Viedierīces

Ķīna apsteidz ASV un kļūst par lielāko viedtālruņu tirgu

Gunta Kursiša, 23.11.2011

Jaunākais izdevums

Pēc šā gada trešā ceturkšņa datiem Ķīna ir kļuvusi par pasaules lielāko viedtālruņu tirgu, apsteidzot līdzšinējo līderi ASV, vēsta BBC.

Tā ir pirmā reize, kad Ķīnas viedierīču tirgus apsteidzis ASV tirgu. Viedtālruņu piegādes Ķīnai minētajā laika posmā pieauga līdz 24 miljoniem, uzstādot rekordu. Turpretī ASV tirgum trešajā ceturksnī piegādāti 23 miljoni viedtālruņu, liecina pētījumu firmas Strategy Analytics apkopotie dati. Strategy Analytics norāda, ka viedtālruņu piegādes Ķīnai balstīja galvenokārt «zemo cenu Android modeļi, ko ražojušas vietējās Ķīnas kompānijas». «Ķīnas tirgus izaugsmi veicinājusi galvenokārt pieaugošā viedtālruņu pieejamība mazumtirdzniecībā,» norādīja Toms Kangs (Tom Kang) no Strategy Analytics.

Piegādes Ķīnas tirgum minētajā laika posmā pieaugušas par 58% iepretim 7% samazinājumam, ko pieredzējis ASV tirgus.

Šā gada trešajā ceturksnī Nokia Ķīnas tirgum piegādājusi 6,8 miljonus viedtālruņu, aizņemot attiecīgi 28,5% tirgus daļas. Samsung piegādājis 4,2 miljonus ieerīču (17,6% tirgus daļas), bet pārējās kompānijas kopumā piegādājušas 12,9 miljonus viedierīču (54% tirgus daļas).

Ķīna ir pasaules lielākais mobilo telefonu tirgus, kas turpina pieaugt. Patlaban Ķīnā ir 952 miljoni mobilo telefonu lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju ražotājs Samsung ir apsteidzis Apple un šī gada trešajā ceturksnī ir kļuvis par pasaules lielāko viedtālruņu pārdevēju, vēsta BBC, balstoties uz Strategy Analytics apkopotajiem datiem.

Līdz šim jau izskanējuši neoficiāli dati par Samsung veiksmīgajiem viedtālruņu pārdošanas rezultātiem – jau pagājušajā nedēļā Wall Street Journal rakstīja par Samsung viedtālruņu pārdošanas apjomiem 20 miljonu apmērā, tomēr Strategy Analytics veiktais pētījums liecina – Samsung šī gada trešajā ceturksnī pārdevis teju 28 miljonus viedtālruņu.

Minētajā triju mēnešu laika posmā Samsung pārdevis 27,8 miljonus viedtālruņu, savukārt sīvākajiem sāncenšiem Apple izdevies pārdot 17,1 miljonu viedtālruņu, bet Nokia – 16,8 miljonus viedtālruņu, liecina Strategy Analytics veiktais pētījums. Attiecīgi katrs viedtālruņu ražotājs aizņēma 23,8%, 14,6% un 14,4% tirgus daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmuma Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs intervijā laikrakstam Diena.

Kad parādās populārāko viedtālruņu jaunākie modeļi, tā bieži ir ažiotāža pasaules mērogā. Droši vien arī to esat piedzīvojuši savos veikalos?

Jā, mums ir veikali visā Latvijā, un mēs uzmanīgi sekojam telekomunikāciju jaunumiem. Pirms dažiem gadiem paredzējām, ka 2015. gadā viedtālruņu pārdošana varētu sasniegt 75% no visu pārdoto tālruņu kopējā apjoma. Tas vēl nav sasniegts, bet izskatās visai reāli, jo viedtālruņu popularitātes kāpuma tempi nedaudz palielinās, no katriem desmit tālruņiem, ko pārdodam, 6-7 ir tieši viedtālruņi. Viedtālruņu izplatību labi raksturo pēdēji pieci gadi - šā gada sākumā Tele2 tīklā viedtālruņu lietotāju skaits pārsniedza 300 000 jeb bija aptuveni 30% no klientu skaita. 2009. gadā viedtālruņu lietotāju bija tikai 10 000 jeb 1% no visa klientu skaita. Latvija viedtālruņu jomā labā līmenī ir arī pasaulē, mēs varētu būt Top 15 sarakstā attiecībā uz viedtālruņu izplatību, bet, protams, absolūtos skaitļos, runājot par viedtālruņu lietotāju daudzumu, Latvijai ir grūti sacensties, teiksim, ar Ķīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Viedtālruņu viltojumi radījuši 45,3 miljardus eiro zaudējumus

