaules kara sākumam Rīgā strādāja divi vagonbūves uzņēmumi, kuru kopējais produkcijas apjoms lēšams ap 120 tūkstošiem uzbūvētu vagonu. Ar pasažieru vagoniem tika nodrošināts ne tikai cariskās Krievijas dzelzceļš, bet arī Itālijas dzelzceļi, savukārt Rīga, Maskava un Pēterburga – ar tramvajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums pārvēršas par čaulu; RVR piederošo akciju iespējamo cenu puses neatklāj

AS Pasažieru vilciens (PV) no 2015.gada 1. aprīļa pilnībā pārņēmis motorvagonu ritošā sastāva uzturēšanas un remonta funkcijas no a/s VRC Zasulauks (VRCZ), Dienas Biznesam PV viedokli pauž uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītāja Sabīne Ozoliņa. Savukārt VRCZ padomes priekšsēdētājs Modris Jaunups saka, ka pilnīgai uzņēmuma pārņemšanai PV jāatpērk no a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) piederošās VRCZ akcijas. Puses ir vienojušās par konkrētām darbībām, un līdz šim viss norit saskaņā ar šo vienošanos, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts, sīkākus komentārus par iespējamo akciju pārdošanu nesniedzot. Patlaban 51% VRCZ akciju pieder PV, bet 49% – RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis,22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paraksta 21,98 miljonu eiro vērtu līgumu par dīzeļvilcienu modernizāciju

NOZARE.LV,31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 19 dīzeļvilciena vagonu modernizāciju Pasažieru vilciens (PV) parakstījis līgumu ar uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst AS VRC Zasulauks, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un Rīgas vagonbūves rūpnīca.

Kopējās projekta izmaksas ir 21,98 miljoni eiro, no šīs summas 13 miljoni eiro būs piesaistītais Eiropas Savienības līdzfinansējums. Saskaņā ar parakstīto līgumu šī gada maijā modernizācijai tiks nodots pirmais dīzeļvilcienu sastāvs, un jau šī gada beigās tiks saņemts pirmais modernizētais sastāvs un nodots ekspluatācijā. Kopumā tiks modernizēti pieci trīs vagonu sastāvi un viens četru vagonu sastāvs, bet dīzeļvilcienu sastāviem ar trīs vagoniem tiks ierīkots paaugstināta komforta salons ar 16 vietām. Modernizāciju plānots pabeigt 2015.gada nogalē, kad tiks saņemti pēdējie modernizētie dīzeļvilcienu sastāvi.

Kā informēja uzņēmumā, modernizētie vagoni gan uzlabos novecojušo sastāvu tehnisko stāvokli, gan nodrošinās papildu ērtības pasažieriem. Līdz ar to tiks izpildītas arī Eiropas Savienības vides aizsardzības prasības un ievērota regula attiecībā uz pārvadājumu nodrošināšanu pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām. Plānots, ka pēc modernizēšanas varēs pagarināt esošo dīzeļvilcienu ekspluatācijas termiņu par vēl 20 gadiem. Modernizācijas rezultātā tiks samazināts energoresursu patēriņš un uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens velk uz sarunu procedūru ar ražotājiem jaunu vilcienu iegādei; nav izslēgta pašreizējo modernizācija

Līdz ar elektrovilcienu ilgtermiņa nomas iepirkuma procedūras pārtraukšanu jaunā valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) valde šobrīd cenšas tikt skaidrībā par tālāko rīcību: rīkot jaunu konkursu vai sarunu procedūru, liekot uzsvaru uz jauna ritošā sastāva iegādi. Taču pastāv iespēja vēl ilgu laiku braukt arī ar vecajiem vilcieniem, tos modernizējot, kā jau tiek darīts dīzeļvilcienu gadījumā, pieļauj eksperti.

