Puse Latvijas iedzīvotāju jeb 50.7 % šobrīd alu patērē mazāk nekā pirms gada.
Tomēr 65.7 % no respondentiem atzinuši, ka šogad neizvēlas lētāku alus šķirni dižķibeles iespaidā.
To apliecina Baltijas alus indeksa pētījums, ko veicis Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS pēc a/s Cēsu alus pasūtījuma. Priekšroku lētākai alus šķirnei šogad dod respondenti vecumā no 18 – 24 gadiem – 30 % jeb katrs trešais. Vismazāk alus patēriņa paradumus šogad mainījuši respondenti virs 55 gadiem – tikai 12.8 %.
Lielākais alus patēriņa kritums ir Rīgā – 55 % respondentu atzinuši, ka alu patērē mazāk kā pirms gada. Vismazākais patēriņa kritums ir Kurzemē – 42 % atzīst, ka alu patērē mazāk kā pirms gada. Visvairāk alu patēriņā samazinājuši respondenti vecuma grupā no 35 – 44 gadiem – 57 %.
Nepārprotami alus Latvijā ir vīriešu (40%) iecienītākais dzēriens, savukārt sieviešu auditorijā alus patēriņa popularitātes ziņā dala otro un trešo vietu ar alkoholiskajiem kokteiļiem uzreiz pēc vīna un dzirkstošajiem dzērieniem. Alus tirgus pētījums atklāj arī Latvijas alus baudītāju lojalitāti – puse Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka viņiem ir vairākas Sociologs Viesturs Celmiņš atzīst: «Pētījums atklāj jaunas dimensijas alus lietošanas kultūras attīstībai Latvijā. Iezīmējas tendences – alus lietošana «pārceļas» no krogiem uz mājām, alus kā «Līgo svētku suvenīrs» vairs nav dominējošā asociācija. Neskatoties uz zināmu noteiktību alus garšas raksturojumā – latvietis mīl alu ar izteiktu rūgtenu apiņu garšu – alus tirgū allaž saglabāsies atvērtība jaunumiem, jo piedzīvojuma alkas mīt katrā no mums.»