Skultes osta, kas atrodas Saulkrastu pievārtē, pirms diviem gadiem neoficiāli tika minēta kā viena no teritorijām Latvijā, kur varētu būvēt sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināli.
Šopavasar Skultes ostas pārvaldnieks Igors Akulovs laikrakstam Diena apstiprinājis, ka tāda versija tiešām dzirdēta, turklāt «uzbūvēt LNG termināli Skultes ostā tehniski un praktiski būtu iespējams», bet viņš arī atzinis, ka termināļa vietas izvēle, nenoliedzami, ir «politisks lēmums, ko pieņem nevis ostu, bet politiķu un valdības līmenī». Šobrīd tiek pieļauts, ka LNG termināli būvēs nevis Latvijā, bet Igaunijā vai Somijā, norāda laikraksts.
Rosība Skultes ostā kontrastē ar Saulkrastu centrā valdošo mieru, turpinot Latvijas pilsētu apskatu, secinājusi Diena. Osta un ar to saistītie uzņēmumi nodrošinot darbvietas aptuveni simts cilvēkiem, galvenokārt Saulkrastu pilsētas un novada iedzīvotājiem. «Skultes osta mums ir ļoti būtiska, jo Saulkrastos darbvietu izvēle nav liela, arī simts darbvietu mums šķiet daudz,» atzinuši vairāki saulkrastieši.
Pēdējo gadu laikā ostas apgrozījums aizvien augot. 2011. gadā Skultē pārkrauti 690 tūkstoši tonnu kravas, un tas ir pat vairāk nekā labajos pirmskrīzes gados. Pēc šībrīža aplēsēm arī pērn ostā pārkrauti nepilni 700 tūkstoši tonnu.
Ostas kapacitāte gan esot ievērojami lielāka par līdzšinējo kravu apgrozījumu un varētu būt 1,2 miljoni tonnu gadā. To būtu iespējams sasniegt, ja nodrošinātu ostas darbības nepārtrauktību visu gadu, bet tam nepieciešams iegādāties ledlauzi. «Pagaidām ledlauzis tiek nomāts, bet par tā iegādi runājam ar Satiksmes ministriju. Ceram piesaistīt Eiropas Savienības (ES) finanšu līdzekļus, jo osta saviem spēkiem nevar ledlauzi nopirkt,» norādījis I. Akulovs.
Igaunijā par jūras ceļiem rūpējas valsts, nodrošinot arī ledus navigāciju ziemā, Latvijas ostām ledlaužu īres vai iegādes jautājums jārisina pašām, bet tas mazina mūsu konkurētspēju, laikrakstam atzinis Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs Ervīns Grāvītis.
Ostas pārvaldnieks arī uzsvēris, ka Skultei ir potenciāls piesaistīt lielāku skaitu jahtu un pat kravas/pasažieru prāmja līniju, bet tad būtu vajadzīgs mērķis - interesanti tūrisma objekti un krāšņu kultūras pasākumu programma, kālab jahtu un prāmja pasažieriem ierasties tieši Saulkrastos.