AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) plānos pēc īpašnieku maiņas ir vilcienu ražošana Rīgā. Tas būtu tikai loģiski, ka RVR Rīgā ražotos vilcienus piedāvātu iegādāties arī AS Pasažieru vilciens (PV), sacīja RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.
«RVR veiksmīgi nomainījies īpašnieks, esam šķīrušies no Latvijas Krājbankas, un tagad rūpnīca plāno attīstīties - šajos plānos ir arī pasažieru vilcienu ražošana. Būtu dīvaini, ja mēs PV nepiedāvātu iegādāties vietējo produkciju,» skaidroja Kamarūts.
Viņš norādīja, ka RVR bija iesaistīts iepriekšējos PV vilcienu iepirkumos - no viena uzņēmums tika izslēgts, otrā uzvarēja kopā ar Spānijas ražotāju Construcciones Auxiliares de Ferrocariles (CAF), taču šis līgums netika noslēgts.
«Arī trešais iepirkums beidzās bez rezultāta, jo līgums ar Šveices ražotāju Stadler netika noslēgts. Tagad PV paziņoja, ka risinās sarunas ar visiem iepirkumu dalībniekiem, lai rastu risinājumu vilcienu iegādei, tāpēc arī RVR piedāvās savus vilcienus,» sacīja Kamarūts.
Jautāts, kad šāds piedāvājums tiks izteikts, Kamarūts norādīja, ka jau tuvākajā laikā, lai sarunas varētu sākties. Uz jautājumu, kādus vilcienus RVR plāno piedāvāt, Kamarūts norādīja, ka ir vairāki iespējamie varianti, bet jebkurā gadījumā tie būšot RVR produkts, nevis Rīgā montēti kāda cita ražotāja vilcieni.
«Vienkāršai sveša produkta salikšanai nav perspektīvu, jo tad mums ir produkts tikai vietējam tirgum, bet nav produkta citiem tirgiem. Ja ir pašiem savs produkts, tad paveras iespējas to piedāvāt arī ārējos tirgos, un tas ir RVR mērķis,» norādīja Kamarūts.
Taujāts, vai jau ir bijušas sarunas ar kādu no vilcienu ražotājiem par sadarbību vilcienu ražošanā RVR, Kamarūts sacīja, ka būtu muļķīgi teikt, ka sarunas nav bijušas. «Sarunas notiek visu laiku, ar dažiem ražotājiem mums jau ir bijusi sadarbība, ar citiem tiekamies un runājam,» skaidroja Kamarūts.
Viņš norādīja, ka vilcienu ražošanai RVR ir iespējami vairāki varianti - gan tehnoloģiskā partnera piesaiste, gan kāda cita ražotāja zināšanu jeb «know-how» izmantošana sava modeļa izstrādē, gan citi. Pagaidām vēl esot pāragri runāt gan par potenciālo partneri, gan izvēlēto ražošanas modeli.
Jau ziņots, ka RVR jaunais īpašnieks SIA East-West Industrial Group 15.maijā 100% RVR akciju ir iegādājies par 4 545 000 eiro, sacīja likvidējamās AS Latvijas Krājbanka maksātnespējas administratora SIA KPMG Baltic pārstāvis Oskars Fīrmanis.
East-West Industrial Group uz RVR bāzes plāno izveidot mūsdienīgu mašīnbūves klasteri transporta mašīnbūves un smagās mašīnbūves augstas pievienotās vērtības produktu ražošanai atbilstoši augstākajiem starptautiskajiem ražošanas kvalitātes standartiem.
RVR jaunā akcionāra mērķi un šī brīža nākotnes plāni ir izveidot mūsdienīgu, konkurētspējīgu, inovatīvu ražošanas uzņēmumu ar augstas pievienotās vērtības produkciju. Akcionārs plāno saglabāt tagadējo produktu/pakalpojumu portfeli - ritošā sastāva ražošana, modernizācija un remonts, kā arī komplektējošo daļu ražošana un ritošā sastāva remonts/apkalpošana.
Tai pat laikā tuvākajos gados ir paredzēts attīstīt ritošā sastāva un pilsētas sliežu transporta ražošanu, piesaistot mūsdienīgas tehnoloģijas un tehniskos risinājumus, lai izstrādātu un saražotu mūsdienīgu pasažieru ritošo sastāvu, kurš spētu konkurēt ar šī brīža piedāvājumu tirgū.
15.maijā veiksmīgi tika izsolīti 100% RVR akciju, kuras ir ieķīlātas par labu likvidējamai AS Latvijas Krājbanka. Akcijas tika pārdotas kā kustamās mantas lietu kopība kopā ar Latvijas Krājbankai piederošajām prasījuma tiesībām pret RVR 14 109 420,08 eiro apmērā. Izsolē ar augšupejošu soli piedalījās divi pretendenti - abas Latvijā reģistrētas juridiskas personas.
RVR sarunas ar likvidējamās AS Latvijas Krājbanka administratoru SIA KPMG Baltics par RVR izsniegtā kredīta pārfinansēšanu nedeva rezultātus, tāpēc Latvijas Krājbankas prasījuma tiesības pret RVR bija plānots nodot izsolē citām finanšu institūcijām. Latvijas Krājbankai pieder prasījuma tiesības pret RVR 13,7 miljonu eiro apmērā.
Kā liecina Firmas.lv informācija, 2013.gadā RVR apgrozījums bija 1,63 miljoni eiro. Uzņēmums strādāja ar 1,61 miljona eiro zaudējumiem.