2009. gadā Liepājas ostā pārkrauts 4.38 milj. t kravu, kas ir par 4.6 % vairāk nekā 2008. gadā. 2009. gadā Liepājas ostā ienākuši 1456 kuģi, kas ir par 32 vairāk nekā 2008. gadā, bet iebraukuši un izbraukuši gandrīz 20 tūkstoši pasažieru, kas ir par aptuveni 18 tūkstošiem vairāk nekā gadu iepriekš.
Tāpat kā iepriekš lielākais kravu apjoms bijis beramkravām – 46% no kopējā jeb ap diviem miljoniem tonnu. Pērn beramkravu apjoms bijis par 7.5 % lielāks nekā 2008. gadā. Visvairāk pārkrauta labība un labības produkti -1.8 milj. t jeb 41% no visām kravām. Nelielā apjomā pārkrauta arī koksnes šķelda, celtniecības materiāli un metāllūžņi.
2009. gadā palielinājies arī ģenerālkravu apjoms par 21.4%. Visa gada garumā pārkrautas 1.7 milj. tonnas. Pieaugusi kokmateriālu, apaļkoku, melnā metāla un tā izstrādājumu, kā arī fasētas kūdra plūsma caur Liepājas ostu, tomēr vislielākais pieaugums bijis ro - ro (roll of roll) kravām. Tas saistīts ar prāmju līnijas Liepāja – Lībeka atklāšanu 2008. gada novembrī. Pagaidām, kā jau Db rakstīja, prāmju līnija nedarbojas.
Līdz ar vispārējo situāciju naftas un naftas produktu tirgos pasaulē 2009. gadā Liepājas ostā samazinājušies lejamkravu apjomi. Kopumā pārkrauts 658,2 tūkst. tonnas lejamkravu, ko pārsvarā veido naftas produkti un jēlnafta.
Lielākais pārkrauto kravu apjoms 2009. gadā bija a/s Liepājas osta LM - 1.2 milj. t kravu, kas gan ir par 7.47 % mazāk nekā 2008. gadā. Otrs lielākais kravu apjoms ir Transit Service Agency (iepriekš pazīstams kā TransWide Service un tagad apvieno vairākus operatorus TWS, LBT) – 1. 14 milj. tonnu, kas veiksmīgi attīstījies un piesaistījis jaunas kravas, palielinot kravu apgrozījumu par 32.48%.
Līdz ar veiksmīgu prāmja līnijas Liepājas – Lībeka darbību kravu apjomus ievērojami palielināja ostas stividorkompānija Terrabalt, pārvadājot 385 tūkst. tonnu kravu. Arī stividorkompānijas Laskana un BTC palielināja kravu apjomus attiecīgi par 75.6 % un 20.37%.