Vēl braucami

«Tas ir izdarāms,» par iespēju modernizēt esošos elektrovilcienus saka motorvagonu ritošā sastāva remonta un tehniskās apkalpošanas uzņēmuma VRC Zasulauks (51% akciju pieder PV un 49% – a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR)) tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs. Pēc viņa teiktā, šobrīd PV izmanto 1983./84. g. un 1988./89. g. RVR ražotos vilcienus, kuriem var veikt vai nu t.s. vidējo vai galveno kapitālo remontu. Pirmajā gadījumā ekspluatācijas laiks tiek pagarināts par sešiem, otrajā – par 15 gadiem. Viņš pieļauj, ka esošo vilcienu tālāka ekspluatācija varētu arī nebūt dārgāka par jaunu izmantošanu, ņemot vērā apkalpošanas izmaksas. Tā kā ražotāji cenšoties ar to pelnīt, tad īpaši dārgi izmaksā dažādu bojājumu novēršana. Piemēram, šobrīd kabīnes bojājuma gadījumā pēc sadursmes ar kādu dzīvnieku metāla daļas tiek noņemtas, taisnotas utt., bet ir ārvalstu ražotāji, kas paredz, ka šāda bojājuma gadījumā jāmaina visa kabīne, kam ir pavisam citas izmaksas. Ņemot vērā vilcienu tagadējo aizpildījumu, A. Vasiļjevs pieļauj, ka varētu iztikt arī ar esošā ritošā sastāva modernizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Raidījums: Solīto modernizēto dīzeļvilcienu šogad nebūs; risks zaudēt ES naudu

Dienas Bizness,14.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretēji tam, ko paredzēja vienošanās ar uzņēmēju, līdz šā gada beigām Pasažieru vilciens (PV) tomēr nesaņems par 22 miljoniem eiro modernizētus dīzeļvilcienus, svētdien vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums de facto. Projekta izgāšanās var nozīmēt arī 13 miljonu eiro Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu zaudēšanu, ko savulaik šim projektam piešķīra no iepriekš neveiksmīgi noritējušā jauno vilcienu iepirkuma.

Nu jau apritējuši teju divi gadi kopš PV parakstīja 22 miljonu eiro vērtu līgumu par sešu dīzeļvilcienu modernizāciju. Pirmajam vilcienam bija jābūt gatavam februārī. Bet šobrīd pasažieriem jau bija jābrauc visos sešos modernizētajos dīzeļvilcienos. Taču nav neviena paša.

Šobrīd sertifikācijas procesu, lai tajos droši varētu pārvadāt pasažierus, uzsācis ir tikai pirmais no modernizētajiem dīzeļvilcieniem. Tas piekrauts ar smilšu maisiem, lai pārbaudītu tā izturību un veiktu nepieciešamos bremzēšanas testus. Taču brīnumu vairs neviens negaida. Šogad pasažieri tajā iekāpt nevarēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

19 dīzeļvilcienu vagonus modernizēs trīs uzņēmumi

Žanete Hāka,19.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādātāju apvienība AS Rīgas Vagonbūves Rūpnīca, AS VRC Zasulauks un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ir uzvarējusi AS Pasažieru vilciens atklātajā konkursā Par DR1A dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, liecina Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca informē, ka pirmais provizoriskais maksājums par DR1A dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju (19 vilcieniem) tiks saņemts 2014.gada 2. pusgadā. Kopējā līguma summa ir 21,9 miljoni eiro, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca daļa ir ap 12,2 miljoniem eiro.

Laikraksts Dienas Bizness jau rakstīja, ka par pārsteigumu atklātā konkursa «Par DR1A sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju» dalībniekiem, veicot grozījumus nolikumā, VAS Pasažieru vilciens (PV) valde pamanījusies «izlabot» vērtēšanas kritērijus tā, ka no tiem nav palicis vairs ne smakas. Saskaņā ar pēdējiem grozījumiem konkursa komisija izvēlēsies saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu pēc šādiem kritērijiem (5.1.10. punkts): «Visu dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas kopējā cena».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca strādājusi ar zaudējumiem

Žanete Hāka,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca neto apgrozījums sasniedzis 17,4 miljonus eiro, kas ir par 15,9% mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, liecina uzņēmuma pārskats Nasdaq Riga.

Koncerns deviņus mēnešus noslēdzis ar zaudējumiem 150,9 tūkstošu eiro apmērā.

Pārskata periodā koncerns eksportēja savu produkciju uz astoņām valstīm, kopējais eksporta apjoms sasniedza 15,5 miljonus eiro (2013. gada 9 mēn. - 19 miljonus eiro). Galvenie eksporta virzieni šogad bija Igaunija, Krievija un Baltkrievija.

