Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Pētījums parāda, ka papildu interneta pārlūkošanai, ko nu jau izmanto vairāk nekā puse telefonu īpašnieku, 49% mobilo telefonu lietotāju izmanto arī sociālos medijus savos tālruņos, 17% izmato ar mūziku saistītus pakalpojumus, katrs desmitais izmanto tālruņus dažādu aplikāciju iegādei, bet mazāk kā 10% lieto telefonus ar naudas pārskaitījumiem saistītiem darījumiem.

«Telefonu un it īpaši viedtālruņu izmantošana interneta pakalpojumiem nākotnē var būt tikpat svarīga tendence ekonomikā kā savulaik kredītkaršu ieviešana, jo mobilās saziņas izmantošanas iespējas ir ārkārtīgi plašas un dažādas. Šai tendencei ir kritiska nozīme gan pakalpojumu lietotāju sadzīvē, gan pakalpojumu piedāvātāju attīstībā. Uzņēmumiem ir jāspēj adaptēties arvien plašākai mobilās saziņas izplatībai, jo tā kļūst par konkurētspējas faktoru, bet cilvēku dzīvē šī tendence nozīmē arvien lielāku sadzīves paradumu atšķirību starp lietotājiem un nelietotājiem,» saka Guntars Krols, Ernst & Young Baltic partneris.

Pētījums atklāj, ka interneta pakalpojumu lietošanu virza viedtālruņu izplatība, jo viedtālruņu īpašnieki lieto gandrīz divreiz vairāk interneta pakalpojumu telefonā nekā parasto telefonu īpašnieki. Pētījums parāda, ka būtiski atšķiras viedtālruņu un parasto mobilo telefonu lietotāju paradumi – gandrīz 70% viedtālruņu lietotāju izmanto internetu savā telefonā, pretēji tikai 44% parasto telefonu lietotāju. Arī sociālos medijus savos viedtālruņos izmanto gandrīz divas reizes vairāk cilvēku – 59% pret 36% parasto mobilo telefonu lietotāju lokā. Svarīgi arī, ka viedtālruņu lietotāji daudz vairāk savus telefonus izmanto mūzikas pakalpojumiem (23% pret 10%), dažādu aplikāciju iegādei un izmantošanai (13% pret 4%) un dažādiem naudas darījumiem (11% pret 4%).

«Arī Latvijā mobilā interneta attīstība būs atkarīga no viedtālruņu ieviešanas ātruma un tā, cik viegli mobilo tīklu operatori varēs pārvarēt interneta lietošanas telefonā šķēršļus, proti, radīt cilvēkos pārliecību par pakalpojuma cenas paredzamību, palīdzēt cilvēkiem pārvarēt bailes lietot it kā sarežģītus viedtālruņus un likt cilvēkiem justies droši par savu datu drošību un privātumu,» turpina Guntars Krols.

Ernst & Young pētnieki atklājuši arī, ka galvenais interneta lietošanas telefonā šķērslis ir neskaidrība vai nedrošība par mobilo datu tarifiem. Aptuveni viens no trijiem telefonu lietotājiem atzīst, ka nesaprot datu tarifus, un tikai katrs piektais ir pilnīgi drošs, ka tarifus saprot pilnībā. Turklāt izpratnes trūkumu parāda arī lielais skaits to cilvēku, kuri nevar atbildēt, vai saprot tarifus, vai nē. Bailes pārtērēt un pārmaksāt par mobilajiem datu pakalpojumiem attur lietot internetu telefonā arī tos cilvēkus, kuri jau ir pamēģinājuši kādus tiešsaistes pakalpojumus savos tālruņos.

Pētījums veikts Austrālijā, ASV, Brazīlijā, Čehijā, Grieķijā, Indijā, Itālijā, Krievijā, Ķīnā, Lielbritānijā, Nīderlandē un Zviedrījā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Pexels.com

Moderno tehnoloģiju laikmetā stabils un ātrs interneta savienojums ir gluži vai zelta vērtē. Kā liecina DataReportal pieejamā informācija, internetu visā pasaulē izmanto 5,35 miljardi iedzīvotāji jeb 66,2 % no kopējās populācijas. Salīdzinot ar 2023. gadu, interneta lietotāju skaits ir pieaudzis par 1,8 % jeb 97 miljoniem cilvēku. Raksta turpinājumā noskaidro, cik nozīmīgs ir uzticams un drošs internets ne tikai ikdienas saziņai un personīgajām vajadzībām, bet arī ekonomiskās attīstības veicināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 3.septembra viedtālruņu lietotājiem ir pieejama mobilā lietotne dokumentu eParakstīšanai. Lietotne eParakstsLV ir bez maksas un darbojas viedtālruņos ar iOs un Android operētājsistēmām, informē droša elektroniskā paraksta pakalpojuma sniedzējs VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC).

