Neraugoties uz nelegālo lejuplādes gadījumu skaita pieaugumu , Zviedrijas mūzikas kompānijas Spotify pārstāvis atzina, ka beidzot mūzikas industrija interneta izmanošanu saskata kā iespēju, nevis draudus, līdz ar to tiek izvirzīti jauni mērķi un mūzikas industrijas attistības plāni, izmantojot internetu, ziņo swedishwire.com.
Pirātisma straujais pieaugums kopš 2004.gada ir veicinājis ierakstu pārdošans samazinājumu par 30%, ar šādu informāciju šonedēļ nāca klajā Starptautiskās skaņu ierakstu industrijas federācija. Tādēļ sākot jaunu desmitgadi, pasaules mūzikas industrija, cīnoties pret pirātismu, cer iegūt jaunus ienākumu avotus ar mūzikas realizēšanu digitālā veidā.
Lielākajā ikgadējā mūzikas industrijas MIDEM tirdzniecības festivālā, kas sakās 24.janvārī tika paziņots, ka salīdzinājumā ar 2008.gadu, 2009.gadā ir novērojama ieņēmumu palielināšanās no digitālajiem kanāliem par 12%, kas uzlabo mūzikas industrijas attīstības iespējas. 2009.gadā digitāli pirktās mūzikas apjoms veidojis 27% no kopējā mūzikas pārdošanas apjoma, attiecīgi 4.2 miljardus dolāru no 15.8 miljardiem dolāru.
Warner Music International EMEA tirdzniecības stratēģijas vice prezidents Eriks Daugans (Eric Daugan) informēja, ka galvenais mērķis ir mūzika pieejamība visur, jebkurā laikā un jebkurā vietā. Šī plāna realizēšanu apgrūtina mūzikas pirātisms.
Pērn Zviedrijā tika novērots liels mūzikas ierakstu pārdošanas apgrozījums, kas pieauga par 10.2%, tas ir pirmais pieaugums kopš 2000.gada. Digitāli pārdoto ierakstu skaits ir dubultojies un veido 16% no kopējā pardoto ierakstu skaita. Šāda situācija tiek skaidrota ar Zviedrijas jauno "Ipred" autortiesību likumu, kas piedāvā vairākas legālas alternatīvas mūzikas pakalpojumu iegādē.
Straujais CD pārdošas apjoma kritums ir rosinājis mūzikas industrijas nākotnes plānu pārskatīšanu un to mainīšanu, tādēļ šīs nedēļas laikā MIDEM tirdzniecības festivāla ietvaros, tiks apspriestas visas mūzikas iegādes iespējas. Daudzi no pasaules vadošajiem tiešsaistes reklāmas, video, mobilo telefonu un ciu tehnoloģiju līderiem, dalīsies pieredzē un savos skatījumos par ieņēmumu palielināšanu.
Šogad MIDEM laikā pirmo reizi tiks sniegta plaša informācija par interneta iespējām, kā arī notiks konferences par mākslinieku finansēšanas iespējām, mākslinieku karjeras attīstību, izmantojot sociālos tīklus, tādus kā Twitter un YouTube, kā arī tiks sniegti padomi par to, kā iegūt mūziku, kas dzirdama filmās, video spēlēs vai reklāmas kampaņās.