Pārskata periodā uzņēmums investēja ilgtermiņa ieguldījumos 4,3 miljonus eiro.

Šā gada janvārī tika reģistrēta Pilnsabiedrība DMU vilcieni. Tās dalībnieki ir AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca, AS VRC Zasulauks, AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca. Pilnsabiedrības DMU vilcieni izveidošanas mērķis ir AS Pasažieru vilciens DR1A dīzeļvilcienu vagonu modernizācija Provizoriskā uzņēmuma daļa ir 9,4 miljoni eiro. Patlaban projekts atrodas realizācijas stadijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Matīss: PV iegādāsies VRC Zasulauku, ja cena būs saprātīga

Nozare.lv,27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtu loģiski, ja VRC Zasulauka akcijas iegādātos Pasažieru vilciens (PV), taču tad šīm akcijām ir jābūt reālai vērtībai, šodien žurnālistiem atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Vairāk nekā 99% klients šim uzņēmumam esot Pasažieru vilciens, līdz ar to ministrs netic, ka vērtība šim uzņēmumam varētu būt tāda, kādu administrators ir piedāvājis.

Ja šī vērtība būšot saprātīga, tad Zasulauka apvienošana ar Pasažieru vilcienu ir loģiska. Nākotnē jauno vilcienu tehnisko apkalpošanu arī varētu veikt Pasažieru vilciens.

Jautājums esot par cenu, un ministrs neatbalstītu piedāvāto paaugstināto cenu.

Kā ziņots, uzņēmums Pasažieru vilciens vēl izvērtēs iespēju piedalīties atkārtotā AS Rīgas vagonbūves rūpnīca piederējušo 49% vagonu remonta centra AS VRC Zasulauks akciju izsolē. Vienlaikus tiek uzsvērts, ka šāda iespēja tiks izvērtēta pēc izsoles izsludināšanas, kad būs zināma noteiktā akciju cena un izsoles noteikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Nozarei nepieciešams gudrs un drosmīgs darītājs II

Egons Mudulis, DB žurnālists,17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina dīzeļvilcienu modernizācijas kavēšanās, ielaistas problēmas pašas no sevis neatrisināsies

Lai nepazaudētu jaunu vilcienu iepirkumam nopūdelēto Eiropas Savienības fondu naudu, politiķi (esošā koalīcija bez ZZS) savulaik steigā naudu piešķīra dažādiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem – gan Latvijas dzelzceļam, gan Pasažieru vilcienam (PV). Lai kādas būtu Latvijas dzelzceļa vājās vietas (būvēt par daudz un par dārgu, kā sūkstās nozares spēlētāji), par tā naudas apguves prasmi sūdzēties nav bijis pamata.

Turpretī ar PV situācija bija pavisam cita. Politizētās, nepastāvīgās, uzņēmumam un pasažieriem derīgus lēmumus pieņemt nespējīgās valdes bija kļuvušas teju vai par PV firmas zīmi. Taču kaut kādu iemeslu dēļ valdība 2013. gada aprīlī izdomāja, ka būtu vērts vēlreiz iedot «bērnam» (lasi: PV valdei) paspēlēties ar «ieročiem» (lasi: ES fondu līdzfinansējumu). Līgumu parakstīja tikai 2014. gada janvāra beigās, bet iepirkums aizkavējās ne tikai PV vadības un modernizētāju (Rīgas Vagonbūves rūpnīca, Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca, VRC Zasulauks) savstarpējo kašķu dēļ, bet arī «vecu grēku» dēļ, iepriekš «uzmestajam» spāņu ražotājam CAF sūdzoties par konkursu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav skaidrības par Pasažieru vilciena finansēm; rodas jautājumi par konkursa godīgumu, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc VAS Pasažieru vilciens (PV) atjaunotās darbības stratēģijas, kas izstrādāta sadarbībā ar Ernst & Young, prezentācijas un iesaistīto pušu atbildēm uz klātesošo mediju pārstāvju jautājumiem palikušas daudzas neskaidrības saistībā ar gaidāmo jaunu elektrovilcienu iepirkumu, kuras tikai palielina pieejamie skaitļi un nozares speciālistu teiktais. PV stratēģija 2015.–2020. gadam paredz būtiski uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, tādējādi palielinot pasažieru skaitu no 18,8 milj. (neskaitot e-talonu izmantojušos) šobrīd līdz 25,7 milj. 2020. gadā, kā arī palielināt ieņēmumus no biļešu tirdzniecības. Šī mērķa sasniegšanā būtiska loma paredzēta ritošā sastāva nomaiņai. Līdz šim laika periodā no 2010. līdz 2014. gadam braucienu skaits samazinājies par 14,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nezaudētu visu Eiropas Savienības piešķirto līdzfinansējumu 13 milj. eiro apmērā, valdība atkal plāno pagarināt 21,98 milj. eiro vērtā projekta nodošanas termiņus, šoreiz līdz 20. septembrim.