Mobilā lietotne eParakstsLV viedtālrunī nodrošina dokumentu parakstīšanu ar elektronisku parakstu, kā arī jau parakstītu dokumentu pārbaudi. Viedtālrunī iespējams parakstīt jebkura formāta dokumentus. Pēc parakstīšanas tie tiks saglabāti eDOc formātā.

Parakstītu dokumentu no viedtālruņa var nosūtīt adresātam uz e-pastu vai izmantojot viedtālrunī pieejamās saziņas lietotnes, kā arī noglabāt sev ērtākajā datņu apmaiņas servisā. Tāpat parakstītie dokumenti 24 stundas glabāsies eParaksta lietotāja profilā portālā eParaksts.lv.

«Dokumentu parakstīšana viedtālrunī ir nozīmīgākais eParaksta attīstības posms pēc eID kartes ieviešanas,» uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" Baltijas valstīs 2019. gadā kopumā pārdevis vairāk nekā 800 tūkstošus mobilo ierīču, tostarp viedtālruņus, planšetdatorus, viedpulksteņus un citas.

""Samsung Electronics Baltics" mobilo ierīču segmentam 2019. gads bijis veiksmīgs – tas zīmīgs ar ieņēmumu pieaugumu jau trešo gadu pēc kārtas," teic Jurijs Bušmaks, "Samsung" IT un mobilo tehnoloģiju nodaļas vadītājs Baltijā.

"Samsung" galvenajām viedtālruņu jeb flagmaņu sērijām, kurās ietilpst jaunākie "Galaxy S" un "Note" viedtālruņi, pārdošanas apjoms Baltijas valstīs 2019. gadā pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tas esot līdz šim augstākais rezultāts gan "Galaxy S", gan "Note" sērijā.

Vērtējot Baltijas valstu mērogā, Latvijā pārdota aptuveni trešdaļa visu "Galaxy S10" sērijas viedtālruņu (31%), savukārt vispopulārākie tie bijuši Lietuvā (47%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Research in Motion ar BlackBerry 10 cer cīnīties pret Apple iOS un Android

Jānis Rancāns,10.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 30. janvārī tirdzniecībā nonāks ilgi gaidītais Kanādas kompānijas Research in Motion (RIM) jaunākais viedtālrunis BlackBerry 10, pavēstījusi kompānija. Paredzēts, ka kopumā tiks tirgoti seši viedtālruņa modeļi – daļa no tiem būs aprīkoti ar QWERTY tastatūru, bet daļa – ar skārienjūtīgu ekrānu.

Viedtālruņi aptvers gan zemās, gan vidējās un augstās cenu kategorijas, paziņojis RIM mārketinga direktors Frens Boulbens (Frank Boulben). Ar jauno viedtālruni BlackBerry saista lielas cerības un cer, ka tas mainīs kompānijas ne pārāk spožo situāciju.

Pēdējo gadu laikā RIM bijis spiests piekāpties Apple iOS un Google Android priekšā. Kompānija likusi visas cerības uz jaunāko viedtālruni, kuram vajadzētu to noturēt virs ūdens. Vienlaikus ar viedtālruni kompānija iecerējusi prezentēt arī jaunākās paaudzes operētājsistēmu.

Finanšu gada ceturtajā ceturksnī, kas noslēdzās 1. decembrī, RIM piedzīvoja ievērojamu peļņas kritumu. Tiesa, kompānijai izdevās arī pārtraukt ieilgušo zaudējumu periodu – iepriekšējo ceturksni RIM noslēdza ar zaudējumiem 235 miljonu ASV dolāru apmērā. Ceturtajā ceturksnī RIM nopelnīja deviņus miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 265 miljoniem attiecīgā laika posmā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki internetu arvien biežāk lieto viedtālrunī, kas pielej eļļu diskusiju ugunī par to, vai mobilais internets spēj aizstāt fiksēto, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Fiksētā interneta piedāvātāji norāda, ka mobilais internets ir papildu, nevis pamatizvēle, savukārt mobilā interneta nodrošinātāji uzsver, ka tas stāv plecu pie pleca tradicionālajam internetam, un ir daļa klientu, kuri fiksētā pieslēguma vietā izvēlas mobilo. Tiesa, ieraudzīt objektīvu ainu pašlaik ir faktiski neiespējami – konkurences apstākļos uzņēmumi datus atklāj skopi.

