Kazahstānas uzņēmēji ir gatavi paplašināt sadarbību ar Latvijas ostām, taču galvenā problēma ir dzelzceļa ritošā sastāva – konteineru platformu un citu vagonu – nepietiekamība.
Ķīnas un Kazahstānas transporta nozares uzņēmējiem ir kravas un ir interese par Latvijas, tai skaitā - Liepājas ostu kā vienu no posmiem kravu loģistikas ķēdē. Tiekoties ar kravu ekspedīcijas uzņēmumiem Kazahstānā, divpusējās sarunās skaidri iezīmējās vēlme palielināt un attīstīt kravu plūsmu caur Latvijas ostām, bet galvenā problēma ir dzelzceļa ritošā sastāva – konteineru platformu un citu vagonu – nepietiekamība, pēc dalības starptautiskajā Kazahstānas transporta un loģistikas forumā Trans Kazahstan atzīst Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš.
Viņš norādīja, ka Kazahstānas uzņēmējus interesē konkrēti piedāvājumi un konteinerkravu pārvadājumi. Tikušas pārrunātas iespējas nākotnē kā potenciālajiem partneriem palielināt kravu plūsmu jaudu. Kazahstānas uzņēmējiem Liepājas osta un komersanti, kas šeit strādā, ir zināmi. Jau šobrīd ostā pārkrauj beramkravas no Kazahstānas – graudus, lopbarības produktus. Nākotnē sadarbība varētu paplašināties, jo Kazahstānai un Ķīnai ir nepieciešami noieta tirgi arī rietumu virzienā, norādīja I. Koliņš.
Trans Kazahstan notika no 10.-12. novembrim Kazahstānas galvaspilsētā Astanā. Foruma laikā notika divpusējas tikšanās ar Kazahstānas transporta un loģistikas uzņēmumiem. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas līdzdalību Kazahstānas transporta un loģistikas forumā Trans Kazahstan atbalstīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ES struktūrfondu projekta ietvaros.