Daļu no vecajiem un savu laiku nokalpojušajiem elektrovilcieniem un dīzeļvilcieniem pēc 2015.gada, kad Latvijā sāks kursēt jaunie vilcieni, varētu pārdot NVS valstīm, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Viņš piebilda, ka pēc tam, kad AS Pasažieru vilciens (PV) līdz 2015.gadam būs nomainījis vilcienu parku, tiks vērtēts, ko iesākt ar vecajiem vilcieniem. «Visticamāk, daļa tiks utilizēta, bet daļu varētu izdoties pārdot NVS valstīs, kur jau patlaban plaši tiek izmantoti Rīgas Vagonbūves rūpnīcā (RVR) ražotie vilcieni. Piemēram, nesen Azerbaidžānas transporta ministrs vizītes laikā izrādīja interesi par šiem vilcieniem,» sacīja Augulis.
PV valdes loceklis Mārtiņš Jirgens sacīja, ka jauno vilcienu iepirkuma rezultātā iegādātie vilcieni Latvijā varētu sākt testa režīmā kursēt jau 2013.gada beigās, bet pastāvīgu satiksmi nodrošināt no 2014.gada sākuma.
«Vilcienu mūžs ir aptuveni 30 gadi, bet jaunākais no patlaban ekspluatācijā esošajiem vilcieniem ir ražots 1988.gadā. Protams, RVR vilcienus ir renovējusi un modernizējusi, taču patlaban vecajos vilcienos vairs netiks veikti nekādi kapitālieguldījumi ar aprēķinu, lai to resurss līdz 2015.gadam būtu izsmelts,» skaidroja Jirgens.
Jau ziņots, ka iepirkumu konkurss par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi ir noslēdzies un kandidātu atlasi izturējis vienīgais pretendents - Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF).
Otrdien, 23.augustā, tiks sākta līguma slēgšanas procedūra, informēja AS Pasažieru vilciens (PV).
PV valdes loceklis un Iepirkumu komisijas priekšsēdētājs Jirgens informēja, ka otrdien, 23.augustā, plkst.9 PV un CAF sēdīsies pie sarunu galda un sāks līguma slēgšanas procedūru. Līgumu plānots parakstīt mēneša laikā, kā to arī nosaka nolikums.
PV Iepirkumu komisija vienbalsīgi akceptēja saņemtā piedāvājuma atbilstību konkursa nolikuma prasībām un uzņēmuma saimnieciskajam izdevīgumam. Atsauktu un nokavētu piedāvājumu konkursā nav bijis.
Iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.
9.martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.
Kā ziņots, PV konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi bija pieteicies viens pretendents. Tā ir spāņu kompānija CAF, kura piesaistījusi Rīgas Vagonbūves rūpnīcu (RVR) kā apakšuzņēmēju.
Sākotnēji RVR konkursā vēlējās startēt kā ģenerāluzņēmējs, piesaistot franču Bombardier Transportation kā apakšuzņēmēju, tomēr konkursa nosacījumu dēļ franči atteicās no dalības tajā. Bombardier Transportation tam izvirzīto PV prasību par solidāru atbildību novērtēja kā neadekvātu, jo tā neatbilda šī konkursa sākotnējiem noteikumiem, kā arī konkursu rīkošanas starptautiskajai praksei.
Nokļūstot šādā sarežģītā situācijā, RVR pieņēma cita konkursa dalībnieka - spāņu CAF - izteikto sadarbības piedāvājumu, piekrītot kļūt par tā apakšuzņēmēju. Netika atklāti CAF piedāvājuma nosacījumi.