Ar mobilo nepietiek

«Cilvēkiem ir svarīga piekļuve informācijai un savām lietojumprogrammām neatkarīgi no izmantotās ierīces vai interneta pieslēguma veida. Līdz ar mobilo internetu patērētājiem parādās vairāk izvēles iespēju interneta pakalpojumiem, bet fiksētā interneta lietošanas apjomu tas neietekmē – mobilais internets vairāk ir papildu iespēja, nevis pamatizvēle. Tas ir ērts, piemēram, esot ceļā. Tomēr, atgriežoties mājās vai citur, kur ir fiksētais internets, cilvēks parasti arī savu mobilo ierīci pārslēdz uz fiksēto internetu, jo tas parasti ir ātrāks, stabilāks un lētāks. Mobilais internets ir alternatīva arī tādos gadījumos, kad fiksēto internetu ierīkot nav iespējams vai arī tas ir ļoti dārgi. Tad jārēķinās ar mobilā interneta pakalpojuma augstāku cenu kopumā un, iespējams, kādiem apjoma limitiem,» saka Elizabete Podinska, Baltcom mārketinga vadītāja. Pēc viņas teiktā, mobilais internets vismaz šobrīd ir ievērojami dārgāks un, ņemot vērā tehnoloģiju attīstībai un tīkla pārklājuma izveidošanai nepieciešamās milzīgās investīcijas, mobilā interneta pakalpojumu cenu samazinājums tuvākajā laikā esot maz ticams. Pieredze liecinot, ka aktīvāko tehnoloģiju lietotāju vēlmes pēc datu pārraides un darbības ātruma vienmēr pārsniedzot tehnoloģiju sniegtās iespējas neatkarīgi no tā, cik ātri tās attīstās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslīgā intelekta attīstība un “Gen Z” paaudzes ienākšanu darba tirgū ir būtiskākie faktori, kas šobrīd maina finanšu pakalpojumu sektoru. Kā mainījušies klientu paradumi, kādas ir viņu gaidas un kas bankām sagādā lielākos izaicinājumus? Saruna ar bankas Citadele valdes locekli stratēģijas jautājumos Vladislavu Mironovu.

Starptautiskajā Fintech balvu ceremonijā banka Citadele nesen saņēma apbalvojumu kā labākā digitālā banka. Cik nozīmīgs ir šis apbalvojums, un pēc kādiem kritērijiem tika izvērtēti pretendenti?

Izvērtējot balvas pretendentus, tika ņemti vērā tādi kritēriji kā bankas digitālo risinājumu spēja uzlabot klientu pieredzi, inovatīvo funkciju apjoms un iespējas, drošības infrastruktūra klientu datu aizsardzībai, kā arī bankas platformās integrēto inovāciju konkurētspēja. Bija patīkami finālā būt kopā ar ASV izcelsmes banku ar ļoti attīstītiem digitāliem risinājumiem un miljoniem aktīvu lietotāju – Wells Fargo, kā arī finanšu tehnoloģiju uzņēmumu TransferMate. Mums tas bija nozīmīgs brīdis, jo bijām vienīgā Baltijas reģiona banka, kas ieguva iespēju sacensties ar pasaulē vadošajām bankām. Tas stiprināja pārliecību, ka Baltijā radītie digitālie risinājumi ir konkurētspējīgi pasaules līmenī. Pirmo pilnvērtīgo bankas mobilo risinājumu izveidojām 2018. gadā. Varam lepoties, ka mūsu bankas klienti ir vieni no aktīvākajiem digitālo risinājumu lietotājiem Eiropā, proti, mūsu klienti mobilajā lietotnē veic vairāk nekā 20 darbības mēnesī, neskaitot konta bilances apskatīšanu. Tas ietver pārskaitījumus, C Rewards punktu pārvaldīšanu, informācijas meklēšanu un citas darbības. Mūsu klientu vidū vien 4 % nav aktīvi digitālo kanālu lietotāji un galvenokārt izmanto bankomātos vai filiālēs pieejamos pakalpojumus. Pārējie 96 % aktīvi izmanto tieši digitālos risinājumus. Šādi rādītāji ir iespējami, pateicoties ērtai pakalpojumu infrastruktūrai. Bijām vieni no pirmajiem, kas ieviesa klienta konta atvēršanu attālināti ar pašportreta fotogrāfiju, kā arī FaceID un TouchID pārskaitījumu veikšanai. Mūsu pieeja digitālās infrastruktūras risinājumiem ļāva nopelnīt šo apbalvojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Samsung «nozog» Nokia slavas mirkli

Jānis Rancāns,30.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju kompānija Samsung iepazīstinājusi ar Windows Phone 8 viedtālruni, tādējādi nākot klajā ar jaunākās Microsoft operētājsistēmas ierīci dažas dienas pirms ilgi gaidītas Somijas kompānijas Nokia prezentācijas, vēsta Reuters.

Samsung ar savu ierīci iepazīstināja trešdien Berlīnes elektronikas izstādē. Dienvidkorejas kompānijas lēmums izskanējis kā apstiprinājums analītiķu prognozēm par to, ka pēc ASV tiesas lēmuma Samsung un Apple strīdā tālruņu ražotāji sāks lielāku uzmanību pievērst Microsoft programmatūrai.