Zane Atlāce - Bistere, 01.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visā pasaulē viltotu viedtālruņu pārdošanas apjoms ir 184 miljoni vienību, kuru vērtība ir 45,3 miljardi eiro jeb 12,9 % no kopējā pārdošanas apjoma, liecina Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja (EUIPO) un Starptautiskās Telekomunikāciju savienības (ITU) pētījums par viltojumiem viedtālruņu tirgū un to ietekmi uz pasaules valstu ekonomiku.

Latvija viltojumu dēļ ir zaudējusi ap 10,6 % no pārdošanas apjoma viedtālruņu industrijā. Ziņojumā tiek plaši analizēts pārdoto viedtālruņu klāsts katrā no 90 valstīm, balstoties uz pārdošanas punktu sniegtajiem datiem. Apkopojot iegūtos datus, tika secināts, ka 2015. gadā pasaulē bija pārdots ap 1,3 miljardiem viedtālruņu, kuru vidējā cena sastāda 275 eiro.

2015. gadā viedtālruni ir iegādājies katrs trešais Eiropas Savienības (ES) iedzīvotājs. Tikai ES teritorijā ir pārdoti vairāk nekā 150 miljoni ierīču. Ir vērojams izteikts pirātisma efekts 28 ES dalībvalstīs. ES tirgū viltotu viedtālruņu dēļ ir zaudēti aptuveni 4,2 miljardi euro, kas atbilst 8,3 % no nozares pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ķīnu kritizēt nevar, ja negribi zaudēt šo tirgu: H&M piemērs

Jānis Šķupelis, 29.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās jābūt ļoti uzmanīgam par to, ko kritizēt. Nupat, piemēram, Ķīna demonstrējusi, kas notiek, ja kāds atļaujas nosodīt tās politiku - faktiski, ja kāds grib šo valsti kritizēt, tad tam ir jābūt gatavam par to samaksāt.

Viens no pasaules lielākajiem apģērbu mazumtirgotājiem Zviedrijas Hennes&Mauritz (H&M) savā mājas lapā jau pirms laika izcēla bažas par darba apstākļiem Ķīnas Ziemeļrietumos – pamatā vērsa uzmanību uz piespiedu darbu kokvilnas plantācijās. Attiecīgi uzņēmums norādīja, ka savas izejvielas no šī reģiona vairs nevēlas saņemt. Šāds lēmums gan nepagāja bez ārkārtīgi asas Ķīnas atbildes. Ziņām par šādām par H&M darbībām pēdējās dienās izplatoties ar kūlas cienīga ugunsgrēka ātrumu, Ķīnā pret šo kompāniju strauji vēlies pāri boikotu ceļarullis.

Piemēram, The Wall Street Journal raksta, ka, Ķīnas interneta meklētājos vairs nevar atrast nekādu informāciju par H&M veikaliem, kuri šajā valsī esot vairāk nekā 500. Tāpat H&M produkciju kopš pagājušās trešdienas vairs nevarot atrast Ķīnas ietekmīgākajās e-komercijas platformās Alibaba Group Holding, Pinduoduo un JD.com. Attiecīgi Ķīna demonstrējusi, ka vajadzības gadījumā gluži vai jebkuru uzņēmumu no sava tirgus tā var "dzēst", kur pagājušonedēļ H&M vārds pazuda faktiski no visām vadošajām tās mobilajām aplikācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Eiropas ekonomikai atkopšanās vēl ir vien priekšā, tad Ķīnas tautsaimniecības vilciens jau uzņēmis pamatīgu inerci.

