Maksātnespējīgās AS Liepājas metalurgs pārdošanas plāns tiks precizēts - paredzēts, ka Liepājas metalurga meitasuzņēmums AS Liepājas osta LM tiek pārdots atsevišķi no pamatražotnes, savukārt ostas pakalpojumu pieejamību ražotnei garantēs jaunizveidotais meitasuzņēmums SIA 50.piestātne, norāda Liepājas metalurga maksātnespējas administrators Haralds Velmers.
Marta beigās izveidotā 50.piestātne ir 100% Liepājas metalurga meitasuzņēmums un šodien Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde devusi piekrišanu modernizētās 50.piestātnes nomas līguma izbeigšanai ar Liepājas osta LM un šai piestātnei pieguļošās zemes iznomāšanai uzņēmumam 50.piestātne.
«Šī piestātne nesen ir modernizēta tieši Liepājas metalurga vajadzībām un tieši šajā 50.piestātnē notika gan metāllūžņu, gan gatavās produkcijas pārkraušana. Pēc uzņēmuma darbības apturēšanas piestātnē kravu operācijas netika veiktas. Piestātne ir spējīga pilnībā nodrošināt visu Liepājas metalurgam nepieciešamo kravu plūsmu,» skaidro Velmers.
Administrators piebilda, ka šādā veidā tiek nodrošināts Liepājas metalurga pārdošanas plāna galvenais mērķis - uzņēmumam tiek garantēti nodrošināta pieeja ostas pakalpojumiem, savukārt Liepājas osta LM pārdošana atsevišķi, kas varētu notikt ātrāk nekā pamatražotnes pārdošana, spēs atrisināt šī uzņēmuma problēmas - dramatisko kravu kritumu, finansiālo nestabilitāti.
«Jāsaprot, ka ostas bizness un metalurģijas bizness ir ļoti atšķirīgi, tāpēc nav pareizi ostas uzņēmumu pārdot vienā paketē ar metalurģijas uzņēmumu. Ir jāatrod ātrs risinājums tam, kāda būs Liepājas osta LM nākotne, vajag ātrus risinājumus jaunu kravu piesaistei, lai uzņēmums spētu izdzīvot. Piemēram, tam var parādīties jauni īpašnieki, kas nāk ar savām kravām,» sacīja Velmers.
Viņš norādīja, ka arī no Liepājas metalurga aktīvu pārvaldīšanas viedokļa, 50.piestātnei pārņemot nomas līgumu no Liepājas osta LM, šis aktīvs nav pazaudēts, bet ostai tiek radīta iespēja rast ātrāku risinājumu.
Nākamajā nedēļā Velmers paredzējis izsūtīt visiem Liepājas metalurga kreditoriem precizēto uzņēmuma pārdošanas plānu, kurā tiks iekļauts precizētais ostas uzņēmuma pārdošanas veids. «Pēc tam, kad šie precizējumi tiks veikti, varēšu arī sīkāk komentēt, kādā veidā notiks Liepājas osta LM pārdošana,» norādīja Velmers.
Patlaban viņš arī atturējās nosaukt, pār kādu summu iecerēts pārdot Liepājas osta LM.
Administrators piebilda, ka Liepājas osta LM pārdošana atsevišķi neizslēdz iespēju, ka šo uzņēmumu nopērk tas pats pircējs, kurš pēc tam iegādāsies arī Liepājas metalurga pamatražotni.
Liepājas osta LM kravu apgrozījums pērn samazinājies par 45%. Liepājas osta LM ir lielākā Liepājas ostas stividorkompānija, kas līdz šim ik gadu ir nodrošinājusi ostai stabilu kravu plūsmu, tomēr 2013.gadā līdz ar uzņēmuma māteskompānijas Liepājas metalurgs maksātnespēju ievērojami samazinājās kravu apgrozījums. Ja 2012.gadā kompānija pārkrāva 2,67 miljonus tonnu kravu, tad 2013.gadā - vien 1,47 miljonus tonnu.