Ja netiks pagarināts projekta īstenošanas termiņš un tādējādi netiks sasniegts projekta mērķis, finansējuma saņēmējs – VAS Pasažieru vilciens (PV) ‒ zaudēs visu piešķirto publisko finansējumu un tam būs pienākums atmaksāt izdevumus, kas veikti projekta ietvaros, konstatēts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā anotācijā Ministru kabineta noteikumu lēmumprojektam. Līdz 2015. gada beigām projekta ietvaros ir deklarēti un apmaksāti attiecināmie izdevumi 10,29 milj. eiro apmērā, no kuriem Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 8,75 milj. eiro un valsts budžeta finansējums ‒1,54 milj. eiro.

Šobrīd pirmās trīs vilcienu vagonu grupas (3 vagoni katrā) ir nodotas ekspluatācijā. Ceturto vilcienu vagonu grupu (3 vagoni) paredzēts nodot PV līdz 30. jūnijam. Piekto vilcienu vagonu grupu (3 vagoni) plānots pabeigt un nodot PV līdz 15. jūlijam, bet sesto vilcienu vagonu grupu (4 vagoni grupā) plānots pabeigt un nodot PV līdz 15. septembrim. SM norāda, ka atkārtotu projekta termiņa pagarinājuma nepieciešamību noteikuši vairāki apstākļi, tostarp neparedzamu defektu atklāšana, kuru novēršanai ārvalstu piegādātāji nav spējuši nodrošināt operatīvu komplektējošo daļu piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gaida auditu dīzeļvilcienu modernizācijas projektam

Egons Mudulis,08.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd VAS Pasažieru vilciens (PV) norisinās ārējais audits, kuru veic starptautiskā audita kompānija KPMG Baltic. Audita secinājumi plānoti augusta beigās/septembra sākumā. Kad neatkarīgi eksperti būs izvērtējuši visus faktus saistībā ar projektu, varēs lemt par turpmāko rīcību, tai skaitā, vēršanos kādā institūcijā.

Tāda ir teju pusotru mēnesi tapusī Satiksmes ministrijas (SM) atbilde uz Dienas Biznesa jautājumu par PV un SM bijušo un esošo amatpersonu atbildību par apmēram divus miljonus eiro vērtajiem potenciālajiem zaudējumiem, kas varētu rasties 22 milj. eiro vērtā dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kavēšanās dēļ.

SM skaidro, ka līdz 2015. gada 31. decembrim, kad noslēdzās finansējuma attiecināmības periods, projekta ietvaros ir deklarēti un apmaksāti attiecināmie izdevumi 10,29 milj. eiro apmērā, no kuriem Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējums ir 8,75 milj. eiro, savukārt valsts budžeta finansējums – 1,54 milj. eiro. Izdevumus, kas radušies pēc 2015. gada beigām, PV sedz no saviem līdzekļiem. Tā kā projekts tiek turpināts pēc iepirkuma līgumā paredzētā termiņa, PV piemēro finanšu soda sankcijas pret darbu izpildītāju DMU vilcieni, kā rezultātā samazinās slogs arī uz PV budžetu. Savukārt uzņēmumā DB norādīja, ka projekta rezultātu izvērtēšana tiks veikta pēc tā noslēgšanas. Atbilstoši līguma nosacījumiem ražotājam tiks piemērots līgumsods un lemts par radīto zaudējumu piedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Jau septembra beigās testa braucienus varētu uzsākt pirmais modernizētais dīzeļvilciens

Egons Mudulis,22.09.2015

«Modernizētajos vilcienos ir gaužām maz vietējo ražotāju produkcijas, jo visam nepieciešama sertifikācija,» norāda AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kavēšanos un ES naudas zaudēšanu izpildītāji nepieļauj; Pasažieru vilciens vēl saskata riskus, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jau septembra beigās testa braucienus – gan bez pasažieriem – esošajos maršrutos varētu uzsākt pirmais modernizētais vilciens, izklāstot dīzeļvilcienu modernizācijas procesu, atklāja darbu izpildītāju AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts un AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) valdes priekšsēdētājs Aivars Keskula.