To, ka šīs valsts ekonomika atkopjas ļoti strauji, apliecina tās eksporta mērījumi – Ķīnas eksports janvāra-februāra periodā, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada palēcies par 60,6%. Pirms tam analītiķi vidēja gaidīja pieaugumu “vien” par 40%. Februārī vien šīs valsts eksports, salīdzinājumā ar 2020. gada februāri, dubultojies, ziņo Bloomberg.

Faktiski jāsecina, ka Ķīna uzvarējusi pandēmijas sacensībā – tā ir pirmā lielā pasaules tautsaimniecība, kas strauji atgūstas, jo tā pirmā arī atvērās. Ķīnai ļoti palīdz tās eksporta dinamika, kur pasaulē vērojams liels pieprasījums pēc tur ražotajiem medicīniskajiem produktiem.

Piemēram, no marta līdz decembrim Ķīna eksportēja 224 miljardus sejas masku – gandrīz 40 uz katru planētas iedzīvotāju, neskaitot pašu Ķīnu. Tāpat tieši no Ķīnas parasti nāk dažādas preces un piederumi, kas pasaule bijusi pastiprināti nepieciešami jaunajos darbam no mājām apstākļos. Ķīnā tiek ražots gandrīz viss, un nostiprinājies pamata pieņēmums, ka pēc šīs valsts produktiem saglabāsies liels pieprasījums arī tad, kad asinsrite straujāka kļūs ASV un pēc tam – Eiropas – ekonomikai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināta - Iepazīstina ar jaunāko BlackBerry; Latvijā gaidāms aprīļa sākumā

Jānis Rancāns, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Research In Motion (RIM) laidusi klajā ilgi gaidīto papildinājumu BlackBerry viedtālruņu sērijā, jaunu operētājsistēmu, kā arī mainījusi savu zīmolu. Tiesa gan kļuvis zināms, ka jaunie viedtālruņi tirdzniecībā ASV parādīsies tikai martā, kas sarūgtinājis investorus un izraisījis kompānijas akciju kritumu par 12 procentiem.

[Papildināta ar 2. rindkopu]

Latvijā BlackBerry 10 viedtālruņi gaidāmi šā gada aprīļa sākumā, bet to cena paredzēta 400 latu apmērā, Db.lv informēja mobilo sakaru operators Bite Latvija, kas ir BlackBerry viedtālruņu izplatītājs.

Kompānija cer, ka BlackBerry 10 iezīmēs pagrieziena punktu un ļaus atgūt zaudētās pozīcijas viedtālruņu tirgū. Jaunos viedtālruņus bija paredzēts prezentēt jau pirms gada, tomēr termiņš, saistībā ar operētājsistēmas uzlabošanu, tika divas reizes pagarināts. Tirdzniecībā parādīsies divi BlackBerry 10 modeļi – viens ar fizisku tastatūru (BlackBerry Q10) un otrs ar pilnībā skārienjūtīgu ekrānu (BlackBerry Z10).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas tehnoloģiju kompānija Nokia «izkritusi» no pasaules piecu lielāko viedtālruņu ražotāju saraksta, liecina tirgus analītiķu kompānijas International Data Corporation (IDC) apkopotie aizvadītā ceturkšņa tirgus dati.

Somijas kompāniju apsteiguši tirgus līderi Apple un Samsung, Ķīnas kompānijas ZTE un HTC, kā arī Kanādas Research in Motion (RIM). Kopumā viedtālruņu ražotāji šā gada aizvadītajā ceturksnī piegādājuši 179,7 miljonus ierīču, kas, salīdzinot ar 2011. gadu, ir pieaugums 45,3% apmērā.

Dienvidkorejas kompānijai Samsung gada trešajā ceturksnī izdevies piegādāt 56,3 miljonus viedtālruņu, tādējādi nodrošinot tirgus daļu 31,3% apmērā. Apple piegādājis 26,9 miljonus viedtālruņu, kas ļāvis nodrošināt tirgus daļu 15% apmērā. Savukārt RIM piegādājis 7,7 miljonus viedtālruņu, kas ļāvis iegūt tirgus daļu 4,3% apmērā. Ķīnas kompānijas ZTE un HTC piegādājušas attiecīgi 7,5 un 7,3 miljonus viedtālruņu (iegūstot attiecīgi 4,2% un 4% no tirgus).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa no šā gada sākuma pagājusi Ķīnas koronavīrusa zīmē. Finanšu tirgus eksperti spriež par to, vai tas ir jauns "melnais gulbis" vai tomēr - akciju pirkšanas iespēja.