Dažādu grūtību nomāktā Nokia, kas kādreiz bija pasaulē lielākā tālruņu ražotāja, 5. septembrī plāno nākt klajā ar jaunāko Windows Phone 8 viedtālruni. Tomēr Samsung ierīce ATIV S, kas aprīkota ar 4,8 collu skārienjūtīgu ekrānu, astoņu megapikseļu kameru un 1,5 GHz divkodolu procesoru, Somijas kompānijai var izrādīties kārtējais cietais rieksts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji pieaug bezkontakta tehnoloģijas izmantošana, norēķinoties par pirkumiem tirdzniecības vietās. Šajā gadā bankas plāno aktīvāk sākt piedāvāt norēķinus ar viedtālruni un citus jaunus pakalpojumus, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Bezkontakta norēķinu, kas veikti ar maksājumu karti vai viedtālruni, skaits pēdējā gada laikā ir strauji palielinājies visā pasaulē. Starptautiskās kompānijas Grand View Research jaunākais pētījums liecina, ka, attīstoties tehnoloģiju jaunuzņēmumiem, bezkontakta maksājumi turpinās augt straujā tempā un paredzams, ka līdz 2025.gadam kopējais maksājumu apmērs pasaulē sasniegs 2,23 triljonus ASV dolāru. 2016.gada beigās šī tirgus vērtība tika lēsta 207,65 miljardu dolāru apmērā. Šī veida norēķini pircēju vidū ir iecienīti to ērtuma dēļ – samazinās maksājuma laiks. Nākotnē attīstību šajā segmentā veicinās tieši maksājumi ar viedtālruni.

Kompānijas prognozes liecina, ka straujāka izaugsme gaidāma Ziemeļamerikā un Eiropā. Pētījumā apkopotie dati rāda, ka nozares, kurās visvairāk izmanto bezkontakta norēķinus, ir mazumtirdzniecība, transports, veselības aprūpe un viesmīlība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple iPhone 15 ir pieejams jau kādu laiku. Un šobrīd iPhone 15. sērijas tālruņi ir jaunākie un labākie pieejamie Apple tālruņi tirgū. Tie piedāvā vairākas jaunas funkcijas un uzlabojumus salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, tostarp pārveidotu dizainu, ātrāku procesoru un labāku kameru sistēmu.

Bet vai tiešām katru gadu ir nepieciešams atjaunināt savu iPhone uz jaunāku modeli, vai arī iPhone 14 joprojām ir pietiekami labs? Noskaidrosim, ko piedāvā Apple iPhone 15, un salīdzināsim šo jauno tehnoloģisko brīnumu ar savu priekšteci – iPhone 14.

Iepazīsties ar Apple jaunākajiem modeļiem

Tāpat kā katru gadu, Apple neaprobežojas tikai ar vienu jaunu tālruņa izlaidumu; tā vietā iPhone 15 sērija piedāvā vairākus jaunus tālruņu modeļus. Šī pieeja nodrošina, ka cilvēkiem ir iespēja izvēlēties sev piemērotāko ierīci, kas lieliski atbilst viņu vajadzībām un vēlmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kaspersky: Vingruma aproču datus var iegūt arī citas personas

Žanete Hāka,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā popularitāti ieguvušie vingruma skaitītāji, kas vāc informāciju par lietotāja fizisko aktivitāti, var pārsūtīt datus ne tikai tieši savam īpašniekam, informē Kaspersky Lab.

Uzņēmums atklāja šo sporta aproču īpatnību, pētot to mijiedarbības veidus ar viedtālruņiem.

Tika noskaidrots, ka vairākās populārās vingruma aprocēs īstenotā pievienojamās ierīces autentifikācijas metode dod iespēju citām personām nemanāmi izveidot savienojumu ar viedtālruni, izpildīt vairākas komandas un pat iegūt ierīcē saglabātos datus. Tas viss ir iespējams, ja viedtālruni pārvalda 4,3 vai jaunākas versijas operētājsistēma Android un tajā ir instalēta neatļauta lietotne sinhronizācijai ar aktivitātes aproci.

Kā zināms, lai izveidotu vingruma skaitītāja un viedtālruņa savienojumu, lietotājam šī darbība ir jāapstiprina, piespiežot atbilstošu aproces pogu. Taču pašlaik lielākajai daļai šo ierīču nav ekrāna, tāpēc ļaundari var viegli apiet šo obligāto noteikumu, jo tad, kad vingruma aproce vibrē, pieprasot apstiprināt savienojumu ar viedtālruni, lietotājs nevar zināt, vai ir runa par viņa paša vai par kādu citu tālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas tehnoloģiju kompānija Nokia prezentējusi jaunākos Windows Phone 8 viedtālruņus – Nokia Lumia 920 un Nokia Lumia 820. Jaunas ierīces demonstrējusi arī Motorola. Abas kompānijas cer, ka tām izdosies «nokost» gabalu no viedtālruņu tirgus, tomēr pagaidām investoru reakcija bijusi rezervēta.

