Labdarības biedrība Dzīves kvalitātes iniciatīva, kuras vārds pagājušajā nedēļā izskanējis negatīvā gaismā saistībā ar labdarībai paredzētu Kūkotavas ceptu cepumu nonākšanu mazumtirdzniecībā, gatavi atspēkot radušos viedokli par sevi kā krāpniekiem un apsver iespēju vērsties arī tiesā, Db.lv norādīja labdarības biedrības «Dzīves kvalitātes iniciatīva» valdes loceklis Valters Ezeriņš. Neprecīzajā preces aprakstā, kas izraisīja PVD dusmas, V. Ezeriņš vaino portālu Cherry.lv, kura pārstāvji apvainojumus kategoriski noliedz.
Papildināta 3. un 4. rindkopā ar Cherry.lv komentāru.
Db.lv jau rakstīja, ka kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piedzīvojusi negatīvu pārsteigumu, jo viņas labdarībai paredzētie cepumi, kas nodoti biedrībai «Dzīves kvalitātes iniciatīva», nonākuši mazumtirdzniecībā portālā Cherry.lv, turklāt kāds tos maldīgi nodēvējis par eko cepumiem, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) dusmas. Kā norāda L. Tomsone, viņai sagādājis pārsteigumu tas, ka cepumi nonākuši mazumtirdzniecībā, jo līgumā šāds punkts netika pieminēts, un tajā tika norādīts, ka cepumi tiks izmantoti labdarības nolūkos, neprecizējot, kādā veidā.
Lai arī šobrīd biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» nonākusi negatīvā gaismā, biedrības valdes loceklis Valters Ezeriņš Db.lv norāda, ka viņā radījis izbrīnu tas, ka Kūkotavas saimniece nav sapratusi, ka cepumi nevar tikt nodoti ar insultu slimajiem un tie tiks pārdoti, bet līdzekļi no pārdotā – novirzīti ar insultu slimo cilvēku vajadzībām. V. Ezeriņš norāda, ka L. Tomsonei tikusi nosūtīta arī vēstule, kurā tika informēts, ka cepumi tiks pārdoti mazumtirdzniecībā.
Runājot par cepumu nodēvēšanu par eko cepumiem, kas lika Kūkotavas saimniecei L. Tomsonei saņemt zvanu no PVD darbinieces, V. Ezeriņš norāda, ka, visticamāk, šī ir bijusi portāla Cherry.lv kļūda, jo anketā, kas bija jāiesniedz portālam, biedrība neesot bildusi neko par eko cepumu nosaukumu. To biedrības pārstāvis var apliecināt arī, parādot portālam Cherry.lv aizpildīto anketu, pauda Dzīves kvalitātes iniciatīva pārstāvis V. Ezeriņš. Jau vēstīts, ka iepriekš uzņēmums, kas tirgoja cepumus un kurš reģistrēts tajā pašā adresē, kur biedrība, pauda, ka eko cepumu apzīmējumu norādījusi pati bierība. Saistībā ar kļūdaino eko cepumu nosaukuma minēšanu Cherry.lv savu vainu neatzīst. Portāla pārstāve Anna Brūna pauž, ka šāds apraksta variants no Cherry.lv puses tika piedāvāts, jo cepumu aprakstā derīguma termiņš esot norādīts viena nedēļa un teksts tika nosūtīts uzņēmumam SIA Eko Alianse, kas to arī apstiprināja.
«Dzīves kvalitātes iniciatīva» nav veikusi komercdarbību, jo ar labdarības organizāciju nav vēlējies sadarboties portāls Cherry.lv, jo tādā gadījumā arī Cherry.lv būtu jāpiedalās labdarības kampaņā, negūstot peļņu. Tādēļ par partneri tika izvēlēts uzņēmums SIA Eko Alianse, kas nodarbojās ar tirdzniecību un sniedza šo pakalpojumu biedrībai bez maksas, Db.lv stāstija V. Ezeriņš. A. Brūna no Cherry.lv skaidro, ka sākotnēji «Dzīves kvalitātes iniciatīvas piedāvājums noraidīts, jo portāls neredzēja veidu, kā šo piedāvājumu pozicionēt kā labdarības projektu, jo cepumi tika pārdoti par samazinātu cenu, savukārt, kad šos pašus produktus piedāvāja tirgot Eko Alianse, tie tika piedāvāti citā iepakojumā un portāls «neesot» atpazinis, ka tirgošanai tiek piedāvāti tie paši cepumi.
Dzīves kvalitātes biedrība varētu lūgt L. Tomsonei atdot atpakaļ produktus, no kuriem Kūkotava pagatavoja cepumus, jo Kūkotavas iesaistīšanās šajā labdarības projektā bija piedāvājot savu darbu, proti, cepumu cepšanu, savukārt produktus Dzīves kvalitātes biedrība guva no citiem ziedotājiem, kas nu ir nemierā par to, ka labdarības akcija nav izdevusies.