Mārketinga aģentūra SocialGuruLab fokusējas uz sadarbību ar ēdināšanas uzņēmumiem
«Kā jau nosaukums SocialGuruLab pasaka, tā ir laboratorija un cieši saistīta ar sociālajiem tīkliem un digitālajām tehnoloģijām. Man ir dažāda pieredze mārketingā, bet pēdējos gados mani īpaši saista ēdināšana. Esmu arī ieguvusi izglītību – esmu diplomēta pavāre, tāpēc īpaši plānoju strādāt ar ēdināšanas uzņēmumiem un palīdzēt tiem ar mārketingu,» saka Anda Daubure, SIA SocialGuruLab īpašniece. Viņa sadarbojas arī ar citu jomu uzņēmumiem, tomēr šobrīd ir vairāki klienti tieši no sabiedriskās ēdināšanas nozares.
Ar laiku Anda plāno piedāvāt jaunus risinājumus digitālajā vidē. «Man ir mērķis iegūt jaunas zināšanas ārpus Latvijas, tāpēc plānoju pieteikties Erasmus programmā jaunajiem uzņēmējiem, lai atrastu mentoru ārpus Latvijas un aizbrauktu pie viņa dažus mēnešus stažēties. Tā būtu iespēja pārbaudīt, kā mana ideja varētu strādāt starptautiski,» saka Anda. Uzņēmēja uzskata, ka arī mārketinga pakalpojumi ir eksportējami. «Dzīvojam digitālā vidē, tāpēc uzskatu, ka mārketingam ir eksporta potenciāls. Sākumā gribētu sākt ar Baltijas valstīm un Eiropu,» viņa norāda.
Andai jau sen bija doma par savu uzņēmumu, un pērn rudenī viņa saprata, ka ir gatava dibināt aģentūru. «Sākotnēji nebiju pārliecināta, ka spēšu vadīt savu mārketinga aģentūru, jo likās, ka tas ir kaut kas liels, nopietns, sarežģīts, vajadzīgas lielas investīcijas. Tomēr secināju, ka uzkrātā pieredze ir diezgan liela un es to spēju. Mani iedvesmoja un iedrošināja arī manas draudzenes – katra no viņām darbojas savā lauciņā un vienā brīdī sāka veidot savus uzņēmumus. Secināju, ka arī gribu pamēģināt, jo man ir gana liela pieredze un saprotu, par ko ir runa. Gatavojos šim solim diezgan ilgi, un tieši tāpēc tad, kad nodibināju uzņēmumu, viss tālākais attīstījās diezgan strauji un uzreiz bija pirmie klienti. Lielā mērā palīdzēja arī tas, ka mani iepriekšējie sadarbības partneri daudziem mani ieteica,» viņa stāsta.
Pagaidām Anda savā uzņēmumā ir vienīgā darbiniece un sadarbojas ar daudziem ārpakalpojumu sniedzējiem. «Sadarbojos ar lieliskiem māksliniekiem un sociālo kontu pārzinātājiem, kas man palīdz kampaņās. Vienai pašai visu izdarīt kvalitatīvi, efektīvi un diezgan ātri ir grūti, pat strādājot pa naktīm. Vēl nevaru piedāvāt pilna laika darbu, un man vēl nav skaista biroja, tāpēc pagaidām pērku ārpakalpojumus,» teic Anda.
Tehnoloģiju ietekmē mārketings pēdējos gados ir ievērojami mainījies, jo īpaši digitālā ziņā. «Visa informācijas aprite notiek internetā. Tagad daudz sanāk strādāt ar blogeriem un ietekmētājiem sociālajos tīklos. Tagad tie ir svarīgs informācijas nesējs. Agrāk tā nebija. Protams, ir profesionālāki un mazāk profesionāli blogeri un t.s. influenceri, tāpēc vienmēr jāskatās, lai klients gūtu gaidīto atdevi, atrastu īsto sadarbības partneri, lai publicētā informācija būtu adekvāta un atbilstoša,» saka Anda.
Visu rakstu lasiet 27. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!