Neskatoties uz Gillette izaicinājumiem, Procter & Gamble akcijai klājas labi
Pēdējo gadu laikā vīriešu vidū dominējot bārdas kultam, grūtāk klājas atsevišķiem tādu preču ražotājiem, kas paredz šāda apmatojuma likvidēšanu. Piemēram, grūtības pēdējā laikā ziņot par izciliem darbības rezultātiem bijušas Procter & Gamble skuvekļu biznesam Gillette, kam bijusi negatīva ietekme uz visa kopējā uzņēmuma ienākumiem. Turklāt mazāk skujas ne tikai vīrieši – arī sievietes nevēlamo apmatojumu arvien vairāk likvidējot, piemēram, ar lāzeru palīdzību. Tāpat pieejamā informācija liecina, ka Gillette ir sarežģīti konkurēt ar uzņēmumiem, kuri piedāvā lētākus apmatojuma likvidēšanas produktus (kaut vai tos pašus skuvekļus). Rezultātā Gillette spiesta samazināt savu produktu cenu (negatīva ietekme uz peļņas maržām), kur, piemēram, ASV tirgus daļa šai kompānijai šobrīd sarukusi līdz 54% no 70% 2010. gadā, liecina Euromonitor dati. Tāpat Giltette pārdošanas apjomi pagājušogad salīdzinājumā ar vēl iepriekšējo gadu sarukuši par 5,4% līdz 1,4 miljardiem ASV dolāriem.
Gillette un P&P gan plinti krūmos nemet, un uzņēmums ir centies popularizēt pārējā ķermeņa apmatojumu skūšanu. Tāpat Procter & Gamble piedāvāto produktu klāsts ir pietiekami plašs, lai tas varētu pārdzīvot Gillette nedienas, un, neskatoties uz atsevišķiem sarežģījumiem, Procter & Gamble akcijas pēdējā laikā ir bijušas visai labs ieguldījums. Kopš šā gada sākuma to cena Ņujorkas preču biržā ir pieaugusi par 6,7%. Savukārt gada skatījumā šīs kompānijas akcijas vērtība ir palielinājusies par 11,25%. Jāpiebilst, ka šī kompānija saviem akcionāriem piedāvā arī visai pievilcīgu dividenžu ienesīgumu, kurš atrodas pie 3% atzīmes. Nedaudz ilgākā termiņa gan, Procter & Gamble akcijai klājies vājāk – kopš savām 2014. gada beigu virsotnēm tās cena ir sarukusi par 4,1%. Savukārt piecu gadu skatījumā gan tā tāpat ir iespējusi pieaugt par trešo daļu.
Procter & Gamble ir bezgala plašs dažādu produktu klāsts un šo kompāniju var piesaistīt pie mazāk ciklisko plaša patēriņa preču ražotājiem (tā saucamais Consumer Staples sektors, pie kura var pieskaitīt arī Johnson & Johnson un pat Coca-Cola). Tie ir to preču ražotāji, pēc kurām ir samērā konstants pieprasījums pat tad, ja kādu nelabvēlīgu notikumu rezultātā patērētāju ienākumi samazinās. Šādu akciju turēšana akciju tirgu braucienu var padarīt līdzenāku, lai gan straujākas ekonomikas izaugsmes laikos investoru uzmanības centrā nenoliedzami būs interesantāku sektoru vērtspapīri (kuru cena, ekonomikai augot straujāk, palielināsies spējāk).
Jānorāda, ka šādu kompāniju akcijās var ieguldīt arī ar biržās tirgoto fondu (ETF) palīdzību. Popularitāti, piemēram, guvuši tādi fondi, kas sola investorus pasargāt no straujākām vērtību izmaiņām. Lielākais no šādiem ETF ir iShares Edge MSCI Min Vol USA , kura daļas vērtība šogad pieaugusi par 5,7%. Tāpat šādu fondu vidū var ierindot, piemēram, PowerShares S&P 500 ex-Rate Sensitive Low Volatility Portfolio ETF un PowerShares S&P 500 Low Volatility Portfolio ETF.
Ieguldot šādos fondos, likme tiek likta uz to, ka tādas kompānijas kā Procter & Gamble, stabili pārdodot, piemēram, zobu pastas, investoru kabatas ilgtermiņā papildinās daudz uzticamāk nekā kādu ļoti populāru tehnoloģiju kompāniju akcijas. Jāatceras gan, ka arī tā saucamo garlaicīgo akciju cenas var būt pietiekami svārstīgas. Tā paša iShares Edge MSCI Min Vol USA populārāko 25 akciju cena 2008. gadā saruka par 17%. Tas gan bija daudz labāks sniegums nekā toreizējais Standard & Poor's 500 indeksa kritums par 37%. Pastāv pieņēmums tā sauktās garlaicīgās akcijas daudzus savus svārstīgākos, bet krietni «interesantākos» kolēģus mēdz pārspēt tieši ilgtermiņā. Tikmēr īstermiņā un vidējā termiņā līdz ar kādu modes kliedzienu vai jaunu tendenci, protams, veiksme var uzsmaidīt arī svārstīgāko sektoru akcijām (tomēr no tām daudz grūtāk mēdz būt noteikt uzvarētājus).