Katrā ziņā strauja jaunā koronavīrusa izplatīšanās Ķīnā nedēļām vai pat mēnešiem ilgi var izolēt globāli otro lielāko tautsaimniecību no pārējās pasaules, potenciāli izraisot vēl vienu globālās ekonomikas palēnināšanos.

Otrā pusē gan ir centrālo banku spēks – tās jau ir pierādījušas, ka to darbības var novērst būtisku kritumu akciju tirgos. Tādēļ - ja situācija ar vīrusu stabilizēsies, tam var sekot arī akciju cenu rallijs, uzskata "Luminor" Ieguldījumu pārvaldes vadītājs Atis Krūmiņš.

Jānorāda, ka par "melno gulbi" tiek saukti ļoti reti, neparedzēti notikumi, kas finanšu tirgu kontekstā rada būtiskas, negatīvas sekas. Šādu notikumu piemēri ir 2001. gada 11. septembra teroristu uzbrukumi, "Lehman Brothers" sabrukums 2008. gadā, zemestrīce Japānā 2011. gadā un tai sekojošā Fukušimas kodolavārija. Sākoties jaunai desmitgadei, mēs, iespējams, novērojam jaunu melno gulbi – koronavīrusa parādīšanos Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG Electronics (LG) paziņojis, ka sasniedzis jaunu atskaites punktu – visā pasaulē pārdoti pieci miljoni mobilo sakaru standarta LTE (Long Term Evolution) viedtālruņu. Jūnijā tika sasniegts četru miljonu pārdoto LTE viedtālruņu slieksnis, bet jūlijā tika pārdots vēl viens miljons viedtālruņu, kas ir aptuveni viens LTE viedtālrunis katrās divarpus sekundēs.

Pagājušā gada maijā ar lielākā mobilā tīkla operatora Verizon Wireless starpniecību LG laida klajā pirmo LTE viedtālruni Amerikas Savienotajās Valstīs RevolutionTM by LG un pēc tam paplašināja savu LTE viedtālruņu mērķa tirgu, piedāvājot tos globāli.

Pašlaik valstīs, kur pieejams LTE standarts, tai skaitā Korejā, ASV, Japānā un atsevišķos tirgos Eiropā un Āzijā, tiek piedāvāti vairāk nekā desmit LG LTE viedtālruņu modeļu.

Lai gan pats populārākais LG piedāvātais LTE viedtālruņa modelis ir LG Optimus LTE, un tā pārdošanas apjomi ir sasnieguši divus miljonus, kopš marta ir pārdoti arī vairāk nekā 500 000 LG Optimus Vu viedtālruņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī par lielāko viedtālruņu kompāniju pasaulē kļuvusi Ķīnas kompānija "Huawei", liecina jaunākie pētījumu kompānijas "Canalys" dati.

Otrajā ceturksnī uzņēmums pārdevis 55,8 miljonus viedtālruņu, kas gan ir par 5% mazāk nekā pirms gada, taču pārspēj gan "Samsung", gan "Apple" pārdoto viedtālruņu skaitu, tādējādi ieņemot pirmo vietu. Tajā pašā laikā eksperti pauž bažas, vai šis pārdošanas temps ir ilgtermiņā uzturams, ņemot vērā, ka lauvas tiesa jeb 70% no kopējiem pārdošanas apjomiem bijuši Ķīnā, savukārt importa apjomi gada laikā sarukuši par 27%.

Eiropā "Huawei" tirgus daļa sarukusi no 22% pirms gada līdz 16% otrajā ceturksnī, liecina "Counterpoint Research" dati.

"Samsung" palicis otrajā vietā, pārdodot 53,7 miljonus viedtālruņu, kas ir par 30% mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Dienas tēma: Apsver savu ražotni Ķīnā

Raivis Bahšteins
, 25.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saki: Food Union, domā – Ķīna. Domā: Food Union, saki – Ķīna .

