Pie Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic labā vārda atgūšanas būs cītīgi jāstrādā, norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Viņš uzsvēra, ka airBaltic labā tēla atgūšanai gan pašmāju, gan starptautiskajos tirgos būs nepieciešams mārketinga darbs. «Tas būs viens no uzdevumiem, pie kuriem cītīgi būs jāstrādā,» teica Augulis.
Viņaprāt, jaunu zīmolu nebūtu prātīgi veidot. «airBaltic zīmols kā tāds ir labs un atpazīstams. Ieiet tirgū ar pilnīgi jaunu zīmolu būs diezgan grūti,» norādīja satiksmes ministrs.
Augulis neprognozēja, cik ilgs laiks paies, lai airBaltic vārds atgūtu labo slavu. «To ir grūti pateikt. Pie tā vienkārši ir cītīgi jāstrādā. airBaltic jau arī nav tas sliktākais mārketings,» piebilda Augulis.
Uz jautājumu par nerentablo maršrutu slēgšanu Augulis atbildēja, ja tas būs jāvērtē jaunajai kompānijas vadībai. «Ir reisi, kuri nav rentabli ne tikai tādēļ, ka tajos nav piepildījuma, bet arī tādēļ, ka īsajos pārlidojumos tie vienkārši ir par dārgu. Lidojumu tīkls nav vienkāršs. Mēs redzam, kas ir ar kompānijām Eiropā, kuras pazūd, vietā nāk jaunas. Tas būs darbs visiem kopā,» pastāstīja Augulis.
Satiksmes ministrs uzsvēra, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, par spīti nedienām ap airBaltic, Rīgas lidostā ir apkalpots lielāks pasažieru skaits. «Lietuvieši vai tie, kas lido uz Lietuvu, joprojām izmanto lidostas Rīga pakalpojumus. Tās pakalpojumus izmanto arī pasažieri, kuri lido no un uz Igauniju un no un uz Skandināviju, jo tas vienkārši ir izdevīgāk. Vai ir samazinājušās kaut kādas pasažieru plūsmas, tas jāprasa tūrisma kompānijām. Tomēr tranzīta pasažieru un arī to pasažieru, kuri lido ar citām aviokompānijām, skaits šogad ir lielāks nekā pērn,» klāstīja Augulis.
Jau vēstīts, ka valdība pirmdien ārkārtas sēdē apstiprināja vienošanos par airBaltic turpmāko finansējumu un pārvaldību starp valdību, privāto akcionāru BAS un lielākajiem kreditoriem.
airBaltic pamatkapitālu plānots palielināt par 153 miljoniem eiro (107 miljoniem latu).
Kompānija airBaltic veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā.
airBaltic dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder airBaltic prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.