E-apmācību kompānijai FasterCourse ir vairāk nekā 1600 sagatavju trijos populārākajos e-apmācību vadības rīkos; nākotnē uzņēmums plāno vairāk fokusēties uz gatavu produktu piedāvāšanu tirgū.
Liela daļa uzņēmumu, kad vien tas ir iespējams, mēģina izmantot apmācības tiešsaistē, kur darbinieki kaut ko apgūst datorā, planšetdatorā vai telefonā. «Liela darbinieku skaita gadījumā tas noteikti atmaksājas,» uzskata Kārlis Sproģis, SIA FasterCourse īpašnieks. Sākotnēji uzņēmumi e-apmācības programmēja no nulles. Ar laiku parādījās dažādi rīki, kas ļauj to darīt bez atsevišķa programmētāja, turklāt tos var savienot ar uzņēmuma mācību vadības sistēmu, kur ir redzams, vai konkrētais darbinieks šo materiālu ir apskatījis, cik ilgi, vai ir izpildījis uzdevumus, kādi ir bijuši rezultāti. Pieejamas arī dažādas veidnes, kas ir kombinējamas, un tieši ar to nodarbojas FasterCourse.
Uzņēmumam ir vairāk nekā 1600 sagatavju trijos populārākajos mācību vadības rīkos. «Ja uzņēmums e-apmācību izveidē izmanto Articulate, Adobe vai Lectora, tad mums tam ir veidnes. Lai izveidotu e-apmācību kursu, ir vajadzīgas ne tikai satura un pedagoģijas zināšanas, bet arī dizaina un programmēšanas prasmes. Taču bieži cilvēki, kuri izstrādā e-apmācību kursus, nav reizē gan dizaineri, gan programmētāji, gan pedagoģijas eksperti. Mūsu rīks noder tieši viņiem un ļauj fokusēties uz pedagoģisko pusi, nav jādomā par dizainu un to, kā tas viss strādās,» saka Kārlis.
FasterCourse tiek izmantots visa veida jauno darbinieku, dažādu noteikumu un likumu izmaiņu, naudas atmazgāšanas novēršanas risku u.tml. apmācībās. Tāpat to lieto visa veida simulācijas darbiem datorā un klientu apkalpošanā. Var izmantot gan klasiskus uzdevumus ar scenāriju izveidi, gan izstrādāt apmācību ar virtuālās realitātes brillēm, lai tās tuvinātu realitātei.
Uzņēmumi tiešsaistē darbiniekiem piedāvā kursus ne vien par kompānijas vērtībām un vēsturi, bet arī par to, kā iegūt draugus, apzinātību, kā arī par dažādām pašpalīdzības tēmām. E-apmācības lielā mērā ietekmē tehnoloģiju progress. Pirms pieciem gadiem vairums apmācību bija datorā, bet tagad liela daļa FasterCourse klientu atzīst, ka viņu primārā izvēle ir telefons. Ņemot vērā ekrāna izmēra atšķirības, ir jādomā, kā pasniegt informāciju. «Ir skeptiķi, kuri uzskata, ka, izmantojot telefonu, neviens nemācās, bet tikai apskata kaut ko. Mācībām šajā ierīcē ir gan plusi, gan mīnusi,» stāsta Kārlis.
Visu rakstu Viens no sešiem pasaulē lasiet ceturtdienas, 18.oktobra laikrakstā Dienas Bizness!