AS Rīgas piena kombināts (RPK) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs ieskicē vērienīgākus koncerna plānus par saldējuma eksportu.

Food Union vārds asociējas ar Ķīnu un otrādi. Tik veiksmīgi esat sabiedrībā iznesuši ziņas par savu rosīšanos tālajā tirgū, taču pašlaik pirmā krava tikai sasniegusi galamērķi.

Un ir atmuitota. Tie ir divi konteineri, kuru kopējais uz kuģa pavadītais laiks no mūsu rūpnīcas līdz atmuitošanas brīdim bija divi mēneši un 28 dienas! Nākamais solis ir nodrošināt iekšējo loģistiku Ķīnā, nogādāt saldējumu veikalos. Un tad varēsim sākt runāt par pārdošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) un Ķīna trešdien pēc septiņus gadus ilgušiem pūliņiem panāca principiālu vienošanos pabeigt sarunas par Visaptverošu Investīciju nolīgumu (VIN), kas paredzētu, ka Ķīna varētu nodrošināt ES investoriem lielāku piekļuvi tirgum nekā līdz šim.

Pēc EK paustā, vienošanās tika panākta pēc videokonferences, kurā piedalījās Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpinu, Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena, Eiropadomes priekšsēdētājs Šarls Mišels, Vācijas kanclere Angela Merkele, kas pārstāvēja ES Padomes prezidentūru, un Francijas prezidents Emanuels Makrons.

"ES ir pasaulē lielākais vienotais tirgus. Mēs esam atvērti uzņēmējdarbībai, taču mums svarīgs savstarpīgums, vienlīdzīgi konkurences noteikumu un vērtības," ierakstā savā tvitera kontā norāda Leiena. "Šodien ES un Ķīnas principā noslēdz sarunas par investīciju vienošanos."

Ķīna ir ne tikai apņēmusies nodrošināt ES investoriem lielāku piekļuvi tirgum nekā līdz šim, bet cita starpā arī atverot ES uzņēmējiem nozīmīgas jaunas tirgus iespējas. Ķīna arī uzņemas saistības nodrošināt taisnīgāku attieksmi pret ES uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Samsung pārdevis 100 miljonus Galaxy S viedtālruņu

Jānis Rancāns, 14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju milzim Samsung izdevies pārdot vairāk nekā 100 miljonus Galaxy S sērijas viedtālruņu kopš šīs ierīces parādījās tirdzniecībā.

Kopš pirmā viedtālruņa – Galaxy S – nonākšanas dienas gaismā 2010. gada jūnijā, Samsung pārdevis 24 miljonus šīs ierīces. Savukārt nākamo sērijas viedtālruni – Galaxy S II Samsung izdevies pārdot 40 miljonos eksemplāru, bet jaunāko ierīci – Galaxy S III – Dienvidkorejas kompāniju izdevies pārdot 20 miljonos eksemplāru, vēsta AP.

Aizvadītā gada pēdējā ceturksnī Samsung nopelnījusi 8,3 miljardus ASV dolāru, liecina kompānijas prognozes. Ievērojamo peļņu dienvidkorejiešiem izdevies sasniegt pateicoties augstajiem viedtālruņu pārdošanas apjomiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju kompānija Samsung Electronics gada otro ceturksni noslēgusi ar rekordaugstu peļņu, kuras kāpumu veicinājusi sekmīga viedtālruņu tirdzniecība.

Laika posmā no šā gada aprīļa līdz jūnijam kompānija Samsung strādājusi ar 7,8 triljonu vonu (septiņu miljardu ASV dolāru) lielu tīro peļņu, kas salīdzinājumā ar attiecīgu periodu pirms gada bijis pieaugums 50% apmērā. Tomēr rekordaugstā Samsung peļņa sarūgtinājusi analītiķus, kas Samsung peļņu bija prognozējuši astoņu triljonu vonu apmērā, tādējādi nedaudz samazinājusies kompānijas akciju vērtība.