Jau vēstīts, ka 2014. gada sākumā parakstītais līgums paredz modernizēt piecus trīs vagonu (motorvagons, piekabes vagons, vagons ar vadības kabīni) sastāvus un vienu četru vagonu (divi motorvagoni un divi piekabes vagoni) sastāvu, īsākajiem sastāviem ierīkojot paaugstināta komforta salonu ar 16 vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens pieņēmis ekspluatācijā pēdējo no sešiem modernizētajiem dīzeļvilcieniem, līdz ar to ir noslēdzies ES Kohēzijas fonda līdzfinansētais 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekts.

Dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no kuriem gandrīz 9 miljoni ir Eiropas Kohēzijas fonda programmas Infrastruktūra un pakalpojumi, aktivitātes Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība līdzfinansējums un 1,5 miljoni eiro valsts līdzfinansējums. AS Pasažieru vilciens ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedz 11,6 miljonus eiro. Modernizāciju veikušajiem ražotājiem par termiņu kavējumiem piemēroti līgumsodi 2,2 miljonu eiro apmērā, attiecīgi samazinot AS Pasažieru vilciens ieguldījumus.

No šodienas AS Pasažieru vilciens saviem pasažieriem varēs piedāvāt sešus ES vides aizsardzības prasībām atbilstošus dīzeļvilcienus. Tie ir aprīkoti ar klimata kontroles iekārtām, iekāpšanas sistēmām, kas nodrošina ērtu iekāpšanu cilvēkiem ar kustības traucējumiem. Sanitārās telpas ir piemērotas arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem un aprīkotas ar zīdaiņu pārtinamajiem galdiņiem. Tāpat vilcienos ir ērtākas un plašākas sēdvietas, paaugstināta komforta klases vagons ar papildu ērtībām, mūsdienīga informācijas sistēma, kā arī visos vagonos pieejams bezvadu internets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Steigā īstenotajā projektā iesaistītajām pusēm problēmu netrūkst; nav izslēgta tiesvedība par 2,2 milj. eiro soda naudu, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Viens no lielākajiem šī projekta izaicinājumiem ir īsais laiks, ‒ tā 2014. gada februārī jau pēc 22 milj. eiro vērtā līguma noslēgšanas ar VAS Pasažieru vilciens (PV) par 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju norādīja izpildītāja, pilnsabiedrības DMU vilcieni (DMU) pārstāvji. AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR), AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) un AS VRC Zasulauks kopdarbība gan neveicās tik raiti, kā plānots, un pēdējais vilciens ekspluatācijā tika nodots nevis 2015. gada beigās, bet deviņus mēnešus vēlāk.

Par termiņu kavējumiem PV piemēroja DMU līgumsodu 2,2 milj. eiro apmērā. Tie ir 10% no pasūtījuma summas un aptuvenais skaitlis, par kādu līguma cena pieauga salīdzinājumā ar PV sākotnēji iecerēto. DB jau vēstījis, ka par darījumu informētie neoficiāli norādījuši, ka iesaistītās puses apzinājušās ‒ nav reāli darbus paveikt divos gados. Tā kā pasūtītājs uzstājis uz soda naudu iekļaušanu līgumā, darījuma vērtība pieaugusi no 20 milj. eiro līdz 22 milj. eiro. Tagad no pasākumā iesaistīto teiktā izriet, ka izpildītājs nejūtas vainīgs par kavēšanos un apcer tiesvedību ar pasūtītāju. Iepriekš satiksmes ministrs Uldis Augulis projektu nodēvējis par neizdevušos eksperimentu, bet valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš pieļāva, ka, visticamāk, jau projektu uzsākot, laika tā izpildei bijis par maz.

Komentāri

Pievienot komentāru