Finansiāla atbalsta nepieciešamības gadījumā airBaltic būs iespējams rēķināties tikai ar privāto akcionāru papildus ieguldījumiem, norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Viņš ir nosūtījis vēstuli pārējiem Latvijas nacionālās aviokompānijas Air Baltic Corporation (airBaltic) akcionāru pārstāvjiem, vēršot viņu uzmanību uz lidsabiedrības zaudējumiem šā gada pirmajā ceturksnī un informējot par valsts ierobežoto iespēju finansiāli atbalstīt uzņēmumu, ja šāda nepieciešamība rastos.
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu valstij šobrīd ir salīdzinoši neliela ietekme uz aviokompānijas saimniecisko darbību un uzņēmuma pārvaldību faktiski īsteno airBaltic privāto akcionāru pārstāvji, satiksmes ministrs uzsver, ka valsts šobrīd nevarēs investēt papildus līdzekļus uzņēmumā, ja šāda nepieciešamība radīsies.
Ekonomikas ministrs Artis Kampars tikmēr atbild, ka sabiedrībai - ikvienam nodokļu maksātājam Latvijā - ir tiesības zināt, kāda ir finansiālā situācija lidsabiedrībā AS Air Baltic Corporation (airBaltic), kuras lielākais akcionārs ir valsts.
DB jau rakstīja, ka Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic šī gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 18 miljonu latu zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai. airBaltic uzskata, ka ekonomikas ministram Artim Kamparam pēc šodienas izteikumiem būtu jādemisionē.
Ekonomikas ministrs atsaucoties uz viņa rīcībā esošo informāciju Rietumu radio sacīja, ka lielie zaudējumi radīti apzināti, lai no uzņēmuma «izpumpētu naudas līdzekļus».
«Informācija, kas ir manā rīcībā, nav patīkama, tā ir pat ļoti satraucoša. Pagājušajā gadā Latvijas valdība uzņēmumā investēja vairāk nekā 15 miljonus latu, lai nodrošinātu iespēju airBaltic līzingā pirkt jaunas lidmašīnas un kompānija attīstītos. airBaltic vadītājs un viens no īpašniekiem Bertolds Fliks valdībai rādīja savu biznesa plānu, kurā gan šogad, gan nākamgad ir norādīta liela peļņa, taču ir milzu zaudējumi,» sacīja Kampars.
airBaltic vadītājs Bertolds Fliks DB norādīja: «Pajautājiet, kam tādi paziņojumi ir izdevīgi un kāpēc šim kungam vajag taisīt paziņojumus par citu nozari.» airBaltic uzskata, ka ekonomikas ministram Kamparam pēc šodienas izteikumiem būtu jādemisionē. Latviešiem ir sakāmvārds „nezāģē zaru, uz kura pats sēdi”. airBaltic ir uzņēmums, kurā Latvijas valsts ir vairākuma akcionārs. Kampara bezatbildīgie izteikumi airBaltic nodara milzu kaitējumu. Lai piedzītu nodarītos zaudējumus, airBaltic pret Kamparu nākamnedēļ vērsīsies tiesā un ģenerālprokuratūrā.
airBaltic ir dibināta 1995. gadā. Galvenie tās akcionāri Latvijas valsts 52,6% akciju, SIA Baltijas aviācijas sistēmas – 47,2% akciju. Kā ziņots, airBaltic peļņa 2009. gadā sasniedza 14 milj. Ls, savukārt pārvadāto pasažieru skaits – 2,75 milj., kas bija par 6% vairāk nekā gadu iepriekš.