Viedtālrunis Nokia Lumia 920 aprīkots ar 4,5 collu displeju, 1,5 GHz divkodolu procesoru, 8,7 megapikseļu aizmugurējo kameru, kas, izmantojot floating lens tehnoloģiju, bez zibspuldzes spēj uztvert piecas reizes vairāk gaismas. Tāpat viedtālrunis aprīkots ar 1 GB RAM un 32 GB iebūvēto atmiņu, kā arī var izmantot 7GB bezmaksas failu glabātavu tiešsaistes krātuvē SkyDrive.

Savukārt Nokia Lumina 820 aprīkots ar 4,2 collu displeju, 1,5 GHz divkodolu procesoru, 8 megapikseļu aizmugurējo kameru, 1 GB RAM, 8 GB iebūvēto atmiņu un var izmantot 7GB bezmaksas failu glabātavu tiešsaistes krātuvē SkyDrive. Abi Nokia viedtālruņi atbalsta arī bezvadu uzlādes tehnoloģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nokia ambīcijas iedragā brāķis, akciju cena gāžas

Jānis Šķupelis,11.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nokia ambīcijas, cīnīties par tirgus daļu ASV, iedragājusi tehnoloģiska kļūda kompānijas viedtālrunī Lumia 900, kam bija paredzēts konkurēt ar iPhone, ziņo Reuters. Minētā kļūda ik pa laikam traucējot datu pārraidi.

Kopumā Nokia neveiksmju sērijai šķiet nav gala. Uz šādām ziņām reaģēja arī investori un Nokia akcijas cena Helsinku biržā nogāzās par 17,6% līdz 3,15 EUR.

Jāteic, ka Nokia joprojām ir lielākais telefonu ražotājs pasaulē, lai gan kompānija turpina strauji zaudēt savu tirgus daļu galvenokārt viedtālruņu ietekmes pieauguma dēļ. Reuters ziņo, ka ASV viedtālruņu tirgū Nokia tirgus daļa šobrīd ir mazāk par 1%, kur zaudētās pozīcijas tika plānots atgūt ar Lumia 900 tālruni, kas izmanto Windows operētājsistēmu. Šo viedtālruni ASV sāka pārdot 8. aprīlī.

Līdz šim Nokia izplatījusi ziņojumi, ka problēmas ir saistītas ar viedtālruņa programmatūru nevis ar tehniskajām detaļām un solījusi to ar interneta palīdzību izlabot. Tāpat Nokia katram, kas iegādājies Lumia 900 tālruni, piedāvājusi caur ASV sakaru operētāju AT&T atmaksāt 100 ASV dolārus. Šobrīd AT&T piedāvā jauno Nokia viedtālruni iegādāties par 100 USD, ja ar kompāniju tiek slēgts līgums uz diviem gadiem (caur AT&T pagaidām bija vienīgais veids, kā ASV varēja iegādāties šo viedtālruni).

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar HTC vadītāju Baltijas valstīs Vladislavu Berčenko

Lelde Petrāne,14.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Vladislavs Berčenko, HTC vadītājs Baltijas valstīs. Pašreiz HTC ir 2 viedtālruņu «ģimenes» – HTC One un HTC Desire.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē es kopumā strādāju jau 7 gadus un esmu priecīgs, ka joprojām no tā gūstu gandarījumu.

Savukārt, konkrētais uzņēmums man sniedz brīvību, kas man ir ļoti būtiska – neesmu piesaistīts konkrētam birojam, nav fiksētu darba stundu. Tomēr tas nebūt nenozīmē, ka varu slinkot.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Teju trešdaļa mobilo internetu izmanto sociālo tīklu apmeklēšanai

Žanete Hāka,30.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

77,8% no aptaujātajiem 470 Latvijas iedzīvotājiem ikdienā izmanto mobilo internetu. 30,2% no viņiem pakalpojums pamatā nepieciešams, lai lai apmeklētu sociālos tīklus, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla gudriem.lv veiktā aptauja.

25,9% ar tālruņa palīdzību pārbauda savu e-pastu, 19,6% lasa interneta ziņu portālus ar mobilā interneta palīdzību, 9,1% - klausās mūziku vai skatās kino filmas, bet 6,2% - spēlē spēles. Turklāt, aptaujas dalībnieki norādīja, ka mobilais internets palīdz būt lietas kursā par gaidāmā laika prognozi, transporta kustības sarakstiem, kā arī lielākajiem sastrēgumiem uz ceļiem.

Pēc aptaujas datiem, tikai 18,6% aptaujāto apgalvo, ka viņiem nav nepieciešams internets tālrunī, 3,5% aptaujāto atzina, ka līdz šim nav lietojuši internetu tālrunī, tomēr domā par pakalpojuma pieslēgšanu.

