Vairums cilvēku domā, ka inovāciju ieviešanā galvenais ir lieliskas idejas, tomēr patiesībā daudz lielāka nozīme ir realizācijas veidam, cilvēkiem un procesam. Uzņēmējiem, kas vēlas ieviest ko inovatīvu un atrast ienesīgu tirgus nišu, ir jāsaprot, ka projekta realizēšanas laikā viņus sagaida daudzi pārbaudījumi, raksta Martins Cvilings (Martin Zwiling) no Forbes.
M. Cvilings, kas žurnālā sniedz padomus nesen darbu uzsākušiem uzņēmējiem, raksta, ka biznesa vidē vēl joprojām pastāv daudzi mīti par inovācijām uzņēmējdarbībā. Atsaucoties uz Vijaija Govindarajana (Vijay Govindarajan) un Krisa Trimbla (Chris Trimble) grāmatu «Cita inovāciju puse: atrisināt realizācijas izaicinājumu» (The Other Side of Innovation: Solving the Execution Challenge), viņš min un uzreiz arī apstrīd desmit mītus par inovācijām.
1. Inovācijā galvenā ir ideja. Tā ir patiesība, ka bez idejas nevar uzsākt darbību, tomēr Lielās Idejas nozīme ir pārvērtēta. Idejas ir tikai sākums, un bez attiecīgas koncetrēšanās, disciplīnas, resursiem un izpildes «nekas nenotiks».
2. Lielisks vadītājs nekad nekļūdās inovāciju ieviešanā. Lai ieviestu inovācijas, jāparvar daudzi pietiekmi nopietni šķēršļi. Nereti tos nevar atrisināt vadītājs viens pats.
3. Efektīvi inovāciju līderi cīnās pret sistēmu. Efektīvi inovāciju līderi ne vienmēr ir cilvēki, kas labprāt uzņemās lielu risku un ir visdumpinieciskāk noskaņotie uzņēmēji. Nozīmīgākā inovāciju līdera īpašība ir pacietība.
4. Ikviens var būt inovators. Nelielu ideju ģenerēšana mazu uzlabojumu ieviešanai darbinieku ikdienā ir ikviena vadītāja darbs. Tomēr lielākā daļa komandā strādājošo nav ieinteresēti lielu inovāciju ieviešanā.
5. Īstu inovāciju idejas rodas negaidīti. Lai rastos iniciatīvas inovāciju ieviešanā, ir nepieciešams mērķtiecīgs darbs.
6. Inovācijas var tikt iestrādātas jau nodibinātā organizācijā. Dažas inovāciju formas var tikt integrētas esošā kompānijā kā uzlabojumi, bet pilnīgi atšķirīga inovācija parasti disonē ar organizācijā jau notiekošajām operācijām.
7. Ar inovāciju ieviešanu ir nepieciešama pilnīga reorganizācija. Inovācijas galvenais princips ir - tā nedrīkst kaitēt jau notiekošajām operācijām, un inovācijas realizēšanai ir nepieciešamas vien mērķtiecīgas pārmaiņas noteiktā sfērā.
8. Inovācijām jābūt «trakām». Inovācijām nevajadzētu būt nodalītām no pārējiem procesiem, kas notiek kompānijā. Inovācijām un jau pastāvošajai kārtībai būtu jākļūst pēc iespējas vairāk saistītai.
9. Inovāciju ieviešana ir neizmērāms haoss. Diemžēl labākie paņēmieni, kā radīt ģeniālas idejas pilnībā nesakrīt ar paņēmieniem, kā šīs idejas izcelt saulītē un realizēt. Inovāciju ieviešanai jābūt vērīgi uzmanītai.
10. Vienīgi jauni uzņēmumi var veikt ko inovatīvu. Par laimi visiem pārējiem uzņēmējiem, daudzas lielas kompānijas ir nolēmušas, ka inovācijas būtu jāatstāj jaunajiem censoņiem. Tomēr grāmatas autoru veiktais pētījums liecina – daudzas no pasaules lielākajām problēmām var tikt risinātas, ņemot talkā lielu un stabilu kompāniju palīdzību.
Ikviens piekrīt apgalvojumam, ka inovāciju mērķis ir pozitīvas pārmaiņas. Jauniem, darbu nesen uzsākušiem uzņēmumiem šādas pārmaiņas būtu jāuzsāk, bet «veciem» uzņēmumiem, veicot šīs pārmaiņas, ir jāmēģina izdzīvot. Inovāciju sākums – ideja, ir enerģijas pilna un valdzinoša inovācijas procesa daļa, tomēr tās izpilde nozīmē «aizkadrā» esošo melno darbu, bez kura lielas idejas nevar tikt realizētas, raksta M. Cvilings.