Uzņēmums pārvēršas par čaulu; RVR piederošo akciju iespējamo cenu puses neatklāj
AS Pasažieru vilciens (PV) no 2015.gada 1. aprīļa pilnībā pārņēmis motorvagonu ritošā sastāva uzturēšanas un remonta funkcijas no a/s VRC Zasulauks (VRCZ), Dienas Biznesam PV viedokli pauž uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītāja Sabīne Ozoliņa. Savukārt VRCZ padomes priekšsēdētājs Modris Jaunups saka, ka pilnīgai uzņēmuma pārņemšanai PV jāatpērk no a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) piederošās VRCZ akcijas. Puses ir vienojušās par konkrētām darbībām, un līdz šim viss norit saskaņā ar šo vienošanos, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts, sīkākus komentārus par iespējamo akciju pārdošanu nesniedzot. Patlaban 51% VRCZ akciju pieder PV, bet 49% – RVR.
«RVR piederošo 49% VRCZ akciju vērtēs neatkarīgs vērtētājs, kurš noteiks to tirgus cenu, ievērojot VRCZ visu uzņemto saistību izpildi. Tālākie lēmumi tiks pieņemti un darbības notiks atbilstoši Latvijas tiesību aktos noteiktajai kārtībai – saņemot visus noteiktos saskaņojumus un piekrišanu,» skaidro S. Ozoliņa. Šis process varētu ilgt vismaz mēnesi, lēš M. Jaunups, piebilstot, ka akciju pirkšanas akceptam gan būs nepieciešams ilgāks laiks. VRCZ padomē jautājums par akciju pirkšanu un pārdošanu nav skatīts, norāda uzņēmuma padomes loceklis un SM Sakaru departamenta direktors Edmunds Beļskis, piebilstot, ka lēmums par valsts kapitālsabiedrības (PV) meitas sabiedrības (VRCZ) akciju atsavināšanu galu galā būs jāpieņem valdībai. Viņš arī norāda, ka šobrīd VRCZ padome gaida no uzņēmuma valdes tālākās darbības stratēģiju. M. Jaunups pieļauj, ka gala rezultātā uzņēmums varētu arī tikt likvidēts. Līdzīgi G. Kamarūtam viņš uzsver, ka svarīgs ir kapitālsabiedrības piedāvājums tālākai darbībai. Kāds jomas pārzinātājs gan norāda, ka VRCZ jau tagad ir čaula, jo uzņēmumā ir palikuši kādi četri pieci darbinieki. Viņš arī uzsver, ka uzņēmuma pārņemšanai ir vairākas sadaļas, ne tikai esošo pamatlīdzekļu vērtēšana. Proti, jautājums ir arī par pērnā gada peļņas sadalīšanu. VRCZ 2014. gada peļņa pēc nodokļiem ir 1,032 milj. eiro, liecina uzņēmuma gada pārskata dati. Tajā minēts, ka pēc komercdarbības virziena iesaistītās puses norāda, ka notiekošās izmaiņas neietekmēšot dīzeļvilcienu modernizāciju, kuru veic pilnsabiedrība DMU vilcieni, kurā bez VRCZ un RVR ietilpst arī AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca. Revidentu ziņojumā par VRCZ 2014. gada pārskatu, kas parakstīts 10. martā, gan norādīts, ka «pastāv būtiska nenoteiktība, kas var radīt nopietnas šaubas līguma PS DMU vilcieni saistību izpildei un sabiedrības spējai turpināt darbību».
Plašāk lasiet rakstā Pasažieru vilciens pārņem VRC Zasulauks piektdienas, 15. maija, laikrakstā Dienas Bizness (5. lpp.)!