«Mobilās informācijas plūsma šo gadu laikā palielinājusies par 50 – 90%, bet jaunās paaudzes tīklu pārklājums valsts teritorijā sasniedzis 93 – 95%,» saka Gudriem.lv pārstāvis Dmitrijs Zaznovs, piebilstot, ka šāda evolūcija telekomunikāciju sfērā nevarēja neatspoguļoties uz mobilo datu pārraides pieprasījumu un mobilā satura pilnveidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes ikdienas dzīve ir dažādu notikumu un veicamo darbu piepildīta – jāplāno darbi mājās, birojā un skolā; jāatceras par pārtikas iepirkšanu un idejām kārtējai maltītei; jārūpējas par ģimenes budžetu un brīvdienu plāniem u.tml. Mūsdienās šo aktivitāšu organizēšana vairs nav iedomājama bez ierīču un dažādu tehnoloģisko risinājumu izmantošanas, kuru darbībai nepieciešams stabils tīkla pārklājums un ātrs internets, ko 5G kvalitātē katram otrajam Latvijas iedzīvotājam piedāvā IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite”. Kā cilvēki var izmantot “Bite” tīklu, organizējot ģimenes ikdienu?

Sakari un mobilais internets mūsu ikdienas pamatvajadzība. Šobrīd pieejamību “Bite” nākamās paaudzes tīklam nodrošina 1009 bāzes stacijas, taču līdz gada beigām paredzēts izbūvēt vēl 20 bāzes stacijas, tā turpinot kāpināt tīkla kapacitāti visos Latvijas reģionos. Jau šobrīd jaudīgais Bites 5G tīkls ir pieejams katram otrajam Latvijas iedzīvotājam.

Ikdienas saziņa ģimenēs, izmantojot drošības pulksteņus un telefonus

Komunikācijai ir izšķiroša nozīme ģimenes ikdienas dzīves organizēšanā, īpaši, ja ģimenē ir vairāk nekā viena atvase. Lai plānotu un saskaņotu ikdienas gaitas, mobilās ierīces un bērnu drošības pulksteņi, viedpulksteņi ir kļuvuši par neatņemamiem palīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kaktiņš: liela daļa cilvēku nezina, kas ir viedtālrunis

Gunta Kursiša,12.12.2012

LMT rīkotais pasākums par tehnoloģju tendencēm aktuālo statistiku un nākotnes prognozēm TechHub telpās.

Foto: LMT

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinoši liela daļa cilvēku Latvijā pašlaik nezina, kas ir viedtālrunis, lai arī to ikdienā izmanto. Iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka «gudrie telefoni» ir pieejami 12% Latvijas iedzīvotāju, tomēr, ņemot vērā, ka ne visi iedzīvotāji zina, kas ir viedtālrunis, reālais cipars varētu būt arī lielāks, Latvijas Mobilais telefons (LMT) TechHub rīkotajā pasākumā pauda sociologs un sabiedriskās domas petījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš.

Dažkārt, kad cilvēkam jautā, vai viņam ir viedtālrunis, viņš sniedz noraidošu atbildi un stāsta, ka «man ir zaļa Nokia», pauda A. Kaktiņš.

Latvijā, saskaņā ar 2012. gada vasarā veikto aptauju, viedtālrunis lietošanā ir 12% iedzīvotāju, tomēr, ņemot vērā šo ierīču straujo izplatību, kā arī to, ka daudzi iedzīvotāji nezina viedtālruņa definīciju, pašlaik šo tālruņu izplatības veids varētu būt lielāks, skaidroja sociologs.

Dati par viedtālruņu izplatību Latvijā 2011. gadā nav pieejami, taču citu sīkrīku jeb tā dēvēto «gadžetu» - planšetdatoru izplatība 2011. gada vasarā bija 2% apmērā, bet 2012. gada vasarā planšetdatori lietošanā bija 3% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju.«Lai arī planšetdatoru izplatība nav liela, redzams, ka gada laikā tā augusi par 50%,» norāda A. Kaktiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Puse Latvijas iedzīvotāju nezina, kāds interneta ātrums ir viņu mājoklī

Db.lv,11.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” un “Berg Research” veiktās aptaujas dati liecina, ka tikai aptuveni puse jeb katrs otrais Latvijas iedzīvotājs zina, kāds interneta ātrums ir viņa mājoklī. Turklāt gandrīz 40% nezina, cik ātrs internets viņiem patiesībā būtu nepieciešams.

No tiem respondentiem, kas zināja, cik ātrs internets viņiem būtu vajadzīgs, visvairāk jeb 30% atzina, ka viņiem būtu nepieciešams internets ar ātrumu no 100 līdz 500 Mbit/s. 14% ir pārliecināti, ka viņiem nepieciešams būtu vēl lielāks ātrums – vairāk nekā 500 Mbit/s, un tikpat daudz iedzīvotājiem pietiktu ar 50-100 Mbit/s.