Peļņas kāpumu Samsung skaidro ar veiksmīgu viedtālruņu tirdzniecību, vienlaikus brīdinot, ka izaugsmes tempi šajā sektorā varētu kļūt lēnāki, vēsta BBC. «Sākoties IT jomas tradicionāli spēcīgai sezonai, mēs paredzam, ka ienākumi turpinās palielināties. Tomēr mēs nevaram nepievērst uzmanību ekonomiskās atveseļošanās lēnajiem tempiem Eiropā un pieaugošiem konkurences izaicinājumiem viedtālruņu un citu produktu jomās,» atzinis Samsung investoru attiecību vadītājs Robers Ji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Android kontrolē divas trešdaļas tirgus Eiropas Savienībā

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Google izstrādāto operētājsistēmu Android aprīkotajiem viedtālruņiem augustā piederēja 67% no Eiropas Savienības (ES) viedtālruņu tirgus.

Kopš aizvadītā gada augusta Android viedtālruņu īpatsvars ES tirgū audzis par 20,2%. Lielāko kāpumu Android operētājsistēma baudījusi Lielbritānijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā, liecina analītiķu kompānijas Kantar Worldpanel Comtech apkopotie dati.

Tuvākais Android sekotājs – Apple iOS šā gada augustā kontrolēja 14,6% ES viedtālruņu tirgus, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir samazinājums piecu procentpunktu apmērā.

Samazinājies gandrīz visu populārāko viedtālruņu operētājsistēmu īpatsvars. Gada griezumā kāpumu izdevies noturēt tikai Android un Windwos Phone. Microsoft izveidotās operētājsistēmas īpatsvars gada laikā palielinājies par 1,5 procentpunktiem un augustā sasniedzis 5,2% no viedtālruņu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānijas Apple ceturkšņa peļņa sasniegsi 6,9 miljardus ASV dolāru, kas, salīdzinot ar aizvadīto gadu, bijis samazinājums 22% apmērā, tomēr, neskatoties uz to, pārspējis Volstrītas pesimistiskās prognozes.

Laika posmā no šā gada aprīļa līdz jūnijam Apple spējusi nodrošināt rekordaugstus iPhone viedtālruņu tirdzniecības apjomus 31,2 miljonu vienību apmērā. Augstie viedtālruņu tirdzniecības apjomi uzlabojuši Apple peļņas rādītājus. Attiecīgā laika posmā pirms gada kompānija bija pārdevusi 26 miljonus iPhone viedtālruņu. Straujākais iPhone tirdzniecības kāpums (+51%) bijis ASV un Japānā (+66%).

Minētajā laikposmā Apple strādājusi ar apgrozījumu 35,3 miljardu ASV dolāru apmērā, kas nedaudz pārsniedzis aizvadītā gada rādītājus (35 miljardi ASV dolāru). Analītiķi tikmēr pieļauj, ka Apple rezultāti, it īpaši iPhone pārdošanas dati, varētu samazināt esošās bažas par kompānijas lejupslīdes aizsākšanos, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

BlackBerry: Apple ir atpalikusi par pieciem gadiem

Jānis Rancāns, 19.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple nav spējusi veiksmīgi tikt līdzi jaunākajām inovācijām viedtālruņu nozarē, pavēstījis BlackBerry izpilddirektors Torstens Heins (Thorsten Heins).

Runājot jauno BlackBerry viedtālruņu prezentācijas pasākumā Austrālijā, T. Heins atzina, ka Apple ar iPhone tālruņiem veikusi revolūciju nozarē, tomēr patlaban kompānija nespēj piemēroties jaunām idejā, raksta laikraksts The Telegraph.

«Apple paveica fantastisku darbu ar to, ka tirgū ieviesa skārienjūtīgas ierīces. Viņi paveica fantastisku darbu, izveidojot lietotāja interfeisu, un ir kļuvuši par dizaina ikonu. Mums tas ir jāatzīst un jārespektē,» klāstīja BlackBerry izpilddirektors. Tomēr viņš arī norādīja, ka vēsture sevi atkārto un inovāciju temps viedtālruņu nozarē ir tik liels, ka kompānija, kura tam nepievērš uzmanību, ātri vien tiek aizstāta. «iPhone lietotāja interfeiss patlaban ir vismaz piecus gadus vecs,» sacīja T. Heins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" Baltijas valstīs 2019. gadā kopumā pārdevis vairāk nekā 800 tūkstošus mobilo ierīču, tostarp viedtālruņus, planšetdatorus, viedpulksteņus un citas.

