Jebkura dzinēja «nākotne» ir atkarīga no pircēja izvēles. Premium segmentā redzam, ka pircēji aizvien vairāk iedziļinās degvielas tipa izvēles jautājumā, izvērtējot savus braukšanas paradumus, reālās vajadzības un citus racionālus apsvērumus.
Tostarp CO2 izmešu līmeni, no kura ir atkarīgs maksājamais transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, un piedomā, vai dīzelis patiešām ir vajadzīgs. Piemēram, vēl pirms diviem gadiem izvēle par labu automašīnai ar dīzeļa dzinēju šķita pašsaprotama.
Atbilstoši Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas pētījuma datiem Rietumeiropā automašīnu ar dīzeļdzinējiem īpatsvars sarūk. Teju desmit gadus dīzeļdzinēju transportlīdzekļi ir bijuši populārāki par spēkratiem ar benzīna dzinēju, vienmēr pārsniedzot 50% robežu. Pērn pirmo reizi kopš 2009.gada dīzeļdzinēju spēkratu īpatsvars ir nokrities līdz 44,4%. Taču, lai arī pasaulē dīzeļa automašīnu īpatsvars samazinās, tas notiek ļoti gausi. Arī Latvijā saskaņā ar šā gada marta automašīnu reģistrācijas datiem premium segmentā 60% spēkratu ir ar dīzeļdegvielas dzinēju.
Līdz ar to uzskatu, ka satraukumam par dīzeļdzinēja automašīnu «izmiršanu» nav pamata, taču tā vairāk nebūs vienīgā izvēle. Benzīna motori kļūst klusāki un jaudīgāki, bet elektroauto ir dažādas praktiskas priekšrocības, piemēram, bezmaksas stāvvietas vai iespēja pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām.
Lasi arī citus viedokļus:
Dīzeļdzinēju loma šobrīd vēl neskaidra