Latvijas uzņēmumu vadītāji aizvien vairāk uzticas mobilajām tehnoloģijām, un nu jau 43% vadītāju, atrodoties ārpus biroja, iegūst lēmumu pieņemšanai nepieciešamo informāciju, pieslēdzoties uzņēmuma sistēmām no viedtālruņa vai planšetdatora, noskaidrots Tildes Jumis veiktajā pētījumā «Vadītāja digitālais portrets».
Savukārt ar biznesa vadību atvieglojošu digitālo rīku ieviešanu mūsu uzņēmēji nesteidzas – tos izmanto mazāk nekā trešā daļa uzņēmumu.
Lai pārbaudītu sadarbības vēsturi ar citu uzņēmumu, atrodoties ārpus biroja telpām, 43% vadītāju liek lietā mobilās ierīces, 32% meklē informāciju ar datora starpniecību, bet piektā daļa zvana kolēģiem uz biroju vai arī atliek lēmuma pieņemšanu līdz brīdim, kamēr atgriežas savā kabinetā. Vismobilākie ir mazu uzņēmumu (līdz 10 darbinieki) vadītāji. Šajā grupā uz mobilajām ierīcēm paļaujas 48% aptaujāto, kamēr uzņēmumos ar vairāk nekā 200 darbiniekiem – vien 31%.
«Vēlme izmantot mobilus risinājumus, lai pieslēgtos uzņēmuma iekšējām sistēmām, ir tendence, ko esam ievērojuši arī mēs. Mobilās ierīces tirgū ir ienākušas ļoti strauji un masveidīgi, tādēļ biznesa risinājumu ražotājiem tas ir liels izaicinājums - pielāgot jau esošās sistēmas mobilajām iekārtām. Ne visiem tas izdodas. Attīstot produktu Tildes Jumis, viens no mūsu pamatprincipiem ir visus jaunos risinājumus izstrādāt draudzīgus viedierīcēm,» stāsta Tildes uzņēmumu vadības risinājumu attīstībasvadītājs Viesturs Slaidiņš.
Apņēmība izmantot modernus risinājumus varētu palīdzēt uzlabot digitālo vidi uzņēmumos. Pētījums atklāj, ka šajā jomā ir vēl daudz darāmā, jo dažādas biznesa vadības sistēmas izmanto mazāk nekā trešā daļa uzņēmumu. Populārākās ir dokumentu vadības vai lietvedības sistēmas, kas ir 62% kompāniju rīcībā. Personāla vadības sistēmas izmanto 39% uzņēmumu, bet satura vai sociālo mediju pārvaldības sistēmas – 34%. Vēl mazāk pieprasījums ir pēc divām fundamentālām ikdienas uzņēmējdarbību atvieglojošām programmām. Klientu attiecību vadības sistēmu (CRM) lieto 33% uzņēmumu, bet uzņēmumu resursu vadības sistēmu (ERP) – 27%. Biznesa analītikas rīkus ieviesuši vien 23% aptaujāto.
Pētījums «Vadītāja digitālais portrets» tapis ar uzņēmuma vadības un grāmatvedības programmas Tildes Jumis atbalstu, 2017.gadā aptaujājot 1238 vadītājus no 16 nozarēm par gatavību digitālajam laikmetam piecās kategorijās - zināšanas, drošība, entuziasms, rīcībā esošais ekipējums un digitālā vide uzņēmumā.