""Samsung Electronics Baltics" mobilo ierīču segmentam 2019. gads bijis veiksmīgs – tas zīmīgs ar ieņēmumu pieaugumu jau trešo gadu pēc kārtas," teic Jurijs Bušmaks, "Samsung" IT un mobilo tehnoloģiju nodaļas vadītājs Baltijā.

"Samsung" galvenajām viedtālruņu jeb flagmaņu sērijām, kurās ietilpst jaunākie "Galaxy S" un "Note" viedtālruņi, pārdošanas apjoms Baltijas valstīs 2019. gadā pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tas esot līdz šim augstākais rezultāts gan "Galaxy S", gan "Note" sērijā.

Vērtējot Baltijas valstu mērogā, Latvijā pārdota aptuveni trešdaļa visu "Galaxy S10" sērijas viedtālruņu (31%), savukārt vispopulārākie tie bijuši Lietuvā (47%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Android pieder jau puse pasaules viedtālruņu tirgus

Jānis Rancāns, 16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada trešajā ceturksnī interneta giganta Google ražotajai mobilo ierīču operētājsistēmai Android piederējuši 52% pasaules viedtālruņu tirgus, liecina pētījumu centra Gartner jaunākie dati.

Savukārt Apple iPhone kontrolējusi 15% viedtālruņu tirgus (pirms gada 16,6%). Piecdesmit procentu barjeru Android pārvarēt izdevies pirmo reizi. Salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pirms gada – Android izdevies dubultot savu daļu viedtālruņu tirgū, vēsta tehnoloģiju žurnāls eWeek.

Operētājsistēma Symbian, kuru lieto Nokia viedtālruņi, kontrolē 17% tirgus, kas ir ievērojams samazinājums ar aizvadītā gada trešo ceturksni, kad tai piederēja 36%.

Kanādas kompānijas Research In Motion (RIM) operētājsistēmām šā gada trešajā ceturksnī piederējuši 11% viedtālruņu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Salīdzinot ar pērno gadu, šogad pirms svētkiem lielāka interese par sīkrīkiem

Gunta Kursiša, Sanita Igaune, 22.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar pērno gadu, šogad pirms Ziemassvētkiem pieaugusi patērētāju interese par sīkrīkiem jeb tā sauktajiem «gadžetiem» - planšetdatoriem un viedtālruņiem, Db.lv noskaidroja, aptaujājot Elkor, Capital, LMT un oficiālā Apple izplatītāja Baltijā AVAD Baltic pārstāvjus.

Salīdzinot iPhone tirdzniecību šā gada decembrī ar pērnā gada decembri, šogad pārdoto viedtālruņu skaits ir dubultojies, Db.lv stāstīja LMT Biznesa vadības dienesta vadītājs Vigants Radziņš.

Salīdzinot Apple datoru pārdošanas apjomu, Latvijā pēdējā ceturksnī līdz 16. decembrim tika pārdoti 1323, bet 2010. gadā šajā laikā – 681 datori, kas liecina, ka Latvija ir piedzīvojusi visstraujāko tirdzniecības apjomu kāpumu 94% apmērā – salīdzinot ar kāpumu citās Baltijas valstīs. Salīdzinājumā ar abām pārējām valstīm Latvijā ir vismazākais Apple pārdoto datoru un iPad skaits, Db.lv atklāja Apple oficiāla izplatītāja Baltijā AVAD Baltic direktors Toms Palšis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Pekinā kompānija Meizu nāca klajā ar savu jauno viedtālruni MX4.

Meizu ir viens no lielākajiem viedtālruņu ražotājiem Ķīnā. Kompānija TCCM, lielākais mobilo ierīču izplatītājs Centrālajā un Austrumeiropā, būs oficiālais Meizu viedtālruņu piegādātājs Baltijā. Jaunais MX4 modelis, kurš būs pielāgots Eiropas tirgum, Baltijā gaidāms pārdošanā līdz šā gada beigām, pastāstīja pārstāvis Latvijā Jānis Vanags.