“Kā rāda pētījuma dati, interneta lietotājiem ir visnotaļ vispārīgs priekšstats par to, kāds internets viņiem ir šobrīd un kāds viņiem būtu nepieciešams. Iemesli tam var būt dažādi – gan tas, ka nav pietiekamas izpratnes par interneta ātruma mērvienībām, gan arī fakts, ka lielākā daļa iedzīvotāju ir apmierināti ar interneta ātrumu, kas viņiem šobrīd ir pieejams,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija izgudrojusi pirmo viedtālruni, ko var mazgāt ar ūdeni un ziepēm.

Pārdošanā jau vairākus gadus ir ūdensizturīgi viedtālruņi. Taču telekomunikāciju kompānija KDDI norāda, ka jaunais Digno rafre esot pirmais viedtālrunis, ko var mazgāt ziepjainā ūdenī.

«Mūsu komanda mazgāja tālruni vairāk nekā 700 reizes, lai pārbaudītu tā izturību,» sacīja uzņēmuma pārstāvis.

Viedtālruņa reklāmā redzams bērns, kurš iemet ierīci ēdiena šķīvī, kas bagātīgi noliets ar tomātu mērci. Māte šokētajiem ģimenes locekļiem pastāsta, ka par to neesot jāuztraucas, un nomazgā tālruni ar ziepēm.

Nākamnedēļ sāksies mazgājamā viedtālruņa tirdzniecība Japānā. Tā cena būs 21 600 Japānas jenas (164 eiro). Tas galvenokārt paredzēts vecākiem, kuri vēlas, lai bērnu lietotie viedtālruņi vienmēr būtu tīri, norāda KDDI pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka uzsāk klientu attālināto identificēšanu ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru

Lelde Petrāne,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka ir ieviesusi jaunu iespēju – klientu attālināto identificēšanu pa tālruni ar Smart-ID aplikācijas vai kodu kalkulatora palīdzību. Tagad klienti, kas sazinās ar banku pa tālruni un vēlas iegūt ar savām finansēm saistīto informāciju, var apliecināt savu identitāti attālināti, ievadot viedtālrunī nepieciešamos datus.

«Līdz šim vienīgā iespēja klientiem identificēties, sazinoties ar banku pa tālruni, bija nosaukt savu paroli, ko klients izvēlējies, atverot savu kontu. Taču daudzos gadījumos ar to ir problēmas, jo klienti šo paroli mēdz piemirst. Tādēļ viedtālruņu aplikācija Smart-ID ir alternatīva, kas ļauj klientiem identificēties ērti – viedtālrunī ievadot savu personas kodu un Smart-ID PIN1 kodu. Savukārt tie, kas izmanto kodu kalkulatoru jeb Digipass, tagad arī var izmantot šo ierīci, lai identificētos attālināti,» skaidro SEB bankas Klientu centra vadītāja Inga Šeninga.

Sazvanot bankas Klientu centru, klients (gan privātpersona, gan juridiskā persona) var identificēties ar Smart-ID aplikāciju, izvēloties attiecīgo tālruņa klaviatūras taustiņu, līdzīgi tam, kā klienti parasti izvēlas sarunas tēmu. To izdarot, klienta viedtālrunī tiks aktivizēts Smart-ID, aicinot ievadīt savu personas kodu un PIN1 kodu. Pēc to ievadīšanas klients tiks savienots ar bankas konsultantu, kas varēs atbildēt uz klienta jautājumiem un sniegt nepieciešamo atbalstu. Līdzīgi identificēties pa tālruni varēs arī kodu kalkulatoru lietotāji – izvēloties iespēju autorizēties ar Digipass, klientiem būs jāievada personas kods un kods no kalkulatora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Apple nāk klajā ar iPhone 5

Jānis Rancāns,12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple prezentācijā Sanfrancisko nākusi klajā ar ilgi gaidīto viedtālruni iPhone 5.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

HTC prezentējis savu jauno viedtālruni – uzlaboto HTC One, ar kura palīdzību tehnoloģiju ražotājs cer atgūt zaudēto tirgus daļu.

Jaunais HTC viedtālrunis darbojas ar Google jaunāko operētājsistēmu Android Jelly Bean. Tālrunim ir 4,7 collu (12 centimetru) ekrāns ar 1080 pikseļu izšķirtspēju, kā arī «ultrapikseļu» fotokamera - četru megapikseļu fotokamera, kas, saskaņā ar ražotāju pausto, uztver vairāk gaismas un tādēļ tumsā darbojas labāk nekā konkurentu ražoto viedtālruņu fotokameras.

Ierīce būs pieejama ar 32 gigabaitu (GB) un 64 GB atmiņu.

Viengabalainais viedtālruņa korpuss radīts no alumīnija, un tālrunis pieejams divās krāsās – melnā un baltā.

