2014. gada pirmajā ceturksnī Liepājas ostas kravu apgrozījums bija 17 miljoni tonnu, no kurām beramkravas veidoja 70%, ģenerālkravas – 21 %, bet lejamkravas - 8%. 2014. gada pirmajos trīs mēnešos Liepājas ostā apkalpoti 356 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 7 246 pasažieri.
2014. gada pirmajā ceturksnī Liepājas ostā dominē beramkravas, kas sasniegušas 70% no visām kravām, kas ir vēl nebijis rādītājs, norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (Liepājas SEZ) pārstāvji. Šajā segmentā joprojām lielāko daļu veido labība un labības produkti - 807,2 tūkst. tonnu jeb 81% no kopējā beramkravu apgrozījuma, kam seko celtniecības materiāli (cements) – 91,3 tūkst. tonnu jeb 9,2 %.
Liepājas SEZ pārstāvji informē, ka Ģenerālkravu grupā stabila joprojām ir RO-RO kravu plūsma, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja –Traveminde (Vācija). Šā gada pirmajā ceturksnī RO-RO kravu plūsma veidoja 169,9 tūkst. tonnu, kas ir 12% no Liepājas ostas kopējā un 58% no ostas ģenerālkravu apgrozījuma.
Martā pārkrauto kokmateriālu apjoms veidoja 40,8 tūkst. tonnu, kas ir tikai nedaudz mazāk kā gada pirmo divu mēnešu kopējais kokmateriālu kravu apgrozījums.
Liepājas SEZ pārstāvji arī pauž cerību, ka gada otrajā pusē ģenerālkravu segmentā varētu atgriezties melnais metāls un tā izstrādājumi, kā arī metāllūžņi.
«Ja šā gada pirmajos divos mēnešos kravu apgrozījums liecināja par stabilu kravu plūsmu Liepājas ostā, tad martā ir novērojams kravu apgrozījuma pieaugums. Tas ir labs signāls, tomēr ir jādomā par jaunu kravu piesaisti,» Liepājas ostas darbību komentē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.