Meizu MX4 ir 5,36 collu ekrāns, ierīce sver 147 gramus. MX4 ir 20,7 megapikseļu Sony kamera. Operētājsistēma Flyme 4.0 ir veidota uz Android 4.4.4 bāzes.

«Tādi zīmoli kā Meizu un Xiaomi rada nopietnu konkurenci vadošajiem viedtālruņu ražotājiem. Jaunie tirgus dalībnieki, kurus vēl nesen uzskatīja par iesācējiem, tagad strauji aug, īpaši Ķīnas tirgū,» sacīja TCCM īpašnieks Kamils Vaceks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Bijušie Nokia darbinieki pirmajiem pircējiem sāks piegādāt savu jauno viedtālruni

Gunta Kursiša, 28.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušo Nokia darbinieku komanda trešdienas vakarā laida apritē savu pirmo viedtālruni Jolla, kas izmanto pašu radīto jauno operētājsistēmu Sailfish, vēsta BBC.

Platforma Sailfish ir savietojama ar lielāko daļu Google Android platformai paredzēto lietojumprogrammu.

Trešdienas vakarā kļuva pieejami vien 450 jaunie Jolla viedtālruņi, un lielākā daļa no tiem nonāca to cilvēku rokās, kas to pasūtījuši jau iepriekš. Uzņēmuma vadība norāda, ka pašlaik strādā pie tā, lai palielinātu ražošanas jaudas.

Patlaban Jolla sadarbojas ar Somijas lielāko mobilo sakaru tīkla operatoru un cer veidot līdzīgu sadarbību arī Lielbritānijā, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TCCM, Ķīnas viedtālruņu zīmola Meizu izplatītājs Baltijā, paziņojis par jaunā Meizu MX4 tirdzniecības uzsākšanu Latvijā. MX4 esot izstrādāts, sadarbojoties ar uzņēmumiem JDI, Sharp, Sony un Mediatek.

Meizu MX4 konstrukcijā ir izmantots alumīnija sakausējums 6061 T6 tērauda vietā. Ekrāns aizņem 79% no tālruņa priekšpuses.

MX4 Full HD 5,36 collu ekrāns tapis, sadarbojoties ar Sharp un JDI.

Meizu MX4 darbojas ar Android 4.4.4 versiju. MX4 ir Sony 20,7 megapikseļu CMOS IMX220 kamera.

Meizu MX4 pieejams 3 krāsās: pelēkā, sudraba un zelta ar 16 GB vai 32 GB iebūvēto atmiņu. Mazumtirdzniecības cena - sākot no 300 eiro, atkarībā no iebūvētās atmiņas lieluma.

Uzņēmums MEIZU ir dibināts 2003. gadā Žuhajā, Ķīnā. Pēc dibināšanas uzņēmums specializējās MP3 atskaņotāju ražošanā. 2008. gadā MEIZU pilnībā pievērsās viedtālruņu ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Samsung ceturkšņa peļņas rekordu uzaudzējuši viedtālruņi

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Electronics paziņojusi par ievērojamu – 79% - peļņas kāpumu, un to kompānijai nodrošinājusi viedtālruņu pārdošanas apjomu palielināšnās un televizoru biznesa pozitīva attīstība, vēsta BBC.

Kompānijas peļņa šā gada otrajā ceturksnī sasniegusi rekordu – 5,9 miljardus ASV dolāru, kas, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika posmu, ir 79% pieaugums.

Jau vēstīts, ka Galaxy viedtālruņu sērijas ražotājs Samsung šogad pārspēja Somijas kompāniju Nokia un kļuva par pasaules lielāko tālruņu ražotāju.

Tomēr maz ticams, ka Samsung peļņa tāpat turpinās pieaugt arī nākotnē, prognozē analītiķi, kas norāda, ka peļņas augstākais punkts tiks sasniegts šā gada trešajā ceturksnī.

«Patlaban 60% no Samsung peļņas veido viedtālruņu un ar tiem saistīto komponenšu pārdošana, un augošā tālruņu pārdošanas peļņa izlīdzinās zaudējumus, ko rada televizoru un tradicionālās elektronikas segmenta zaudējumi,» norāda Kims Jangs-Čans (Kim Young Chan) no Shinhan Investment Corp.

Komentāri

Pievienot komentāru