Anglosakšu ekonomiskais modelis lielu uzsvaru liek uz rezultātu un nodara kaitējumu tā sauktajam kopējam labumam. 2008. gadā tieši pirms krīzes 60% no ASV radītās ekonomiskās vērtības nāca no finanšu pakalpojumiem, kas ir vājprātīgi uzskata Starptautiskā Menedžmenta attīstības institūta prezidents Dominiks Terpēns.
Sarunā ar DB viņš norādīja, ka, piemēram, Japānā un Vācijā tik lielu uzsvaru uz korporāciju ienesīgumu neredz, jo šajās sistēmās ir tradīcija radīt vērtību visām ieinteresētajām pusēm, nevis tikai vienai – uzņēmuma akcionāriem.
«Anglosakšu modelī kapitālisma uzdevums ir gūt maksimālus ienākumus akcionāriem. Ja es jums iedodu naudu biznesa uzsākšanai, tad sagaidu, ka atpakaļ dabūšu daudz vairāk. Šis ir rādītājs, pēc kura vērtē arī Ņujorkas Fondu biržā kotētās kompānijas, un tā ir īstermiņa taktika, kas ilgtermiņam, saprotams, ir kaitīga. Bet vācu vai japāņu kapitālisms daudz vairāk fokusējas uz kopējo labumu un ilgtermiņu,» sacīja D. Terpēns.
Viņaprāt aizvien vairāk kompāniju pasaulē šo seno sistēmu tagad atklāj no jauna. «Piemēram, Nestle, Unilever un citi ir izlēmuši, ka pārvaldīs savas kompānijas pēc ilgtermiņa loģikas. Tas nozīmē rūpēties ne vien par peļņu, bet arī par biznesa ilgtspēju. Un tas nenozīmē tikai ekoloģiju un zaļo domāšanu vien, ar ko mūsdienās šo vārdu parasti saista,» sacīja Starptautiskā Menedžmenta attīstības institūta prezidents.