Jaunajā HTC ierīcē piedāvātās inovācijas ir HTC BlinkFeed, kas pārveido ekrānu par vienotu sociālo tīklu ziņu plūsmas vietu, HTC Zoe, kas uzņem vairākas fotogrāfijas, pārveidojot tradicionālo fotogaleriju ar nekustīgām bildēm par kustīgu attēlu krātuvi, un HTC BoomSound audiosistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas kompānija Samsung sekojusi ASV tehnoloģiju gigantam Apple un nākusi klajā ar «zelta viedtālruni» Galaxy S4 Gold, kas paredzēts Persijas līča arābu valstu pircējiem.

Ierīces attēli parādījušies Samsung Saūda Arābijas Facebook vietnē. Tehnoloģiju mediji izteikuši minējumus, ka, iespējams ar zeltu tiks pārklāta tālruņa aizmugure un sāni. Sociālo tīklu lietotāji Samsung jauno viedtālruni vērtējuši atzinīgi.

Ierīces tehniskie parametri nav mainījušies, salīdzinot ar parasto Galaxy S4 versiju. Viedtālrunis aprīkots ar piecu collu skārienjūtīgu Full HD ekrānu, četru kodolu procesoru un 2Gb operatīvo atmiņu. Pagaidām plašāka informācija par zelta viedtālruni nav pieejama. Nav zināma modeļa cena, tāpat arī tas, vai ierīce tirdzniecībā nonāks arī ārpus Persijas līča valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Laikraksts: Microsoft gatavojas ražot viedtālruņus

Jānis Rancāns,02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Microsoft, kopā ar Āzijas partneriem, uzsākusi sava viedtālruņa testēšanu, atsaucoties uz avotiem nozarē, vēsta Wall Street Journal. Microsoft patlaban eksperimentējot ar dažādiem viedtālruņa dizaina risinājumiem.

Avoti nozarē medijam norādījuši, ka Microsoft patlaban pārbauda viedtālruņu modeļus, kas aprīkoti ar četru un piecu collu ekrāniem. Izskanējušo informāciju Microsoft atteikusies komentēt.

Spekulācijas, ka kompānija varētu sākt izgatavot arī savus viedtālruņus, parādījās jau pirms vairākiem mēnešiem, kad Microsoft nāca klajā ar planšetdatoru Surface. Analītiķi norāda uz notikuma pretrunīgumu – tādējādi Microsoft sagādā nevajadzīgu konkurenci saviem partneriem, kas ražo Windows ierīces.

Aizvien lielāku uzmanību pievēršot arī datortehnikas ražošanai Microsoft pamazām pārņem Apple «programmatūra plus dators» pieeju, par kuru pati iepriekš ilgstoši ironizējusi, norāda WSJ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Motorola izstrādā «saliekamu» viedtālruni

Jānis Rancāns,29.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta giganta Google paspārnē esošā kompānija Motorola strādā pie jauna projekta, kas ļaus lietotājiem pašiem pielāgot savu viedtālruni.

Projekts nodēvēts par Ara un paredzēts, ka, tam noslēdzoties, lietotājs varēs iegādāties viedtālruņa pamatstruktūru, kam vēlāk pievienot papildus moduļus – tastatūru, bateriju un dažādus sensorus. Kompānija Motorola atklājusi, ka pie šī projekta strādā jau ilgāk nekā gadu.

«Mēs vēlamies aparatūras jomā izdarīt to pašu, ko Android panāca programmatūras laukā – radīt dinamisku, trešās puses izstrādātājiem paredzētu ekosistēmu,» kompānijas Motorola pausto citē BBC. Tādējādi Motorola cer, ka ar savu projektu dos lietotājiem iespējas izlemt, kā izskatīsies to ierīce, kur tā ir izgatavota, cik daudz tā maksā un kādus uzdevumus spēj izpildīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Swedbank klientiem pieejama jaunā mobilā lietotne, kas piedāvā, piemēram, biometrijas datu izmantošanu, zibmaksājumus un Android lietotājiem arī iespēju norēķināties ar viedtālruni, iztiekot bez ierastās maksājumu kartes.

Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs stāsta: «Saskaņā ar jaunākā bankas pētījuma datiem 92% no mūsu aktīvajiem klientiem Latvijā ir viedtālrunis, un viņi tajā veic arvien lielāku daļu ikdienas finanšu operāciju. Jaunā lietotne tika izveidota saskaņā ar pasaules labāko pieredzi, šajā procesā iesaistot arī mūsu klientus. Lietotnes izmēģinājuma versiju lejupielādēja vairāk nekā 60 tūkstoši klientu, un mēs saņēmām vairāk nekā 5 tūkstošus komentāru un ieteikumu, kas palīdzēja jaunās lietotnes izstrādē.»

Jaunajā lietotnē Swedbank klientiem būs pieejamas jaunas maksājumu iespējas – zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļauj lietotājiem veikt ātrus pārskaitījumus ne tikai starp Swedbank klientiem, bet arī citām bankām, kas atbalsta zibmaksājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru