Ņemot par pamatu vecos zīmolus kā kultūras kodus, būtu svarīgi ne tik daudz gremdēties nostaļģijā un apelēt pie vēsturiskā mantojuma (spilgts piemērs tam ir Dzintars), bet ļoti svarīgi ir darboties jauno laiku, jauno mediju, jaunās komunikācijas kontekstā, uzskata McCann World Group Riga vadītājs Gatis Mūrnieks.
«Ja tikai cenšamies atdarināt pagātni, tad ierobežojam sevi auditorijā, laikā un komunikācijas veidos, un pēc kāda laika šos resursus arī izsmeļam. Es ieteiktu vecos zīmolus ņemt par pamatu, bet veidot jaunus formātus,» pauda Mūrnieks.
Piemēram, mūzikas industrijā ļoti labi piemēri ir tā sauktās «remix» vai «cover» versijas, kad mākslinieks ņem zināmu autordarbu un izveido savu versiju par to. No vienas puses, tas ir tautā iemīļots skaņdarbs, bet, no otras puses, tas cilvēkiem paver iepriekš neatklātu dimensiju tajā, kā to var izpildīt un uztvert.
Pēc Mūrnieka domām, Latvijā pieredze veco zīmolu izmantošanā ir dažāda un, pieaugot maksātspējai tās auditorijas vidū, kura piedzīvojusi padomju laikus un atceras daudzus padomju laika zīmolus, pieprasījums pēc tiem tagad Latvijā un arī eksports NVS valstīs varētu būt diezgan liels.
«Zinu vairākus padomju laika zīmolus, kas vēl nav atdzimuši. Piemēram, Sarkanā zvaigzne, kas savulaik ražoja mopēdus. Domāju, ka pieprasījums pēc tiem tagad varētu būt ne mazāks kā pēc Itālijā ražotā mopēda Vespa, kas pašlaik ir kulta objekts,» teica Mūrnieks.
Piemēram, Rīgas Melnais balzams ir labs piemērs tam, kā būt inovatīviem, nebaidīties ieviest jaunas garšas, attīstīt produktus. Kopumā Latvijā tendences, izmantojot vecos zīmolus, ir labas.
McCANN WorldGroup Riga ir komunikācijas uzņēmumu grupa Latvijā, kurai pieder reklāmas aģentūras McCANN Riga un MomentumWW, filmēšanas un audio ierakstu studija McCANN Live, kā arī kapitāla daļas kompānijās Inspired Latvia, Inspired Digital un BrandBox.
McCANN WorldGroup ietilpst Interpublic Group, kas ir viena no četrām lielākajām reklāmas un mārketinga uzņēmumu grupām pasaulē.